Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Slinda minipillerit

guest
30.03.2020 |

Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?

Kommentit (1304)

Vierailija
1301/1304 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin Slindat vissiin 4 kk sitten, nyt 4 tai 5 liuska menossa puoleen väliin. Ensin oli rankkaa. Päänsärky alkoi jo viikko aloituksen jälkeen (olin luomuna ollut 7 vuotta), turvotusta, limakalvojen kuivumista. Seksihalut katosi kuukauden päästä ihan kokonaan. Nyt 3 kk päästä pikkusen tullut takaisin mut ei todellakaan enää samallaiset kuin ennen ja orgasmia ei vissiin enää kertaakaan ole näiden aloitusten jälkeen saanut... Mut menkat lähti kokonaan, eikä onneks kauheita mielialanvaihteluita tullut mitä pelkäsin kun parikymppisenä sekosin pahasti minipillereistä. Muutoin ihan tyytyväinen noita lukuunottamatta. Nyt kuitenkin jotain ihme tiputteluvuotoa, melkein menkoiksi ehkä voisi kutsua niin eilen illalla alkanut. Oon kuullut ettei menkkoja pitäisi oikein olla jos näitä syö, onkohan tää ihan normaalia? Vai jatkuukohan nämä tiputtelut vähän väliä

Vierailija
1302/1304 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut Slindojen kanssa ihan samanlaista kainalokipua, mitä kuvasit. Liittynee siis Slindoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/1304 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua. En osannut yhdistää hiusten lähtöä näihin. Mä oon kohta kalju 😱 kertokaa joku palautuuko hiukset ikinä 😭

Muita oireita on 5kk käytön jälkeen jatkuvat vuodot, kierto ihan sekaisin. Kaikki ärsyttää ja väsymys on jäätävä.

Järkytyin myös kun näitä annetaan ekoiksi pillereiksi nuorille ja oman terkkarini mukaan näissä nesteenpoistolääkettä sekä verenpainelääkettä mukana.

Ihan huijjattu olo kun suostuin kokeilemaan näitä 😔

Vierailija
1304/1304 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitanpas minäkin kokemuksiani Slindoista, koska huomasin kaipaavani vertaistukea, ja ehkäpä tämä voi sitten toimia sellaisena jollekin toiselle. Mulle Slindat sekä sopi tosi hyvin, että eivät sopineet. Söin niitä reilu kolme laattaa, mutta vaihdoin toiseen valmisteeseen gynen suosituksesta.

Mulla kirjoitettiin Slindat endometrioosiin ja pms-oireisiin. En ole aiemmin varsinaisesti syönyt mitään horminivalmisteita, paitsi teini-ikäisenä kokeiltiin e-pillereitä koviin kuukautiskipuihin (endoa ei oltu vielä löydetty), mutta sain niistä migreenin, joten ne piti nopeasti lopettaa ja e-pillereiden lopetus aiheutti sitten muita oireita, joiden takia en vuosiin uskaltanut edes ajatella uusia hormonivalmisteita. 

Mutta kun kovien menkkakipujen syyksi selvisi näin +30 veenä endo ja pms-oireet ovat iän myötä muuttuneet hurjemmiksi, niin olin ja olen valmis kokeilemaan helpotusta tähän. Slinda oli ensimmäinen kokeilu ja pääosin hyvä sellainen.

Aloitin pillerit menkkojen ekana päivänä ohjeen mukaisesti. Menkat olivat normaalit, mutta tiputteluvuotoa jatkui muutaman päivän ja sellaista normaalisti ei ole. Sen jälkeen menkkoja tai mitään menkkoihin viittaavia oireita ei ole tullut enää ollenkaan, vaikka olen ottanut myös lumepillerit. 

Aloitusoireina muuten oli mielialanvaihtelua, jäätävä väsymys, aika hurjia lihaskipuja ja fiilis, kuin joku olisi sammuttanut seksihalut kokonaan. Aloitusoireet kuitenkin alkoivat helpottaa ekan kuukauden aikana, eikä mieliala ole varmaan ikinä ollut yhtä hyvä ja tasainen, kuin Slindan kanssa heti aloitusoireiden tasaannuttua. Sen sijaan pysyvämpiä sivuoireita olivat limakalvojen ja silmien kuivuus ja hiusten nopea rasvoittuminen, eikä seksihalut palanneet ihan normaaleiksi, vaikka niitä kuitenkin alkoi alun jälkeen taas olla. Lisäksi lihaskipuja on ollut normaalia enemmän. Nämä olivat mielestäni kuitenkin siedettäviä, koska pillerit toivat niin ison helpotuksen muuten elämääni, jota on tuntunut vuosien ajan määrittävän todella kuluttavat ja kivuliaat menkat, ovulaatiokivut ja pms-oireet. Pillerit myös paransivat ihon kuntoa ja unenlaatua, koska aiheuttivat lievää väsymystä vielä aloituksen jälkeenkin. Tästä syystä itse otin pillerin illalla ennen nukkumaanmenoa.

Mutta isoin ongelma oli sykkeiden nousu ja se, että sydämen hakkaaminen tuntui koko kehossa. Nämä oireet alkoivat vasta noin 3 viikkoa pillereiden syömisen aloituksen jälkeen. Huomasin ja liitin tähän myös epämääräisen paineen tunteen päässä ja lievän huimauksen. Nämä oireet vähän helpottivat neljännen lumepillerin kohdalla ja sitten taas jatkuivat, kun aloitti uuden laatan. Yritin vielä neljättä laattaa syödä, mutta se sydämen paukutus oli sen verran kovaa, että oli annettava periksi. Soitin asiasta myös gynelle ja hän sanoi, että tämä oire tuskin helpottaa, kun olin pilleriä jo sen kolme kuukautta syönyt.

Ilman tätä sydänoireilua niin olisin ehdottomasti jatkanut Slindojen kanssa.

Vaikka omakin kokemukseni Slindoista valitettavasti on tällainen, että joudun kokeilemaan jotain muuta, niin suosittelen silti kokeilemaan, etenkin jos ne on määrätty johonkin sairauteen tai oireeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme