Te jotka viette lapsenne päiväkotiin, oletteko ajatelleet että sitä lasta kierretään kuin ruttoa?
Kukaan ei vapaaehtoisesti koske ja jos lapsesi hakeutuu syliin, hänelle sanotaan että nyt ei ole mahdollista, ota unilelu lokerosta. Pulemisessa ei auteta, eikä syömisessä ja jos vaipat on niin toivottavasti oli kuiva vaippa tullessa, sillä samalla vaipalla lähtee iltapäivällä kotiinsa.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi meidän päiväkodissa ei ole näin tampiota henkilökuntaa, joka aamu on 2v saanut halauksen ja päässyt syliin. Tottakai nyt täytyy noudattaa erityistä varovaisuutta, mutta jos päiväkodissa olisi noin törkeää laiminlyöntiä olisin ihan periaatteesta jo valmis viemään asian oikeuteen asti saadakseni ammattitaidottoman hoitajan pois työskentelemästä lasten parista. Minun kun on myös pakko mennä töihin koronasta huolimatta ja hoitaa työni kunnolla.
Luuletko että työnantaja voi velvottaa työntekijää ottamaan ketään syliin??
On ihan eri asia jättää ottamatta syliin kuin jättää vaipat vaihtamatta tai pistää pienet lapset talvella huonosti puettuina ulos kun ei auteta! Ja kyllä pienten lasten kohdalla se syliin ottaminen ja lohduttaminenkin on ihan perushoivaa jonka lastenhoitaja on velvollinen tekemään, kun on kyseiseen ammattiin hakeutunut!
Omaa naamaa ei tietenkään tarvitse hieroa sen jälkeen kun on lapsen nenän pyyhkinyt vaan kädet saa pestä ja desifioida ensin.Nyt ei ole talvi
No kyllä Rovaniemen pohjoispuolella on ainakin pakkasta ja reippaasti lunta, pointti ei muutu vaikka joku saivartelija etelä-Suomesta haluaa tätä kevääksi kutsua.
Ja pointtihan oli se, että en koske lapseesi pitkällä tikullakaan, mutta kierrätän kyllä tutit kaikilla.
Parempi niin että et koske. En kuitenkaan oikein usko että mun lapset tuttiin koskis ja sinutkin taitavat kiertää kaukaa kuten kyllä minäkin. Sinuna toivoisin että emme tapaa työpaikallani. Vaikka ikävä kyllä luulen että olet todella hoidon tarpeessa.
Hyvät koronat sinullekin!
Hae apua itsellesi NYT!!!
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää, mitä kieltä aikuiset ihmiset täällä käyttävät. Ne lapset siellä hoidossa ovat täysin syyttömiä siellä oloonsa. Sari Sairaanhoitaja sen sinne vie, että pääsee hoitamaan sairaita ihmisiä. Todellako mieluummin haluatte jättää sairaat hoitamatta? Jos vaikka oma lapsesi tarvitsisi tehohoitoa, niin et sitä hänelle halua?!
Onneksi on vielä hyviäkin hoitajia, jotka ottavat syliin, leikittävät normaalisti ja yrittävät pitää sen arjen mahdollisimman normaalina.
Kun seuraavan kerran lastenhoitajat hakevat palkankorotuksia, pitääpä muistaa tämä keskustelu. Jos ei kerran olla valmiita hyvin hoitamaan, niin ei siitä rahaakaan tarvitse maksaa.
Olipa naiivi ulostulo. Hoitajat eivät saa mitään palkankorotuksia vaikka möisivät sielunsa kunnalle, se tiedetään. Ainoaksi tavaksi tulla tasoihin jää tehdä työ mahdollisimman pienellä vaivalla, eli miksi rehkiä kahden killingin tähden?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi meidän päiväkodissa ei ole näin tampiota henkilökuntaa, joka aamu on 2v saanut halauksen ja päässyt syliin. Tottakai nyt täytyy noudattaa erityistä varovaisuutta, mutta jos päiväkodissa olisi noin törkeää laiminlyöntiä olisin ihan periaatteesta jo valmis viemään asian oikeuteen asti saadakseni ammattitaidottoman hoitajan pois työskentelemästä lasten parista. Minun kun on myös pakko mennä töihin koronasta huolimatta ja hoitaa työni kunnolla.
Luuletko että työnantaja voi velvottaa työntekijää ottamaan ketään syliin??
On ihan eri asia jättää ottamatta syliin kuin jättää vaipat vaihtamatta tai pistää pienet lapset talvella huonosti puettuina ulos kun ei auteta! Ja kyllä pienten lasten kohdalla se syliin ottaminen ja lohduttaminenkin on ihan perushoivaa jonka lastenhoitaja on velvollinen tekemään, kun on kyseiseen ammattiin hakeutunut!
Omaa naamaa ei tietenkään tarvitse hieroa sen jälkeen kun on lapsen nenän pyyhkinyt vaan kädet saa pestä ja desifioida ensin.Nyt ei ole talvi
No kyllä Rovaniemen pohjoispuolella on ainakin pakkasta ja reippaasti lunta, pointti ei muutu vaikka joku saivartelija etelä-Suomesta haluaa tätä kevääksi kutsua.
Ja pointtihan oli se, että en koske lapseesi pitkällä tikullakaan, mutta kierrätän kyllä tutit kaikilla.
Parempi niin että et koske. En kuitenkaan oikein usko että mun lapset tuttiin koskis ja sinutkin taitavat kiertää kaukaa kuten kyllä minäkin. Sinuna toivoisin että emme tapaa työpaikallani. Vaikka ikävä kyllä luulen että olet todella hoidon tarpeessa.
Hyvät koronat sinullekin!
Hae apua itsellesi NYT!!!
Sinultako, ei kiitos. Olen aamulla vastassa kun tuot taaperosi hoitoon. Hymyilen iloisesti.
Silloin kun sinä, lastenhoitaja, sen ruton saat ja päädyt sairalaan, minä( lääkäri) huolehdin siitä, että pääsen sun luokse viimeisenä kaikkien päivätöitten jälkeen. Saat olla kivuissa ja kuumeessa joten älä unohda unikaverisi sairaalakassi pakatessa. Olen nähnyt paljon kipua, joten en ainakaan sinun kivuista herkisty.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun sinä, lastenhoitaja, sen ruton saat ja päädyt sairalaan, minä( lääkäri) huolehdin siitä, että pääsen sun luokse viimeisenä kaikkien päivätöitten jälkeen. Saat olla kivuissa ja kuumeessa joten älä unohda unikaverisi sairaalakassi pakatessa. Olen nähnyt paljon kipua, joten en ainakaan sinun kivuista herkisty.
Sinä lääkäri. Tottahan toki.
Jos ette kuitenkaan yleistäisi, että kaikki lastenhoitajat toimii näin. Kohta lähden töihin pienten ryhmään ja teen työni niinkuin normaalistikin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ette kuitenkaan yleistäisi, että kaikki lastenhoitajat toimii näin. Kohta lähden töihin pienten ryhmään ja teen työni niinkuin normaalistikin.
Kohta lähden minäkin töihin ja minäkin teen työni kuten normaalisti, en vain ota turhia tartuntariskejä.
Kyllä, ei tee mieli koskea kehenkään. Itse olen eskarissa, että en nyt aivan pienillä onneksi. Olen välttänyt koskemasta lapsiin, eikä onneksi kukaan ole vääntäytynyt syliin. Muistutan lapsiakin jatkuvasti siitä, että nyt ei kannata nuhjuta kiinni kaverissa. Käsiä pesemme tehostetusti. Onneksi lapsia on vähän. Jokainen lisää riskiä sairastua koronaan, joten lisää ei toivota. Meillä työntekijöistä iso osa on riskiryhmää.
10 minuutin kuluttua lähdetään päiväkodista kotihoitoon siirretyn työkaverin kanssa kotihoidon asiakkaiden luokse. Saa nähdä, miten hän selviää vanhusten aamupesuista koskematta vanhukseen.
Vierailija kirjoitti:
10 minuutin kuluttua lähdetään päiväkodista kotihoitoon siirretyn työkaverin kanssa kotihoidon asiakkaiden luokse. Saa nähdä, miten hän selviää vanhusten aamupesuista koskematta vanhukseen.
Vanhuksissa ei piile koronapommia kuten hoitsujen lapsissa, joten tulen mielelläni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuksissa ei piile koronapommia kuten hoitsujen lapsissa, joten tulen mielelläni!
Saat vielä suojavarusteetkin. Pääsisinköhän mukaan?
Varhaiskasvatuksen opettaja
Kaikki sympatiat päiväkodin työntekijöiden puolella. Itse en todellakaan pystyisi olemaan jossain päiväkodissa töissä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Ruttoa levittävä ap.
Sitähän tässä yritetään välttää.
Olen niin tyytyväinen että jo isot lapset. Ohi on päiväkoti ja kohta peruskoulu.
On niin ikävää luettavaa.
Suojavarusteet myös päiväkotiin. Pyllypesuille kunnon hanskat, maski ja essu. Tehostettua käsihygieniaa ja paljon ulkoilua. Lisäksi tietysti tehostettua siivousta ja leluvalikoima supistetaan. Käyttöön vain pienehkö määrä pesunkestäviä leluja, ei mitään pöpön kerääjä pehmoja ja muita. Ja isommassa mittakaavassa : Ei yhdistellä niitä ryhmiä. Vaikka olis vaan 1 lapsi hoidossa niin ei viedä sitä vieraaseen ryhmään. Mielestäni tämä olisi ihan avain asia. Kyseessä ei ole mikään loma aika, jolloin ryhmiä yhdistellään tarpeen mukaan. Meidän kunnassa tätä ei ainakaan ole ymmärretty, vaan ryhmiä on yhdistetty sekä koulussa että päikyssä. Siksi lapseni ovat nyt kotona ja itse käyn hoitoalalla töissä niin kauan kun pystyn lapseni siinä sivussa hoitamaan tai hoidon järkkäämään jotenkin muuten.
Meillä on päiväkodissa vähän lapsia ja olen huomannut että isommatkin lapset ovat tykänneet istua paljon sylissä, nyt kun ollut enemmän aikaakin vain istuskella ja jutella lähekkäin. Kaikki ovat saaneet paljon huomiota. Itse olen toiminut samoin kuin ennenkin, sylitellyt ja silitellyt. Päiväkodissa olevat lapset ovat tulleet vielä tutummiksi ja läheisemmiksi itselleni tänä aikana. Käsiä pesemme vielä enemmän kuin tavallisesti päivän mittaan, mutta aivan normaalisti olen työtäni tehnyt. Ei riittäisi sydäntä vältellä lapsia, enkä kyllä tiedä miten se onnistuisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletat, että vanhus ei ole koronapommi? Hänen luonaan käy päivässä 1-5 eri hoitajaa, joista jokainen on kontaktissa käytännössä yhtä moneen sairaaseen kuin osastotyössä oleva sairaanhoitaja. Kotihoidossa hanskat ja maski ei ole yhtään sen enemmän turvaa tuovat kuin sairaalassakaan.
Oletko oikeasti sitä mieltä, että koronapotilaita ei tarvitse hoitaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minut velvoitetaan hoitamaan tartuntatauti potilaita, niin kyllä minä juma**uta sentään olen oikeutettu vaatimaan että lapseni hoidetaan KUNNOLLA!!! Jos tämä ei käy, niin mulle sopii varsin hyvin että jää itse kotiin hoitamaan lapseni! Jos alkaa tulla pienintäkään epäilyä että meidän lapsen päiväkodissa toiminta on tuollaista, voitte olla varmoja että niin myös tulen tekemään! Mieluummin otan rangaistuksen kuin annan lapseni laiminlyötäväksi jotta itse voisin mennä hoitamaan ventovieraita ihmisiä! T. Hoitaja infektio-osastolta
Kyllä me se sinun lspsesi hoidetaan, älä pelkää. Ei vaan kosketa siihen. Etenkään kun on ”saastunut”
Mutta ei me vittuílla sille, toisin kuin niille työttömien kersoille.Ei kelpaa! 1,5 vuotiasta ei hoideta koko päivää koskettamatta.
Rauhotuppas nyt. Ei kannata uskoa kaikkea mitä av:lla kirjoitellaan. Luulisi koulutetulla ihmisellä löytyvän vähän kriittisyyttä. Mikäli kuitenkin olet huolissasi lapsesi hoidosta, niin vauva.fi:ssa meuhkaaminen tuskin lapsesi tilannetta parantaa. Ota siis yhteyttä lapsesi hoitopaikkaan.
Järkyttävää, mitä kieltä aikuiset ihmiset täällä käyttävät. Ne lapset siellä hoidossa ovat täysin syyttömiä siellä oloonsa. Sari Sairaanhoitaja sen sinne vie, että pääsee hoitamaan sairaita ihmisiä. Todellako mieluummin haluatte jättää sairaat hoitamatta? Jos vaikka oma lapsesi tarvitsisi tehohoitoa, niin et sitä hänelle halua?!
Onneksi on vielä hyviäkin hoitajia, jotka ottavat syliin, leikittävät normaalisti ja yrittävät pitää sen arjen mahdollisimman normaalina.
Kun seuraavan kerran lastenhoitajat hakevat palkankorotuksia, pitääpä muistaa tämä keskustelu. Jos ei kerran olla valmiita hyvin hoitamaan, niin ei siitä rahaakaan tarvitse maksaa.