Slinda minipillerit
Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?
Kommentit (1257)
Onko normaalia, että kuukautisvuoto loppui jo kp 1 jälkeen?
Saattaa olla normaalia. Mulla ei loppunut yhellä pillerillä vaan tuli kuukautiset säännöllisesti, mutta jo ensimmäisestä pilleristä vuoto muuttui lähes kivuttomaksi. Piti ottaa 2 päivässä että vuoto loppui.
Hyvin on sopinut. Vuodot on niukentunut, samoin kivut hieman. Ei ole tullut iho-oireita tms. Välillä ehkä vähän sellainen mieli maassa olo, mutta ilman pillereitäkin oli
Mulla meni aloitus muuten hyvin, mutta välillä on etovaa oloa ja turvotusta joka saa pelkäämään raskautta. En tiedä kuinka totun tähän, että menkat ei tule.
Onko muilla ollut ekan liuskan kanssa etova olo?
Mulla öisin ihan kauheita kuumia aaltoja ja unettomuutta. Näiden aloittamisen jälkeen ollut joka aamuyö heräämistä
Aloitin viikko sitten ensimmäisenä vuotopäivänä. Alku sujui kivasti, kun vuoto loppui jo parin päivän jälkeen. Nyt alkoi tiputtaa ruskeaa vuotoa jälleen. Saa nähä meneekö viikko ja viikko aina näin ...
Aloitin itse vuodon ekana päivänä. Vuoto loppui miltei saman tien (2 vrk sisään). Sitten alkoi ihan samanlaiset oireet mitä raskaana ollessa (pahoinvointi, nälkä, väsymys)... Ja aloin epäilemään, että en kai ollut raskaana. No en ollut. 9 päivää pillerien aloittamisen jälkeen alkoi ruskea tiputteluvuoto, joka jatkuu edelleen. "Raskausoireet" on onneksi hävinnyt. En ole huomannut muutoksia mielialassa tms. Toivottavasti tämä tiputtelu rauhoittuu ajan kuluessa. En vielä tiedä mitä teen noiden placebojen kanssa.
Vuotanut putkeen jo 10 päivää ... Kohta menee hermo jo koko aloituksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vasta 10 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta 10 päivää.
Se on paljon itselle , kun yleensä menkat kestää 3 päivää
Vierailija kirjoitti:
Voi kun olisivatkin kestäneet vain 10 päivää, sillä aloitinkin slindat kun saattoivat kestää jopa kuukauden. Ei ole tuota ongelmaa enää.
Mulle tuli niin kamalat vaihdevuosioireet näistä, että jouduin lopettamaan. Vajaan vuoden söin. Enkä siis ole vielä vaihdevuosi-iässä, 39-vuotias. Vieläkin limakalvot ihan rutikuivat, mutta pikkuhiljaa muut oireet helpottaneet.
Mulla alku meni kuin tanssi. Ei juuri mitään. Sitten alkoi : naama kukki, menkkakipuja, vuotoa, raskausoireita, mieliala heitteli... Kuumat aallot!!
Vierailija kirjoitti:
Samassa veneessä ollaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samassa veneessä ollaan
Vuodan edelleen. Mulla on nyt oikeastaan yli puolet laatan syönnistä vuotanut. Huomenna alkaisi vihreät pillerit ja mietin, että kannattaako pitää tauko? Jotkut jättää vihreät ottamatta, mutta eikö sen aikana pitäisi tulla ns tyhjennysvuoto?
Meillä oli ennen tätä ehkäisyä aktiivista makuuhuoneen puolella, mutta vähänpä tässä mitään tehdään, kun koko ajan vain vuotaa.
Minuakin kiinnostaa kuulla, kuinka moni syö ne lumetabletit? Kuinka vaikuttaa kiertoon? Ja jos et syö niin vaikuttiko jotenkin?
Niitä lumepillereitä ei ole pakko ottaa. Loppuu vuodot
Itse en aloittaisi minipillereitä, koska menkat eivät välttämättä enää tule ja ehkäisytehokin on heikompi kuin e-pillereissä. Kohdun pitää tyhjentyä ihan naisen terveydenkin vuoksi, muutoin on olemassa kohdunsyövän riski.