Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka viette lapsenne päiväkotiin, oletteko ajatelleet että sitä lasta kierretään kuin ruttoa?

Vierailija
29.03.2020 |

Kukaan ei vapaaehtoisesti koske ja jos lapsesi hakeutuu syliin, hänelle sanotaan että nyt ei ole mahdollista, ota unilelu lokerosta. Pulemisessa ei auteta, eikä syömisessä ja jos vaipat on niin toivottavasti oli kuiva vaippa tullessa, sillä samalla vaipalla lähtee iltapäivällä kotiinsa.

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä vaipat vaihdetaan ja pakkohan se on pienimpiä auttaa pukemisessa. Mutta syliin ei tosiaan muuten oteta, selästä vaan silitetään. Jos lapsen ottaa itkevänä syliin niin siinä saa kyyneleet ja rään päällensä, ei kiitos. Ja kyllä muutenkin pysytellään kauempana niin kuin se vaan on mahdollista. T: lastenhoitaja

Meidän päiväkodissa itkevää lasta lohdutetaan aina ja hänet otetaan syliin.

Kyyneleet pyyhitään ja ei ole mitään syytä "saada räkää päällensä", sillä lapset pidetään siisteinä ja puhtaina ja ne "räkäiset lapset" käännytetään jo ovelta takaisin kotiin.

T. lastenhoitaja myös

No meidän päiväkodissa ei lohduteta räkäistä lasta ottamalla syliin nyt, vaan pyydetään hakemaan unikaveri. Ohjeistukset ovat tulleet ylempää ja ovat harvinaisen selvät.

Kai nää ohjeistukset on tiedossa myös vanhemmilla? Ehdottomasti pitää olla! Ei ole oikein että hyvässä uskossa tuo lapsensa hoitoon ja luottaa siihen että hän saa kyllä tarvitsemaansa hoivaa ja huolenpitoa! Jos näin ei kerran ole! Siitä kuuluu silloin selkeästi tiedottaa jotta vanhemmat voivat tehdä omat ratkaisunsa sen pohjalta.

Vierailija
62/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä vaipat vaihdetaan ja pakkohan se on pienimpiä auttaa pukemisessa. Mutta syliin ei tosiaan muuten oteta, selästä vaan silitetään. Jos lapsen ottaa itkevänä syliin niin siinä saa kyyneleet ja rään päällensä, ei kiitos. Ja kyllä muutenkin pysytellään kauempana niin kuin se vaan on mahdollista. T: lastenhoitaja

Kyyneleet pyyhitään ja ei ole mitään syytä "saada räkää päällensä", sillä lapset pidetään siisteinä ja puhtaina ja ne "räkäiset lapset" käännytetään jo ovelta takaisin kotiin.

T. lastenhoitaja myös

No meidän päiväkodissa ei lohduteta räkäistä lasta ottamalla syliin nyt, vaan pyydetään hakemaan unikaveri. Ohjeistukset ovat tulleet ylempää ja ovat harvinaisen selvät.

Kai nää ohjeistukset on tiedossa myös vanhemmilla? Ehdottomasti pitää olla! Ei ole oikein että hyvässä uskossa tuo lapsensa hoitoon ja luottaa siihen että hän saa kyllä tarvitsemaansa hoivaa ja huolenpitoa! Jos näin ei kerran ole! Siitä kuuluu silloin selkeästi tiedottaa jotta vanhemmat voivat tehdä omat ratkaisunsa sen pohjalta.

No johan se sanoo järkikin, kun kerran hallitusta myöten on selkeäsanaisesti tuotu ilmi että ÄLÄ vie lastasi päiväkotiin vaan hoida kotona, ellei ole aivan pakko. (Aivan pakko ei ole sama kuin en saa kotona keskittyä kun iituoskari on kotona)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko tämä sama lastenhoitaja marmattaa koronalapsista. Olisiko aihetta mennä psykologille ja ottaa saikkua mielenterveydellisistä syistä.

Vierailija
64/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minut velvoitetaan hoitamaan tartuntatauti potilaita, niin kyllä minä juma**uta sentään olen oikeutettu vaatimaan että lapseni hoidetaan KUNNOLLA!!! Jos tämä ei käy, niin mulle sopii varsin hyvin että jää itse kotiin hoitamaan lapseni! Jos alkaa tulla pienintäkään epäilyä että meidän lapsen päiväkodissa toiminta on tuollaista, voitte olla varmoja että niin myös tulen tekemään! Mieluummin otan rangaistuksen kuin annan lapseni laiminlyötäväksi jotta itse voisin mennä hoitamaan ventovieraita ihmisiä! T. Hoitaja infektio-osastolta

Toivottavasti en törmää sinuun kun tulen koronoissani osastolle. Työmoraalisi on arveluttava

Työmoraali arveluttavaa jos asettaa oman pienen lapsensa tarpeet etusijalle? Hmmm.. minusta se kertoo siitä että arvomaailma on täysin oikea. Se on ihan luonnon laki että omista jälkeläisistä huolehtiminen menee kaiken muun edelle. Jos näin ei ole, kyseessä on jotenkin häiriintynyt ihminen. Sellaista minä en varsinkaan haluaisi itseäni tai läheisiäni hoitamaan. Jos itse olisin lääkäri tai hoitaja, en myöskään veisi lastani hoitoon missä tarjolla ei ole tarvittaessa syliä ja kunnollista lohdutusta.

Ei todellakaan ole, haloo nyt siellä! Itse olet sairaiden kanssa tekemisissä ja oletat että sinun lastasi halitellaan?! Valoja päälle sinne osastollekin.

Vierailija
65/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taasko tämä sama lastenhoitaja marmattaa koronalapsista. Olisiko aihetta mennä psykologille ja ottaa saikkua mielenterveydellisistä syistä.

Sinulla taitaa hyvinkin olla. Voin kertoa jo diagnoosisikin etukäteen: luulosairaus.

Vierailija
66/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. lastenhoitaja myös

No johan se sanoo järkikin, kun kerran hallitusta myöten on selkeäsanaisesti tuotu ilmi että ÄLÄ vie lastasi päiväkotiin vaan hoida kotona, ellei ole aivan pakko. (Aivan pakko ei ole sama kuin en saa kotona keskittyä kun iituoskari on kotona)

Aivan pakko on kun ollaan molemmat vanhemmat hoitoalalla!!!! Paitsi ettei ole! Tän tiedon jälkeen selvitän kyllä tarkalleen mikä on linjaus meidän hoitopaikassa ja jos todella on noin ettei edes syliin pääse ja ”etänä” hoidetaan, niin siihen loppui sitten mun työssäkäynti pakko! Kyllä näin on!

Vierailija
67/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama lastenhoitaja?!

Kuule kyllä se on melkoisen monessa päikyssä näinä päivinä hiukkasen kylmää kyytiä.

Vierailija
68/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minut velvoitetaan hoitamaan tartuntatauti potilaita, niin kyllä minä juma**uta sentään olen oikeutettu vaatimaan että lapseni hoidetaan KUNNOLLA!!! Jos tämä ei käy, niin mulle sopii varsin hyvin että jää itse kotiin hoitamaan lapseni! Jos alkaa tulla pienintäkään epäilyä että meidän lapsen päiväkodissa toiminta on tuollaista, voitte olla varmoja että niin myös tulen tekemään! Mieluummin otan rangaistuksen kuin annan lapseni laiminlyötäväksi jotta itse voisin mennä hoitamaan ventovieraita ihmisiä! T. Hoitaja infektio-osastolta

Toivottavasti en törmää sinuun kun tulen koronoissani osastolle. Työmoraalisi on arveluttava

Työmoraali arveluttavaa jos asettaa oman pienen lapsensa tarpeet etusijalle? Hmmm.. minusta se kertoo siitä että arvomaailma on täysin oikea. Se on ihan luonnon laki että omista jälkeläisistä huolehtiminen menee kaiken muun edelle. Jos näin ei ole, kyseessä on jotenkin häiriintynyt ihminen. Sellaista minä en varsinkaan haluaisi itseäni tai läheisiäni hoitamaan. Jos itse olisin lääkäri tai hoitaja, en myöskään veisi lastani hoitoon missä tarjolla ei ole tarvittaessa syliä ja kunnollista lohdutusta.

Ei todellakaan ole, haloo nyt siellä! Itse olet sairaiden kanssa tekemisissä ja oletat että sinun lastasi halitellaan?! Valoja päälle sinne osastollekin.

Jos sinä oletat että että aijon jatkossakin vielä mennä sinne osastolle ja jättää lapseni noin kyseenalaiseen ”hoitoon” olet päästäsi vialla! Ihanko oikeasti itse tekisit niin!?

Vierailija
69/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän päiväkodissa ei ole näin tampiota henkilökuntaa, joka aamu on 2v saanut halauksen ja päässyt syliin. Tottakai nyt täytyy noudattaa erityistä varovaisuutta, mutta jos päiväkodissa olisi noin törkeää laiminlyöntiä olisin ihan periaatteesta jo valmis viemään asian oikeuteen asti saadakseni ammattitaidottoman hoitajan pois työskentelemästä lasten parista. Minun kun on myös pakko mennä töihin koronasta huolimatta ja hoitaa työni kunnolla.

Vierailija
70/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. lastenhoitaja myös

Aivan pakko on kun ollaan molemmat vanhemmat hoitoalalla!!!! Paitsi ettei ole! Tän tiedon jälkeen selvitän kyllä tarkalleen mikä on linjaus meidän hoitopaikassa ja jos todella on noin ettei edes syliin pääse ja ”etänä” hoidetaan, niin siihen loppui sitten mun työssäkäynti pakko! Kyllä näin on!

No ei kai sitä sinulle kerrota, tottakai myhäillään että hyvä hoito hyvä hoito. Katso nyt hyvä ihminen ympärillesi! Ei siellä ole enää tuttuja hoitajia, jollain naapuriryhmän irmalla pyöritetään hoito. Ei tarvitse olla ruudin kekdijä että tajuaa ettei nyt sylitellä päiväkodissa, hoitajat eivät näytä tajuavan ainakaan.

Vierailija
71/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meidän päiväkodissa ei ole näin tampiota henkilökuntaa, joka aamu on 2v saanut halauksen ja päässyt syliin. Tottakai nyt täytyy noudattaa erityistä varovaisuutta, mutta jos päiväkodissa olisi noin törkeää laiminlyöntiä olisin ihan periaatteesta jo valmis viemään asian oikeuteen asti saadakseni ammattitaidottoman hoitajan pois työskentelemästä lasten parista. Minun kun on myös pakko mennä töihin koronasta huolimatta ja hoitaa työni kunnolla.

Luuletko että työnantaja voi velvottaa työntekijää ottamaan ketään syliin??

Vierailija
72/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina saan työpariksi kotisairaanhoitoon päiväkodista siirretyn lähihoitajan. Hän saa kylvettää vanhuksia ja huolehtia kynsienleikkuut ja rasvaamiset. Todellakin katson, että päikyn ilkeilijä  saa kokea, mitä on oikea työnteko. Halata ei tarvitse, tuseerata kyllä.

Vierailija
73/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei olla..

Tietenkin otetaan syliin. Ehe.

Vierailija
74/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halailetko sinäkin siellä työpaikallasi asiakkaita? Se on kuule turvaväli, vältä lähikontakteja🤔

Vierailija
75/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pitäisi mahdollistaa perheen toiselle vanhemmalle kotiin jääminen jos toinen on ns kriittisellä alalla! Vaikka olisi ammatissa jossa etätyö ei ole mahdollista. Tällaisissa tapauksissa se lapsia hoitamaan jäävä vanhempi voisi saada kelan tartuntatautipäivärahan. Ei ole mitenkään oikein että on pakko viedä lapset hoitoon paikkaan jossa heitä kohdellaan kuin spitaalisia! Ne joilla on mahdollisuus etätöihin ovat todella etuoikeutettuja kun eivät joudu altistamaan lapsiaan tuollaiselle kohtelulle! Hoitajien on vaan pakko edelleen käydä töissä!

Vierailija
76/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinaa ottaa ketään syliin. Viime viikko meni hyvin, en koskenut keneenkään, tällä viikolla sama meno.

Vo

Vierailija
77/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halailetko sinäkin siellä työpaikallasi asiakkaita? Se on kuule turvaväli, vältä lähikontakteja🤔

Tietenkin pidän turvavälin työpaikalla! Huutelen vaan potilaille ovelta ohjeet miten voivat hoitaa itsensä.

Vierailija
78/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti pitäisi mahdollistaa perheen toiselle vanhemmalle kotiin jääminen jos toinen on ns kriittisellä alalla! Vaikka olisi ammatissa jossa etätyö ei ole mahdollista. Tällaisissa tapauksissa se lapsia hoitamaan jäävä vanhempi voisi saada kelan tartuntatautipäivärahan. Ei ole mitenkään oikein että on pakko viedä lapset hoitoon paikkaan jossa heitä kohdellaan kuin spitaalisia! Ne joilla on mahdollisuus etätöihin ovat todella etuoikeutettuja kun eivät joudu altistamaan lapsiaan tuollaiselle kohtelulle! Hoitajien on vaan pakko edelleen käydä töissä!

Lapset tartuttavat tehokkaasti kaikki pöpöt. En ymmärrä miksi heitä pitäisi nyt halailla ilman asianmukaisia suojavarusteita. Mieti että hoitaja halailee kymmentä lasta ks sen jälkeen sinun lastasi. Siinä tuli heti tartunta lahjaksi ja kymmenen perheen isovanhemmat arkkuun. Moro! Erikoista että tämäkin pitää erikseen sanoa terveydenhuollon ammattilaiselle.

Vierailija
79/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin pidän turvavälin työpaikalla! Huutelen vaan potilaille ovelta ohjeet miten voivat hoitaa itsensä.

Onko kuitenkin halatessa maski naamalla?

Vierailija
80/124 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kuitenkin halatessa maski naamalla?

Ei voi halata eikä kunnolla mennä edes potilashuoneeseen kun se turvaväli. Onneksi on puhelimet joiden välityksellä voi kysellä potilaiden vointia, kaikki on toivottavasti kunnossa kun sieltä ei kuuluu ääntäkään. Niin kai se siellä teillä päikyssäkin on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi