Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pitää itsestäänselvyytenä?

itsestäänselvyys
27.03.2020 |

Pitää vähän selvittää päätä.

Mies ilmoitti, että ei aio pitää kesällä lomaa samaan aikaan kanssani, koska kesällä ei todennäköisesti voi tehdä mitään. Pitää lomat sitten syksyllä, kun minä olen jo töissä.

Kotona on ruoka valmiina, kun hän tulee töistä, laitan astiat lähes aina ja hoidan pyykit. Molemmat käyvät töissä, minä vain pääsen aikaisemmin kotiin.

Mies ei oma-aloitteisesti esim. tartu imuriin, sitä pitää pyytää.

Minä teen aloitteen seksiin, mies haluaisi paljon vähemmän. Ei koskaan anna suuseksiä, mitä otan suihin vähintään kerran viikossa.

Hän ei tykkää romantiikasta ja kaikki "siirappinen" ällöttää. Mutta ei kyllä järjestä edes mitään pieniä yllätyksiä. Yritän itse huomioida hänet arjessa useinkin, laitan ruuan valmiiksi, keitän kahvia aamulla, teen hänelle lempiruokaa jne.

Hänen oma mukavuudenhalunsa menee sen edelle, että tekisi minulle mieluisia asioita. Ehdotin yhteistä kävelyä, hän lähti mukaan, mutta lenkki kesti 20min, koska hän ei pidä siitä. Kysyy aina minulta, mitä haluaisin tehdä, mutta ei koskaan ota vastuuta tekemisen suunnittelusta.

Hän ei juurikaan kehu minua tai ulkonäköäni, sanoo rakastavansa kyllä ennen nukkumaanmenoa ja silloin halailee paljon. Illalla sohvalla olen hänen kainalossaan, mutta siinä toimii minulle lähinnä patjana, eikä edes pidä minusta kiinni. Kuitenkin aina siihen pyytää.

Toki hän käy välillä kaupassa, tankkaa auton ja vaihtaa renkaat, tarjoaa apuaan ruuanlaittoon jne. Mutta minusta tuntuu, että hän pitää minua itsestäänselvänä. Välillä hän omasta aloitteestaan halailee ja pussailee. Meillä on hauskaa yhdessä ja "kaikki on hyvin", mutta olen alkanut miettiä, saanko tältä suhteelta sitä mitä tarvitsen. Kun otan asian esille, mies ärsyyntyy ja huomaan, että hänellä tulee puolustusreaktio esille. Vaikka kuinka nätisti yritän kertoa miltä tuntuu.

Apua, mitä teen! Hirveästi rakastan miestäni. Huomaan, että alan ajatella omista unelmista, haaveista ja tavoitteista, että niistä voi tinkiä ja kannattaako elätellä toiveita, kun huomaa pettyvänsä kuitenkin. Olemme puhuneet, että menemme naimisiin joskus. Mies haluaa pitää mahdollisimman pienet häät, ei juurikaan vieraita ja minä olen haaveillut edes jonkunlaisista juhlista. Huomaan mukautuvani miehen toiveisiin ja omani jäävät taka-alalle. Onpa solmu ja pitkä teksti. Ahdistaa.

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy sinkuksi.

Vierailija
2/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua niin. Minulla on samanlainen kumppani, sellainen perässä vedettävä kivireki. Kaiken saan tehdä ja suunnitella, jos jotain hiemankin ekstraa haluan. Ei jaksa. Mulla on jo ikää, joten tähän on tyytyminen, mutta jos olet vielä nuori/nuorehko, niin mieti syvällisesti mitä elämältäsi haluat. En nyt tarkoita kuun saalistamista taivaalta tai muuta haahuilua, vaan ihan vain tyytyväiseksi tulemista, että "näin tämän kuuluu mennä ja nyt on hyvä olla"...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passaat liikaa. Mies tottunut.

Ala esim lukea kirjaa tai jotain muuta mielekästä kotona yhtä paljon kuin mies on omissa oloissaan. Siihen asti että mies tulee kotiin töistä, teet vain omia juttujasi. Kun pitää tehdä jotain, kysyt tekeekö mies ”tämän vai tuon” asian - teet toisen ja toista et tee vaikka se olisi parin viikon päästä vielä tekemättä. Laittaudu arjessa vähän normaalia enemmän, ala joogata olkkarissa kuumissa urheiluvaatteissa. Et pese miehen pyykkejä tai laita hänen tiskejä. Laitat omasi.

Hetki voi mennä mutta eiköhän se vähitellen opi tavoille.. tai sitten saatat olla passannut liian pitkään.

Vierailija
4/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei vaikuta kunnioittavan sinua. Hän on varmasti kiintynyt sinuun, muttei arvosta sinua niin paljoa, että jaksaisi nähdä vaivaa eteesi.

Lisäksi hän on sen verran itsekäs lusmu, että kun on huomannut sinun hoitavan kaiken kuin kuuliainen pikkuvaimo ilman että hänen tarvitsee tehdä omaa osuuttaan, niin hän ottaa kaiken hyödyn irti tilanteesta ilman huonoa omaatuntoa.

Viime kädessä te olette molemmat häntä varten.

Vierailija
5/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa elää yksin?

Vierailija
6/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäytyykö antamasta suuseksiä? Miehillä on erilaiset siisteyskäsitykset, ei heitä haitta pienet sotkut. 

Kannattaa yrittää löytää sellainen kumppani, jota ei tarvitse alkaa muuttaa, siitä ei hyvää seuraa. 

Vierailija
7/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sua niin. Minulla on samanlainen kumppani, sellainen perässä vedettävä kivireki. Kaiken saan tehdä ja suunnitella, jos jotain hiemankin ekstraa haluan. Ei jaksa. Mulla on jo ikää, joten tähän on tyytyminen, mutta jos olet vielä nuori/nuorehko, niin mieti syvällisesti mitä elämältäsi haluat. En nyt tarkoita kuun saalistamista taivaalta tai muuta haahuilua, vaan ihan vain tyytyväiseksi tulemista, että "näin tämän kuuluu mennä ja nyt on hyvä olla"...

Minullakin on ikää reilusti yli 30, joten ihan nuorikkoja ei olla enää. Ymmärrän mitä tarkoitat, en tarvitse tai halua mitään räiskyvää intohimoista rakkautta, turvallisuus ja tyytyväisyys riittää. Mutta joskus tuntuu, että puolisoni ei arvosta minua niinkuin ansaitsen. En halua vajota marttyyriksi myöskään, joten jotain asialle pitäisi tehdä. Minulle tulisi arvostettu olo siitä, että mies tekisi minulle mieleisiä asioita, vaikka ne olisivat hänen epämukavuusalueellaan. Nyt hän viittaa niitä kintaalla, koska se on hänen mielestään ikävää. Hän sanoo usein, että miksi molempien pitäisi kärsiä, jos on joku minullekin niin ei-mieluisa juttu.

-ap

Vierailija
8/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on ikää reilusti yli 30, joten ihan nuorikkoja ei olla enää. Ymmärrän mitä tarkoitat, en tarvitse tai halua mitään räiskyvää intohimoista rakkautta, turvallisuus ja tyytyväisyys riittää. Mutta joskus tuntuu, että puolisoni ei arvosta minua niinkuin ansaitsen. En halua vajota marttyyriksi myöskään, joten jotain asialle pitäisi tehdä. Minulle tulisi arvostettu olo siitä, että mies tekisi minulle mieleisiä asioita, vaikka ne olisivat hänen epämukavuusalueellaan. Nyt hän viittaa niitä kintaalla, koska se on hänen mielestään ikävää. Hän sanoo usein, että miksi molempien pitäisi kärsiä, jos on joku minullekin niin ei-mieluisa juttu.

-ap

No miksi haluat hänen tekevän ikäviä asioita vuoksesi? Te ette nyt vain sovi yhteen, hänelle sopii paremmin sellainen, joka ei kaipaa niin paljon huomiota ja odota vastapalveluksia. Sun pitää vaan hommata itsellesi sopiva mies. 

Vierailija
9/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala esim lukea kirjaa tai jotain muuta mielekästä kotona yhtä paljon kuin mies on omissa oloissaan. Siihen asti että mies tulee kotiin töistä, teet vain omia juttujasi. Kun pitää tehdä jotain, kysyt tekeekö mies ”tämän vai tuon” asian - teet toisen ja toista et tee vaikka se olisi parin viikon päästä vielä tekemättä. Laittaudu arjessa vähän normaalia enemmän, ala joogata olkkarissa kuumissa urheiluvaatteissa. Et pese miehen pyykkejä tai laita hänen tiskejä. Laitat omasi.

Hetki voi mennä mutta eiköhän se vähitellen opi tavoille.. tai sitten saatat olla passannut liian pitkään.

Tässä voisi olla hyviä vinkkejä! Pitää kokeilla! Pessimisti minussa raksuttaa, että sitten mies tekee vielä vähemmän aloitteita minun suuntaani, jos lakkaan tekemästä niitä itse. Tuota aion tehdä, että hän saa hoitaa oman osionsa kotitöistä, vaikka siihen menisi kuinka kauan. 

-ap

Vierailija
10/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä voisi olla hyviä vinkkejä! Pitää kokeilla! Pessimisti minussa raksuttaa, että sitten mies tekee vielä vähemmän aloitteita minun suuntaani, jos lakkaan tekemästä niitä itse. Tuota aion tehdä, että hän saa hoitaa oman osionsa kotitöistä, vaikka siihen menisi kuinka kauan. 

-ap

Ajatus on siinä että mieti miten käyttäydyit suhteen alkuaikoina. Meikkasitko enemmän? Oliko enemmän omia harrastuksia? Liikuitko enemmän/oletko lihonut? Ala käyttäytyä vähän itsenäisemmin/pidä omaa hyvinvointiasi arvossa ja näytä että olet arvokas - ja että arvostat itseäsi. Käytä aikaa itseesi. Kun alat nauttia itsestäsi ”vähän liikaa” niin mieskin haluaa siitä osansa. Älä tee aloitteita jos toinen ei tee mitään sinne päinkään, se osoittaa ettet arvosta itseäsi.

Vierailija
11/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

No miksi haluat hänen tekevän ikäviä asioita vuoksesi? Te ette nyt vain sovi yhteen, hänelle sopii paremmin sellainen, joka ei kaipaa niin paljon huomiota ja odota vastapalveluksia. Sun pitää vaan hommata itsellesi sopiva mies. 

Hän ei esim. halua lähteä kanssani kävelylle, koska se ei ole hänelle mieluista, mutta minä pitäisin hänen seurastaan. Minä voisin tehdä myös sellaisia asioita, joista en itse nauttisi, jos toinen siitä pitää. En esimerkiksi suunnattomasti pidä pelaamisesta pleikkarilla tms, mutta pelailen hänen kanssaan joskus, kun hän pyytää. Tuntuu, että hänen oma mukavuudenhalunsa menee kaiken edelle. Minä koen, että sovimme yhteen (tai sitten ei sovita, mutta haluan uskoa niin), mutta alkaa vaikuttaa siltä, että meillä on eri tavat toimia ja käsitykset joistakin asioista. 

-ap

Vierailija
12/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä on ihan samanlainen, ja päätin erota sitten suhteesta. Nyt hän löytänyt itselleen juuri sopivan naisen, joka tykkää kokata, siivota, pyykkää, silittää paidat ja nauttii kotona touhuamisesta. Eksä pitää talouden kunnossa. He ovat tosi onnellinen pariskunta, ja olen iloinen heidän puolestaan, että löytyi tällainen match. 

Eli ei kannata hakata sitä päätä seinään turhaan. 

Vierailija
13/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lihonnut, tai pidä itsestäni vähempää huolta kuin alkuvaiheessakaan. Voit olla oikeassa. Koen arvostavani itseäni. Ehkä minulla aktivoituu joku tunnelukko, jonka takia välillä koen riittämättömyyttä. Voi olla, että nämä kaikki asiat ovat vain omassa päässäni ja saan ne väännettyä niin, että mies ei arvosta. Äh, en tiedä. 

-ap

Vierailija
14/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja jos et saa hoitoa mieheltä.. kannattaa ajella sieltä mistä haluat hoidettavan karvattomaksi, se vaan on tosi paljon miellyttävämpää. Ei kaikkea kuitenkaan, siitä ei useat miehet pidä..

N30

Vierailija
15/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Hän ei esim. halua lähteä kanssani kävelylle, koska se ei ole hänelle mieluista, mutta minä pitäisin hänen seurastaan. Minä voisin tehdä myös sellaisia asioita, joista en itse nauttisi, jos toinen siitä pitää. En esimerkiksi suunnattomasti pidä pelaamisesta pleikkarilla tms, mutta pelailen hänen kanssaan joskus, kun hän pyytää. Tuntuu, että hänen oma mukavuudenhalunsa menee kaiken edelle. Minä koen, että sovimme yhteen (tai sitten ei sovita, mutta haluan uskoa niin), mutta alkaa vaikuttaa siltä, että meillä on eri tavat toimia ja käsitykset joistakin asioista. 

-ap

Ei kuulosta nyt hyvälle. Yhdessäolo pitää olla mukavaa eikä ikävää. Tehkää asioita, joista molemmat pidätte eikä asioita, joista toinen on aina vähän vattuuntunut. Ei tuosta tule yhtään mitään. 

Vierailija
16/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Voi kuinka tutulta kuulostaa! Aina sieltä missä aita on matalin. "Voihan tämän tehdä huomenna, tai ensi viikolla", "Onko pakko hoitaa tuo sinun juttu just nyt (kaksi vuotta kun olen jotain pyytänyt...) kun ois tämä MINUN asia juuri ajankohtainen" jne.

Seksimme: "Ota suihin ja tule sen jälkeen päälle", kerta toisensa jälkeen, mikä lopetti kaiken haluni kokonaan ja nukummekin eri huoneissa. Voiko itsekkäämpää olentoa ollakaan? Aikoinaan oli toisin.

Kai minäkin olen sitten totuttanut hyvään palveluun? Nykyään kyllä "käsken" jo aika reippaalla äänellä; pyykit koriin, lautanen koneeseen, vaatteet lattialta ylös jne. On ollut aika ihmeissään. Löytyykö tuosta ämmästä vielä ruutiakin? :O

Mutta hyviä puolia on. Laskut maksetaan, auto huolletaan, osaa rempata, kunhan siitä jankutetaan tarpeeksi pitkään, peseytyy, käyttäytyy muuten asiallisesti, on rehellinen tietääkseni menoistaan jne. jne. jne.

Mutta kun se oleellinen puuttuu. Kaikki on niin velttoa ja löysää. Yhtä samaa harmaata arkea koko ajan! (ja kyllä, tiedän että "onni" on omissa kätösissäni, mutta on jotenkin niin helppoa jäädä tuleen makaamaan kuitenkin...)

Olen tuo sama jolle vastasit.

Vierailija
17/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä huolestuttavinta on toi, että ei anna suuseksiä. Se olisi mulle dealbreaker.

Itsellä on sellainen käsitys, että en tee enkä pakota toista tekemään harrastuksia, jotka menee oman mukavuusalueen ulkopuolelle. Ihmiset on erilaisia tässä. Olen introvertti niin minua ei haittaa mennä esim yksin lenkille.

Vierailija
18/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin ja jos et saa hoitoa mieheltä.. kannattaa ajella sieltä mistä haluat hoidettavan karvattomaksi, se vaan on tosi paljon miellyttävämpää. Ei kaikkea kuitenkaan, siitä ei useat miehet pidä..

N30

Olisikin siitä kiinni, karvoista. Niitä ajelen usein. Mies ei vaan pidä suuseksin antamisesta. Kahden vuoden aikana kerrat on laskettavissa yhden käden sormilla.

-ap

Vierailija
19/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet ovat niin sokeita, etteivät pysty havaitsemaan asioita ellei niitä heiluta heidän nenänsä edessä.

Tästä olisi sinulle ylimääräistä vaivaa, mutta jos laatisit vaikka excel-taulukon *kaikista* kotitöistä, ihan lähtien pyykkäämisestä ja pyykkien ripustamisesta imurointiin, pölyjen pyyhkimiseen, kauppatarpeiden arviointiin, kaupassa käyntiin, ruoanlaittoon, tiskaamiseen, astioiden laittamiseen kaappiin jne.

Siis ihan kaikki kotityöt, mitä olet tehnyt itse toistaiseksi oma-aloitteisesti. Kuvittele vaikka että olet vaihtamassa viikoksi paikkaa jonkun ulkoavaruuden olion kanssa, jolla ei ole mitään kokemusta ihmisten kulttuurista ja elämisestä, ja hänen pitäisi ohjeidesi mukaan tehdä kaikki ne asiat, mitä sinäkin teet.

Sitten kun lista valmis, jaatte sen tasapuolisesti puoliksi ja vaihdatte vaikka viikottain roolia, kumpi tekee mitkä hommat. Toki voitte neuvotella siitä, mitkä hommat tarpeellisia ja mitä voi tehdä harvemmin. Jokaisessa parisuhteessa täytyy tehdä kompromisseja.

Ehkä mies vähitellen oppii, mitä kaikkea ihmisen täytyy tehdä, jotta koti pysyy kunnossa ja sitä kautta alkaa arvostaa enemmän sinua ja tekemääsi työpanosta. Ehkä.

Vierailija
20/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä sinäkin se miehen passaaminen kokonaan pois. Jos on sinusta ikäviä juttuja tehtävänä niin älä tee. Jätä tekemättä. Miksi vaan toinen olisi huomaavainen ja joustaisi.

Nopeampaa on jättää sika ja etsiä sopivampi kumppani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän