Mä en halu enää vain pärjätä. En jaksa enää.
Koko aikuisuus on ollut pelkkää hiki hatussa työn etsimistä, pätkää pätkän jälkeen. Epävarmuutta vuodesta toiseen. Oon 33v. Ei elämässä ole enää mitään järkeä.
Huono olo tulee myös siitä kun on niin yksin asioiden kanssa. Ei missään eikä kenenkään kanssa voi jutella kun kukaan ei ymmärrä kuinka vaikeaksi on mennyt.
Kommentit (12)
Muilla on kanssa tuo. Aika vaikea on mitään löytääkään jos sitä ei ole saatavilla. Ja pitää luoda melkein itse uutta.
Samaistun, olen sinua muutaman vuoden vanhempi. Minulla ei ole mitään turvaverkkoja ja vaikka pärjään nyt ihan ok kaikesta huolimatta ja selviän yksin eteen tulevista asioista niin olen kauhuissani kun mietin että jossain vaiheessa elämää vastaan tulee jotain jolloin niitä verkkoja tarvittaisiin ja silloin olen yksin enkä tule selviämään.
Vierailija kirjoitti:
Uusi koulutus.
Miten?
Tukikuukaudet käytetty, edellistä opintolainaa makaettavana ja terveydellisiä esteitä mm. hoitoalalle. Viimeisen pidemmän työttömyyspätkän aikana ei myöskään puollettu opiskelua.
Keskustelumahdollisuuksia, verkostoitumistilaisuuksia sekä yhteisöllisyyttä on olemassa, onneksi. Lähde ap liikkeelle - samantyyppisesti kuin sinä kokevia on paljon.
Tsemppiä kovasti ap. Onnistuisiko mitenkään hakea toista työpaikkaa silloin, kun olet pätkätyössä? Jos voisi silloin jopa sanoa jonnekin, että etsit vakipaikkaa. Ei ole helppoa nuo jutut, itsekin vasta sain pitkästä aikaa vakituista työtä ja koko elämä +30v mennyt juurikin siinä,että ei ole vakituista työtä. Ei sitä silloin mieti, kun elämässä välillä ollut paljon tekemistä muuten ja ilmaisia/lähes ilmaisia harrastuksia. Sitä pitäisi löytää työn ulkopuolista tekemistä ja ihmisiä elämään, jotta ei liikaa murehdi töitä.
Jos olet kyllästynyt ja loppu sen työn haun aiheuttaman stressin ynnä muiden kanssa, ja on halua päästä parempaan kuntoon niin, yksi vaihtoehto on ilmoittautua työkyvyttömäksi ja kertoa avoimesti huolista. Sitä kautta sairaslomalle ja sairauspäivärahalle, ja mikäli olet ollut pitkään työttömänä hakijana etkä ole päässyt saatetaan myöntää työkyvyttömyyseläke, sellaisen on vielä vaikeampi se saada jolla on pidempiä työputkia, esim vuosia.
Hae apua, asiat selviää ajan kanssa. Halaus.
Sinulle tulee vielä paljon hyvää elämääsi, muista se. Kärsivällisyyttä vain 🌺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi koulutus.
Miten?
Tukikuukaudet käytetty, edellistä opintolainaa makaettavana ja terveydellisiä esteitä mm. hoitoalalle. Viimeisen pidemmän työttömyyspätkän aikana ei myöskään puollettu opiskelua.
Opettele koodaamaan.
Kaikki materiaali oppimiseen löytyy ilmaiseksi netistä, virallista koulutusta ei tarvi, eikä papereita kysytä töitä hakiessa, vaan sitä onko näyttöjä osaamisesta.
Mikään ei estä pääsemästä tuota kautta hyviin tuloihin kiinni.
Onko masennusta? Se avun hakeminen ei aina ole helppoa. Itselläni kävi niin, että otin lopputilin 2 paikasta. Minua neuvottiin hakemaan apua, en ymmärtänyt itsekkään miten huonosti asiat oli. Sitten sain taas töitä ja paloin lyhyessä ajassa niin loppuun, että oli vaan pakko hakea apua, muuten en tiedä mitä olisi tapahtunut.
Kokemusta on. Valitsin sen vaihtoehdon, josta ei saa puhua.
Uusi koulutus.