Sano rehellisesti, oletko valmis uhraamaan itseltäsi ja lapseltasi myös kesä- ja heinäkuun, jos hallitus ja THL sitä vaativat?
Eli pitäisi pysyä myös kesän helteet itsekseen kotona ja vältellä sosiaalisia kontakteja. Olisiko valmis tähän pandemian hidastamiseksi ja pitkittämiseksi?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyiset rajoitukset eivät häiritse, mutta jos joku ulkonaliikkumiskielto tulee niin menen kyllä äitini luokse maalle (en asu Uudellamaalla vaan toisen suurehkon kaupungin keskustassa). Menen omalla autolla, en käy siellä kaupassa tai tule kuormittamaan terveydenhuoltoa, kun senkin kylän lähin sairaala on kaupungissa, jossa itse asun.
Mikä se toinen suurehko kaupunki on uudenmaan lisäksi:)
En ole alkuperäinen kirjoittaja mutta esim. Tampere tai Turku.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai olisin, puistattaa ajatuskin siitä että on ihmisiä jotka taas eivät ole. Kesä menee ihan mukavasti kotona ja pihalla oleillen, ja löytyypä meiltä mökkiin Uudeltamaalta.
Niin, taas joku joka näkee asian vain omasta tilanteesta lähtöisin.
Sinulla on oletetusti kumppani tai perhe ja jopa se mökki minne mennä. Ehkä iso talo tai muuten mukava asunto ja piha oleilla. Autokin jolla huristella minne mielii. Ette ole riskiryhmää ja rajoitukset pienemmät.
Kaikilla ei näin ole. Astuisit mielessäsi joskus heidän asemaansa.
Nyt koronan aikana vasta näkee joidenkin ihmisten omahyväisyyden ja asioiden itsestäänselvyytenä.
Kun minulla on asiat näin mukavasti niin puistattaa ne ihmiset jotka marisevat. Tietysti heilläkin on näin hyvin, suotta valittavat.
Menkööt sinne mökille autolla perheensä kanssa niinkuin minäkin. Jos omakotitalon pihalla ei huvita olla. Ostakoot hyvää ruokaa ja juomaa ja nauttikoot elämästä.
Mikä ihme sitä estää. Niin juu.
Jos jään työttömäksi, toivon kesäksi eristäytymistä.
Olen kyllä käsittänyt niin, että niissäkin maissa, joissa on ulkonaliikkumiskielto, saa käydä kaupassa ja ulkoilla tunnin päivässä. Eli mikä ero nykyiseen?
Valmistaudun henkisesti 1,5 vuoden omaehtoiseen karanteeniin.
hage kirjoitti:
Olen kyllä käsittänyt niin, että niissäkin maissa, joissa on ulkonaliikkumiskielto, saa käydä kaupassa ja ulkoilla tunnin päivässä. Eli mikä ero nykyiseen?
Vain nuo on siellä sallittu, lisäksi on joitain lupalappuja, koska liikkumiskielto.
Meillä esim ei ole (vielä...) kielletty kävelemästä vaikka koko päivää tai käymästä kaupassa aina halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai olisin, puistattaa ajatuskin siitä että on ihmisiä jotka taas eivät ole. Kesä menee ihan mukavasti kotona ja pihalla oleillen, ja löytyypä meiltä mökkiin Uudeltamaalta.
Niin, taas joku joka näkee asian vain omasta tilanteesta lähtöisin.
Sinulla on oletetusti kumppani tai perhe ja jopa se mökki minne mennä. Ehkä iso talo tai muuten mukava asunto ja piha oleilla. Autokin jolla huristella minne mielii. Ette ole riskiryhmää ja rajoitukset pienemmät.
Kaikilla ei näin ole. Astuisit mielessäsi joskus heidän asemaansa.
Nyt koronan aikana vasta näkee joidenkin ihmisten omahyväisyyden ja asioiden itsestäänselvyytenä.
Kun minulla on asiat näin mukavasti niin puistattaa ne ihmiset jotka marisevat. Tietysti heilläkin on näin hyvin, suotta valittavat.
Menkööt sinne mökille autolla perheensä kanssa niinkuin minäkin. Jos omakotitalon pihalla ei huvita olla. Ostakoot hyvää ruokaa ja juomaa ja nauttikoot elämästä.
Mikä ihme sitä estää. Niin juu.
Asun kerrostalokaksiossa lapsen kanssa. Olen yh, ei ole autoa eikä mökkiä minne mennä. Olen silti valmis "uhraamaan" yhden kesän tällaisena aikana enkä ymmärrä ihmisiä, jotka eivät ole. Nyt on poikkeukselliset olosuhteet ja niiden mukaan on mentävä, harmitti tai ei. Ei siinä kitinä auta vaikka kuinka haluaisi nauttia kesästä kuten ennenkin.
Ei olla sentään kuitenkaan sodassa, kuten viimeksi kun Suomessa valmiuslakia on käytetty. Se on minusta hyvä asia, josta sentään voisi olla tyytyväinen. Huomattavasti huonomminkin voisi olla kuin mitä nyt on.
-eri
Ihan sama ei vaikuta mitenkään, ok-talo, kesämökki lähellä ja pojan kanssa harrastuksia missä ei paljon muita nähdä.
Olen jo vuosia ollut valmis uhraamaan lapseni, jotta saan tehdä uraa, vinkua tasa-arvoa ja matkustella kesät.
N33
Vierailija kirjoitti:
Valmistaudun henkisesti 1,5 vuoden omaehtoiseen karanteeniin.
Sama.
Tämä on vain yksi vähän pidempi hetki elämässä. Asioita ehtii tehdä myöhemminkin, kunhan vaan säilyy hengissä.
Rippileirit tulevalta kesältä pitäisi päättää siirtää kaikki vuodella eteenpäin.
Tottakai ,jos tilanne sitä vaatii.
Olen. Tulee se tapahtumakesä taas myöhemminkin. Yks omissa oloissa vietetty kesä ei kokonaisuudessa paljon paina. Ja lisäksi mökki on kotikunnan alueella joten siellähän tuo aika kesällä muutenkin kuluu.
Mitä pitäisi uhrata?
Omalla pihalla voi ottaa aurinkoa, lueskella, pelailla ja grillata. Lähijärvelle 1km, rauhassa saa uida. Mustikkaan menen normaalisti, omalta pihalta saamme muut hedelmät ja marjat. On aikaa keitellä hilloja.
Jatkan kontaktitonta elämää, jos on pakko. Jos rajoitukset jatkuvat koko kesän, on kyllä aivan varmaa, että menetän työni. Täytyy kesällä tehdä uusia urasuunnitelmia, ja ehkä miettiä esim. uuden ammatin opiskelua.
Mökille ja veneilemään aion kyllä mennä satavarmasti (vastuullisesti ja ketään altistamatta).
Ei mitään vaikutusta, kun ei ole lapsia, ja liikun kesänkin lähinnä metsissä.