Te jotka viette lapsenne päiväkotiin, oletteko ajatelleet että sitä lasta kierretään kuin ruttoa?
Kukaan ei vapaaehtoisesti koske ja jos lapsesi hakeutuu syliin, hänelle sanotaan että nyt ei ole mahdollista, ota unilelu lokerosta. Pulemisessa ei auteta, eikä syömisessä ja jos vaipat on niin toivottavasti oli kuiva vaippa tullessa, sillä samalla vaipalla lähtee iltapäivällä kotiinsa.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on käytäntö ihan kaikissa tyhmissä ja päiväkodeissa nyt. Heitteillä ovat. Voittehan te tosiaan laittaa johtajalle valitusta asiasta, mutta hänellä on nyt muuta puuhaa. Lisäksi ohjeistuksemme varhaiskasvatuksessa on se että vältämme kontakteja ja ohjaamme lasta puheella.
Eli älkää ihmetelkö jos hakiessanne lasta hänellä on kumpparit väärissä jaloissa. Nyt mitataan tenavien toiminnanohjaustaidot.Johtaja nyt ei ole se paikka mihin asiasta valittaisin. Ei hän kuitenkaan asialle mitään tekisi. Valitus menee suoraan paljon ylemmälle taholle, ehkä iltapäivälehtiin.
Kansan sympatiat ovat nyt päiväkotityöntekijöiden puolella, työtön yhäri saa vihat niskoilleen, mitäs veit pentusi sinne!
Petuja minulla ei ole joten jatka vain trolliasi. Hienoa kuitenkin että itse edes uskot siihen mitä palstalla kirjoitetaan. Minä en ole enää aikoihin uskonut.
Vierailija kirjoitti:
Joo en minäkään mitään meteliä asiasta pidä, mutta kyllä meinaan tehdä töitä niin että en koske lapsiin. Sanon heille myös että minuun ei saa koskea, minusta voi tarttua paha pipi ja sitten se paha pipi voi tarttua äitiin ja isiin. Siksi nyt pitää pärjätä ilman kosketuksia.
Lapset ymmärtävät kyllä. Meillä ei onneksi alle kolmevuotiaita ole.
Ei hyvää päivää. Hienosti lietsot epämääräisiä pelkoja lapsiin. "paha pipi". Puhu sitten asioista edes niiden oikeilla nimillä, jos tuollaisia kieltoja jakelet.
Vierailija kirjoitti:
Joo en minäkään mitään meteliä asiasta pidä, mutta kyllä meinaan tehdä töitä niin että en koske lapsiin. Sanon heille myös että minuun ei saa koskea, minusta voi tarttua paha pipi ja sitten se paha pipi voi tarttua äitiin ja isiin. Siksi nyt pitää pärjätä ilman kosketuksia.
Lapset ymmärtävät kyllä. Meillä ei onneksi alle kolmevuotiaita ole.
Onneksi tosiaan sinä et hoida kehitysvammaisia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vammaisia lapsia/ lapsia yleensäkin ei vaan voi jättää heitteille sen vuoksi että joku puupää pelkää heidän levittävän viruksia.
Heitteille?
Kyllä minä kehotan heitä riisumaan, pukemaan, syömään ja nukkumaan sekä käymään vessassa ja pesemään käsiään. Ei siinä mitään. En vaan roikota ketään perässä jos/kun sana ei kuulu tai tehoa.
Nyt on kaikkien ymmärrettävä että on poikkeusolot, myös lasten. kotona voisitte puhua asiasta, että sinne ei mennä perseilemään vaan toimitaan juuri kuten hoitajat tai opettajat sanovat. Muuten soitamme hakemaan lapsenne pois kesken päivää, kun on niin kipeän oloinen.
Nythän tarhan tädeillä luulisi olevan iisiä. Totuus on, että vain hyvin pieni osa lapsista on paikalla. Heitä riittää hoitamaan myös murto-osa henkilöstöstä. Muut voidaan lomauttaa kuten meidät muutkin töissä käyvät.
Sitä ihmettelen, että 350 euron hoitomaksu peritään edelleen, vaikka lapsi ei hoidossa. Eli mistä? Siitä, että hoitajat seisovat siellä tumput suorina. 20 tätiä ”ohjaamassa puheella” 15 lasta.
Ehdottomasti maksut jäihin nyt. Rahaa menee nyt muutenkin enemmän ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
päiväkodit on valtio päättänyt pitää auki. Niihin voi viedä lapset.
No, syksyllä teidätkin lomautetaan kun työttömyyden myötä Ei tarvita hoitopaikkoja
Näin voisi olla jos ne työttömät eivät toisi lapsiaan hoitoon, mutta mikäli vanhat merkit paikkansa pitävät, he tuivat lapsensa hoitoon. Yhteiskunnalla kun näyttää olevan varaa hoitaa työttömienkin lapset, syksystä lähtien taataan ihan kokopäiväinen hoito...josta vanhemmat eivät maksa pienistä tuloistaan johtuen penniäkään. Ei lopu työt päiväkodeista...
Kaikki näyttävät ajattelevan että henkilökunta pelkää lasten tartuttavan koronaa..oletteko ajatelleet että se tarhantäti voi tartuttaa koronan lapseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kyllä vaipat vaihdetaan ja pakkohan se on pienimpiä auttaa pukemisessa. Mutta syliin ei tosiaan muuten oteta, selästä vaan silitetään. Jos lapsen ottaa itkevänä syliin niin siinä saa kyyneleet ja rään päällensä, ei kiitos. Ja kyllä muutenkin pysytellään kauempana niin kuin se vaan on mahdollista. T: lastenhoitaja
Meidän päiväkodissa itkevää lasta lohdutetaan aina ja hänet otetaan syliin.
Kyyneleet pyyhitään ja ei ole mitään syytä "saada räkää päällensä", sillä lapset pidetään siisteinä ja puhtaina ja ne "räkäiset lapset" käännytetään jo ovelta takaisin kotiin.
T. lastenhoitaja myös
No meidän päiväkodissa ei lohduteta räkäistä lasta ottamalla syliin nyt, vaan pyydetään hakemaan unikaveri. Ohjeistukset ovat tulleet ylempää ja ovat harvinaisen selvät.
Tästä syystä irtisanouduin sairaanhoitajan tehtävistä. Mieluummin hoidan 4v lasta kotona. Harmi, että tilalleni ei saatu ketään, joten sielläpä päivystyksessä jonot pitenevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ymmärtävät kyllä. Meillä ei onneksi alle kolmevuotiaita ole.Onneksi tosiaan sinä et hoida kehitysvammaisia lapsia.
Joo, onneksi en. He harvoin tarvitsevat opettajaa, hoitajia vaan.
Minä kyllä menen mutten aio kodkea lapsiin. Onneksi ei ole pakko kun ovat 5-7 vuotiaita, osaavat toimia itsenäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ymmärtävät kyllä. Meillä ei onneksi alle kolmevuotiaita ole.Onneksi tosiaan sinä et hoida kehitysvammaisia lapsia.
Joo, onneksi en. He harvoin tarvitsevat opettajaa, hoitajia vaan.
Huomaa mihin on mennyt hoidon taso, kun töissä on vain opettajia, ja lastenhoitajat on siirretty muihin tehtäviin.
Meillä kummallakaan ei ole mahdollisuutta etätöihin. Niin kauan kuin käydään töissä normaalisti niin 4vn on pakko mennä hoitoon. Toinen vaihtoehto olisi jättää yksin kotiin 10v siskon kanssa mutta ei sekään ole hyvä, siskolla on sitäpaitsi omia koulujuttuja. 4v kuitenkin tarvitsee vielä aikuisen valvomaan
Jos minut velvoitetaan hoitamaan tartuntatauti potilaita, niin kyllä minä juma**uta sentään olen oikeutettu vaatimaan että lapseni hoidetaan KUNNOLLA!!! Jos tämä ei käy, niin mulle sopii varsin hyvin että jää itse kotiin hoitamaan lapseni! Jos alkaa tulla pienintäkään epäilyä että meidän lapsen päiväkodissa toiminta on tuollaista, voitte olla varmoja että niin myös tulen tekemään! Mieluummin otan rangaistuksen kuin annan lapseni laiminlyötäväksi jotta itse voisin mennä hoitamaan ventovieraita ihmisiä! T. Hoitaja infektio-osastolta
Vierailija kirjoitti:
Jos minut velvoitetaan hoitamaan tartuntatauti potilaita, niin kyllä minä juma**uta sentään olen oikeutettu vaatimaan että lapseni hoidetaan KUNNOLLA!!! Jos tämä ei käy, niin mulle sopii varsin hyvin että jää itse kotiin hoitamaan lapseni! Jos alkaa tulla pienintäkään epäilyä että meidän lapsen päiväkodissa toiminta on tuollaista, voitte olla varmoja että niin myös tulen tekemään! Mieluummin otan rangaistuksen kuin annan lapseni laiminlyötäväksi jotta itse voisin mennä hoitamaan ventovieraita ihmisiä! T. Hoitaja infektio-osastolta
Kyllä me se sinun lspsesi hoidetaan, älä pelkää. Ei vaan kosketa siihen. Etenkään kun on ”saastunut”
Mutta ei me vittuílla sille, toisin kuin niille työttömien kersoille.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti en törmää sinuun kun tulen koronoissani osastolle. Työmoraalisi on arveluttava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti en törmää sinuun kun tulen koronoissani osastolle. Työmoraalisi on arveluttava
Työmoraali arveluttavaa jos asettaa oman pienen lapsensa tarpeet etusijalle? Hmmm.. minusta se kertoo siitä että arvomaailma on täysin oikea. Se on ihan luonnon laki että omista jälkeläisistä huolehtiminen menee kaiken muun edelle. Jos näin ei ole, kyseessä on jotenkin häiriintynyt ihminen. Sellaista minä en varsinkaan haluaisi itseäni tai läheisiäni hoitamaan. Jos itse olisin lääkäri tai hoitaja, en myöskään veisi lastani hoitoon missä tarjolla ei ole tarvittaessa syliä ja kunnollista lohdutusta.
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä irtisanouduin sairaanhoitajan tehtävistä. Mieluummin hoidan 4v lasta kotona. Harmi, että tilalleni ei saatu ketään, joten sielläpä päivystyksessä jonot pitenevät.
Täysin ymmärrettävää! Toihan on ihan törkeää että pieniä lapsia kohdellaan noin! Minäkään en tule missään tapauksessa hyväksymään tuollaista! Lapsi on nyt kotona, ollaan saatu järjestettyä niin tuonne 14.4 asti, mutta sen jälkeen en tiedä mitä tehdään. Olin ajatellut että kai se on hoitoon vietävä, ei tullut edes mieleen että tällaistakin voisi olla! Nyt ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin irtisanoutua. Omaan piikkiin menee kun en aijo olla edes irtisanomisaikaa, mutta ei voi mitään. Kyllä lapsi on tärkeämpi! Jossain vaiheessa mut varmaan pakotetaan pariksi viikoksi töihin koska oon hoitaja, mutta mies saa sitten ottaa palkatonta siksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me se sinun lspsesi hoidetaan, älä pelkää. Ei vaan kosketa siihen. Etenkään kun on ”saastunut”
Mutta ei me vittuílla sille, toisin kuin niille työttömien kersoille.
Ei kelpaa! 1,5 vuotiasta ei hoideta koko päivää koskettamatta.
Vierailija kirjoitti:
Kun minä ainakin hoidan sinun lapsesi niinkuin ennenkin, rankasti kyseenalaistan kaikenlaisen virikehoitoontuonnin tällaisena aikana. Eli, kuten tarkoitus on, kriittisten alojen vanhempien lapset hoidetaan, pysykää muut kiltisti kotona.
Joo olisi hoitajan varmaan kannattanut jalkaa apuna käyttäen pökkiä kauemmaksi lapsi.
Pitkä Corona-keppi on myös hyödyllinen. Sillä voi pitää kontaktiin pyrkivän taaperon turvallisen välimatkan päässä. Keppiä voi lyhentää ja pidentää tarpeen mukaan , kuten selfie-keppiä.
Vaipanvaihto tosin on haastavampi asia. Silloin otetaan avuksi hitsauskypärä ja suojahaalari. Kumihanskoja unohtamatta.