Slinda minipillerit
Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?
Kommentit (1257)
Nyt loppui vuoto juuri siinä kohtaa kun viimeinen valkoinen pilleri oli syöty. Kannattaako nyt ottaa Placeboja vai jatkaa suoraa uuteen laattaan?
Minulla ei aina edes tule vuoto Placebojen aikaan. Joskus tulee kesken laatan ja joidenkin laattojen aikana ei lainkaan. Eli mulla ei jäänyt toistaiseksi täysin kokonaan pois. Edelleen saattaa tulla vuotoa satunnaisesti ilman, että tiedän milloin. Ei kuitenkaan montaa päivää vuoda. Alkuun saattoi olla tiputtelua lähes koko ajan
Estävätkö nämä ovulaation varmasti? Olen nyt syönyt näitä pian yhden laatan ja näiden vihreiden pillerien aikana tullut ihan samoja oireita mitä ovulaatiossa tulee ja näin ollen tulee pieni pelko, että onko ehkäisyteho varmasti voimassa näiden vihreiden aikana?
Älkää nyt hyvät naiset laittako niitä keinotekoisia hormoneita kehoonne! Tiedätte hyvin itsekin, mitä ne voivat aiheuttaa: seksihalujen puutetta, kuivuutta, aivosumua, väsymystä, jopa vaarallisia verisuoni seurauksia.
Tämä ei ole, mutta siirtykää kakkoseen; sinne voi painaa huoletta ilman ehkäisyä, kunhan seksitauti puoli on kunnossa ja kortsuja, jos haluaa laueta sitten sinne pillun puolelle. Loppuun hyvä knoppi: emätinyhdynnässä alle puolet saa joka kerran orgasmin, kun taas anaaliyhdynnässä yli 90% naisista saa orgasmin.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt hyvät naiset laittako niitä keinotekoisia hormoneita kehoonne! Tiedätte hyvin itsekin, mitä ne voivat aiheuttaa: seksihalujen puutetta, kuivuutta, aivosumua, väsymystä, jopa vaarallisia verisuoni seurauksia.
Tämä ei ole, mutta siirtykää kakkoseen; sinne voi painaa huoletta ilman ehkäisyä, kunhan seksitauti puoli on kunnossa ja kortsuja, jos haluaa laueta sitten sinne pillun puolelle. Loppuun hyvä knoppi: emätinyhdynnässä alle puolet saa joka kerran orgasmin, kun taas anaaliyhdynnässä yli 90% naisista saa orgasmin.
No meillä ainakin seksielämä parani, kun aloitin nämä. Seksi on spontaanimpaa eikä tarvitse härvätä kumien kanssa. Kumilla mentiin vuosia, mutta minun omasta halusta aloitin nämä, en esimerkiksi miehen halusta.
Eka kuukausi on näiden kanssa mennyt tosi hyvin. Olin muutaman vuoden ilman hormonaalista ehkäisyä. Pari vuotta sitten kun käytin ehkäisyrengasta, aloin saada paniikkioireita. Meni hetki, että uskalsin kokeilla jotain muuta. Toistaiseksi siis kaikki hyvin tämän kanssa
Eniten pelkäsin, että vaikuttaa jotenkin haluihin, kun seksielämä on ollut vilkasta. Ei kuitenkaan mitään tällaista ole ilmennyt. Tietysti alkuun tiputteluvuoto häiritsi, mutta se loppui 14 vrk jälkeen.
Ei näkynyt tyhjennysvuotoa Vihreiden aikana
Liityn ketjuun: 41v, lokakuussa todettiin että ferritiinit 404 ja menkat saatava loppumaan keinolla millä hyvänsä. Myös ehkäisytarve toki on. Olin skeptinen, koska yhdistelmäpillerit aiheutti aikanaan ihan hirveitä mielialaoireita.
Noh: alkuun oli välivuotoja jotka onneksi loppuivat, mieliala tasaantui ja kohosi, PMS-oireet lieveni mukavasti ja laihduin n. 3kg. Tuntoherkkyyteen ja haluihin lievästi negatiivinen vaikutus, mutta hyvien puolien vuoksi jatkoin.
Nyt sitten alkanut jäätävä painonnousu ja turvotus: mitkään farkut ei mahdu päälle ja painan n. 4-5kg enemmän kuin aloittaessani. Myös tuota kuivahtelua jonkin verran ja väsy koko ajan. Kehon koostumus on muuttunut selvästi, lihasten tilalle tullut ihan puhdasta ihraa.
Tätäkö tämä nyt on...?!
Vierailija kirjoitti:
Liityn ketjuun: 41v, lokakuussa todettiin että ferritiinit 404 ja menkat saatava loppumaan keinolla millä hyvänsä. Myös ehkäisytarve toki on. Olin skeptinen, koska yhdistelmäpillerit aiheutti aikanaan ihan hirveitä mielialaoireita.
Noh: alkuun oli välivuotoja jotka onneksi loppuivat, mieliala tasaantui ja kohosi, PMS-oireet lieveni mukavasti ja laihduin n. 3kg. Tuntoherkkyyteen ja haluihin lievästi negatiivinen vaikutus, mutta hyvien puolien vuoksi jatkoin.
Nyt sitten alkanut jäätävä painonnousu ja turvotus: mitkään farkut ei mahdu päälle ja painan n. 4-5kg enemmän kuin aloittaessani. Myös tuota kuivahtelua jonkin verran ja väsy koko ajan. Kehon koostumus on muuttunut selvästi, lihasten tilalle tullut ihan puhdasta ihraa.
Tätäkö tämä nyt on...?!
No tuota se on testosteroniblokkerin kanssa. Sulla mennyt todella tyypillisesti. Limakalvot muuten menee yhä hurjempaan kuntoon mitä pidempään käyttää eikä ne enää siitä palaudu jos pääsevät pahasti atrofiseksi, itsellä kävi näin. T. N38v
No voi perseen suti, kirjaimellisesti. Joku vertaili tuossa aiemmin että Cerazette olisi ollut testosteronin osalta parempi... ehkä täytyy kokeilla sitä vielä.
Mieluiten olisin luomuna, mutta pillerit auttaa esivaihdevuosioireisiin ja käytännössä vuodan kuoliaaksi ilman. On vuodonestolääkkeitäkin kokeiltu. Ja jos pillerit ei käy niin pitää kuulemma jotenkin "polttaa" kohdun limakalvot sisäpuolelta. Toinen toistaan ihanampia vaihtoehtoja... >.<
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön toista laattaa Slindaa, en ehkäisyn vuoksi, vaan hoitona runsausiin kuukautisiin ja raudanpuutteeseen. En ole käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä yli 20 vuoteen, joten tämä pillerien syönti tuntuu turhalta ja "väärältä". Olen 40+ kolmen lapsen äiti.
Menkat olivat kellon tarkat aiemmin, nyt vuotaa miten sattuu. Aloitin ekan laatan kp 1 ja kuukautiset olivat lähes normaalit, noin viisi päivää. Sitten oli jonkin aikaa vuodotonta, kunnes kpl 14 aloin taas vuotamaan ja sitä jatkui 2 viikkoa. Lumepillereiden aikana vuoto loppui. Kunnes alkoi taas kp 14 paikkeilla, ennen toisen laatan puoliväliä ja sitä kesti muutaman päivän. En tiedä mistä laskea enää kierrot.
Mitään isompia sivuvaikutuksia ei vielä ole, mutta tuo vuodon lisääntyminen ärsyttää, kun tarkoitus olisi saada sitä vähentymään.
Ehdin sanoa ettei mitään ihmeempiä sivuvaikutuksia ol
Neljäs kuukausi menossa ja poskipäät täynnä pieniä finnejä yhtäkkiä. Kolmannen kuukauden aikana vuodin tauotta 2 viikkoa keskellä laattaa. Hengästyttää ja huimaa välillä. Taidan kyllä pian luovuttaa näiden kanssa, elämäni oli ihanaa ilman hormoneja.
Olen käyttänyt Slinda-valmistetta nyt tarkalleen viiden päivän ajan, enkä ole koskaan aiemmin tuntenut itseäni näin ahdistuneeksi ja masentuneeksi. Heräsin jälleen erittäin epämiellyttävään tunteeseen, minkä vuoksi päätin lopettaa lääkkeen käytön. Olen kärsinyt jatkuvasta päänsärystä hoidon aloittamisen jälkeen. En tunnista itseäni enää. On huolestuttavaa, että tällaisia valmisteita määrätään, vaikka ne voivat vaikuttaa ihmiseen näin voimakkaasti. Toivon nyt vain palaavani entiselleen iloiseksi ja tasapainoiseksi itsekseni. En aio käyttää tätä lääkettä enää uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Kokemus kirjoitti:
Aloitin Slindan huhtikuussa, tarkoituksena oli hoitaa kovia menkkakipuja ja hormonaalista pahoinvointia, jota riitti yleensä koko kuukaudelle.
Alkuun pahoinvointi ja kivut hävisi täysin, olo oli todella hyvä. Ekan viikon aikana nesteet lähtivät kropasta.
No.. Muutaman viikon jälkeen alavatsalle tuli jäätävä rengasturvotus. Paino alkoi nousta 1-2 kg kuussa, Vaikka lisäsin liikuntaa ja syömiset pysyi ennallaan.
Pahoinvointi oli kuitenkin poissa, eikä menkkojakaan tullut. Erilaiset kivut (mm peräsuolessa) hävisivät. Ajattelin, että neste lähtee kyllä, kunhan kroppa tottuu.
Sitten alkoi kuumat aallot, heräsin öisin kauheasta hikilammikosta ja olo oli tuskainen.
Paino nousi ja nousi, ja aloin olla vähän huolissani. Sitten alkoivat muut vatsaoireet, kivut ja ulosteen muuttuminen limaiseksi. Vatsa ei tuntunut kestävän mitään ruokaa, ja turvotus räjähti
Osaako joku sanoa, vaikuttaako suoliston bakteerikantaan tms. nämä Slindat?
Kerronpa myös omat kokemukseni 2 liuskan pohjalta. Määrättiin endometrioosin hoitoon, kun oli valtavat kivut ovulaation ja kuukautisten aikaan. Lisäksi runsas vuoto ja olin todella itkuherkkä aina kierron tietyssä vaiheessa.
Nämä Slindat on parantaneet elämänlaatua aivan järjettömän paljon. Minulle määrättiin liuskat aina ilman lumetabletteja. Kuukautisia ei ole ollenkaan ja itkuherkkyys on kadonnut ja kaikki kivut on pois.
Hiuksia ei ole toistaiseksi lähtenyt, eikä ole vaikuttanut haluihin tai mihinkään oloihin negatiivisesti. Ainoat lievät haittavaikutukset tähän mennessä oli väsymys, jota kesti reilun kuukauden, mutta toisaalta sekään ei haitannut, kun korjasi uniongelmani. Päivällä ei ollut väsymystä mutta illalla nukahdin aina tosi aikaisin ja heti, kun laitto silmät kiinni. Toinen lievä haittavaikutus oli finnien ilmestyminen parin viikon jälkeen, mutta sen jälkeen ei ole niitäkään enää näkynyt. Eli kaikin puolin itselleni ainakin hyvin toimineet. Toivotaan, että jatkuu yhtä ongelmitta
Minä aloitin kyseiset pillerit vaikka olen mies 🤣 hyviä on popsia.
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitin kyseiset pillerit vaikka olen mies 🤣 hyviä on popsia.
Joo joo
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt Slinda-valmistetta nyt tarkalleen viiden päivän ajan, enkä ole koskaan aiemmin tuntenut itseäni näin ahdistuneeksi ja masentuneeksi. Heräsin jälleen erittäin epämiellyttävään tunteeseen, minkä vuoksi päätin lopettaa lääkkeen käytön. Olen kärsinyt jatkuvasta päänsärystä hoidon aloittamisen jälkeen. En tunnista itseäni enää. On huolestuttavaa, että tällaisia valmisteita määrätään, vaikka ne voivat vaikuttaa ihmiseen näin voimakkaasti. Toivon nyt vain palaavani entiselleen iloiseksi ja tasapainoiseksi itsekseni. En aio käyttää tätä lääkettä enää uudelleen.
Mulla kesti joku 2kk Slindan kanssa sitä, että pienestäkin vastoinkäymisestä mun teki mieli hypätä ikkunasta alas. Ja taustalla ei aiempia mt-ongelmia. Pystyin vastustamaan kiusausta tuon pari kuukautta, mutta jos olisi jatkunut pidempään niin olisin lopettanut. Söin noita puoli vuotta ja ihan kunnon menkat alkoi aina keskellä laattaa eikä endometrioomat pienetyneet ja endokasvustoa tuli vaan lisää tai edellinen lääkäri ei nähnyt sitä.
Ensimmäinen liuska Slindoja syöty, toisesta liuskasta kaksi tablettia mennyt. Lumetabletit jätin gynekologin ohjeen mukaan syömättä.
Toistaiseksi ei mitään haittavaikutuksia, mutta tänään alkoi menkat. Ärsyttää, koska gynekologi oli sitä mieltä, että ne jäävät todennäköisesti kokonaan pois Slindojen myötä, koska olen jo esivaihdevuosissa. No ei ainakaan vielä jääneet. Toivottavasti eivät kestä kovin pitkään.
Jos vuotaa jo valkoisten aikana niin onko paljoa eroa?