Olemus joka vetää puoleensa vihaa??
Eli siis millainen olemus voi olla ihmisellä, joka vetää puoleensa vihanpurkauksia jopa tuntemattomilta?
Naapurilta hississä, opettajilta, luokkakavereilta, työkavereilta, kavereilta, tutuilta, deittikumppaneilta..... eli siis lähes tulkoon laajasti eri ihmisiltä?
Mietin, että mistä tällanen voi johtua että oon viimiset vuodet vetäny puoleeni ihmisten vihaa jotka on purkautunu esim. vihamielisinä purkauksina muhun, vaikkei oltais edes tunnettu kunnolla.
Muilla tietoa tai kokemuksia?
Kommentit (55)
Mulla on sellainen olemus..olen perusnätti, aika kohtelias ja myötäilevä. Vaikutan varmaan liian kiltiltä mutta en sellanen pohjimmiltaan ole. Diplomaattinen kyllä. Joidenkin mielestä olen ylimielisen oloinen.
No mua on kyllä koko elämä kehuttu poikkeuksellisen kauniiksi ihmiseksi. Mutta just nää viime vuodet oon pukeutunu ja ollu tosi ns. huomaamattomasti, eli tyyli ei mitenkää viestitä että olisin jotenki tosi kaunis tms....
Ja oon myös ehkä ollut epävarmempi. Mut ei kai nyt sekään voi olla tällaseen syynä????
Ja voiko tosiaan kauneus olla syynä sille, että sekä miehet että naiset kokee vihaa mua kohtaan?? luulin, että hyvä ulkonäkö on positiivinen asia?! :S
No tää ärsyttää ainakin naisia. Tiedän, koska ovat neutraalisti jos oon kuten yleensä, eli täysin ilman meikkiä ja röntöstän missä kuteissa sattuu. Mutta auta armias jos pistän meikkiä, tukan kivasti ja vähän paremmat vaatteet. Siis jos katseet voisi tappaa...
-niiin, no mä oon tosi vaatimaton eli mä en pukeudu mitenkää huomioo herättävästi koskaan vaan päin vastoin.... Ja mun naama on ihan saman näkönen ilman meikkiäki... eli en oo mun mielestä sen tyyppinen että naiset mua inhoais ulkonäön vuoks... vaikka saanukki aina kuulla olevani kaunis.
Mullekin jopa kadulla tuntematon nainen alkanut raivota, huusi täyden raivon vallassa solvauksia:( en tunne tietääkseni, kaitpa pahoja mt-ongelmia hällä?! Olen pikemminkin vaatimattoman oloinen(mm. hiirulaiseksi ja hissukaksi haukuttu läpi elämäni introverttiyden ym.takia), yleensä näkymätön kaikille ja siihen pyrkinytkin paljon läpi elämäni kiusaatuna oltuani, ehkäpä toisaan anrsut ym.kuspäät vainuavat tämän ja hyökkäävät aina raivonsa ja kiusaamisensa kanssa päälle:( Mut en tosiaan ymmärrä tuota istekään ,että joku ihan random tuntematon voi alkaa raivota kadulla yht'äkkiä. Hulluimmat/vaarallisimmat eivät taida ikinä hakeutua hoitoon itse...
Tässä ero;
Suurinosa: ihmiset ovat joskus inhottavia
Sinä: ihmiset ovat minulle inhottavia
Kaikki tuota kokevat, et ole poikkeus muuta kuin ajattelullasi.
Vierailija kirjoitti:
No tota jos tuntuu, että vihaisia purkauksia sattuu vain sinulle ja vähän joka suunnalta, niin voisiko syy löytyä peilistä? Sinä olet se ainoa yhdistävä tekijä noissa kohtaamisissa.
Et ehkä itse huomaa sitä, mutta saatat itse viestiä toisille jotenkin hyökkäävästi. Ehkä olet nyt jotenkin kuormittunut tai huonossa jamassa, loukattu tai väsynyt. Et ehkä hoksaa olevasi toisille ikävä ensin.
Oman kokemukseni mukaan ihmiset haluavat toisille ihmisille pääsääntöisesti hyvää. Ystävällinen kanssakäyminen johtaa ystävällisiin kohtaamisiin, joten niitä on omalla kohdallani ehkä 90% kaikesta. Ei sattumalta, vaan siksi, että pyrin itsekin olemaan ystävällinen ja joustava.
Mutta joskus sattuu kohdalle se tyyppi, josta näkee jo kauas, että hän on tottunut tappelemaan kaikesta ja kaikkien kanssa, piikit on jo valmiiksi pystyssä. Joskus ystävällisyys toimii silloinkin, mutta ei aina.
Ei pidä tutkimustenkaan mukaan paikkaansa, sillä ihmisen status voi olla ihan erilainen eri ryhmissä ja kohtaamisissa eikä asialla ola MITÄÄN tekemistä millainen ihminen on. Toisessa arvostetaan ja toisessa vihataan ja alistetaan. Riippuu ihan missä liikkuu.
On ihan turha tulla omahyväisenä selittämään miten "MINÄ tulen toimeen kaikkien kanssa ja olen muka ystävällinen toisille", tässä koko ilmiössähän ei ole mitään tekemistä tuon asian kanssa. Hyvin ärsyttävä oli vastauksesi, ylimielinen ja alentuvakin.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ero;
Suurinosa: ihmiset ovat joskus inhottavia
Sinä: ihmiset ovat minulle inhottaviaKaikki tuota kokevat, et ole poikkeus muuta kuin ajattelullasi.
Suurinosa: jatkaa elämäänsä
Sinä: vatuloit asiaa ja pistät ulkonäön pikkiin
Tällä aloituksellahan sä nyt halusit kuulla että koska olet poikkeuksellisen kaunis, syy siinä, eikö vain?
En tätä valitettavasti voi sanoa syyksi, koska se olisi vale.
Ei pidä tutkimustenkaan mukaan paikkaansa, sillä ihmisen status voi olla ihan erilainen eri ryhmissä ja kohtaamisissa eikä asialla ola MITÄÄN tekemistä millainen ihminen on. Toisessa arvostetaan ja toisessa vihataan ja alistetaan. Riippuu ihan missä liikkuu.
On ihan turha tulla omahyväisenä selittämään miten "MINÄ tulen toimeen kaikkien kanssa ja olen muka ystävällinen toisille", tässä koko ilmiössähän ei ole mitään tekemistä tuon asian kanssa. Hyvin ärsyttävä oli vastauksesi, ylimielinen ja alentuvakin.
-Niin, no esim. ku olin perheyrityksessä töissä, kaikki kehua mua jatkuvasti. :D Sitten taas ku menin opiskelemaan matalasti palkattua aliarvostettua alaa, niiin lähestulkoon tuntu että jokainen harjottelun ohjaaja oli sadisti luonteelta. Siis nii uskomattoman huonoa käytöstä jopa 5 kymppisiltä vanhoilta naisilta ettei mitään rajaa..
Menin kerran virkamiehen luokse hoidattamaan tehtäviinsä kuuluvaa neutraalia asiaa niin voi tsiisus sitä huudon voluyymiä heti kun vaan astuin sisään :). Ihan outo ukko.
Toinen tuli -siis tuntematon karjumaan päin naamaa miten olin näyttänyt keskisormea hänelle, mutta kun mulla on rillit niin bruukkaan nostaa rillit lehdenlukuun keskisormella :)
Näitä sattuu aika tiuhaan.
Suurinosa: jatkaa elämäänsä
Sinä: vatuloit asiaa ja pistät ulkonäön pikkiin
Tällä aloituksellahan sä nyt halusit kuulla että koska olet poikkeuksellisen kaunis, syy siinä, eikö vain?
En tätä valitettavasti voi sanoa syyksi, koska se olisi vale.
-ootko vhn yksinkertanen? Miten sua edes kiinnostaa olenko kaunis vai en? Ethän sä edes tiedä minkänäköinen mä olen
Eipä sellaisia ihmisiä voi muuten opettaa, kuin viedä saunan taa ja lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
-Niin, no esim. ku olin perheyrityksessä töissä, kaikki kehua mua jatkuvasti. :D Sitten taas ku menin opiskelemaan matalasti palkattua aliarvostettua alaa, niiin lähestulkoon tuntu että jokainen harjottelun ohjaaja oli sadisti luonteelta. Siis nii uskomattoman huonoa käytöstä jopa 5 kymppisiltä vanhoilta naisilta ettei mitään rajaa..
Just näin se meneekin. Yritä muistuttaa itseäsi etteivät kaikki vihaa ja oppia kohauttamaan lopulta vihaajien suuntaan. Ei ole helppoa mutta ei kannata tuhota elämää niitten vihalla kun et voi mitään sille ja ei pääse eteenpäin jos kääntyy haukkumaan kaikkia koiria....
Oletko lyhyt? Saisin varmaan samanlaista kohtelua, mutta ihmiset eivät uskalla, koska olen pitkä enkä keijukaismainen.
Mikä vikaa siinä on että joku on harmiton ja kohtelias?? Oletteko menettäneet järjenne?
Vierailija kirjoitti:
Mutta oon mä ennenkin ollut kuitenkin aikalailla sama ihminen, eikä tällasta vihaa oo ennen näkynyt ku mitä ehkä viimiset 4 vuotta... Ei mun naama oo mihkään vaihtunut ja tuntuu että tollasia ihmisiä on vaan enemmän ollut? :O ja mietin syytä.
Sama havainto että 4-5 vuotta on Suomessa ilmapiiri koventunut, katuveetuilu lisääntynyt ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ns. Pimeyden Manageri?
Pimeyden managereita ovat juuri nuo vihaajat ei se kohde.
En tiedä muista, mutta minä tunnen jotenkin sisäistä inhoa, raivoa jne, kun näen naamassa huulipunatun suun. Sitä ärsyttävämpää jos siinä on myös rillit siinä naamassa. Huulipuna ja rillit.
Tekisi mieli mennä lyömään naama suttuiseksi muusiksi.
Älkää kysykö miksi.
n48
Vain narsistit ja häiriintyneet tekevät tuota. Ihan oikeasti KUKAAN normaali tai normiempatialla varustettu ei käyttäydy noin kohdattuaan epävärmuutta. Se on yleistä että kohdellaan huonosti mutta ei ole NORMAALIA silti.