Nyt ei kannata olla lihava: YLE: Hoidon karsiminen ja kohdentaminen ovat elämän ja kuoleman kysymyksiä. Etenkin, kun rahat hupenevat ja hoit
Yle: Hoidon karsiminen ja kohdentaminen ovat elämän ja kuoleman kysymyksiä. Etenkin, kun rahat hupenevat ja hoitohenkilökunnasta on pula.
(...) Lisäksi on penätty ihmisen omaa vastuuta terveydestään. On kysytty, onko tupakoitsijalla tai liikunnan laiminlyövällä oikeus saada samanlaista hoitoa kuin terveydestään huolehtivien.
Kommentit (12)
Lihavuus lisää vakavasti terveysriskejä.
Sipsipussi + suklaalevy = riskisijoitus.
Tupakoitsijoille tuota karsintaa on tehty vuosikausia ainakin ei-kiireellisissä asioissa. Itse lopetin polttamisen, kun se annettiin ehdoksi leikkaukseen pääsemiselle ja sama oli sukulaismiehellä.
Vierailija kirjoitti:
RÖH RÖH RÖH
Ap näyttää olevan peilin edessä röhkimässä.
Harvoin ikinä lannattaa olla lihava. Itse lihoin hitaasti ja sitten rahat loppui ja kituutin normipainoon. Se ero, minkä tunsin kaikessa. Huh
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijoille tuota karsintaa on tehty vuosikausia ainakin ei-kiireellisissä asioissa. Itse lopetin polttamisen, kun se annettiin ehdoksi leikkaukseen pääsemiselle ja sama oli sukulaismiehellä.
Joo, tuo johtuu siitä että tupakointi heikentää leikkaushaavojen paranemista mm. verenkiertoa supistavan vaikutuksensa vuoksi. Turha leikata kalliilla veronmaksajan rahalla ja samalla jonotuttaa muita, jos potilas ei tee omaa osaansa hyvän lopputuloksen eteen. Samaa "oman osuuden" vaatimista voisi edellyttää laajemminkin.
hih hih