Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies pitää itsestäänselvyytenä?

itsestäänselvyys
27.03.2020 |

Pitää vähän selvittää päätä.

Mies ilmoitti, että ei aio pitää kesällä lomaa samaan aikaan kanssani, koska kesällä ei todennäköisesti voi tehdä mitään. Pitää lomat sitten syksyllä, kun minä olen jo töissä.

Kotona on ruoka valmiina, kun hän tulee töistä, laitan astiat lähes aina ja hoidan pyykit. Molemmat käyvät töissä, minä vain pääsen aikaisemmin kotiin.

Mies ei oma-aloitteisesti esim. tartu imuriin, sitä pitää pyytää.

Minä teen aloitteen seksiin, mies haluaisi paljon vähemmän. Ei koskaan anna suuseksiä, mitä otan suihin vähintään kerran viikossa.

Hän ei tykkää romantiikasta ja kaikki "siirappinen" ällöttää. Mutta ei kyllä järjestä edes mitään pieniä yllätyksiä. Yritän itse huomioida hänet arjessa useinkin, laitan ruuan valmiiksi, keitän kahvia aamulla, teen hänelle lempiruokaa jne.

Hänen oma mukavuudenhalunsa menee sen edelle, että tekisi minulle mieluisia asioita. Ehdotin yhteistä kävelyä, hän lähti mukaan, mutta lenkki kesti 20min, koska hän ei pidä siitä. Kysyy aina minulta, mitä haluaisin tehdä, mutta ei koskaan ota vastuuta tekemisen suunnittelusta.

Hän ei juurikaan kehu minua tai ulkonäköäni, sanoo rakastavansa kyllä ennen nukkumaanmenoa ja silloin halailee paljon. Illalla sohvalla olen hänen kainalossaan, mutta siinä toimii minulle lähinnä patjana, eikä edes pidä minusta kiinni. Kuitenkin aina siihen pyytää.

Toki hän käy välillä kaupassa, tankkaa auton ja vaihtaa renkaat, tarjoaa apuaan ruuanlaittoon jne. Mutta minusta tuntuu, että hän pitää minua itsestäänselvänä. Välillä hän omasta aloitteestaan halailee ja pussailee. Meillä on hauskaa yhdessä ja "kaikki on hyvin", mutta olen alkanut miettiä, saanko tältä suhteelta sitä mitä tarvitsen. Kun otan asian esille, mies ärsyyntyy ja huomaan, että hänellä tulee puolustusreaktio esille. Vaikka kuinka nätisti yritän kertoa miltä tuntuu.

Apua, mitä teen! Hirveästi rakastan miestäni. Huomaan, että alan ajatella omista unelmista, haaveista ja tavoitteista, että niistä voi tinkiä ja kannattaako elätellä toiveita, kun huomaa pettyvänsä kuitenkin. Olemme puhuneet, että menemme naimisiin joskus. Mies haluaa pitää mahdollisimman pienet häät, ei juurikaan vieraita ja minä olen haaveillut edes jonkunlaisista juhlista. Huomaan mukautuvani miehen toiveisiin ja omani jäävät taka-alalle. Onpa solmu ja pitkä teksti. Ahdistaa.

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut miehet ovat niin sokeita, etteivät pysty havaitsemaan asioita ellei niitä heiluta heidän nenänsä edessä.

Tästä olisi sinulle ylimääräistä vaivaa, mutta jos laatisit vaikka excel-taulukon *kaikista* kotitöistä, ihan lähtien pyykkäämisestä ja pyykkien ripustamisesta imurointiin, pölyjen pyyhkimiseen, kauppatarpeiden arviointiin, kaupassa käyntiin, ruoanlaittoon, tiskaamiseen, astioiden laittamiseen kaappiin jne.

Siis ihan kaikki kotityöt, mitä olet tehnyt itse toistaiseksi oma-aloitteisesti. Kuvittele vaikka että olet vaihtamassa viikoksi paikkaa jonkun ulkoavaruuden olion kanssa, jolla ei ole mitään kokemusta ihmisten kulttuurista ja elämisestä, ja hänen pitäisi ohjeidesi mukaan tehdä kaikki ne asiat, mitä sinäkin teet.

Sitten kun lista valmis, jaatte sen tasapuolisesti puoliksi ja vaihdatte vaikka viikottain roolia, kumpi tekee mitkä hommat. Toki voitte neuvotella siitä, mitkä hommat tarpeellisia ja mitä voi tehdä harvemmin. Jokaisessa parisuhteessa täytyy tehdä kompromisseja.

Ehkä mies vähitellen oppii, mitä kaikkea ihmisen täytyy tehdä, jotta koti pysyy kunnossa ja sitä kautta alkaa arvostaa enemmän sinua ja tekemääsi työpanosta. Ehkä.

Tätä voisi kokeilla. Ei ne työt kotona tosiaan hoidu itsestään, vaikka siltä saattaa jokus vaikuttaa..

-ap

Vierailija
22/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten päädyitte alun perin yhteen, kun tunnutte olevan niin erilaisia keskenänne? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta passaaminen. Lopeta valittaminen hänelle. Olet hiljaa etkä pyydä enää mitään, toimit vain itse niinkuin haluat. Alat kaunistaa itseäsi, hyräilet, viihdyt puhelimella, annat ymmärtää että pärjäät hienosti vaikka miestä ei edes olisi. Tämä tekee miehen neuvottomaksi ja tepsii paremmin kuin mikään ruikutus tai anelu.

Et siivoa kuin omat jälkesi, peset vain omat pyykkisi jne. Älä ole parisuhteen palvelija jos toinen ei hoida osuuttaan. Älä anna suuseksiä jos toinen ei sitä tee. Yksinkertaista. Älkää naiset olko aina niin kilttiä palvelusväkeä.

Vierailija
24/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ilmoitti, että ei aio pitää kesällä lomaa samaan aikaan kanssani, koska kesällä ei todennäköisesti voi tehdä mitään. Pitää lomat sitten syksyllä, kun minä olen jo töissä.

"Vuosilomasta 24 arkipäivää on sijoitettava lomakaudelle (kesäloma)" sanoo vuosilomalaki. Eli ei se ukkosi ihan miten tahansa lomiaan voi siirrellä.

Vierailija
25/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sua niin. Minulla on samanlainen kumppani, sellainen perässä vedettävä kivireki. Kaiken saan tehdä ja suunnitella, jos jotain hiemankin ekstraa haluan. Ei jaksa. Mulla on jo ikää, joten tähän on tyytyminen, mutta jos olet vielä nuori/nuorehko, niin mieti syvällisesti mitä elämältäsi haluat. En nyt tarkoita kuun saalistamista taivaalta tai muuta haahuilua, vaan ihan vain tyytyväiseksi tulemista, että "näin tämän kuuluu mennä ja nyt on hyvä olla"...

Minullakin on ikää reilusti yli 30, joten ihan nuorikkoja ei olla enää. Ymmärrän mitä tarkoitat, en tarvitse tai halua mitään räiskyvää intohimoista rakkautta, turvallisuus ja tyytyväisyys riittää. Mutta joskus tuntuu, että puolisoni ei arvosta minua niinkuin ansaitsen. En halua vajota marttyyriksi myöskään, joten jotain asialle pitäisi tehdä. Minulle tulisi arvostettu olo siitä, että mies tekisi minulle mieleisiä asioita, vaikka ne olisivat hänen epämukavuusalueellaan. Nyt hän viittaa niitä kintaalla, koska se on hänen mielestään ikävää. Hän sanoo usein, että miksi molempien pitäisi kärsiä, jos on joku minullekin niin ei-mieluisa juttu.

-ap

No miksi haluat hänen tekevän ikäviä asioita vuoksesi? Te ette nyt vain sovi yhteen, hänelle sopii paremmin sellainen, joka ei kaipaa niin paljon huomiota ja odota vastapalveluksia. Sun pitää vaan hommata itsellesi sopiva mies. 

Hän ei esim. halua lähteä kanssani kävelylle, koska se ei ole hänelle mieluista, mutta minä pitäisin hänen seurastaan. Minä voisin tehdä myös sellaisia asioita, joista en itse nauttisi, jos toinen siitä pitää. En esimerkiksi suunnattomasti pidä pelaamisesta pleikkarilla tms, mutta pelailen hänen kanssaan joskus, kun hän pyytää. Tuntuu, että hänen oma mukavuudenhalunsa menee kaiken edelle. Minä koen, että sovimme yhteen (tai sitten ei sovita, mutta haluan uskoa niin), mutta alkaa vaikuttaa siltä, että meillä on eri tavat toimia ja käsitykset joistakin asioista. 

-ap

Mihin ja missä vaiheessa se halu hänessä hävisi?

Vierailija
26/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vuosilomasta 24 arkipäivää on sijoitettava lomakaudelle (kesäloma)" sanoo vuosilomalaki. Eli ei se ukkosi ihan miten tahansa lomiaan voi siirrellä.

Tai sitten asuvat ulkomailla. Meillä saa pitää lomat ihan miten haluaa. Itse en koskaan pidä lomaa kesälomakaudella vaan juurikin syyskuussa ja marraskuussa. 

Vierailija
27/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin ja jos et saa hoitoa mieheltä.. kannattaa ajella sieltä mistä haluat hoidettavan karvattomaksi, se vaan on tosi paljon miellyttävämpää. Ei kaikkea kuitenkaan, siitä ei useat miehet pidä..

N30

Olisikin siitä kiinni, karvoista. Niitä ajelen usein. Mies ei vaan pidä suuseksin antamisesta. Kahden vuoden aikana kerrat on laskettavissa yhden käden sormilla.

-ap

Entä ennen niitä kahta vuotta, suhteenne alussa? Tässäkin asiassa herää kysymys: milloin mies lopetti suuseksin antamisen? Tapahtuiko sinä ajankohtana jotain mikä sen selittäisi?

Vierailija
28/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomakausi on toukokuun alusta syyskuun loppuun. Hyvin voi pitää kesäloman syksyllä.

Vierailija
29/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten asuvat ulkomailla. Meillä saa pitää lomat ihan miten haluaa. Itse en koskaan pidä lomaa kesälomakaudella vaan juurikin syyskuussa ja marraskuussa. 

Tänä vuonna tosin jätän marraskuun loman väliin, kun nyt ei oikein kannata mitään matkaa varata. 

Vierailija
30/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sulle valitsi sen miehen? Keksustele nyt tiukasti hänen kanssaan ja kysyt miksi tämän miehen sulle valitsi.

Vierailija
31/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyskuu on vielä kesälomakautta kokonaan. 

Vierailija
32/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon että miehesi ei ole erityisen rakastunut sinuun. En todellakaan sano tätä loukatakseni. 

Vierailija
33/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M44 kirjoitti:

Kuka sulle valitsi sen miehen? Keksustele nyt tiukasti hänen kanssaan ja kysyt miksi tämän miehen sulle valitsi.

Eipä sitä tiedä, miten joku käyttäytyy parisuhteessa juuri sinun kanssasi, ennen kuin on sen kanssa parisuhteessa. Nythän aloittaja juuri miettii valinnan perumista.

Vierailija
34/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M44 kirjoitti:

Eipä sitä tiedä, miten joku käyttäytyy parisuhteessa juuri sinun kanssasi, ennen kuin on sen kanssa parisuhteessa. Nythän aloittaja juuri miettii valinnan perumista.

Me olimme etäsuhteessa lähes vuoden ennenkuin muutimme saman katon alle. Näimme viikonloppuisin ja puhuimme paljon puhelimessa. Ajattelin, että tunnen miehen ja hänen ajatuksensa. Vieläkin tuntuu siltä, että tunnen hänet hyvin ja kyllä nautin hänen seurastaan suunnattomasti. Välillä näitä hetkiä tulee, kun koen olevani kodinhoitaja ja miehelle olisi ihan sama jos en olisi täällä kodinhoidon ulkopuolella.

-ap

Vierailija
35/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvä jatko-osa idea tähän mieslapsitarinaan. Ap tulee raskaaksi ja sitten se vasta alkaakin ahdistamaan, kun mies ei teekään mitään ja kaikki on tullu yllätyksenä. Eiku täähän on taidettukin täällä jo "muutamaan" kertaan käyttää.

Vierailija
36/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaisi hyvin aloittajan mies. Teen mielelläni asioita yksin enkä välitä nyhjätä kyljessä, enkä aivan etenkään kaipaa minkäänlaisia turhanpäiväisiä lirkutteluita tai kehumisia. Suuseksin vastaanottaminenkin on mielestäni vain kiusallista ja epämiellyttävää. Jos se mies kuitenkin välillä halailee ihan omasta aloitteesta eikä pakene alta kun minä haluan halailla, niin kuulostaa oikein riittävältä.

Oman kokemukseni mukaan miehet ovat joko liian intensiivisiä ja iholla koko ajan tai sitten tunnekylmiä ja vältteleviä, joten tuohan kuulostaisi oikein hyvältä välimuodolta. On vain sinulle väärä, koska haluat toisenlaisen. Ja tuskin muuten muuttuu.

Vierailija
37/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M44 kirjoitti:

No ainakin siisteyskäsityksestä saa tietoa jo ennen yhteenmuuttoa, kun katsoo miltä se sinkkukämppä näyttää. Ja luulisi olevan yhteisiä mielenkiinnon kohteita jo tapailuvaiheessa ja hellyydestäkin sekä huomion antamisesta saa osviittaa. En ymmärrä miksi mennään yhteen ja sitten alkaa se valitus ja halu muuttaa sitä kumppania. Tuttukin meni yhteen alkoholistin kanssa ja nyt valittaa liiasta juomisesta. Ei voi muuta kuin ihmetellä, että ihanko tuli yllätyksenä tämäkin asia. 

Vierailija
38/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M44 kirjoitti:

Minä ymmärsin, että he ovat jo avoliitossa, eivät "vain" seurustele. Tuollaiset asiat pitäisi selvittää seurusteluaikana ja ymmärtää olla sitoutumatta avo- tai avioliittoon, jos kerran ei sovi yhteen.

Vierailija
39/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M44 kirjoitti:

Me olimme etäsuhteessa lähes vuoden ennenkuin muutimme saman katon alle. Näimme viikonloppuisin ja puhuimme paljon puhelimessa. Ajattelin, että tunnen miehen ja hänen ajatuksensa. Vieläkin tuntuu siltä, että tunnen hänet hyvin ja kyllä nautin hänen seurastaan suunnattomasti. Välillä näitä hetkiä tulee, kun koen olevani kodinhoitaja ja miehelle olisi ihan sama jos en olisi täällä kodinhoidon ulkopuolella.

-ap

No just. Alle vuoden tuntemisella avoliittoon ja nyt ihmetyttää, kun homma ei toimi. No, niin makaa kuin petaa.

Vierailija
40/129 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M44 kirjoitti:

No ainakin siisteyskäsityksestä saa tietoa jo ennen yhteenmuuttoa, kun katsoo miltä se sinkkukämppä näyttää. Ja luulisi olevan yhteisiä mielenkiinnon kohteita jo tapailuvaiheessa ja hellyydestäkin sekä huomion antamisesta saa osviittaa. En ymmärrä miksi mennään yhteen ja sitten alkaa se valitus ja halu muuttaa sitä kumppania. Tuttukin meni yhteen alkoholistin kanssa ja nyt valittaa liiasta juomisesta. Ei voi muuta kuin ihmetellä, että ihanko tuli yllätyksenä tämäkin asia. 

Jotkut, niin miehet kuin naisetkin, jaksaa esittää parempaa kuin onkaan seurusteluaikana. Sitten kun uhri on nalkissa ei enää jaksa feikata.