Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksatte liitolle ja sen työttömyyskassalle kuukaudessa ?

Vierailija
05.04.2020 |

Niissä on hurjat erot. Liiton jäsenyys maksaa. Liitolta voi pyytää apua työehtoneuvotteluissa. Ei onnistu.
Olen ollut liiton jäsen monta vuotta. Kunnes luottamusmies levitteli käsiään kiistatilanteessa. Potkut tuli.
Riittää kun duunarit maksavat kiltisti jäsenyydestään. Ei niitä Lapin kelomökkejä muuten rahoiteta ;)

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tiedoksi: Liitolta ei saa rahaa vaan työttömyyskassalta ! 

Ja kassastakin saa vain 5% korvauksista, loput otetaan veronmaksajilta.

Vierailija
62/82 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehyn kassa, alle 50 euroa/vuosi.

Tehyn jäsenmaksu sitten onkin 1,1 prosenttia palkasta ja minimissään 8 euroa kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausisummaa en jaksa laskea, mutta Lakimiesliitolle maksan 353 € per vuosi. Summa sisältää työttömyyskassamaksun.

Vierailija
64/82 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sain PAM:in luottamusmiehen avulla korvauksen kun työnantaja menetteli väärin minua kohtaan (ja uhosi vielä ettei ennen tapahdu mitään ennen kuin luottis ottaa yhteyttä, no luottis järjesti asian sitten HR:n kanssa eikä esimieheni). Sittemmin vaihdoin alaa ja liittoakin ja nyt menee maksuina joku kolmisenkymppiä kuussa. En muista tarkkaan kun pidätetään automaattisesti palkasta.

360€/vuosi.  Verotuksessa huomioidaan.  Onnittelut.

Saisiko selkosuomeksi miten liittoon ja työttömyyskassaan maksettu raha huomioidaan verotuksessa ? 

Mulla ainakin veroehdotuksessa näkyy ainakin automaattisesti, että vähennyksenä tyött.kassan jäsenmaksu. Se on siis verovähennys. 

Just näin ja yllättävän moni kiroaa isoja maksuja tai vaihtaa liittoa pienemmän maksun takia. Pam ainakin auttaa jos tulee työnantajan kanssa ongelmia ja tosiaan saa vähentää verotuksessa.

Vierailija
65/82 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan ei joudu heti sakkolistalle aktivoitavaksi, siinäkin syy kuulua liittoon.

Vierailija
66/82 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vallalla käsitys, jotta liiton jäsenmaksun voi vähentää verotuksessa.

Sen tarkemmin selittämättä. 

Kaikille yritetään luoda mielikuva, että se vähennetään lasketusta verosta. 

Ja tämä uskomus on hyvin vahva. 

Jäsenmaksu vähennetään koko vuoden tuloista tulonhankkimiskustannuksena 

jolloin käteen jää muutama euro enemmän vuodessa.  

Vierailija
67/82 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sain PAM:in luottamusmiehen avulla korvauksen kun työnantaja menetteli väärin minua kohtaan (ja uhosi vielä ettei ennen tapahdu mitään ennen kuin luottis ottaa yhteyttä, no luottis järjesti asian sitten HR:n kanssa eikä esimieheni). Sittemmin vaihdoin alaa ja liittoakin ja nyt menee maksuina joku kolmisenkymppiä kuussa. En muista tarkkaan kun pidätetään automaattisesti palkasta.

Saisiko selkosuomeksi miten liittoon ja työttömyyskassaan maksettu raha huomioidaan verotuksessa ? 

Mulla ainakin veroehdotuksessa näkyy ainakin automaattisesti, että vähennyksenä tyött.kassan jäsenmaksu. Se on siis verovähennys. 

Se vähennetään koko vuoden tuloista ja loput verotetaan.

Vierailija
68/82 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tulonhankkimisvähennys ja kokonaisansioista se vähennetään ja loput verotetaan.

Vierailija
69/82 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin ja yllättävän moni kiroaa isoja maksuja tai vaihtaa liittoa pienemmän maksun takia. Pam ainakin auttaa jos tulee työnantajan kanssa ongelmia ja tosiaan saa vähentää verotuksessa.

Öö, siis tiedätkö mitä verovähennys tarkoittaa?

Jos tienaat 30000 euroa vuodessa ja maksat siitä veroja (sanotaan nyt vaikka) 8000 euroa ja sulla on 360 euron verovähennettävä jäsenmaksu, niin SE EI TARKOITA että maksat 7640 euroa veroa vaan sitä, että veron määrä lasketaan 29640 eurosta, eli et maksa veroa tuosta vähennettävästä osasta. Tässä esimerkissä se tarkoittaa, että verottaja tulee vastaan 96 euroa tuossa jäsenmaksussa ja 264 euroa maksat omasta pussista. 

Monet ovat vielä kirkon jäseniä, sinne menee prosentti tuloista, eli tässä tapauksessa 300 euroa vuodessa. Nämä kaksi vapaaehtoista maksua joista ei juurikaan ole hyötyä, maksavat 40 vuoden työurassa 22000 euroa ja pörssiin sijoitettuna eläkepäiville odottaisi mukava n. 50 tuhannen potti tuhlattavaksi.

Vierailija
70/82 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet alle 2300 brutto tienaava yksin vuokralla eläjä suuressa kaupungissa, niin turhasta maksat mitään.

Kelan 500 työttömyyskorvaus jää käteen asumis -ja tt-tuen kattaessa vuokran, lääkkeet, kotivakuutuksen ja sähkön.

Itse ollessani työttömän tämän huomasin.

Ihan sama mistä tuutista ne massit tulee.

Itse vielä lakkokieltoisella sosiaalialalla.

Näillä liitoilla ja kassoilla ei pienipalkkainen tee hevon hel vettiä.

Korvaamaton ala ja pienet palkat.  Arvostus ihan sieltä.

Vierailija
71/82 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tulonhankkimisvähennys ja kokonaisansioista se vähennetään ja loput verotetaan.

Niin, en toisin väittänytkään? Tulonhankkimisvähennys=verovähennys. 

Vierailija
72/82 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 43 €/kk. Liitosta on ollut hyötyäkin. Olen kysynyt neuvoa ja olen saanut liiton lakimiehen avukseni ja korvaukset laittomasta irtisanomisesta.

Vierailija
73/82 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis liitolle ja t.kassalle maksettavat maksut ovat tulonhankkimiskuluja (=verovähennykset) jotka vähennetään koko vuoden tuloista.  Jäljelle jäävä summa verotetaan. 

T. verovalmistelija

Vierailija
74/82 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku 43 €/kk. Liitosta on ollut hyötyäkin. Olen kysynyt neuvoa ja olen saanut liiton lakimiehen avukseni ja korvaukset laittomasta irtisanomisesta.

516€/v  ?  Pitää olla hyvät tulot.  Laittomaan irtisanomiseen löytyy paljon juristeja.

Vierailija
75/82 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pro ja 49€/kk eli maksimin.

Sama täällä.

Vierailija
76/82 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin voisi kirjoittaa vain AY-aktivisti.  On kovin harvinainen tapaus.  Jopa uutinen. 

Vierailija
77/82 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha PAU Posti -ja logistiikka-alan työttömyyskassa:

Tämänhetkinen käsittelyaika 0,5 viikkoa eli n 3 pvää.....👌

YTK Loismaan kassa:

'YTK:n jäsenistölleen tekemien kyselyjen perusteella on syytä odottaa, että YTK:lle tulee huhtikuun aikana käsiteltäväksi yli 100 000 hakemusta.

Nykyisin järjestelyin tällainen hakemusmäärä saadaan käsiteltyä ensi vuoden alkuun mennessä"

Ja se on teille loisille ihan oikein!

Vierailija
78/82 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaat 40e/kk

Vierailija
79/82 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

YTK, onko se jotain 90 per vuosi. Hyvin on toiminut ja palvellut. Noille poliittisille liitoille en tietenkään maksa mitään kun en heiltä koskaan mitään saakkaan, koska en kuulu sellaiseen alaan, jossa on kiristysmahdollisuus. Olen it-alalla ja työnantaja on jenkkifirma.

Vierailija
80/82 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa, tällä hetkellä 33€/kk (TRAL). Välillä sain puoleen hintaan työttömyysalennuksena. Olen joskus osallistunut koulutuksiin ja tapahtumiin, matkavakuutuksesta olen hakenut korvausta tasan kerran. Palkkaneuvontaa hyödyntänyt urani alkuaikoina kerran ja kerran tilannut työporukalle kakun liiton piikkiin. Jos ja kun liitosta eroan, ajattelin hoitoalan tutkinnon omaavana vaihtaa Tehyn kassaan. Sen jäsenmaksu on tällä hetkellä 3,50€ kuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän