Onko sinulla vaatemerkkejä, joiden brändiä inhoat niin paljon ettet osta?
Huvitan itseänikin välillä huomatessani, miten tunteenomaisesti suhtaudun eri merkkien vaatteisiin. Jo vuosia minua on inhottanut Niken brändi. En osaa tarkalleen sanoa mistä moinen suhtautuminen, sinänsä urheiluvaatteet ovat laadukkaita ja osin hyvännäköisiäkin mutta minun mielessäni Nike on silti leimautunut yhdeksi kulutusjuhlan kirkkaimmaksi esimerkiksi ja minusta sen markkinointi tuntuu olevan kohdennettu lapsille sekä keskimääräistä vähän yksinkertaisemmille ihmisille, joista varsinkin ensimmäistä pidän jo sinällään arveluttavana.
Muilla vastaavia inhokkimerkkejä?
Kommentit (1096)
PLS kirjoitti:
Fjällräven Kånken on kyllä hirveä. Ihan mihin tahansa asuun yhdistettynä. Samoin be Papu Helsinki vaatteet. En ymmärrä, ihan hirveitä muodottomia kaapuja.
Ajattelen lastenvaatemerkkejä käyttävistä aikuisista niin, että he ovat taantuneet vauva- ja perhekuplassaan eivätkä siten enää ole kiinni reaalimaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
PLS kirjoitti:
Fjällräven Kånken on kyllä hirveä. Ihan mihin tahansa asuun yhdistettynä. Samoin be Papu Helsinki vaatteet. En ymmärrä, ihan hirveitä muodottomia kaapuja.
Ajattelen lastenvaatemerkkejä käyttävistä aikuisista niin, että he ovat taantuneet vauva- ja perhekuplassaan eivätkä siten enää ole kiinni reaalimaailmassa.
Millä tavalla vauva- ja lapsiperhe-elämä ei ole reaalimaailmaa? Mikä ylipäätään on sinun mielestäsi reaalimaailmaa?
Makia. Se ylimielinen asenne niissä logovarkauksissa sai mielen muuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
Makia 😳
Makia on kyllä mielestäni mokannut pahasti erilaisia logoja ja printtejä röyhkeästi plagioidessaan. Tuntuu silti uppoavan hyvin juntteihin, jotka viittaavat kintaalla tekijänoikeuksille.
Vierailija kirjoitti:
No eihän Nike ole yhtään muita merkkejä pahempi tai parempi.
Jos lukee aloituksen ja ymmärtää sen, huomaa että ap tietää itsekin että asiassa on kyse nimenomaan mielikuvista. Mutta netissähän väärin ymmärtäminen, tahallaan tai vahingossa, on yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PLS kirjoitti:
Millä tavalla vauva- ja lapsiperhe-elämä ei ole reaalimaailmaa? Mikä ylipäätään on sinun mielestäsi reaalimaailmaa?
Puhuin niistä, jotka ovat taantuneet perhe- ja vauvakuplassaan. En tarkoittanut kaikkia lisääntyneitä. Yleensä muut kuin lapsia omaavat ihmiset eivät pidä lastenvaatemerkkien lapsekkaita aikuisten vaatteita mitenkään tyylikkäinä tai edes söpöinä. Vähän sama asia, kuin kapinavaihettaan elävää ja hiuksensa vihreiksi värjännyttä ja naamansa lävistänyttä nuorta katsellaan ymmärtäväisesti mutta pidetään samalla vähän höyrähtäneenä.
Nanso. Se on mulle aina vaan mummojen yöpaitamerkki, vaikka he ovat brändänneet yritystä uuteen suuntaan.
Marimekko. Ylipainosta kärsivät kässänmaikat käyttää marimekon vaatteita. Hyi yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PLS kirjoitti:
Puhuin niistä, jotka ovat taantuneet perhe- ja vauvakuplassaan. En tarkoittanut kaikkia lisääntyneitä. Yleensä muut kuin lapsia omaavat ihmiset eivät pidä lastenvaatemerkkien lapsekkaita aikuisten vaatteita mitenkään tyylikkäinä tai edes söpöinä. Vähän sama asia, kuin kapinavaihettaan elävää ja hiuksensa vihreiksi värjännyttä ja naamansa lävistänyttä nuorta katsellaan ymmärtäväisesti mutta pidetään samalla vähän höyrähtäneenä.
Voihan tietysti olla, että kun itse en ole koskaan edustanut ns. massakulttuuria, että en vain ymmärrä tuota ajattelutapaa, että jos jollakulla on tietynlainen tyyli, hän on sitten taantunut tai höyrähtänyt, enkä oikein jaksa ymmärtää ihmisten taivasteluja siitä, että joku toinen ei noudatakaan samaa tyylisuuntaa kuin normaaliin keskiluokkaisuuteen kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Marimekko. Ylipainosta kärsivät kässänmaikat käyttää marimekon vaatteita. Hyi yök.
Mulle taas Marimekon Jokapoika-paita on sellainen hirvitys, etten ikinä voisi seurustella sellaisen omaavan miehen kanssa. Niitä tuntuu olevan opettajamiehillä paljon.
Vierailija kirjoitti:
PLS kirjoitti:
Olen keski-ikäinen, lapseton mies ja tykkään Hollisterin t-paidoista. Onneksi olen jo niin vanha, ettei minua muiden mielipiteet pukeutumisestani kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PLS kirjoitti:
Voihan tietysti olla, että kun itse en ole koskaan edustanut ns. massakulttuuria, että en vain ymmärrä tuota ajattelutapaa, että jos jollakulla on tietynlainen tyyli, hän on sitten taantunut tai höyrähtänyt, enkä oikein jaksa ymmärtää ihmisten taivasteluja siitä, että joku toinen ei noudatakaan samaa tyylisuuntaa kuin normaaliin keskiluokkaisuuteen kuuluu.
Tarkoitinkin juuri sitä, että minusta massakulttuurista poikkeamistaan ei ole tarpeen alleviivata pukeutumisella. Minusta oman sanomansa julistaminen vaatetuksella on jotenkin keskenkasvuinen tapa. Minusta taas juuri pienen (kovin tiedostavana itseään pitävän) piirin trendiksi nousseen vaatemerkin käyttäminen on massakäyttäytymistä. Ymmärrän hyvin, jos olet eri mieltä. Minä näen silti lastenvaatteiden ympärille nousseen suosion jopa kulttimaisena.
Guess kaikki tuotteet, phyi, yhtään en omista. Kauheinta son taa mitä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PLS kirjoitti:
Tarkoitinkin juuri sitä, että minusta massakulttuurista poikkeamistaan ei ole tarpeen alleviivata pukeutumisella. Minusta oman sanomansa julistaminen vaatetuksella on jotenkin keskenkasvuinen tapa. Minusta taas juuri pienen (kovin tiedostavana itseään pitävän) piirin trendiksi nousseen vaatemerkin käyttäminen on massakäyttäytymistä. Ymmärrän hyvin, jos olet eri mieltä. Minä näen silti lastenvaatteiden ympärille nousseen suosion jopa kulttimaisena.
Eli pitäis sun mielenrauhan takaamiseksi pukeutua sellaisiin vaatteisiin, jotka eivät itseä miellytä ja jotka tuntuvat vieraalta, ettei vain tulisi alleviivanneeksi jotain? Ei kuule, ei se näin mene. Kyllä aikuinen ihminen ihan itse tyylinsä valitsee, eikä kaikkien aikuisten tyyli ole keskiluokkainen ja neutraalin klassinen.
Mä en ole tutustunut lähemmin tuohon lastenvaatteiden kulttisuosioon, vaikka mulla lapsia onkin.
Mulla kanssa Nike. Oli muuten ensimmäinen firma joka aloitti halpa tuotannon. Sitä ennen kaikki valmisti tuotteensa Euroopassa /Amerikassa.
Vierailija kirjoitti:
- Balmuir. Kaukoidässä tuotettua halpaa roskaa, jota markkinoidaan sikahintaan ja muka tyylitietoisen valintana.
- By Pia's. Vähän sama kuin edellä, jotenkin kolhon näköisiä ja muodottomia riepaleita.
- Superdry. Muka muodikkaita urheilullisia vaatteita perässähiihtäjille.
Balmuir jostain syystä ärsyttää, jotenkin niin keski-ikäinen, Solsidanin Mickan tulee mieleen.
Tuo Pia on mulle täysin tuntematon.
By Pia's koko sen konseptin vuoksi. Lastenvaatemerkeistä Molo.
Vierailija kirjoitti:
Makia. Se ylimielinen asenne niissä logovarkauksissa sai mielen muuttumaan.
Ja surkea laatu
Mulla kanssa tuo Molo, en vaan pääse sen nimestä yli. Ja lisäksi ne vaatteet on rumia.
Makia 😳