Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet koronan takia säästyvillä rahoilla?

Vierailija
02.04.2020 |

Moni muu on varmasti samassa tilanteessa kuin minä, että tilille jää nyt paljon aiempaa enemmän kuin ennen. Kulutus pienenee melkein väkisinkin, kun niin moni paikka on kiinni ja tarpeettomia kontakteja pitäisi muutenkin välttää. Mitä te muut teette säästyneillä rahoilla?

Ostan itse osakkeita ja rahastoja, koska ne on nyt halpoja enkä tahdo makuuttaa suuria summia tilillä, jossa inflaatio syö koko ajan niiden arvoa.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jää säästöön mitään ku lähti ukolla puolet palkasta. Oma palkka onneks pysyi samana.

Vierailija
62/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kohtaa olisi hyväkin, jos jäisi rahaa säästöön, kun todennäköisesti se pahin on vielä edessä. Eli jos tulee lomautus ja/tai sairastutaan koronaan pahastikin, voi rahantulo vähentyä pidemmäksikin aikaa. Ja jos meistä joku joutuu sairaalaan, tietää se ylimääräistä rahan menoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

60e/kk tulee säästöä kun ei tarvi ostaa matkakorttia. töissä olen syönyt eväitä, nyt syön siis sen ruoan kotona=ei säästöä. No kahvilla olen töissä käynyt, maksaa euron. tulee siitäkin n. 20e/kk säästöä, toisaalta kotona menee nyt kahvia enemmän. Siinäpä ne säästöt. Lapsia ei ole, baareissa en ole käynyt tähänkään asti. 

Vierailija
64/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan sopivaa hetkeä ostaa osakkeita.

Vierailija
65/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan vihdoin näin 13 v työelämässä olleena alkaa säästämään sen kuuluisan "pahan päivän varalle", ties vaikka itseltäkin menis työpaikka tämän koronan seurauksena niin onpahan muutama tonni säästössä.

Vierailija
66/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan kulutusluottoja pois mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
67/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa jää nyt jonkin verran kun tilattu matka peruttiin.Toisaalta ruokaan menee enemmän rahaa kun kaikki kotona.Ostin kyllä maalia ja tapettia, täytynee ruveta makuuhuoneen remppaan kun aikaa nyt on.

Vierailija
68/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tulot ovat laskeneet, mutta ostin silti Suomessa valmistetun vaatekaapin. Katsoin, että oli avainlippu. Pyrin ostamaan vain suomalaisia tuotteita tänä vuonna.

Vierailija
69/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan osakkeita ja mukava huomata, että moni muukin tekee niin. Olen uskaltanut kertoa siitä vain muutamalle ystävälleni, kun tuntuu että sitä pidetään jotenkin itsekkäänä.

Vierailija
70/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto että pitää tulla leuhkimaan. Kellä onni on sen kätkeköön.

Monella ei ole nyt töitä ja moni menettää työnsä sekä vielä lapset/teinit ruokittava,

Rupeaa kyllä ärsyttämään ihmiset.

Ajattele positiivisesti: Jokainen työnsä ja tulotasonsa säilyttänyt suomalainen jatkaa verojen maksua entiseen malliin. Siis juuri niiden verojen, joilla kaltaistesi katkeroituneiden ruikuttajien eläminen kustannetaan.

Vierailija
71/87 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin äsken tonnilla Fortumia. Viimeksi ostin tonnilla Nestettä maaliskuussa, silloin kun se maksoi 23 €, ja olen tienannut sillä kaupalla jo satoja euroja. Toivottavasti Fortumin kanssa käy yhtä hyvin.

Vierailija
72/87 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostellut osakkeita pitkin matkaa. Välillä otin myös hyviä pikavoittoja shorttaamalla. Nyt kerään pottia sitä varten että kurssit laskee. Nykyinen nousu ei ole kestävällä pohjalla.

Vierailija
73/87 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei säästy rahaa kun alkoi lomautus.

Vierailija
74/87 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti söisin joka päivä lounaan töissä lounasravintolassa. Nyt etätöissä ollessa säästyy rahaa, koska itse tehdyt lounaat ovat halvempia. Minulla ei ole lapsia, joten ruokaa menee vähän. Rahaa säästyy myös siinä kun ei voi käydä elokuvissa, teatterissa, kahviloissa tai ravintolassa syömässä. Mutta vastaavasti olen ostanut verkosta vaatteita, meikkejä, sisustustavaraa. Vaatteet olen ostanut Suomessa valmistavilta firmoilta, niitä ei montaa ole ja vaatteet ovat melko kalliita, mutta haluan maksaa siitäkin että eivät ole orjatyövoimalla tehtyjä ja esim. kankaiden värjäysvedet eivät tuhoa vesistöjä.

Vierailija
75/87 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on nyt enemmän kuin koskaan. Ja ruokaan menee rahaa enemmän kuin koskaan. En usko, että isommin säästöön jää.

Vierailija
76/87 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei säästy rahaa, lomautus edessä ja perheen ruokailuihin menee paljon enemmän. Lisäksi kahden lapsen kesätyöt on peruttu, joten me vanhemmat maksamme enemmän lasten kulujakin.

Lisäksi kaksi lasta hakee jatko-opiskelupaikkaa ja heidän oli tarkoitus yrittää pääsykokeiden kautta. Nyt kun pääsykokeet on verkossa ja toisella ei välttämättä ollenkaan, niin epäilen että meiltä ei löydy lähipiiristä niitä matematiikan osaajia auttamaan pääsykokeissa, jolloin eivät luultavasti pääse opiskelemaan. Elätämme heidät siis vuotta pidempään, onneksi saavat varmaankin edes työttömyyskorvausta sitten.

Vierailija
77/87 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

menen täydentämään varmuusvarastot (viinaxet superalkosta)

Tissutellu tässä jo kohta 3 viikkoa kokoajan  ,etätöitä tehden.

Vierailija
78/87 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne menee tilille muiden rahojen jatkoksi.

Työpaikan jatkuvuus ei ole enää niin varmaa, hyvä vaan että on pahan päivän varaa.

Vierailija
79/87 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saa nähdä kuin paljon säästyy vai säästyykö. Kriisin alkajaisiksi sain takautuvat päivärahatuet joten niitä on vielä tilillä mutta hupenee nopeasti, koska luomuruoka jota viruksen välttämiseksi on suositeltu syö alka paljon kuvetta. Ja nyt varmaan tasaantuu se päivärahatulo tasolle joka on aika minimi palkkatuloihini verrattuna. Että mitä kauemmin poikkeustilaa jatkuu sitä huonommalta siellä lompakossa mahdollisesti alkaa näyttämään.

Vierailija
80/87 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin tekemään etätöitä eikä niitä ole sidottu tiettyyn aikaan. Säästään siis ruokakuluissa, kun pystyn nyt käymään keskellä päivää leipäjonossa ja haen sieltä melkein kaiken ruokani. Ostan säästyneillä rahoilla indeksirahastoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä