Slinda minipillerit
Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?
Kommentit (1257)
Sain nää kipeisiin menkkoihin ja luulin että vaikutus olisi sama kuin hormonikierukalla eli että kuukautiset todennäköisesti loppuisivat kokonaan. Nyt kuitenkin tätä ketjua luettuani syynäsin tuoteselosteen ja sen mukaan kuukautisten poisjäänti on harvinainen seuraus (1/100), yleisiä (1/10) sen sijaan kuukautisten kivuliaisuus ja ylimääräiset vuodot. 🤦 Joo tätähän mä just tilasinkin lisää. Olisko tämänkään ongelman hoito tällä tolalla jos miehillä olis menkat.
pakkausselosteen mukaan 80% loppuu kokonaan menkat...
" Tyhjennysvuotoja (määritelmä: vuoto, joka alkoi Slinda-tablettipakkauksen 4-päiväisen hormonittoman jakson aikana ja kesti enintään 8 perättäistä päivää) esiintyi eniten alle 40 %:lla ensimmäisten kiertojen aikana, ja ne vähenivät ajan mittaan. 9 kuukauden käytön jälkeen tyhjennysvuotoja todettiin alle 20 %:lla käyttäjistä"
Kuinka moni syö näitä skipaten lumepillerit? Mun gyne ohjeisti jotenkin tosi epämääräisesti asian suhteen, tuli sellainen kuva että tee miten tykkäät. Kirjallisessa ohjeessa lukee vaan että ilman taukoa, mutta senhän nyt voi tulkita tarkoittavan koko laattaa mukaan lukien lumelääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Sain nää kipeisiin menkkoihin ja luulin että vaikutus olisi sama kuin hormonikierukalla eli että kuukautiset todennäköisesti loppuisivat kokonaan. Nyt kuitenkin tätä ketjua luettuani syynäsin tuoteselosteen ja sen mukaan kuukautisten poisjäänti on harvinainen seuraus (1/100), yleisiä (1/10) sen sijaan kuukautisten kivuliaisuus ja ylimääräiset vuodot. 🤦 Joo tätähän mä just tilasinkin lisää. Olisko tämänkään ongelman hoito tällä tolalla jos miehillä olis menkat.
Tyttärellä menkat jäivät pois, samoin kivut.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni syö näitä skipaten lumepillerit? Mun gyne ohjeisti jotenkin tosi epämääräisesti asian suhteen, tuli sellainen kuva että tee miten tykkäät. Kirjallisessa ohjeessa lukee vaan että ilman taukoa, mutta senhän nyt voi tulkita tarkoittavan koko laattaa mukaan lukien lumelääkkeet.
Tytär ohjeistettiin syömään ilman taukoa eli ilman niitä taukopillereitä.
Ei paneta enää ollenkaan. Vähän liian tehokas ehkäisy.
Lopetin Slindat 5 kk käytön jälkeen.
Plussat: ei vuotoja (en pitänyt taukoja, enkä syönyt lumepillereitä)
Miinukset: halut katosivat todella pahasti, ei värähtänyt viisari kertaakaan, jumalaton hikoilu öisin, olin likomärkä patjaa ja tyynyjä myöden. Kesti liian kauan tajuta, että johtuivat näistä. Oma gyne kannusti jatkamaan, ei uskonut olevan näiden syytä. Samantien kun lopetin pillerit, kaikki hikoilut loppuivat kuin seinään.
Nyt ilman mitään hormoneja eikä enää ikinä mitään!
Olen syönyt näitä 5 kk ja tänään huomasin reseptissä lukevan "1 tabletti vuorokaudessa ilman taukoja" ... Aloin miettimään, olikohan ajatus, että vihreitä ei söisi vaan aloittaisi aina uuden liuskan kun vihreät alkavat... No, joka kuukausi olen kyllä vihreät syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, tätä oli joku muukin ihmetellyt, juuri vasta huomasin. Kirjoitin edellisen viestin...
Miksi ylipäätään tällaiset pillerit on, joissa on lumepillerit, jos kuitenkin sanotaan, että ei niitä
Mä söin Slindoja puolitoista liuskaa ja sitten alkoi migreenit. Kuusi kertaa aurallinen migreeni viikon aikana. Lääkäri sanoi, että yleensä minipillereistä ei tule migreeniä. Niin ei yleensä, mutta aina löytyy se joku jolle tulee. Tällä kertaa se olin minä. Kun lopetin nuo pillerit, niin loppui migreenit ja pian huomasin, että mullahan oli ollut jäytävä päänsärky melkein koko ajan ja sekin katosi.
Kuinka kauan tämä tiputtelu voi jatkua ennen kuin todetaan, että pillerit ei sovi? Ensimmäinen laatta menossa, ymmärrän kyllä että alussa voi olla ylimääräistä vuotoa, mutta missä vaiheessa tän tyypillisesti pitäisi loppua, jos on loppuakseen ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Lopetin Slindat 5 kk käytön jälkeen.
Plussat: ei vuotoja (en pitänyt taukoja, enkä syönyt lumepillereitä)
Miinukset: halut katosivat todella pahasti, ei värähtänyt viisari kertaakaan, jumalaton hikoilu öisin, olin likomärkä patjaa ja tyynyjä myöden. Kesti liian kauan tajuta, että johtuivat näistä. Oma gyne kannusti jatkamaan, ei uskonut olevan näiden syytä. Samantien kun lopetin pillerit, kaikki hikoilut loppuivat kuin seinään.
Nyt ilman mitään hormoneja eikä enää ikinä mitään!
Voisinpa minäkin lopettaa, mutta endometrioosin takia pakko syödä, kierukkaa en halua. Haluille voi tosiaan sanoa goodbye!
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan tämä tiputtelu voi jatkua ennen kuin todetaan, että pillerit ei sovi? Ensimmäinen laatta menossa, ymmärrän kyllä että alussa voi olla ylimääräistä vuotoa, mutta missä vaiheessa tän tyypillisesti pitäisi loppua, jos on loppuakseen ollenkaan?
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että se ei välttämättä lopu. Itselläni menossa kuudes laatta ja viiden aiemman laatan kanssa ollut vuotoa n. 14. Pillerin kohdalta alkaen aina vihreisiin asti. Nyt aion skipata vihreät ja katsoa onko sillä vaikutusta.
Kerroin aiemmin, että huomasin vasta, että reseptissäni lukee "1 pilleri vuorokaudessa ilman taukoja". Tämänhän voi tulkita niin, että vihreitä ei syödä ... ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, tätä oli joku muukin ihmetellyt, juuri vasta huomasin. Kirjoitin edellisen viestin...
Miksi ylipäätään tällaiset pillerit on, joissa on lumepillerit, jos kuitenkin sanotaan, että ei niitä
Tyttärellä on todella kivuliaat kuukautiset, epäily endometrioosista ja pillerit on lähinnä niihin määrätty. En tiedä onko ehkäisyä varten toisentyyppiset ohjeet.
Menkat tooosi tiheät noin 2vk kierto. Muutenkin jotenkin häiriintyneet. en tykkää ollenkaan Kuukautiset kestää tosi kauan, eikä meinaa millään loppua. Normaalistihan mun kuukautiset kestää 7 päivää ja nyt mennään jo 2-3viikon puolelle ja sit menee viikko tai pari ja sama alkaa uudestaan. Oon huomannu et tähän vaikuttaa jos en ota pilleriä ihan samaan aikaan joka päivä, joka on mulle kovin vaikeeta, kun päivärytmi vaihtelee koulun, töiden, lomien ja viikonloppujen välillä melko paljon. Pitäis varmaan alkaa ottaa johonkin aikaan millon oon 100% varmasti hereillä joka päivä😂😂
Aloitin just toisen liuskan Slindaa (skippasin lumepillerit) ja tekis mieli jo lopettaa. Käytin tätä ennen Cerazettea noin 5 kk ja siitä tuli tosi pahat mielialaoireet, turvotus, hikoilu ja tiputteluvuoto, joten toivoin että Slindan kanssa sujuisi paremmin. No, vuoto on kyllä loppunut, mutta olen edelleen jatkuvasti todella masentunut, ahdistunut, kiukkuinen ja itkuinen. Pinna palaa ihan kaikesta, olo ei tunnu yhtään omalta itseltä. Lisäksi väsyttää ja turvottaa, ja alapää, suu ja silmät on kuivat kuin Sahara. Koko ajan janottaa ja joutuu juosta vessassa. Hikoilu on karsean runsasta ja tulee myös kuumia aaltoja.
Ajattelin alkuun, että jaksan kyllä sinnitellä oireiden kanssa edes sen 3 kk, jos ne siitä helpottais, kun cerazeten kanssakin jaksoin 5 kk. Mutta en tiedä, ei tää elämä ja oleminen tunnu yhtään hyvältä näin. Aloitin minipillerit alunperin pahoihin pms-oireisiin, mutta nyt tuntuu että kestäisin kyllä ne, kun sitten edes osan kuukaudesta saisi olla oma hyväntuulinen ja energinen itsensä.
Sterilisaatio on luotettavampi ja huolettomampi kuin hormonaalinen ehkäisy. Ei lapsia = helpompaa.
Onkohan mitään toivoa, että puolen vuoden jälkeen tilanne tasoittuisi? Menkat kestää ja kestää. Vihreiden aikaan vuoto loppuu ja alkaa uudelleen 12-14 pillerin kohdalla. Ainoa hyvä puoli tässä ollut se, että kuukautiskivut ovat poissa... Voiko vaihtaminen esim cerazetteen auttaa?
Aloitin tänään. Jännityksellä odotan. Menkat on kivuliaat ja kierto lyhyt, joten todellakin haluaisin päästä niistä, mutta ilmeisesti jotain vähintään yhtä kivaa tulee tilalle.