Miksi kukaan ei usko, että olen sairastanut koronan ennen joulua?
Olin matkalla japanissa ja hotellissani oli paljon yskiviä kiinalaisia. Kotiin palattuani yskin hillittömästi pari viikkoa. eli luultavasti tauti on ollut suomessa pitkän aikaa ja joku voisi tutkia, miten paljon kuolemia oli enemmän tammi ja helmikuussa nornaaliin vuoteen verrattuna.
Kommentit (119)
Ihan mahdollista. Kyllähän sitä arvioitiin heti aluksi että todennäköisesti se on lähtenyt liikkeelle jo viime lokakuussa.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten sairastit jonkun ihan muun flunssan.
ei ollut räkää nenässä yhtään vaan todella outoa kurkkukipua ja yskää.
ap
Koska se on aika epätodennäköistä, vaikkakaan ei mahdotonta. Asian voit todistaa sitten, kunhan vasta-ainestetit tulee markkinoille. Sitä on paha väittää vastaan, jos vasta-aineita testin mukaan löytyy.
No hyvin olet siitä selvinnyt, jos noin on.
Lisäksi olet saanut sen takia nyt suojan, joten sinun ei tarvistse pelätä tarttumista, eikä sitäkään että tarttuttaisit muut.
Siis kaikkinensa hyvä homma, eikö vaan?
Ja voit huoletta auttaa nyt kaikkia avuntarvitsijoita esimerkiksi juuri yksin asuvia vanhuksia.
Mulla ja miehellä oli se joulukuussa Espanjassa. 10 päivää maattiin kipeämpänä kuin koskaan, kummallakin erilaiset oireet mulla pahinta kuume ja päänsärky, miehellä kuume ja järkyttävä yskä. Sen jälkeen vielä voimat pois pitkään. Miehellä rankempi ja kuukausi siitä eteenpäin jälkitautina bronkiitti.
Tuota noin..
Miksi sulle on niin tärkeää todistaa että olet sen sairastanut? Onko sillä väliä uskooko muut vai ei?
Epäilen että vanhemmalla sukulaisella oli myös corona jo ennen joulua. Oli sairaalassa pidemmän pätkän. Yskää, hengenahdistusta, korkea kuume ja tuhruja keuhkokuvassa, mutta lääkärit eivät saaneet selville mikä faaria vaivasi. Kulkee vieläkin vajaakuntoisena, aiemmin perusterve tervaskanto.
Vierailija kirjoitti:
No hyvin olet siitä selvinnyt, jos noin on.
Lisäksi olet saanut sen takia nyt suojan, joten sinun ei tarvistse pelätä tarttumista, eikä sitäkään että tarttuttaisit muut.
Siis kaikkinensa hyvä homma, eikö vaan?
Ja voit huoletta auttaa nyt kaikkia avuntarvitsijoita esimerkiksi juuri yksin asuvia vanhuksia.
No totta tuo, mutta kukaan ei usko kun sanon jo sairastaneeni koronan , kun vasta-aine testiä ei vielä ole
ap
Mä luulisin myös näin käyneen joulun tienoilla, reissussa naapurimaassa missä helvetilliset huutavat ja räkivät kiinalaiskaunotar.
Kotiin tultua kamala tauti tuli viikon sisään. En sitten tiedä, kenelle vasta-ainetestejä on tarkoitus tehdä että ovatko julkisessa käytössä.
Meillä oli marras-ja joulukuun vaihteessa myös joku karmaiseva tauti, korkeaa kuumetta, lihaskipuja, kurkkukipua ja aivan järisyttävän kauhea yskä jota kesti 5-6viikkoa. Mies oli sitä ennen ollut työmatkoilla sekä Saksassa, Tanskassa että Ruotsissa. Koko perhe sairasti saman taudin vuorotellen.
*kiinalaislaumat!!! (Ei ollu kaunottaria ei..)
Se on voinut olla mikä vaan, todisteita koronasta ei ole, eikä oikein sellaisia oireitakaan.
Luulin tänään jo sairastuneeni koronaan. Alkoi mahakipu, joka kuitenkin pian hellitti. Noin puolen tunnin kuluttua tästä alkoi palentaa, lievästi särkeä päätä, oksettaa ja muutenkin heikko olo. Meni peiton alla makoiluksi(tässä vaiheessa aloin epäillä koronaa). No sitten olo parani, kunnes n. 2 tunnin kuluttua maha alkoi kurista olematta kuitenkaan kipeä. Ja ripulihan tuli. No taas olo erinomainen.
Meillä myös, minä ja pojat kuukausi sitten oltiin 5 vrk kamalassa päänsäryssä ja kuumeessa. Keuhkoihin sattui, vaikea hengittää ja kurkkua kuristi + ruoka maistui ja haisi pahalle, maha sekaisin.
Kyllä se täysin mahdollista on. Tuskin Kiina on kertonut koko aikana koko totuutta tästä jutusta. Homma on jyllännyt jo hyvän tovin ennen kuin muualla edes alettiin heräillä että jotain on meneillään.
Vierailija kirjoitti:
*kiinalaislaumat!!! (Ei ollu kaunottaria ei..)
Ja oli siis Kiinan naapurimaa, ei suomen.
Joulun alla oli myös monenlaista flunssaa liikkeellä. Kai jo myös kausiinfluenssaa.
Olitko töissä vai sairastitko kotona? Missä kunnossa olit?
Tai sitten sairastit jonkun ihan muun flunssan.