Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pitää itsestäänselvyytenä?

itsestäänselvyys
27.03.2020 |

Pitää vähän selvittää päätä.

Mies ilmoitti, että ei aio pitää kesällä lomaa samaan aikaan kanssani, koska kesällä ei todennäköisesti voi tehdä mitään. Pitää lomat sitten syksyllä, kun minä olen jo töissä.

Kotona on ruoka valmiina, kun hän tulee töistä, laitan astiat lähes aina ja hoidan pyykit. Molemmat käyvät töissä, minä vain pääsen aikaisemmin kotiin.

Mies ei oma-aloitteisesti esim. tartu imuriin, sitä pitää pyytää.

Minä teen aloitteen seksiin, mies haluaisi paljon vähemmän. Ei koskaan anna suuseksiä, mitä otan suihin vähintään kerran viikossa.

Hän ei tykkää romantiikasta ja kaikki "siirappinen" ällöttää. Mutta ei kyllä järjestä edes mitään pieniä yllätyksiä. Yritän itse huomioida hänet arjessa useinkin, laitan ruuan valmiiksi, keitän kahvia aamulla, teen hänelle lempiruokaa jne.

Hänen oma mukavuudenhalunsa menee sen edelle, että tekisi minulle mieluisia asioita. Ehdotin yhteistä kävelyä, hän lähti mukaan, mutta lenkki kesti 20min, koska hän ei pidä siitä. Kysyy aina minulta, mitä haluaisin tehdä, mutta ei koskaan ota vastuuta tekemisen suunnittelusta.

Hän ei juurikaan kehu minua tai ulkonäköäni, sanoo rakastavansa kyllä ennen nukkumaanmenoa ja silloin halailee paljon. Illalla sohvalla olen hänen kainalossaan, mutta siinä toimii minulle lähinnä patjana, eikä edes pidä minusta kiinni. Kuitenkin aina siihen pyytää.

Toki hän käy välillä kaupassa, tankkaa auton ja vaihtaa renkaat, tarjoaa apuaan ruuanlaittoon jne. Mutta minusta tuntuu, että hän pitää minua itsestäänselvänä. Välillä hän omasta aloitteestaan halailee ja pussailee. Meillä on hauskaa yhdessä ja "kaikki on hyvin", mutta olen alkanut miettiä, saanko tältä suhteelta sitä mitä tarvitsen. Kun otan asian esille, mies ärsyyntyy ja huomaan, että hänellä tulee puolustusreaktio esille. Vaikka kuinka nätisti yritän kertoa miltä tuntuu.

Apua, mitä teen! Hirveästi rakastan miestäni. Huomaan, että alan ajatella omista unelmista, haaveista ja tavoitteista, että niistä voi tinkiä ja kannattaako elätellä toiveita, kun huomaa pettyvänsä kuitenkin. Olemme puhuneet, että menemme naimisiin joskus. Mies haluaa pitää mahdollisimman pienet häät, ei juurikaan vieraita ja minä olen haaveillut edes jonkunlaisista juhlista. Huomaan mukautuvani miehen toiveisiin ja omani jäävät taka-alalle. Onpa solmu ja pitkä teksti. Ahdistaa.

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kirjoitat: "Vaikka kuinka nätisti yritän kertoa miltä tuntuu." Näin miehenä on pakko sanoa, etten avauksesi luettuani ollenkaan ymmärrä, miltä sinusta tuntuu. Jäi myös epäselväksi, mitä tarkkaan ottaen toivoisit miehesi tekevän toisin. Ehdotan, että teet listan ihan konkreettisista asioista, joita toivoisit mieheltäsi. Keskity enemmän siihen, mikä saisi sinut tyytyväiseksi kuin siihen, miksi olet onneton.

Tuossahan se lukee selvästi: mies ei tee mitään mistä aloittaja nauttisi jos se ei miehelle ole se 1 vaihtoehto sillä hetkellä. Ajattelee siis aina omaa nautintoaan ensin.

Vierailija
82/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomionarvoista on, että useimmat miehet kykenevät kyllä kotitöihin ja tekevät ne kyllä - omalla standardillaan, lopulta, kun toinen ei niitä tee. Miehestä voi olla ok että vessaa ei pestä muutamaan kuukauteen (paitsi isomman hädän jälkeen tietty jälkensä, jotkut ei sitäkään), naista alkaa ällöttää jo viikon parin jälkeen. Jos on kompromisseihin kykenevä ja keskustelukykyinen mies, voi olla että viikkosiivousvuorot saa sovittua (tai tilattua siivoojan, jos miestä ei kiinnosta muuten). Muutoin naisen on parempi vain itse siivota silloin kun siltä tuntuu ja jättää miehen tehtäväksi asioita, jotka eivät ala niin nopeasti ärsyttää siivottomana. 

Monilla tapahtuu tuo että vaikka olisikin perussiisti, nainen ennakoi enemmän ja siivoaa etupainotteisesti, miehet vasta kun alkaa näyttää siltä että pitää todellakin siivota... niin kun sotkut vaan mystisesti koko ajan "huomaamatta" häviää, ei edes tajua sitä että nainen siivoaa koko ajan. Ei kannata hiljaa vaan tyytyä jos itse ei pidä siivoamisesta/asia harmittaa. 

Minä kyllä väitän, että jos se mies seurusteluaikana siivoaa vessansa ja sen puhtaus on hänelle tärkeää, niin ei se tarve ja tapa mihinkään katoa avoliitossakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme siinä suuseksissä on niin erinomaista. Itse olen myöskin sellainen nainen, että en koe suuseksissä mitään ihme fiboja.

Kiusaannun ja jopa ahdistun. Muuten kyllä tykkään seksistä ja läheisyydestä, mutta niin, että molemmat ovat koko aja siinä ikäänkuin läsnä, ei kumpikaan ole tai joudu olemaan passiivisesti "hoidettavana".

Onneksi olemme samanlaisia mieltymyksiltämme.

Ei aloittajan tarvitse itsekään mitään suuhoitoja miehelleen antaa, vai annatko kun haluat miellyttää? Nautitko siitä vai teetkö velvollisuudesta.

Muuten olen samaa mieltä, älä passaa niin paljon miestä. Tietysti jossain määrin molempien pitää tehdä asioita parisuhteessa toistensa hyväksi, muutta tekeehän mieskin nyt jotain.

Älä yritä liikaa, olkaa luontevasti sitä mitä olette.

Mies antaa ensin orgasmit suuseksillä ennen varsinaista yhdyntää. Kyllä se tosi hyvältä tuntuu. 

Olen eri kuin lainaamasi kommentin kirjoittaja, mutta siis itse en myöskään naisena saa nuolemisesta mitään iloa. Ihan kivaltahan se tuntuu, mutta minulle riittää jos nuolemista on minuutin verran joskus harvoin. En todellakaan saa nuolemalla orgasmia ja jos mies sitä yrittää saada aikaan, ahdistun enkä varmasti edes nauti koko hommasta! Ja olen alle 30-vuotias, että ei ole kiinni siitä että olisin joku estoinen täti. En vaan tykkää olla suuseksin vastaanottajana, antavana osapuolena voisin tosin olla vaikka kolmesti päivässä.

millä saat orgasmin?

Sormilla hieromalla (ei ole väliä hieronko itse vai hierooko mies), leluilla, yhdynnässä saan vaikka viisi orgasmia jos mies vaan jaksaa painaa. :D kyllä minä tulen hyvinkin helposti, mutta se nuoleminen ei tee minulle mitään muuta kuin toimii ehkä lämmittelynä. Mieluummin lämmittelynäkin jotakin muuta kuin nuolemista.

Vierailija
84/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kirjoitat: "Vaikka kuinka nätisti yritän kertoa miltä tuntuu." Näin miehenä on pakko sanoa, etten avauksesi luettuani ollenkaan ymmärrä, miltä sinusta tuntuu. Jäi myös epäselväksi, mitä tarkkaan ottaen toivoisit miehesi tekevän toisin. Ehdotan, että teet listan ihan konkreettisista asioista, joita toivoisit mieheltäsi. Keskity enemmän siihen, mikä saisi sinut tyytyväiseksi kuin siihen, miksi olet onneton.

Tuossahan se lukee selvästi: mies ei tee mitään mistä aloittaja nauttisi jos se ei miehelle ole se 1 vaihtoehto sillä hetkellä. Ajattelee siis aina omaa nautintoaan ensin.

Olen eri, mutta särähti, että ap haluaa miehen tekevän asioita, joista mies ei tykkää ihan vaan miellyttääkseen ap:tä. Tuo on todella väärä lähtökohta vaan ensisijaisesti pitäisi löytää yhteistä mielekästä tekemistä. Tykkään kävellä todella paljon, mutta taas mieheni mielellään juoksee, joten en halua pakottaa häntä kävelemään kanssani eikä hän vastaavasti vaadi minua juoksulenkille, jota todella inhoan. Onneksi ollaan löydetty muuta mukavaa yhteistä tekemistä. 

Vierailija
85/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta särähti, että ap haluaa miehen tekevän asioita, joista mies ei tykkää ihan vaan miellyttääkseen ap:tä. Tuo on todella väärä lähtökohta vaan ensisijaisesti pitäisi löytää yhteistä mielekästä tekemistä. Tykkään kävellä todella paljon, mutta taas mieheni mielellään juoksee, joten en halua pakottaa häntä kävelemään kanssani eikä hän vastaavasti vaadi minua juoksulenkille, jota todella inhoan. Onneksi ollaan löydetty muuta mukavaa yhteistä tekemistä. 

Kyllä parisuhteessa pitää joskus ajatella muitakin ihmisiä ja tehdä kompromisseja. Jos miehellesi olisi todella tärkeää että joskus lähtisit mukaan juoksemaan, niin et voisi kuvitellakkaan tekeväsi niin koska ITSE et siitä hirveästi pidä?

Vierailija
86/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksä on ihan samanlainen, ja päätin erota sitten suhteesta. Nyt hän löytänyt itselleen juuri sopivan naisen, joka tykkää kokata, siivota, pyykkää, silittää paidat ja nauttii kotona touhuamisesta. Eksä pitää talouden kunnossa. He ovat tosi onnellinen pariskunta, ja olen iloinen heidän puolestaan, että löytyi tällainen match. 

Eli ei kannata hakata sitä päätä seinään turhaan. 

Hienoa! Mä vaan en ihan ymmärrä, että mistä tiedät kaikki nuo yksityiskohdat exän nyksästä ja heidän elämästään? Stalkkaatko? En minä ainakaan tiedä enkä ole kiinnostunut exien elämäntilanteista.

Vierailija
87/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen samaa mitä yksi täällä alkupäässä sanoi: huolehdi itsestäsi. Pese vain omat pyykkisi, tee omat ruokasi eli kaikki omat jutut. Vähän kuin leikkisit asuvasi yksin. Tarkkaile miten mies suhtautuu. Jos alkaa hankalaksi, se on miehen menetys. Toivon mukaan alkaa ymmärtämään, että et ole mikään kotiorja pelkästään.

Vierailija
88/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä parisuhteessa pitää joskus ajatella muitakin ihmisiä ja tehdä kompromisseja. Jos miehellesi olisi todella tärkeää että joskus lähtisit mukaan juoksemaan, niin et voisi kuvitellakkaan tekeväsi niin koska ITSE et siitä hirveästi pidä?

No en todellakaan lähde, kun inhoan juoksemista, mutta onneksi on fiksu mies ja ymmärtää asian. Ja kuten sanoin, olemme löytäneet muita yhteisiä asioista, joista molemmat pitävät. Se on sitä kompromissiä. 

Vierailija
89/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kuulee vain , että ”eroa nainen!”

Missä ovat ne neuvot ja vertaistuki?

Onko kukaan onnistunut kääntämään tällaista ap:n kuvailemaa parisuhdetta parhain päin?

Eli hakeutunut parinsa kanssa vaikka terapiaan ja käynyt läpi sen kautta positiivisen muutoksen parisuhteessaan?

Paljon täällä palstalla samanlaisia aloituksia.. milloin epäromanttisista miehistä tai juurikin itsestäänselvänä pitävistä miehistä, kotitöitä karttavista jne. Kestää siinä sitten erota kun sinkkumarkkinoilla on vain näitä mamman paapomia vellipers eitä eli left overeita jäljellä.

Vierailija
90/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta passaamisesta esimerkkinä AP:n mainitsema suuseksi. AP ilmeisesti kaipaa suuseksiä osana seksielämää. Miksi ihmeessä suostut olemaan se antava osapuoli, jos et saa "vastapalveluksia"? Sinulla on oikeus pyytää kumppaniasi tyydyttämään sinut (tai ainakin yrittämään). Seksi on tärkeä osa parisuhdetta ja ei kannata tyytyä yksipuolisuuteen. On maailmassa myös paljon miehiä, jotka kiinnittävät huomiota puolisoonsa.

Vierailija
91/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme siinä suuseksissä on niin erinomaista. Itse olen myöskin sellainen nainen, että en koe suuseksissä mitään ihme fiboja.

Kiusaannun ja jopa ahdistun. Muuten kyllä tykkään seksistä ja läheisyydestä, mutta niin, että molemmat ovat koko aja siinä ikäänkuin läsnä, ei kumpikaan ole tai joudu olemaan passiivisesti "hoidettavana".

Onneksi olemme samanlaisia mieltymyksiltämme.

Ei aloittajan tarvitse itsekään mitään suuhoitoja miehelleen antaa, vai annatko kun haluat miellyttää? Nautitko siitä vai teetkö velvollisuudesta.

Muuten olen samaa mieltä, älä passaa niin paljon miestä. Tietysti jossain määrin molempien pitää tehdä asioita parisuhteessa toistensa hyväksi, muutta tekeehän mieskin nyt jotain.

Älä yritä liikaa, olkaa luontevasti sitä mitä olette.

Mies antaa ensin orgasmit suuseksillä ennen varsinaista yhdyntää. Kyllä se tosi hyvältä tuntuu. 

Olen eri kuin lainaamasi kommentin kirjoittaja, mutta siis itse en myöskään naisena saa nuolemisesta mitään iloa. Ihan kivaltahan se tuntuu, mutta minulle riittää jos nuolemista on minuutin verran joskus harvoin. En todellakaan saa nuolemalla orgasmia ja jos mies sitä yrittää saada aikaan, ahdistun enkä varmasti edes nauti koko hommasta! Ja olen alle 30-vuotias, että ei ole kiinni siitä että olisin joku estoinen täti. En vaan tykkää olla suuseksin vastaanottajana, antavana osapuolena voisin tosin olla vaikka kolmesti päivässä.

Minäkin olen eri, mutta en usko. Jotain häiriöitä (komplekseja, tunnelukkoja, traumoja, alistumisen tarvetta, sisäistettyä misogyniaa) täytyy mielestäni olla, jos ei pidä siitä kun nuollaan, mutta itse on ottamassa poskeen vaikka kolmesti päivässä.

Vierailija
92/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös sitä mieltä ettei rakastava puoliso pyydä toista tekemään jotain sellaista, jos tietää ettei toinen siitä tykkää tai jopa inhoaa tätä asiaa. 

Vierailija
93/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieshän lähti kävelyllä kun ap sitä pyysi. Mies antaa suuseksiä, joskin harvoin. Kuulostaa minulle enemmänkin siltä, että ap:lla on ongelmia kommunikoinnin kanssa, ja mies ei osaa lukea ajatuksia.

Vierailija
94/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan lähde, kun inhoan juoksemista, mutta onneksi on fiksu mies ja ymmärtää asian. Ja kuten sanoin, olemme löytäneet muita yhteisiä asioista, joista molemmat pitävät. Se on sitä kompromissiä. 

Eli sinusta parisuhteessa ei tarvitse ikinä tehdä mitään mistä toinen nauttii jos se ei itselle ole se ykkösvaihtoehto? Sääliksi käy miestäsi...... 😬 entäs kun tulee lapsia? Jos ei nauti suunnattomasti vaipanvaihdosta, sen voi vaan jättää tekemättä!

Vierailija
95/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan onnistunut kääntämään tällaista ap:n kuvailemaa parisuhdetta parhain päin?

Eli hakeutunut parinsa kanssa vaikka terapiaan ja käynyt läpi sen kautta positiivisen muutoksen parisuhteessaan?

Paljon täällä palstalla samanlaisia aloituksia.. milloin epäromanttisista miehistä tai juurikin itsestäänselvänä pitävistä miehistä, kotitöitä karttavista jne. Kestää siinä sitten erota kun sinkkumarkkinoilla on vain näitä mamman paapomia vellipers eitä eli left overeita jäljellä.

Ymmärrän pariterapian silloin, kun kyse on pitkään yhdessä olleesta pariskunnasta, jolle on tullut kriisi. Molemmilla on halu ratkaista asia, halu kommunikoida ja tehdä työtä suhteen eteen. Ja he ovat sitä tehneet jo ennen pariterapiaan hakeutumista.

Pariterapia EI ole vastaus silloin, kun kaksi ihmistä muuttaa yhteen tuntematta toisiaan oikeasti ollenkaan ja sitten vasta huomataan, että odotetaan suhteelta ihan eri asioita. Jos ap:lla JA hänen kumppanillaan on tarve saada suhde paremmaksi, niin heidän pitää ryhtyä työskentelemään sen eteen. Heti. Jo tänään alettava tehdä valintoja suhteen parantamiseksi. Jos se ei onnistu mutta silti on yhteinen halu rakentaa tästä loppuelämän suhde, niin sitten voi ottaa yhteyttä pariterapiaan. Jos on varaa. Ainakaan Helsingissä heillä ei olisi pienintäkään mahdollisuutta päästä maksuttomaan pariterapiaan.

Vierailija
96/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinusta parisuhteessa ei tarvitse ikinä tehdä mitään mistä toinen nauttii jos se ei itselle ole se ykkösvaihtoehto? Sääliksi käy miestäsi...... 😬 entäs kun tulee lapsia? Jos ei nauti suunnattomasti vaipanvaihdosta, sen voi vaan jättää tekemättä!

Voi jepulis sentään. Kyse on nyt vain harrastuksista eikä mistään lastenhoidosta. Ja jos ei tykkään vaipanvaihdosta, niin tuskin niitä lapsia edes hankitaan. 

Vierailija
97/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua erota ja rakastan miestäni paljon. Yritän paljon keskustella ja kertoa ajatuksistani, toiveistani ja siitä, mitä haluaisin. Välillä sen tuominen esiin onnistuu ja välillä tulen ymmärretyksi väärin. Välillä purkaudun silloin, kun yksittäinen kuormitus käy liian suureksi ja silloin siitä seuraa tietysti riitaa. Useimmiten yritän ottaa näitä asioita esille silloin, kun on neutraali ilmapiiri. 

Olen myös alkanut ajatella, jos mies olisi hieman ns. tunnekylmä. Jos hän ei vain älyä, mitä välillä kaipaan. Itse koen olevani kovin empaattinen, jopa liiallisuuksiin asti. Tuo on piirre, jota olen yrittänyt oppia hieman hillitä, välillä vaihtelevin menestyksin. Minulla on "kova tarve" miellyttää, joskaan en tee minulle vastenmielisiä asioita, mutta herkästi ajattelen, että teen tuon, koska se ilahduttaa toista. Tällainen ajattelu mieheltä tuntuu puuttuvan kokonaan. 

En tietenkään vaadi häntä tekemään mitään, mitä inhoaa. Mutta välillä olisi mukava tuntea se, että miehen oma mieliteko/mieltymys tai sen hetkinen intressi ei menisi edelleni.

-ap

Vierailija
98/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jepulis sentään. Kyse on nyt vain harrastuksista eikä mistään lastenhoidosta. Ja jos ei tykkään vaipanvaihdosta, niin tuskin niitä lapsia edes hankitaan. 

En minä ainakaan lapsia hanki toisen mieleksi vain. Kyllä se halua pitää lähteä itsestä. 

Vierailija
99/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua erota ja rakastan miestäni paljon. Yritän paljon keskustella ja kertoa ajatuksistani, toiveistani ja siitä, mitä haluaisin. Välillä sen tuominen esiin onnistuu ja välillä tulen ymmärretyksi väärin. Välillä purkaudun silloin, kun yksittäinen kuormitus käy liian suureksi ja silloin siitä seuraa tietysti riitaa. Useimmiten yritän ottaa näitä asioita esille silloin, kun on neutraali ilmapiiri. 

Olen myös alkanut ajatella, jos mies olisi hieman ns. tunnekylmä. Jos hän ei vain älyä, mitä välillä kaipaan. Itse koen olevani kovin empaattinen, jopa liiallisuuksiin asti. Tuo on piirre, jota olen yrittänyt oppia hieman hillitä, välillä vaihtelevin menestyksin. Minulla on "kova tarve" miellyttää, joskaan en tee minulle vastenmielisiä asioita, mutta herkästi ajattelen, että teen tuon, koska se ilahduttaa toista. Tällainen ajattelu mieheltä tuntuu puuttuvan kokonaan. 

En tietenkään vaadi häntä tekemään mitään, mitä inhoaa. Mutta välillä olisi mukava tuntea se, että miehen oma mieliteko/mieltymys tai sen hetkinen intressi ei menisi edelleni.

-ap

Mikä hänestä tekee sinulle juuri "Sen Oikean"? Mikä hänessä on niin hyvää ja ainutlaatuista, että rakastat juuri häntä ja haluat olla juuri hänen kanssaan?

Vierailija
100/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Corona epidemia ohi..hommaat rakastajan

Mies tuo rahaa ..ostaa bensaa ,ruokaa

Jätä passauslistasta pois esim aamiainen..iltaruuan laitat vakuumissa jääkaappiin.

Hommaa nuori ja nätti rakastaja

Harrastuksen varjolla onnistuu..

Sit sulla on hyvät tulot coronan jälkeen, turvallinen elämänkumppani ja MR GAY:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä