Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sano rehellisesti, oletko valmis uhraamaan itseltäsi ja lapseltasi myös kesä- ja heinäkuun, jos hallitus ja THL sitä vaativat?

Vierailija
05.04.2020 |

Eli pitäisi pysyä myös kesän helteet itsekseen kotona ja vältellä sosiaalisia kontakteja. Olisiko valmis tähän pandemian hidastamiseksi ja pitkittämiseksi?

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset rajoitukset eivät häiritse, mutta jos joku ulkonaliikkumiskielto tulee niin menen kyllä äitini luokse maalle (en asu Uudellamaalla vaan toisen suurehkon kaupungin keskustassa). Menen omalla autolla, en käy siellä kaupassa tai tule kuormittamaan terveydenhuoltoa, kun senkin kylän lähin sairaala on kaupungissa, jossa itse asun.

Mä aion myös mahdollisen ulkonaliikkumiskiellon tullessa mennä miesystäväni luo. Siellä on mun kasvihuoneet ja kasvimaat, ja marjapensaat ja ne ovat iso osa talvenvaraani. Asutaan muutenkin lähekkäin.

Vierailija
22/98 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on, jos vaarallinen epidemia on käynnissä. Mikä vtun kysymys tuo oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä ulkoilla. Pärjään miehen kanssa kyllä ilman terasseja ja muita ihmisiä.

Vierailija
24/98 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oon valmis! Mikäs tässä nytkään ollessa.

Mutta talouden puolesta en oo niinkään varma. Jos rajoituksia ei aleta viimeistään alkukesästä purkaa, Suomen talous tulee kaatumaan aivan totaalisesti.

Vierailija
25/98 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä jakso - joka on hyvin lyhyt jakso elämässä - opettaa ihmiset arvostamaan kaikkea sitä, mitä he ovat tähän asti pitäneet itsestäänselvyytenä. Kaikilla ihmisillä on oma tärkeä osansa kokonaisuudessa, myös viruksen torjunnassa. Toivottavasti tämä lisää yhteishenkeä ja myönteisyyttä sitten, kun pahin on ohi.

Oletettavasti en joudu tekemään isoja uhrauksia kesällä, vaikka noudatankin määräyksiä. Suurin toive on, että uimarantoja ei suljeta. :) 

Vierailija
26/98 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä on ajatus että ei näkisi aikuista lastaan ollenkaan mutta totta kai olen valmis jos niin päättävät.

Vierailija
27/98 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me voidaan kyllä mökkeillä ihan normaalisti, kun mökille on 10km. Säiden mukaan ollaan joko kotona tai mökillä.

Vierailija
28/98 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai! Olis ihanaa olla koko perheen kesken kesä kotona! Omalla pihalla pelataan pelejä, hypitään trampoliinilla, keinutaan, täytetään lapsille uima-allas ja grillataan hyvää ruokaa, jonka kauppakassipalvelu tuo meille kotiin kerran viikossa. Ai niin, mutta niinhän me tehdään muutenkin. Ainoa muutos on, että ei nähtäisi kavereita ja sukulaisia, mutta videopuhelut toimii hyvin.

Vierailija
29/98 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sen ikäinen, että ei voi tietää kuinka monta kesää on vielä jäljellä. Järjellä ajatellen ei kovin montaa.

Muutenkin kesä on tärkeä, koska saan siitä energiaa ja rakastan aurinkoa ja olla veden ääressä. Saan siitä voimaa ja voin paljon paremmin myös kesän voimin talvella.

Nyt näillä säännöillä en siitä ehkä pääse nauttimaan, koska en saa tavata edes muita perheenjäseniä tai ystäviä, kökötän kesän yksin. Ei ole autoa mennä minnekään edes yksin. Julkisiin ei voi mennä paheksumatta eikä niitä kait kulje edes.

Surullista on jos tämä kesä menee näissä merkeissä, myös monelle muillekin eristetyille.

Jos on kovin kuuma kesä ja tämä jatkuu niin aion kyllä jonkin verran luistaa säännöissä.

Eihän tämä nitä ihmisiä niin paljon haittaa kun voivat vapaammin liikkua ja olla tekemisissä ja jos on vielä auto millä liikkua. Ja on mahdollisesti ja todennäköisesti niitä muita kestä vielä paljon jäljellä.

Vierailija
30/98 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ei katso kalenteria.

Vierailija
31/98 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo menettänyt yhden lapseni,en halua menettää enempää. Tottakai olen valmis suojelemaan terveyttä ja elämää. Tämä on vain pieni ajanjakso. Yhtä lastani odotin 8kk vaakatasossa kesän ja talven. Kannatti.

Vierailija
32/98 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ulos saa mennä ja liikkua vaikka metsässä tai meren rannalla. Mitkään Lintsit tai Hoplopit ei ole todellakaan tärkeää. Lapselle voi olla se suurin ja hienoin elämys käydä metsäretkellä koko perheen voimin, kannattaa edes kerran kokeilla. 

Hellepäivinä ainakin itse pysyttelen sisällä, on viileämpää kuin ulkona. Eikä sitä tiedä, vaikka tulisi kuinka sateinen kesä. 

Vierailija
33/98 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että olenko valmis eristäytymään tämän poikkeusajan, jotta säilyn itse ja perheeni säilyy terveenä ja hengissä seuraaviksi vuosikymmeniksi? Tietenkin olen. Kuka ääliö edes kysyy mitään noin tyhmää? Eikö ap pysty ajattelemaan yhtään nenäänsä pidemmälle? Arvaan että hän kuuluu niihin, joilla on rahat loppu heti tilipäivänä ja tupakkaakin poltellaan, kun ei se vielä tänään tapa ja tulevaisuuteen ei pysty ajattelemaan tuntia pidemlle.

Vierailija
34/98 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämän kuukaiden kestin vaikka alan olla lopussa ja vielä toukokuun voin eläö näin mutta sitten omisi jo hyvä alkaa palata normaaliin elämään tai mutten hyppään ennemmin sillalta alas.

Vierailija
35/98 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yleiset uimarannat ole suljettu koska millä vahtii ettei yli kymmenen ihmistä kokoonnu lähekkäin.

Tai onko sitten vahdit jotka valvovat, että ihmisillä on tarpeeksi pitkä turvaväli.

Olen tätä kyllä myös miettinyt.

Miten mahtaa olla.

Vierailija
36/98 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän peukkuja että saisin olla lasteni kanssa koko kesän. Valitettavasti en ole se joka ensimmäisenä lähtee kun tulee lomautukset mutta toivon jos viimeistään siinä kesä-heinäkuussa pääsisin itse viettämään aikaa perheen kanssa.

Vierailija
37/98 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ja vituttaa nämä jotka vaatii ulkonaliikkumiskieltoa. Kyllä niitä ihmisiä kuolee vitutukseenkin. Suomi on niin harvaan asuttu että voi ulkoilla hullut pysykööt poteroissaan.

Vierailija
38/98 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakaapa vain kun lämpötila nousee yli 15 asteen, silloin suomalainen aktivoituu ja logiikka unohtuu nopeasti. Omaa hyvänolon tavoittelua sitten puolustellaan kaikenmaailman argumenteilla kun yritetään itselle todistella että se on ok.

Tulee olemaan ihmisryntäys alkoon, ruokakappoihin (viinaa ostamaan) ja sitten piknikpaikoille. 100% varmuudella, ja sitten ulkonaliikkumiskiellot. Tämä on vasta alkua muistakaa -- THL sanoo että huippu tulee touko-kesäkuussa.

Vierailija
39/98 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä miten paljon pitää uhrata. Lentokoneet maassa, matkailu kielletty, urheilu- ja muut massatapahtumat kielletty, ravintolat ym. kiinni, sosiaalisia kontakteja vältettävä ja työ on etätyötä. Kaikki tuo on ok, mutta mökille eristykseen menon kieltäminen on ei käy.

Vierailija
40/98 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Enhän ole mikään muiden terveyden vaarantava vastuuton minäminäminä-pullamössöpösilö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi