Onko sinulla vaatemerkkejä, joiden brändiä inhoat niin paljon ettet osta?
Huvitan itseänikin välillä huomatessani, miten tunteenomaisesti suhtaudun eri merkkien vaatteisiin. Jo vuosia minua on inhottanut Niken brändi. En osaa tarkalleen sanoa mistä moinen suhtautuminen, sinänsä urheiluvaatteet ovat laadukkaita ja osin hyvännäköisiäkin mutta minun mielessäni Nike on silti leimautunut yhdeksi kulutusjuhlan kirkkaimmaksi esimerkiksi ja minusta sen markkinointi tuntuu olevan kohdennettu lapsille sekä keskimääräistä vähän yksinkertaisemmille ihmisille, joista varsinkin ensimmäistä pidän jo sinällään arveluttavana.
Muilla vastaavia inhokkimerkkejä?
Kommentit (1096)
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut tätä ketjua vähän häkeltyneenä. Onkohan minussa jotain ”vikaa”, kun yksikään vaatemerkki ei aiheuta minussa minkäänlaista inhoa tai halveksuntaa? Olen vain kiinnittämättä huomiota niihin merkkeihin, joiden vaatteet eivät ole minun tyyliäni.
Tämä! Lisään tähän että en ymmärrä ollenkaan miksi logon tai vaatteen/ laukun / kenkien merkin näkyminen on joillekin ongelma! Eikä muiden ihmisten mielikuvien pitäisi vaikuttaa omaan makuun ja tyyliin. Kertoo epävarmuudesta ja kenties jopa huonosta itsetunnosta. Jos kirjoittajat ovat alle 25 vuotiaita, niin sitten ymmärrän, muuten en todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Nikessä on sekin vika, että se ei maksa veroja. Euroopan sivukonttorit tulouttavat pääkonttorille Hollantiin kaiken minkä voivat ja koko kertymästä pääkonttori maksaa Hollannin lainsäädännön porsaanreiän ansiosta vain 1,5 % verot.
Alankomaissa on tarkoituksella hyvin alhainen yritysverotus. Kyse ei ole mistään porsaanreiästä. Ehkäpä juuri sen takia Alankomaihin on rekisteröity paljon kansainvälisiä suuryrityksiä. Ja muutenkin meno on aika liberaalia. Olisi hyvä varoittava esimerkki kansakunnan rappiotilasta, jollei olisi vauras, työteliäs ja turvallinen hyvinvointivaltio.
Makia.
Sen jälkeen kun selvisi, että ovat törkeästi varastaneet muiden suunnittelemia logoja käyttöönsä ja asian paljastuttua täysin ylimielisesti puolustelivat ja vähättelivät tekemisiään on kaikki heidän tuotteensa alkaneet ällöttää ja ihmetyttää ja ällöttää myös ne firmat, jotka ko. tuotteita vielä myyvät sekä ihmiset, jotka niitä vaatteita käyttää.
Vuitton - huono asiakaspalvelu tai pikemminkin ylimielinen. Menin valittamaan viikon sisällä ostostapahtuman jälkeen laukun laatuvirheestä, mitä en ostohetkellä huomannut. Vakuuteltiin ummet ja lammet, että kyllä sitten korjataan, kun menee siitä kohdasta rikki, eikä suostuttu vaihtamaan toiseen, vaikka kuitissa sanottiin sen olevan mahdollista. Noh, menihän se siitä kohdasta rikki myöhemmin. Äänipä muuttui. Yrittivät kaikkensa, jotta pystyivät veloittamaan korjauksesta, kun on kerran normaalia kulutusta... Eipä olisi mennyt ellei siinä ole alun perin laatuvirhe! Muutenkin LV:n laatu on laskenut kuin lehmän häntä. Siirrynpä nyt ilo mielin muun merkin muotiorjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut tätä ketjua vähän häkeltyneenä. Onkohan minussa jotain ”vikaa”, kun yksikään vaatemerkki ei aiheuta minussa minkäänlaista inhoa tai halveksuntaa? Olen vain kiinnittämättä huomiota niihin merkkeihin, joiden vaatteet eivät ole minun tyyliäni.
Sama vika täälläkin.
'Alankomaissa on tarkoituksella hyvin alhainen yritysverotus.'
No kun tuo nimenomaan on se porsaanreikä, johon EU:kin on jo puuttunut ja se umpeutuu v. 2021 (vai olikohan se 2022) alussa.
Ei mulla ole kuin Makia, Finlayson, Vallila, jotka jätän aina ostamatta.
Guessin kivan repun ostin just. Minusta niillä on välillä tosi kivoja juttuja.
Korsin laukku löytyy. Ted Bakerin samoin. Niken lenkkareista tykkään. Puma on suorastaan suosikkimerkkini. Adidasta löytyy myös.
Mutta Kiinassa valmistettuja tuotteita alan kuitenkin vastaisuudessa boikotoimaan merkistä huolimatta.
En ole millään tasolla merkkiuskollinen mihinkään suuntaan. Kun istuvuus, laatu ja hinta kohtaavat, niin se riittää. Mitään näkyviä merkkejä ei arvosta, enkä myöskään osta mitään oikeasti kalliita merkkivaatteita.
Juoksukenkinkä on Adidakset ihan vaan siitä syystä, että ne istuu omaan jalkaan parhaiten. Etenkin ulkoilu- ja urheiluvaatteissa istuvuus ja toimivuus ajaa aina merkin edelle.
Täti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Lisään tähän että en ymmärrä ollenkaan miksi logon tai vaatteen/ laukun / kenkien merkin näkyminen on joillekin ongelma! Eikä muiden ihmisten mielikuvien pitäisi vaikuttaa omaan makuun ja tyyliin. Kertoo epävarmuudesta ja kenties jopa huonosta itsetunnosta. Jos kirjoittajat ovat alle 25 vuotiaita, niin sitten ymmärrän, muuten en todellakaan.
Päinvastoin. Jos on pakko esitellä logoja/merkkejä niin kyllä se kertoo jostain muusta kuin hyvästä itsetunnosta.
Tiedän tällaisia henkilöitä jotka eivät käytä muuta kuin merkkejä ja insta kuvissa aina pitävät huolta hashtageista ja logon näkyvyydestä.
Kaikki ovat yli 25 ja pari jopa yli 35 jos se nyt on jokin ratkaiseva seikka.
Makia aka. Plagia
Marimekko aka. Plagimekko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama vika täälläkin.
Miksi avaatte tämän ketjun jos tiedostatte ettei teitä inhota mitkään merkit? Vähän niin kuin tämän ketjun tarkoitus etsiä ihmisiä ärsyttäviä merkkejä.
Tällä hetkellä ärsyttää Dr Martensit. Ei niinkään merkki sinänsä, vaan se villitys.
Niinmun ja Miun. Ällöttävät nimet, jää ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Guessin brändi on jotenkin vastenmielinen, ei uppoa yhtään sellainen överi-mukaluksus-glamour.
Minulla sama mielikuva. Aina, kun olen etsinyt itselleni jotain, oli se sitten laukku tai juhlavaate tai arkinen juttu, Guessin tuotteet on valikoimissa se kaikkein mauttomin ja typerin mitä kuvitella saattaa. En ostaisi edes valkoista t-paitaa Guessilta, saati jotain niitti-blingblong-lookatme-laukkua.
Toinen merkki taas mikä herättää ärtymystä, on Soyaconsept. Olen useamman kerran löytänyt kirpparilta tämän merkin vaatteen, ja se on AINA hajonnut hyvin nopeasti. Kierrän nykyään kaukaa koko merkin.
Yleensä myös merkit Gucci, LV ja muutama muu herättää hilpeyttä, jos ihmisellä on vain tämän merkin t-paita päällä. Ensimmäinen mielikuvani on, että muuhun ei ollut varaa, tai että paita on feikki.
Uh, näitä on monta. Pahimmat Gant, Hilfiger, Lexington.. Pääosin ärsytys liittyy ihmisten ajatukseen näistä jonain luksuksena.
Täti kirjoitti:
Vierailikenut tätä ketjua vähän häkeltyneenä. Onkohan minussa jotain ”vikaa”, kun yksikään vaatemerkki ei aiheuta minussa minkäänlaista inhoa tai halveksuntaa? Olen vain kiinnittämättä huomiota niihin merkkeihin, joiden vaatteet eivät ole minun tyyliäni.[/quote kirjoitti:
Se vaikuttaa omaan mielikuvaani. En pidä monistakaan merkeistä niin miksi haluaisin mainostaa niitä itse sitten. Eli siinä mielessä kyllä ottaa itsetunnon päälle pitää päällä vääriä merkkejä jotka ei tue omia arvojani.
Olen niin hippi luonteeltani/vaatteiltani niin en kokisi olonani mukavaksi jos paidassa on suuri Adidaksen, Vansin tai Hilfigerin logo. Tai laukussa loistaa Kånken tai Gucci.
Lapsilleni en mitään Gugguuta tai Rodinia pue.
Luhta ja kaikki siihen kuuluvat merkit icepeak, Rukka, Skila yms. Ratsastavat Design in Finland- lauseella, mutta kaikki vaatteet tuotetaan tätä nykyä hikipajoissa Kiinassa.
Näin saavat säästettyä muun muassa jätteiden käsittelykuluissa verrattuna jos tehtaat olisivat EU.n alueella; vaatteita värjätään todella myrkyllisillä kemikaalilla, jotka lopuksi lasketaan käsittelemättöminä luonnon vesiin ja jokiin Kiinassa. Paikallinen köyhä väestö joutuu ottamaan talousvetensä näistä samoista, muun muassa Luhdan saastuttamista vesistöistä.
Finnwatc olisi halunnut vierailla näillä Luhdan kiinan tehtailla tarkistaakseen työläisten oloja, mutta eivätpä päästäneet, totesivat vain, että meillä on täällä kaikki ihan kunnossa.. Okkei, pukki kaalimaan vartiana?
Siinä samassa missä tuotteiden valmistuskustannukset ovat halvemmat kuin koskaan ennen, ei se välity lopputuotteeseen, eli aivan järkyttävän kalliita. Laatu on myös äärimmäisen heikkoa. Järjestäen vetoketjut menevät rikki heidän takeistaan alkumetreillä ja takkien helmoihin ilmestyy rumaa nyppyä. Tuon merkin sekundaa en enää osta 🤨
Luhta.
Luhta.
Luhta.
Ja
Luhta.
Kehtaavat käyttää vielä aitoja turkiksia KIINASTA. Yök.
Ei niinkään mikään merkki, mutta Ellokselta en tilaa enää yhtään mitään. Syynä heidän somemarkkinoijansa, blondi rouvashenkilö. Ja tietty muutenkin, ylikalliit huonolaatuiset tuotteet.