Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olemus joka vetää puoleensa vihaa??

Vierailija
30.03.2020 |

Eli siis millainen olemus voi olla ihmisellä, joka vetää puoleensa vihanpurkauksia jopa tuntemattomilta?
Naapurilta hississä, opettajilta, luokkakavereilta, työkavereilta, kavereilta, tutuilta, deittikumppaneilta..... eli siis lähes tulkoon laajasti eri ihmisiltä?

Mietin, että mistä tällanen voi johtua että oon viimiset vuodet vetäny puoleeni ihmisten vihaa jotka on purkautunu esim. vihamielisinä purkauksina muhun, vaikkei oltais edes tunnettu kunnolla.

Muilla tietoa tai kokemuksia?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko lyhyt? Saisin varmaan samanlaista kohtelua, mutta ihmiset eivät uskalla, koska olen pitkä enkä keijukaismainen. 

Ei liity ollenkaa mihinkään pituuteen. Tiedän pitkiä ja pätkiä joilla samoja kokemuksia.

Vierailija
42/55 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ns. Pimeyden Manageri?

Pimeyden managereita ovat juuri nuo vihaajat ei se kohde.

Pimeyden manageri on juuri se joka kerää vihaa ympäristöstä.

Heittäytyy vihattavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset erittävät feromoneja, jotka altistavat kiusaamiselle. Jostain syystä biokemiasi on muuttunut.

Vierailija
44/55 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mua on kyllä koko elämä kehuttu poikkeuksellisen kauniiksi ihmiseksi. Mutta just nää viime vuodet oon pukeutunu ja ollu tosi ns. huomaamattomasti, eli tyyli ei mitenkää viestitä että olisin jotenki tosi kaunis tms....

Ja oon myös ehkä ollut epävarmempi. Mut ei kai nyt sekään voi olla tällaseen syynä????

Ja voiko tosiaan kauneus olla syynä sille, että sekä miehet että naiset kokee vihaa mua kohtaan?? luulin, että hyvä ulkonäkö on positiivinen asia?! :S

No tää ärsyttää ainakin naisia. Tiedän, koska ovat neutraalisti jos oon kuten yleensä, eli täysin ilman meikkiä ja röntöstän missä kuteissa sattuu. Mutta auta armias jos pistän meikkiä, tukan kivasti ja vähän paremmat vaatteet. Siis jos katseet voisi tappaa...

-niiin, no mä oon tosi vaatimaton eli mä en pukeudu mitenkää huomioo herättävästi koskaan vaan päin vastoin.... Ja mun naama on ihan saman näkönen ilman meikkiäki... eli en oo mun mielestä sen tyyppinen että naiset mua inhoais ulkonäön vuoks... vaikka saanukki aina kuulla olevani kaunis.

Kauniille kostetaan se kauneus ja se oikeutetaan muka punttien tasaamisella. Eli ongelma on kateellisella ei sun naamassa tai olemuksessa ollenkaan.

Kaunis on uhka sellaiselle jonka oma ego on ulkonäkökeskeinen. Tasapainoinen on uhka epävakaille jne. Se viha on puolustusluontoista ja kumpuaa usein siitä uhkasta että jää osattomaksi koska tuo toinen vetää muka kaiken ja helposti.

Tosiasiassa kukaan tuskin saa niin helposti asioita vaan on tehnyt paljon töitä osatakseen. Vaikka se ei näy.

Vierailija
45/55 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan itse osakseni sekä hymyjä ja ystävällistä käytöstä että ajoittain hyvin törkeää ja vihamielistä käytöstä. Sama oli silloin kun olin asiakaspalvelutyössä.

Olen tullut siihen johtopäätökseen, että kumpikaan ei johdu minusta ihmisenä, koska nämä ihmiset jotka näin toimivat ovat minulle ventovieraita eivätkä he tunne minua lainkaan ihmisenä tai tiedä mitään elämästäni. Sellaista se vaan on- jollain on huono päivä, toinen on pahantahtoinen luonteeltaan, kolmannelle muistutat ulkoisesti jotain epämieluisaa ihmistä jne.

Ulkoisesti minua on sanottu kiltin, ystävällisen ja kauniin näköiseksi. Mutta sekin taitaa olla ihan katsojan silmässä.

Vierailija
46/55 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka tekee toisista väärät johtopäätökset ja se näkyy hänen tavassaan kommunikoida. Suhtautuu siis muihin alentuvasti ja stereotyyppisesti.

Vierailija
47/55 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ns. Pimeyden Manageri?

Pimeyden managereita ovat juuri nuo vihaajat ei se kohde.

Pimeyden manageri on juuri se joka kerää vihaa ympäristöstä.

Heittäytyy vihattavaksi.

Ihan kieroutunut näkökulma. Ei todellakaan ole. Manaat tahallasi. Ongelma on manaajassa.

Vierailija
48/55 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti on muut ihmiset.

Vierailija
49/55 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin elämisen tämän syyn takia. Suomalaisista tullut järkytävän vihaisia ja kyynisiä.

Vierailija
50/55 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäät, ylimieliset ja ihmiset jotka luulevat että yleiset säännöt ei kosketa heitä.

Vierailija
51/55 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota katsekontaktin muihin, sillä säästää paljon itseään. Enkä ole kiinnostunut tuntemattomista, saa olla rauhassa. Totta kai pitää tiedostaa ympäristö ja aistit valppaina. Mutta luulisin, että jonkunlainen toljottaminen herättää ärtymystä.

Vierailija
52/55 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tota jos tuntuu, että vihaisia purkauksia sattuu vain sinulle ja vähän joka suunnalta, niin voisiko syy löytyä peilistä? Sinä olet se ainoa yhdistävä tekijä noissa kohtaamisissa.

Et ehkä itse huomaa sitä, mutta saatat itse viestiä toisille jotenkin hyökkäävästi. Ehkä olet nyt jotenkin kuormittunut tai huonossa jamassa, loukattu tai väsynyt. Et ehkä hoksaa olevasi toisille ikävä ensin.

Oman kokemukseni mukaan ihmiset haluavat toisille ihmisille pääsääntöisesti hyvää. Ystävällinen kanssakäyminen johtaa ystävällisiin kohtaamisiin, joten niitä on omalla kohdallani ehkä 90% kaikesta. Ei sattumalta, vaan siksi, että pyrin itsekin olemaan ystävällinen ja joustava.

Mutta joskus sattuu kohdalle se tyyppi, josta näkee jo kauas, että hän on tottunut tappelemaan kaikesta ja kaikkien kanssa, piikit on jo valmiiksi pystyssä. Joskus ystävällisyys toimii silloinkin, mutta ei aina.

DING DING DING WE HAVE A WINNER! Alapeukkujen määrästä näkee, että totuus sattuu. On totta että jos suurin osa ihmiskontakteista on negatiivisia, ei kaikki muut ole väärässä.

Yleensä sellainen ylimielisyyden aura aiheuttaa ihmisissä negatiivisia tunteita. Usein kyse ei ole edes tietoisesta "vihaamisesta".

Vierailija
53/55 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin elämisen tämän syyn takia. Suomalaisista tullut järkytävän vihaisia ja kyynisiä.

Lopetit elämisen? Eli olet siis... kuollut?? :D

Vierailija
54/55 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat jollakin tavoin tuntemaan heidän olonsa huonoksi. Hyvin usein se johtuu toisen henkilön rajojen ylittämisestä. Esim. neuvot ilman neuvojen pyytämistä, oletat toisen tyhmäksi tai jonkunmuunlaiseksi, mikä ei pidä paikkaansa, otat liikaa katsekontaktia tai liikaa muunlaista kontaktia tai että yrittää vaikuttaa toiseen (manipuloida) jollakin tapaa. Toinen vaihtoehto on, että et vastaa heidän vuorovaikutukseensa (mikä loukkaa, ja saa ärsyyntymään). Vuorovaikutuksesta vetäytyminen taas voi johtua masennuksesta, ujoudesta, sosiaalisten tilanteiden pelosta tai muusta epäadekvaatista vastaanotosta kontaktiyrityksiin, esim. hymyyn, small talkiin tai muuhun keskusteluun. Lopputulos joka tapauksessa sama: ihminen tuntee olonsa huonoksi tämän toisen ihmisen seurassa, ja aiheuttaa huonon itsekontrollin ihmisille raivon- tai vihanpurkauksia. Loput sitten yleensä välttelevät... Tässä joitakin vaihtoehtoja...

Vierailija
55/55 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös se, ettei ole oma itsensä, saattaa ärsyttää. Tulee sellainen olo, että miksi se minulle tuollaista keinotekoista kuorta tarjoaa eikä luonnollista vuorovaikutusta. Vaikka syy voi siis olla esim. ujous.