Onko sinulla vaatemerkkejä, joiden brändiä inhoat niin paljon ettet osta?
Huvitan itseänikin välillä huomatessani, miten tunteenomaisesti suhtaudun eri merkkien vaatteisiin. Jo vuosia minua on inhottanut Niken brändi. En osaa tarkalleen sanoa mistä moinen suhtautuminen, sinänsä urheiluvaatteet ovat laadukkaita ja osin hyvännäköisiäkin mutta minun mielessäni Nike on silti leimautunut yhdeksi kulutusjuhlan kirkkaimmaksi esimerkiksi ja minusta sen markkinointi tuntuu olevan kohdennettu lapsille sekä keskimääräistä vähän yksinkertaisemmille ihmisille, joista varsinkin ensimmäistä pidän jo sinällään arveluttavana.
Muilla vastaavia inhokkimerkkejä?
Kommentit (1096)
Canada Goose, koska eläinrääkkäys.
Marimekko, poliittinen brändi ja kamalia lumppuja.
Ainakin H&mllä ja indiskalla valmiiksi nyppyyntyneitä ja ommellvirheisiä vaatteita.
Ei huvita sellaisista maksaa. Myös Prisman neuleissa oli valmiiksi reikiä 😑
Ylipäätään materiaalit on nykyään huonoja ja muutenkin tuntuu turhalta odottaa laatua.
En tiedä jos siirtyisi todella kalliisiin merkkeihin, mutta epäilen etteivät nekään ole loppupeleissä hintansa väärtejä. Ja niissä sitten on yleensä logot typerästi "yli"esillä 😦
T. Hilfiger täälläkin ja kylmät väreet.
Toinen on Guess.
😁
Pidän niken lenkkareita, ja muitakin merkittömiä lenkkareita kyllä.
Adidas on nono, brucha-kulttuurille jätän sen.
Mulberryn klassikkokaulaliina. Mulla oli sellainen joskus lähes 20v sitten, koska tykkäsin sen maanläheisestä värimaailmasta. Myin pois vuosia sitten, kun siitä tuli tietyn tyyppisten naisten brändimerkki. En halua olla sitä joukkoa.
Adidas, Gugguu, Metsola, Papu, Reima, MiniRodini, Esprit, H&M, Mainio, Vimma, Nike, Puma, Molo, Marimekko, Kaiko, Aarrekid, Levi's, Nanso, Hilfiger, Guess, Vans .. jne. muut massavaatteet joita näkee jokatoisen päällä.
Timberlandin kengät. Voihan muodin orjat.
Mun on nyt pakko puolustaa Nikeä. Tekee todella paljon tutkimustyötä, matskujen edelläkävijä urheilumaailmassa, arvostaa suunnittelijoita, hieno laboratorio-mallisto, jota ei Suomessa edes myydä. Sillä on ollut huikeita mallistoja, ja sen lenkkarit istuu ihan parhaiten mun jalkaan.
Käytän Nikeä nimenomaan urheilussa ja ulkoilussa, en pyllistelyssä instassa tai kaupungilla.
Tykkään myös brändistä, koska yhdistän naisena sen Nike-patsaaseen, voiton jumalaan, joka oli nainen. Upea patsas muuten, löytyy Louvresta.
Vierailija kirjoitti:
Mun on nyt pakko puolustaa Nikeä. Tekee todella paljon tutkimustyötä, matskujen edelläkävijä urheilumaailmassa, arvostaa suunnittelijoita, hieno laboratorio-mallisto, jota ei Suomessa edes myydä. Sillä on ollut huikeita mallistoja, ja sen lenkkarit istuu ihan parhaiten mun jalkaan.
Käytän Nikeä nimenomaan urheilussa ja ulkoilussa, en pyllistelyssä instassa tai kaupungilla.
Tykkään myös brändistä, koska yhdistän naisena sen Nike-patsaaseen, voiton jumalaan, joka oli nainen. Upea patsas muuten, löytyy Louvresta.
Joo ja tiedän myös Niken hikipaja-historian. Kukaan ei ole täydellinen.
Michael Kors, MarMar, Helly Hansen, Didriksons
Todella YLIhinnoiteltuja laatuun nähden.
Balmain, Versace, aiempi Saint Laurent ja tämänhetkinen Celine. Ensimmäiset ihan vain kamalien brändien takia, nuo jälkimmäiset kamalan suunnittelijan vuoksi joka pilasi hienot brändit. Sen sijaan uudesta Guccista en vain voi olla pitämättä, vaikka kovasti yritän vastustella.
Mitä näkyvämmin tuotemerkki on esillä vaatteessa, sitä epätodennäköisempää on että käytän sitä. Maailmassa ei ole yhtäkään merkkiä jota arvostaisin niin paljon, että haluaisin maksaa siitä ilosta että saan kulkea sen mainostauluna. Mulla on mielikuva, että esimerkiksi Superdryn vaatteissa on merkki hyvin näkyvästi esillä. En tiedä mikä saisi minut pukeutumaan kyseisiin vaatteisiin. Jos siitä maksettaisiin?
En muuten ajattele mitään erityistä ihmisistä, jotka pukeutuvat näkyviin logoihin. En vain voi sietää niitä itseni päällä.
Michael Kors, Makia.
Muita en mitenkään inhoa.
By Pia's muuten myy myös esim Calou-kenkiä, joita omistan noin 5-6 paria...
Mutta ne ylihintaiset Bohemiana-akryylirytkyt onkin sitten toinen juttu... Jos villatakki maksaa 170e, sen pitää säilyttää kuosinsa pitkään!
Desigualia on paljon (rakastan värejä) ja Hilfigerillä on aina lempivärisiä vaatteita - se ei tod ole massamusta.
Nikessä on sekin vika, että se ei maksa veroja. Euroopan sivukonttorit tulouttavat pääkonttorille Hollantiin kaiken minkä voivat ja koko kertymästä pääkonttori maksaa Hollannin lainsäädännön porsaanreiän ansiosta vain 1,5 % verot.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin H&mllä ja indiskalla valmiiksi nyppyyntyneitä ja ommellvirheisiä vaatteita.
Ei huvita sellaisista maksaa. Myös Prisman neuleissa oli valmiiksi reikiä 😑Ylipäätään materiaalit on nykyään huonoja ja muutenkin tuntuu turhalta odottaa laatua.
En tiedä jos siirtyisi todella kalliisiin merkkeihin, mutta epäilen etteivät nekään ole loppupeleissä hintansa väärtejä. Ja niissä sitten on yleensä logot typerästi "yli"esillä 😦
Helpointa tosilaatua on mielestäni löytää retkeilyvermeistä. Kun käyttäjät painelevat oikeasti rinkka selässä, tai kiipeilyseinillä koiranilmalla niin heikkoudet kyllä paljastuvat ja brändien maine noudattelee jossain määrin todellisuutta. Tosin harmillisesti pienellä viiveellä: kun tietyn merkin laatu romahtaa, kestää helposti pari vuotta että sana leviää. Lisäksi huippubrändien on helppo ujuttaa brändilisää jolloin hinnat ovat jo lähinnä absurdeja.
Siistimmän vaatetuksen suhteen kyseessä on kyllä aikamoinen viidakko.
Jos mä törmään vaikka jonkin merkin vaatteeseen joka istuu ja sopii mulle kuin taivas, en välitä mitä merkkiä se kenties on kunhan hinta ei ole pökerryttävä. Toisaalta en tykkää jos tuotemerkki huutaa joka paikassa itseään, en yhtään välitä olla kävelevä mainos ja olen jo ohittanut sen iän jolloin laatumerkki toi kaivattua itsevarmuutta.
Erityisesti koreilevat kultakirjaimin tms koristellut vyöt ällöttävät. Laukkuja ostan harvoin ja laukun toimivuus kiinnostaa enemmän kuin merkki, hyvännäköinen ja laadukas saisi silti mielellään olla, merkistä viis.
Mulla oli joskus paritkin Palmrothin jalkineet, korkkarit ja saapikkaat, jotka olivat todella hyvät, kauniit ja kestävät. Mutta jossain vaiheessa alkoi lievästi ärsyttää se logo jonka piti aina paistaa kengän ulkopuolella.
Olen lukenut tätä ketjua vähän häkeltyneenä. Onkohan minussa jotain ”vikaa”, kun yksikään vaatemerkki ei aiheuta minussa minkäänlaista inhoa tai halveksuntaa? Olen vain kiinnittämättä huomiota niihin merkkeihin, joiden vaatteet eivät ole minun tyyliäni.
Gugguu. En vaan pysty ostamaan niitä lapsilleni. Ylihinnoiteltuja, huonolaatuisia vaatteita.
I CAN I WILL -merkkiset ylihintaiset urheiluvaatteet. Kyseinen merkki hyödyntää tällä hetkellä kovasti instabeibejä ja sopulibloggaajia markkinoinnissaan.
Desigual