Slinda minipillerit
Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?
Kommentit (1271)
Kauan teillä oireet kesti alussa?
Mulla meni yli puoli vuotta, että tasaantui näiden kanssa. Alkuun oli jatkuvaa tiputteluvuotoa. Aloin syömään vain valkoisia pillereitä ja ongelma ratkesi. Nyt menkat pysynyt poissa 2 kk
Lukeeko siinä paketissa "sinulle, jonka on pakka saada munaa"?
Toisen laatan viimeinen rivi menossa ja masennusoireet paheni, itkenyt joka päivä reilu kuukauden ajan. Nyt ollu kahtena päivänä päänsärkyä. Tiputtelua oli alussa. mielisalavaihtelut on se syy miksen yleensä lähde tähän mutta abortin jälkeen oli pakko.
Vierailija kirjoitti:
Kauan teillä oireet kesti alussa?
Tähän samaan asiaan liittyen olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia. Muuttuukohan tämä oikeasti paremmaksi.
Itselläni kuukautisten alkamisen kaksi ensimmäistä päivää ovat olleet todella hankalia pahoinvoinnin, päänsäryn ja väsymyksen vuoksi. Nämä oireet ja 2 vrk tarkka kesto siis ilman mitään valmisteita.
Avuksi vaivaan tarjottiin Slinda ja aloitin sen ohjeen mukaan kierron 1. päivänä. Nyt on 6. päivä menossa. Päänsärky ja kuvotus alkoi 3. päivänä aloituksesta ja tuntuu, että pahenee vaan. Tekee nyt jo mieli luovuttaa 😅
Vierailija kirjoitti:
Toisen laatan viimeinen rivi menossa ja masennusoireet paheni, itkenyt joka päivä reilu kuukauden ajan. Nyt ollu kahtena päivänä päänsärkyä. Tiputtelua oli alussa. mielisalavaihtelut on se syy miksen yleensä lähde tähän mutta abortin jälkeen oli pakko.
Mulle gyne varoitti etukäteen että pari-kolme ensimmäistä kuukautta voi olla aikamoista mielialojen vaihtelua, kuten olikin. Pidin sen mielessä, ja kärsin ne ekat kuukaudet. Sitten tasoittui. Olen syönyt kaksi vuotta, joskus on päänsärkyä ja pari kertaa on ollut tiputtelua joka on kestänyt reilun viikon.
Vierailija kirjoitti:
Lukeeko siinä paketissa "sinulle, jonka on pakka saada munaa"?
Ei kun mulla lukee "runsaisiin ja kivuliaisiin kuukautisiin". Mutta ei myöskään haittaa että ehkäisee samalla, koska kyllä mun täytyy saada välillä sitä munaa.
Aloitin reilu viikko sitten syömään Slindoja endometriooman hoitoon kierron ensimmäisenä päivänä. Tänään kierron 10 päivänä alkoi tiputteluvuoto. Saapa nähdä kuinka kauan kestää
Lisäksi koko pillereiden syönnin ajan on janottanut ja pissattanut normaalia enemmän, nesteetkin lähtenyt kropasta ja paino hitusen laskenut. Pelottaa nuo mahdolliset mielialamuutokset, synnytyksen jälkeinen masennus on vielä liiankin tuoreessa muistissa
Hei tyhmä kysymys slindoista, ohjeessa sanotaan että pillerit pitää syödä järjestyksessä, koska eri pillereissä on eri määrä hormoneja. Tarkoittaako tämä että kaikissa pillereissä keskenään on eri määrä, vai sitä että valkoisissa on eri määrä kuin vihreissä?
Kysyn siksi koska mulle on määrätty että vuotohäiriöissä kannattaa ottaa kaksi pilleriä, nyt mietin että mistä kohdasta otan sen toisen.
Oma kokeilu kesti 2,5 kuukautta, oli testissä hormonikorvaushoitoa varten estrogeenilaastarin kanssa. Ensin oli ihan hyvä ja energinen olo, mitä nyt tiputteluvuoto alkoi heti. Toisen liuskan aikana tuli viiltävä rintakipu, meinasin lähteä päivystykseen, mutta täällä aika monella ollut samoja oireita. Sitten alkoi mielialaoireet. Olen nuorena kokeillut parit eri e-pillerit ja ehkäisyrenkaan, mutta kaikista iski masennus ja ahdistus, lisäksi joka kerta kilpirauhanen meni vajaatoiminnan puolelle. Kilppari heräsi eloon aina kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn käytön. Myös sydän tykytteli kunnolla.
Täällä joku kyselikin kilpirauhasoireista, mulla iski Slindan takia hirveä kuolemanväsymys. Kysyin gyneltä voiko tää tosiaan vaikuttaa kilppariin ja vastaus oli kyllä, tyroksiinilääkitystä pitäisi usein muuttaa, jos käyttää hormonaalista ehkäisyä. No, yhdenkään endokrinologin suusta en ollut tätä koskaan kuullut. Tänään lopetan Slindan ja toivottavasti olo paranee pian. 2,5 kuukautta jatkunut tiputteluvuoto, kaikki värit hävinneet elämästä ja tuntuu että haluan vain kuolla. Ei ollut mun juttu tämäkään pilleri.
Hei. Luin jostain että pitäis olla jotain kontrolli käyntejä kun käyttää slinda pillereitä, onko tää totta? Eli pitäiskö käydä säännöllisesti gynellä tarkastuksessa näiden pillereiden takia? Lääkäri joka nää määräs mulle toukokuussa ei puhunut mitään sellaista. Ei mulla kyllä tehty mitään sen suurempaa tarkastustakaan, esim verenpaineet yms ennenkö näistä resepti kirjoitettiin vaikka niin lukee pakkaus-selosteessa et lääkäri näin tekis ennenkun määrää kyseisiä pillereitä