Miksi hyväosaiset eivät välitä Suomen köyhistä?
Ei Suomessa yhteiskunta huolehdi kovin hyvin köyhistä hyvinä aikoinakaan enää tänä päivänä. Silti hyväosaiset vetäytyvät vastuusta koska heidän mukaansa yhteiskunta auttaa, siispä minun ei tarvitse.
Kommentit (100)
Miten niin en auta? Maksan palkastani veroa 38 %, veikkaanpa että siitä menee muutamakin roponen huonompiosaisille. Kenen sinä luulet rahoittavan sen yhteiskunnan avun?
Sosiaalipummit saavat Suomessa aivan valtavasti vastikkeetonta elatusrahaa.
Täällä pitäisi siirtyä Tanskan malliin, jossa työttömät saavat itse ansaita rahansa pakkotyöllä.
Kiusaamisen kulttuuri. Narsismi. Kapitalismin ja itsekkyyden synti, jota korona nyt osaltaan korjaa.
Ihhminen ei kykene ymmärtämääään tuskaa ellei sitä ole itse kokenut. Niiin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Ihhminen ei kykene ymmärtämääään tuskaa ellei sitä ole itse kokenut. Niiin se menee.
Tämäkin. Vain koettu kärsimys on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihhmiset haluavat mahdollisimman pieniä ongellmia ja selllaisia haasteita jotka kykenevät ratkaisemaaan. Jos he kokevaaat ettei panos ja tehty työ ja kulutetttu energia hyödytä, he eiiivät teee sitä.
"Suomen hyväosaiset"
Ensimmäisessä kesätyössäni ilman mitään koulutusta tai työkokemusta 2019 rahaan muutettuna (nykyverotuksella) nettona 8 euroa tunti.
Sittemmin olen opiskellut yhtä kovapalkkaisimmista aloista. Minulla on reilusti työkokemusta ja käytikortista löytyy niin tohtorintutkinto kuin palkka- ja vaativuustasoltaan korkea työnimike. Jos lasken todelliset työtunnit niin palkkani on nettona 17 euroa tunti.
Se siitä tuloerojen repeämisestä...
Suomen köyhä ei ole oikeasti köyhä. Autan ennemmin slummikylän lapsia maailman toisella puolella.
Maksettiin mieheni kanssa viime vuonna veroja yli 30 000 €. Eikö mikään riitä?
Vierailija kirjoitti:
Kiusaamisen kulttuuri. Narsismi. Kapitalismin ja itsekkyyden synti, jota korona nyt osaltaan korjaa.
Kyllä. Ansaittu rangaistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihhmiset haluavat mahdollisimman pieniä ongellmia ja selllaisia haasteita jotka kykenevät ratkaisemaaan. Jos he kokevaaat ettei panos ja tehty työ ja kulutetttu energia hyödytä, he eiiivät teee sitä.
Sveitsiläis psykiatri Carl gustav jung totesi että rakkaus ja valta eivät kulllje käsikädessä mutta tietyyysti rakkauttakin vi keskittäää niin monella ei tavallla.
Vierailija kirjoitti:
Maksettiin mieheni kanssa viime vuonna veroja yli 30 000 €. Eikö mikään riitä?
Ei tunnu riittävän. Järjestelmä on rakennettu jeesimään väliaikaisesti polvilleen menneet jaloilleen, mutta toisilla sitä väliaikaa on sukupolvesta toiseen. Ei mikään riitä.
Vierailija kirjoitti:
Suomen köyhä ei ole oikeasti köyhä. Autan ennemmin slummikylän lapsia maailman toisella puolella.
Juu, niin varmaan ne rahat sinne saakka perille menevätkin.
Välissä on niin monta väliporrasta ja ottavaa kättä, että montaa killinkiä ei slummiin saakka riitä. Ja sielläkin vielä viidakon laki jakaa ne vähät vain harvoille.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin en auta? Maksan palkastani veroa 38 %, veikkaanpa että siitä menee muutamakin roponen huonompiosaisille. Kenen sinä luulet rahoittavan sen yhteiskunnan avun?
tuloistasi veroihin menee yli puolet.
Hyvin on tasattu rahat jo Suomessa. Minä hyväosainen asun tässä lähiövuokraläävässä ja naapurin työhaluttomalla Jaskalla on ihan sama elintaso tuilla, jopa parempi, kun katsoo tavaran määrää.
Kukahan tasaisi työn määrän?
Tarkoittaako hyväosainen siis kaikkia työssäkäyviä ihmisiä, jotka itse elättävät itsensä ja maksavat siinä sivussa hirmuiset määrät veroja? Ja köyhillä tarkoitetaan varmaan siis kotona olevia ihmisiä, jotka saavat ilmaisen ylöspidon etujen muodossa antamatta vastineeksi mitään takaisin?
Tämä sosialistinen malli on todella aikansa elänyt. Aiheuttaa laiskuutta ja mielenterveys- ja päihdeongelmia. Työnteko on parasta terapiaa. Ja toisaalta myös turhauttaa työssäkäyviä todella paljon ylläpitää vapaaehtoisesti työttömiä, joiden elintason vaaditaan olevan lähestulkoon sama, kuin työssäkäyvillä. Ja sitten vielä kehdataan sanoa, ettei köyhistä pidetä huolta. Missähän muualla maailmassa on vapaaehtoisesti työttömän elintaso sama, kuin Suomessa...?
Vierailija kirjoitti:
"Suomen hyväosaiset"
Ensimmäisessä kesätyössäni ilman mitään koulutusta tai työkokemusta 2019 rahaan muutettuna (nykyverotuksella) nettona 8 euroa tunti.
Sittemmin olen opiskellut yhtä kovapalkkaisimmista aloista. Minulla on reilusti työkokemusta ja käytikortista löytyy niin tohtorintutkinto kuin palkka- ja vaativuustasoltaan korkea työnimike. Jos lasken todelliset työtunnit niin palkkani on nettona 17 euroa tunti.
Se siitä tuloerojen repeämisestä...
Tässä esimerkissä taitavat olla vastakkain bottom 10 % ja top 10 % persentiilit. Missähän ihmeessä ovat ne suuret laumat suurituloisia, joilta voi laskea palkkoja ja nostaa veroja ilman, että se vaikuttaa ihmisten halukkuuteen hakeutua kyseisiin hommiin. Ei ole mitään järkeä kouluttautua vuosikaupalla syöden näkkileipää elämänsä parhaat vuodet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, niin varmaan ne rahat sinne saakka perille menevätkin.
Välissä on niin monta väliporrasta ja ottavaa kättä, että montaa killinkiä ei slummiin saakka riitä. Ja sielläkin vielä viidakon laki jakaa ne vähät vain harvoille.
Lähetän rahaa suoraan tansanialaiselle päiväkodille/koululle (Suomalainen omistaja). Minulla on siellä kummilapsi. Nyt Koronan aikana rahani menee kummilapsen perheen ruokaan. Koulut ovat suljettu, mutta vanhemmat ovat töissä. Lapset joutuvat olemaan keskenään, myös kaksivuotiaat.
Kyllä välittää..
Esim Nadja Sukari TULI USKOON tavattuaan TOPIN.
Uskon että hän tietää mitä Jeesus haluaa hänen nyt tekevän...
Meillä on kaikilla rajoitteemme!
Minä en ole mikään hyväntekijä!
Me pyrkyriyrittäjät tämän maan muutenkin pystyssä pidämme!