Kun pariskunnat lähtevät kaupasta...
Mies kävelee pari askelta edellä ja kantaa kasseja. Lastaa ostokset autoon ja istuu auton rattiin. Nainen istahtaa pelkääjän paikalle. Vielä kun tietäisi kumpi maksoi ostokset, arvata kyllä saattaa? :D
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tossa kuviossa nyt jotain vikaa vai?
En tiedä mutta mitä tuo Ap:n kuvaileman tilanteen nainen oikeasti edes tekee kauppareissuilla. Raahautuu perässä mukana?
Varmaan kerää tavaroita kärryyn siinä missä mieskin. Ja oletettavasti ostaa omat _vitturättinsä_ ettei miehen tarvitse.
Niin ja vessapaperit näinä aikoina :D
Kyllä miehen pitää kassinsa kantaa. Outo aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Mies ja minä mennään kauppaan. Mies maksaa, minä pakkaan (koska jos mies pakkaa, ostokset on rikki kun päästään kotiin), minä kannan ostokset autoon (mies kantaa ehkä jonkun pienen ostoksen, kuten sipsipussin tai vessapaperipaketin), minä ajan koska mun autolla ollaan liikkeellä siksi kun miehellä on yleensä viikonloppuna promilleja (eikä mies osaa ajaa automaattivaihteilla).
:D
Vierailija kirjoitti:
Lompakko pitää yhdessä vuosikymmenestä toiseen.
Sen kyllä näkee, jos lompakko pitää yhdessä eikä muut asiat. Sen vain niin näkee.....
Vierailija kirjoitti:
Mies ja minä mennään kauppaan. Mies maksaa, minä pakkaan (koska jos mies pakkaa, ostokset on rikki kun päästään kotiin), minä kannan ostokset autoon (mies kantaa ehkä jonkun pienen ostoksen, kuten sipsipussin tai vessapaperipaketin), minä ajan koska mun autolla ollaan liikkeellä siksi kun miehellä on yleensä viikonloppuna promilleja (eikä mies osaa ajaa automaattivaihteilla).
Ei kai miehesi ole tekniikan tohtori? Kuulostaa vähän liiankin tutulta.
Meillä on juuri noin - kerran vuodessa. Muuten käydään yksin kaupassa.
Meillä minä teen tuon kaiken, jos ollaan yhdessä liikkeellä, paitsi kannetaan yleensä yhdessä autoon. Mutta koska olen muutenkin meillä se "suomalainen mies", yleensä mies tekee meillä ruokaostokset lähikaupasta. Useimmissa perheissä nainen kyllä tekee tuon kaiken. T. Nainen
Meillä on yhteinen taloustili, johon molemmat laittaa sovitun määrän rahaa ja kaikki yhteiset menot maksetaan sieltä. Joten kumpi tahansa voi maksaa. Yleensä mies maksaa, koska minä pakkaan paremmin. Mutta mies toden totta kantaa kassit - minä inhoan kantamista ja siinä myönnän olevani ylihemmoteltu pikkuprinsessa. Toisaalta miehen ei tarvitse koskaan imuroida, koska hän vihaa sitä. Autoa sitten taas ajaa se, joka sattuu avaimet eteisestä nappaamaan. Aika lailla puoliksi menee. Ja mitäs tekemistä tällä on esimerkkitapauksen kanssa? Ei niin mitään.
Täällä on usein näitä aloituksia kaupassa nähdyistä pariskunnista tai perheistä. Haloo, siitä ei voi vetää mitään johtopäätöksiä. Yleensä ruokakaupassa käydään yksin, ja jos mukana on koko perhe, yleensä silloin ollaan yhdistetty kauppareissu johonkin muuhun matkaan, ja kaupassa käyminen evvk suurinta osaa perheestä. Kunhan kävelevät perässä.
Ap on oikeassa. Miehet usein kävelevät edellä kantamuksien kera kyseisissä tapauksissa. Asiasta voi päätellä paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Ap on oikeassa. Miehet usein kävelevät edellä kantamuksien kera kyseisissä tapauksissa. Asiasta voi päätellä paljonkin.
Mieheni haluaa kantaa näyttääkseen herrasmieheltä. Tapellaan kasseista, koska minä haluan arkiliikuntaa.
Koska ne on niin "minä minä minä".
Minä suunnittelen 99% kauppalistan ja meidän perheen kaikki ruoat eli aina mietin mitä kokataan. Lisäksi kokkaan ne 90%. Joten kyllä - mies kaupassa maksaa ja kantaa kassit. Eikä yhtään ole huono omatunto. Yhdessä haetaan tavarat hyllystä ja ostellaan listan ulkopuolelta jotain erityistä - mikäli tekee mieli. Jos yksin mennään niin se maksaa kuka menee. Kuitenkin tässä tapauksessa olen taas listan tehnyt minä ja suunnitellut viikon ruoat. Meillä ei käydä kuin max 1 krt/vk kaupassa, ihan normaalioloissakin.
Ollaan nuori pariskunta, maksetaan puoliksi ruokaostokset. Mies kantaa kassit ja ajaa autolla koska mulla on lihasheikkoustauti.
Voin ajaa lyhyttä matkaa ilman että alan täristä ja kipuilla kuin mikäkin.
Naureskele vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan nuori pariskunta, maksetaan puoliksi ruokaostokset. Mies kantaa kassit ja ajaa autolla koska mulla on lihasheikkoustauti.
Naureskele vaan.
Lisäys. Kun saan eläkkeen, laitan puolet miehen tilille, jotta hän voi aina höylätä kaupassa kun käy ilman mua.
Sekä me kävellään rinnakkain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naureskele vaan.
Lisäys. Kun saan eläkkeen, laitan puolet miehen tilille, jotta hän voi aina höylätä kaupassa kun käy ilman mua.
Sekä me kävellään rinnakkain.
Lisäys, eikä sitä näe ulospäin joten voi kaikki luulla että on terveet lihakset ja naureskelee kun en vaan voi kantaa ostoksia autolle. Jos oon yksin kaupassa työnnän kärryt autolle, vaik ois kui pienet ostokset.
Ex- miesystävän kanssa kyllä hän maksoi kaupassa, mutta veloitti minulta puolet paitsi sitten sinapit yms. kokonaan, koska minähän niitä vain käytän.
Ja minä kannoin kassit perässään. Autoaan hän ei antanut minun ajaa, no en halunnutkaan koska olen ajanut pelkästään omaa romuani vuosikymmenen niin oudot autot tuntuivat vähän hankalilta.
Tuosta kumpi ajaa, nuoruudessa 70-80 luvulla oli vielä paljon yleisempää, oikeastaan sääntö, että pariskunnasta mies ajoi autoa.
Yhden poikkeuksen muistan, kun teininä istuskelin paikkakunnan grillikahvilan terassilla juhannuspäivänä. Jokseenkin kaikkia pihaan poikenneita autoja ajoi nainen, vieressä yleensä istui voipuneen näköinen mies.