Onko sinulla vaatemerkkejä, joiden brändiä inhoat niin paljon ettet osta?
Huvitan itseänikin välillä huomatessani, miten tunteenomaisesti suhtaudun eri merkkien vaatteisiin. Jo vuosia minua on inhottanut Niken brändi. En osaa tarkalleen sanoa mistä moinen suhtautuminen, sinänsä urheiluvaatteet ovat laadukkaita ja osin hyvännäköisiäkin mutta minun mielessäni Nike on silti leimautunut yhdeksi kulutusjuhlan kirkkaimmaksi esimerkiksi ja minusta sen markkinointi tuntuu olevan kohdennettu lapsille sekä keskimääräistä vähän yksinkertaisemmille ihmisille, joista varsinkin ensimmäistä pidän jo sinällään arveluttavana.
Muilla vastaavia inhokkimerkkejä?
Kommentit (1096)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PLS kirjoitti:
Fjällräven Kånken on kyllä hirveä. Ihan mihin tahansa asuun yhdistettynä. Samoin be Papu Helsinki vaatteet. En ymmärrä, ihan hirveitä muodottomia kaapuja.
Ajattelen lastenvaatemerkkejä käyttävistä aikuisista niin, että he ovat taantuneet vauva- ja perhekuplassaan eivätkä siten enää ole kiinni reaalimaailmassa.
Millä tavalla vauva- ja lapsiperhe-elämä ei ole reaalimaailmaa? Mikä ylipäätään on sinun mielestäsi reaalimaailmaa?
Puhuin niistä, jotka ovat taantuneet perhe- ja vauvakuplassaan. En tarkoittanut kaikkia lisääntyneitä. Yleensä muut kuin lapsia omaavat ihmiset eivät pidä lastenvaatemerkkien lapsekkaita aikuisten vaatteita mitenkään tyylikkäinä tai edes söpöinä. Vähän sama asia, kuin kapinavaihettaan elävää ja hiuksensa vihreiksi värjännyttä ja naamansa lävistänyttä nuorta katsellaan ymmärtäväisesti mutta pidetään samalla vähän höyrähtäneenä.
Voihan tietysti olla, että kun itse en ole koskaan edustanut ns. massakulttuuria, että en vain ymmärrä tuota ajattelutapaa, että jos jollakulla on tietynlainen tyyli, hän on sitten taantunut tai höyrähtänyt, enkä oikein jaksa ymmärtää ihmisten taivasteluja siitä, että joku toinen ei noudatakaan samaa tyylisuuntaa kuin normaaliin keskiluokkaisuuteen kuuluu.
Tarkoitinkin juuri sitä, että minusta massakulttuurista poikkeamistaan ei ole tarpeen alleviivata pukeutumisella. Minusta oman sanomansa julistaminen vaatetuksella on jotenkin keskenkasvuinen tapa. Minusta taas juuri pienen (kovin tiedostavana itseään pitävän) piirin trendiksi nousseen vaatemerkin käyttäminen on massakäyttäytymistä. Ymmärrän hyvin, jos olet eri mieltä. Minä näen silti lastenvaatteiden ympärille nousseen suosion jopa kulttimaisena.
Eli pitäis sun mielenrauhan takaamiseksi pukeutua sellaisiin vaatteisiin, jotka eivät itseä miellytä ja jotka tuntuvat vieraalta, ettei vain tulisi alleviivanneeksi jotain? Ei kuule, ei se näin mene. Kyllä aikuinen ihminen ihan itse tyylinsä valitsee, eikä kaikkien aikuisten tyyli ole keskiluokkainen ja neutraalin klassinen.
Mä en ole tutustunut lähemmin tuohon lastenvaatteiden kulttisuosioon, vaikka mulla lapsia onkin.
Aika rajusti suhtaudut siihen, että olen kanssasi eri mieltä. Minun puolestani saat pitää oman mielipiteesi ja käyttää ihan niitä vaatteita, joita haluat. Kerroin vain omat ajatukseni aikuisista, jotka pukeutuvat lastenvaatemerkkeihin. On täällä dissattu monen muunkin merkin käyttjiä. Ei mielikuville mitään voi ja ihmisen mieli toimii niin, että ilmiöitä tuppaa lokeroimaan.
Aika lailla kaikki sopulibloggaajien ja -instaajien suosimat vaatteet. Onneksi osaan itse ommella vaatteita, niin ei tarvitse kaupasta ostaa kuin kankaat.
Ed Hardy
Burberry koska Niko Ranta-aho
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PLS kirjoitti:
Fjällräven Kånken on kyllä hirveä. Ihan mihin tahansa asuun yhdistettynä. Samoin be Papu Helsinki vaatteet. En ymmärrä, ihan hirveitä muodottomia kaapuja.
Ajattelen lastenvaatemerkkejä käyttävistä aikuisista niin, että he ovat taantuneet vauva- ja perhekuplassaan eivätkä siten enää ole kiinni reaalimaailmassa.
Millä tavalla vauva- ja lapsiperhe-elämä ei ole reaalimaailmaa? Mikä ylipäätään on sinun mielestäsi reaalimaailmaa?
Puhuin niistä, jotka ovat taantuneet perhe- ja vauvakuplassaan. En tarkoittanut kaikkia lisääntyneitä. Yleensä muut kuin lapsia omaavat ihmiset eivät pidä lastenvaatemerkkien lapsekkaita aikuisten vaatteita mitenkään tyylikkäinä tai edes söpöinä. Vähän sama asia, kuin kapinavaihettaan elävää ja hiuksensa vihreiksi värjännyttä ja naamansa lävistänyttä nuorta katsellaan ymmärtäväisesti mutta pidetään samalla vähän höyrähtäneenä.
Voihan tietysti olla, että kun itse en ole koskaan edustanut ns. massakulttuuria, että en vain ymmärrä tuota ajattelutapaa, että jos jollakulla on tietynlainen tyyli, hän on sitten taantunut tai höyrähtänyt, enkä oikein jaksa ymmärtää ihmisten taivasteluja siitä, että joku toinen ei noudatakaan samaa tyylisuuntaa kuin normaaliin keskiluokkaisuuteen kuuluu.
Tarkoitinkin juuri sitä, että minusta massakulttuurista poikkeamistaan ei ole tarpeen alleviivata pukeutumisella. Minusta oman sanomansa julistaminen vaatetuksella on jotenkin keskenkasvuinen tapa. Minusta taas juuri pienen (kovin tiedostavana itseään pitävän) piirin trendiksi nousseen vaatemerkin käyttäminen on massakäyttäytymistä. Ymmärrän hyvin, jos olet eri mieltä. Minä näen silti lastenvaatteiden ympärille nousseen suosion jopa kulttimaisena.
Eli pitäis sun mielenrauhan takaamiseksi pukeutua sellaisiin vaatteisiin, jotka eivät itseä miellytä ja jotka tuntuvat vieraalta, ettei vain tulisi alleviivanneeksi jotain? Ei kuule, ei se näin mene. Kyllä aikuinen ihminen ihan itse tyylinsä valitsee, eikä kaikkien aikuisten tyyli ole keskiluokkainen ja neutraalin klassinen.
Mä en ole tutustunut lähemmin tuohon lastenvaatteiden kulttisuosioon, vaikka mulla lapsia onkin.
Aika rajusti suhtaudut siihen, että olen kanssasi eri mieltä. Minun puolestani saat pitää oman mielipiteesi ja käyttää ihan niitä vaatteita, joita haluat. Kerroin vain omat ajatukseni aikuisista, jotka pukeutuvat lastenvaatemerkkeihin. On täällä dissattu monen muunkin merkin käyttjiä. Ei mielikuville mitään voi ja ihmisen mieli toimii niin, että ilmiöitä tuppaa lokeroimaan.
Missä kohdassa se raju oli?
Mutta itsehän juuri tuolla määrittelit, ettei massakulttuurista poikkeamista tarvitse alleviivata pukeutumisella, koska se on keskenkasvuista. Siinähön tulet määritelleeksi sopivan, aikuisen tavan pukeutua. Eikö se ole rajua, jos mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PLS kirjoitti:
Voihan kultti sentään. Tällaista voi kirjoittaa vain tosi totinen torvensoittaja.
Balmuir, pilasi maineensa bloggareilla
Paljon hyviä jo lueteltu. Itselläni inhoväristyksiä aiheuttavat Peak Performance, Esprit, Burberry, Marimekko ja Tiger of Sweden muutamia luetellakseni. Suosin itse "merkittömiä" vaatteita ja ompelen myös paljon itse. En maksa vaatteesta ekstraa vain, koska se on valmistettu tietyn merkkiseksi.
Tutustuin nyt tuohon By Pia's merkkiin. Ei nyt mikään jättipotti, ei sovi mun tyyliin mutta mielestäni ihan kiva idea, onhan nuo nyt kauniimpia kuin kiinalaiset rievut. Hienoa, että on kotimainen.
Vierailija kirjoitti:
Tutustuin nyt tuohon By Pia's merkkiin. Ei nyt mikään jättipotti, ei sovi mun tyyliin mutta mielestäni ihan kiva idea, onhan nuo nyt kauniimpia kuin kiinalaiset rievut. Hienoa, että on kotimainen.
Paitsi että eivät ole kotimaisia. Ommellaan ties missä liimatehtaassa ja laputetaan brändin nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PLS kirjoitti:
Tiedäthän, että monet katselevat ymmärtäväisesti beigeen pukeutuneita normipirkkoja. Ymmärretään että se kuuluu heidän kulttuuriinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän Nike ole yhtään muita merkkejä pahempi tai parempi.
Ei varmaan mutta minulle sen brändi on halpa ja jotenkin "roskainen". Tulee mieleen köyhä, joka on viimeisillä sossurahoillaan ostanut merkkilenkkarit.
-ap
Mikä arvomaailma sinulla onkaan! Huomaatko itse miten ylimielinen, ilkeä ja kova olet arvoiltasi? Ja pidät tietenkin itseäsi tuolla ajatusmallilla hyvänä ihmisenä? Ei hitto...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PLS kirjoitti:
Tiedäthän, että monet katselevat ymmärtäväisesti beigeen pukeutuneita normipirkkoja. Ymmärretään että se kuuluu heidän kulttuuriinsa.
Onko ollut liian raskasta kotikaranteenissa?
Oikeastaan kaikki merkit. Leviksen farkkuja käytän kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kotimainen. Hinnat aivan törkeitä.
Tiger of Sweden. Merkin nimi herättää sellaista myötähäpeää, etten voisi kuvitellakaan pukevani sitä päälleni.
Minusta Guessin brändi on jotenkin vastenmielinen, ei uppoa yhtään sellainen överi-mukaluksus-glamour.
Kaikki vaatemerkit, joihin yhdistän ip-lehtien töllöttäjä-pyllistäjä Martina Aitolehden.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki räppiin/hiphoppiin ja skeittaukseen liitetyt merkit ainakin
Eli taidat olla yli 15-vuotias
P Nygård?? En tajunnut että hänellä on oma merkki, luulin että kauppaa jotain Fiorella-tyyppisiä rytkyjä jossain halpahalli -tyyppisessä puljussa. Tuskin on ainakaan mikään Voguesta tuttu haute couture?