Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka viette lapsenne päiväkotiin, oletteko ajatelleet että sitä lasta kierretään kuin ruttoa?

Vierailija
29.03.2020 |

Kukaan ei vapaaehtoisesti koske ja jos lapsesi hakeutuu syliin, hänelle sanotaan että nyt ei ole mahdollista, ota unilelu lokerosta. Pulemisessa ei auteta, eikä syömisessä ja jos vaipat on niin toivottavasti oli kuiva vaippa tullessa, sillä samalla vaipalla lähtee iltapäivällä kotiinsa.

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi edes kunnon suojavarusteet päiväkodin ihmisille. En ole alalla, mutta kieltämättä hirvittäisi ajatus syliin juoksevista lapsista tällaisena aikana. Lapsethan ovat potentiaalisia taudin levittäjiä. Kuka työskentelisi sairaalassa ilman suojia nyt? Sylittelisi pieniä potilaita ilman kunnon hengityssuojia? Ei ole kovin helppo tilanne olla päiväkodissa nyt, vähän ymmärrystä voisivat saada.

Vierailija
82/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halailetko sinäkin siellä työpaikallasi asiakkaita? Se on kuule turvaväli, vältä lähikontakteja🤔

Tietenkin pidän turvavälin työpaikalla! Huutelen vaan potilaille ovelta ohjeet miten voivat hoitaa itsensä.

Onko kuitenkin halatessa maski naamalla?

Ei voi halata eikä kunnolla mennä edes potilashuoneeseen kun se turvaväli. Onneksi on puhelimet joiden välityksellä voi kysellä potilaiden vointia, kaikki on toivottavasti kunnossa kun sieltä ei kuuluu ääntäkään. Niin kai se siellä teillä päikyssäkin on?

Ei kun me halataan heti aamulla kaikkia ja annetaan pusut otsalle! Tervetuloa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en haluaisi että minun lasta juuri nyt syliteltäisiin ollenkaan. Mitä vähemmän fyysisiä kontakteja, sen parempi.

Hoitsu

Vierailija
84/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halailetko sinäkin siellä työpaikallasi asiakkaita? Se on kuule turvaväli, vältä lähikontakteja🤔

Tietenkin pidän turvavälin työpaikalla! Huutelen vaan potilaille ovelta ohjeet miten voivat hoitaa itsensä.

Onko kuitenkin halatessa maski naamalla?

Ei voi halata eikä kunnolla mennä edes potilashuoneeseen kun se turvaväli. Onneksi on puhelimet joiden välityksellä voi kysellä potilaiden vointia, kaikki on toivottavasti kunnossa kun sieltä ei kuuluu ääntäkään. Niin kai se siellä teillä päikyssäkin on?

Ei kun me halataan heti aamulla kaikkia ja annetaan pusut otsalle! Tervetuloa!

En usko että työnantaja välttämättä vaihtoon suostuu, mutta tervetuloa huomen aamuna kokeilemaan.

Vierailija
85/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en haluaisi että minun lasta juuri nyt syliteltäisiin ollenkaan. Mitä vähemmän fyysisiä kontakteja, sen parempi.

Hoitsu

Ei kun me pistetään tikkari kiertämään päiväkodissa, tulkaa vaan kaikki saamaan hyvää hoitoa ja pusuhaleja!

Vierailija
86/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meidän päiväkodissa ei ole näin tampiota henkilökuntaa, joka aamu on 2v saanut halauksen ja päässyt syliin. Tottakai nyt täytyy noudattaa erityistä varovaisuutta, mutta jos päiväkodissa olisi noin törkeää laiminlyöntiä olisin ihan periaatteesta jo valmis viemään asian oikeuteen asti saadakseni ammattitaidottoman hoitajan pois työskentelemästä lasten parista. Minun kun on myös pakko mennä töihin koronasta huolimatta ja hoitaa työni kunnolla.

Luuletko että työnantaja voi velvottaa työntekijää ottamaan ketään syliin??

On ihan eri asia jättää ottamatta syliin kuin jättää vaipat vaihtamatta tai pistää pienet lapset talvella huonosti puettuina ulos kun ei auteta! Ja kyllä pienten lasten kohdalla se syliin ottaminen ja lohduttaminenkin on ihan perushoivaa jonka lastenhoitaja on velvollinen tekemään, kun on kyseiseen ammattiin hakeutunut!

Omaa naamaa ei tietenkään tarvitse hieroa sen jälkeen kun on lapsen nenän pyyhkinyt vaan kädet saa pestä ja desifioida ensin.

Vierailija
87/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi edes kunnon suojavarusteet päiväkodin ihmisille. En ole alalla, mutta kieltämättä hirvittäisi ajatus syliin juoksevista lapsista tällaisena aikana. Lapsethan ovat potentiaalisia taudin levittäjiä. Kuka työskentelisi sairaalassa ilman suojia nyt? Sylittelisi pieniä potilaita ilman kunnon hengityssuojia? Ei ole kovin helppo tilanne olla päiväkodissa nyt, vähän ymmärrystä voisivat saada.

Jos nyt edelleen verrataan tilannetta sairaalaan tms. niin ei siellä työturvallisuudesta huolehtiminen ole potilaan tai omaisen vastuulla vaan työnatajan. Vanhemmat ei oikein voi sille tilanteelle mitään jos työnantaja ei ole huolehtinut päiväkodissa työntekijöiden suojavarustuksesta ja -vaatteista.

Vierailija
88/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meidän päiväkodissa ei ole näin tampiota henkilökuntaa, joka aamu on 2v saanut halauksen ja päässyt syliin. Tottakai nyt täytyy noudattaa erityistä varovaisuutta, mutta jos päiväkodissa olisi noin törkeää laiminlyöntiä olisin ihan periaatteesta jo valmis viemään asian oikeuteen asti saadakseni ammattitaidottoman hoitajan pois työskentelemästä lasten parista. Minun kun on myös pakko mennä töihin koronasta huolimatta ja hoitaa työni kunnolla.

On ihan eri asia jättää ottamatta syliin kuin jättää vaipat vaihtamatta tai pistää pienet lapset talvella huonosti puettuina ulos kun ei auteta! Ja kyllä pienten lasten kohdalla se syliin ottaminen ja lohduttaminenkin on ihan perushoivaa jonka lastenhoitaja on velvollinen tekemään, kun on kyseiseen ammattiin hakeutunut!

Omaa naamaa ei tietenkään tarvitse hieroa sen jälkeen kun on lapsen nenän pyyhkinyt vaan kädet saa pestä ja desifioida ensin.

Nyt ei ole talvi

Vierailija
89/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt edelleen verrataan tilannetta sairaalaan tms. niin ei siellä työturvallisuudesta huolehtiminen ole potilaan tai omaisen vastuulla vaan työnatajan. Vanhemmat ei oikein voi sille tilanteelle mitään jos työnantaja ei ole huolehtinut päiväkodissa työntekijöiden suojavarustuksesta ja -vaatteista.

Ei hätää, minä olen hamstrannut hyvissä ajoin hengityssuojia. Aion käyttää niitä+ suojalaseja. Hanskoja löytyy työnantajan kustantamana. Käsidesi loppui jo kaksi viikkoa sitten.

En aio ottaa ketään syliini.

Vierailija
90/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellako olet sitä mieltä että nyt kannattaa päiväkodissa halailla lapsia?

Et ole mikään hoitaja, se on ainakin varma.

Vierailija
91/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ole talvi

No kyllä Rovaniemen pohjoispuolella on ainakin pakkasta ja reippaasti lunta, pointti ei muutu vaikka joku saivartelija etelä-Suomesta haluaa tätä kevääksi kutsua.

Vierailija
92/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut koko ketjua mutta kommentoin silti, en ota ketään syliin, onneksi en ole pienten puolella töissä. 4-6 vuotiaat voi ohjeistaa sanallisesti. Ollaan ulkona lähes koko päivä

Vierailija
93/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ole talvi

No kyllä Rovaniemen pohjoispuolella on ainakin pakkasta ja reippaasti lunta, pointti ei muutu vaikka joku saivartelija etelä-Suomesta haluaa tätä kevääksi kutsua.

Ja pointtihan oli se, että en koske lapseesi pitkällä tikullakaan, mutta kierrätän kyllä tutit kaikilla.

Vierailija
94/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitsu

Vaikka lapsi itkisi ikävää? Tai loukkaisi itsensä? Tai muuten olisi jostain paha mieli? Joo no... nähdään sitten myöhemmin lastenpsykalla kun tuollainen tarpeeksi pitkään jatkuu... t. toinen hoitsu

Vierailija
95/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveitä kommentteja täällä. Itse olen riskiryhmää, päiväkodissa töissä ja todellakin sylitän kaikki lapset! Sydänhän siinä särkyy sanoa itkevälle taaperoille ei. Mitä hirviöitä päiväkodeissa onkaan töissä...

Vierailija
96/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti pitäisi mahdollistaa perheen toiselle vanhemmalle kotiin jääminen jos toinen on ns kriittisellä alalla! Vaikka olisi ammatissa jossa etätyö ei ole mahdollista. Tällaisissa tapauksissa se lapsia hoitamaan jäävä vanhempi voisi saada kelan tartuntatautipäivärahan. Ei ole mitenkään oikein että on pakko viedä lapset hoitoon paikkaan jossa heitä kohdellaan kuin spitaalisia! Ne joilla on mahdollisuus etätöihin ovat todella etuoikeutettuja kun eivät joudu altistamaan lapsiaan tuollaiselle kohtelulle! Hoitajien on vaan pakko edelleen käydä töissä!

Tämä olisi hyvä ratkaisu kaikkien kannalta!

Vierailija
97/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitsu

Vaikka lapsi itkisi ikävää? Tai loukkaisi itsensä? Tai muuten olisi jostain paha mieli? Joo no... nähdään sitten myöhemmin lastenpsykalla kun tuollainen tarpeeksi pitkään jatkuu... t. toinen hoitsu

Ei nähdä, kun sairastutaan ja sairastutetaan muut ensin.

Jotenkin hämmästyttävää että hoitajalla on prioriteetit noin sekaisin, vai etkö vaan tajua kuinka vakava asia tämä pandemia on?!

En minä ainakaan olettanut etteivät lastenhoitajat koskaan koske lapsiin, vaan tajusin kyllä että se koskee nyt tätä tilannetta.

Hoitsu

Vierailija
98/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ole talvi

Ja pointtihan oli se, että en koske lapseesi pitkällä tikullakaan, mutta kierrätän kyllä tutit kaikilla.

Parempi niin että et koske. En kuitenkaan oikein usko että mun lapset tuttiin koskis ja sinutkin taitavat kiertää kaukaa kuten kyllä minäkin. Sinuna toivoisin että emme tapaa työpaikallani. Vaikka ikävä kyllä luulen että olet todella hoidon tarpeessa.

Vierailija
99/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveitä kommentteja täällä. Itse olen riskiryhmää, päiväkodissa töissä ja todellakin sylitän kaikki lapset! Sydänhän siinä särkyy sanoa itkevälle taaperoille ei. Mitä hirviöitä päiväkodeissa onkaan töissä...

Haloo itsellesi, sinä missään päiväkodissa töissä ole, olet tuo jankkaaja joka väittää olevansa hoitaja. Säälittävää

Vierailija
100/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellako olet sitä mieltä että nyt kannattaa päiväkodissa halailla lapsia?

Et ole mikään hoitaja, se on ainakin varma.

Ei missään nimessä kannata, mutta pienen lapsen kohdalla se voi olla VÄLTTÄMÄTÖNTÄ, pieni lapsi tarvitsee sen sylin etenkin kaivatessaan lohdutusta, nenänkin saattaa joutua taaperolta pyyhkimään. Jos sinä et tätä tiedä, sinun ei ainakaan pitäisi olla mikään hoitaja.

Normaamia varovaisempi pitää toki olla ja kiinnittää enemmän huomiota siihen, miten lasta "käsittelee", pestä käsiä useammin ja ehkä jopa vaihtaa puseroa muutaman kerran päivän aikana. Sylittelyä enemmän tässä oli kuitenkin kyse räikeämmistä aloituksessa mainituista laiminlyönneistä.

On totta, että lastenhoitajat ovat nyt riskialttiissa työssä, mutta jos on niin ammattitaidoton ettei sitä omaa työtään saa hoidettua LAADUKKAASTI mahdollisimman pienellä riskillä (riski tässä työssä kuitenkin kieltämättä on), niin sitten on aika irtisanoutua ja uudelleen kouluttautua. Otsikkoon viitaten lasten vältteleminen kuin ruttoa ei yksinkertaisesti kelpaa, myös muiden tällä hetkellä riskialttiissa työssä työskentelevien tulee kaikesta huolimatta hoitaa työnsä ammattitaitoisesti ja laadukkaasti, lastenhoitajat eivät todellakaan ole mikään poikkeus vaan päinvastoin, pienet lapset kun eivät ymmärrä tästä tilanteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi