Nuori mies vainoaa Sannaa. Tallentuu riistakameraan öisin.
Hyi kamala, mikä juttu. Nuori mies joka joskus vaihtanut työpaikalla pari sanaa Sannan kanssa, ei jätä tätä nyt rauhaan vaan vainoaa, pyörii pihalla yms, vaikka on lähestymiskielto, kyltit ja vahtikoira.
Mitä tekisit jos joutuisit vastaavaan tilanteeseen? Itse kyllä muuttaisin, vaikka se harmittaisi. Saattaisin kyllä myös vähintään suihkuttaa turvasuihketta kyseisen henkilön silmiin jos tulisi lähelle.
Eikö tuota nyt saada loppumaan mitenkään?!
Mielestäni tuollaisesta toiminnasta pitäisi joutua pakkohoitoon. Vaikka alkuun kuukausi, sitten ulos, jos ei lopu, niin pari kuukautta jne.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6bc897f0-38ae-46dc-9966-ea4841ee5317
Kommentit (669)
Aina kun se auto on siellä parkissa niin tehkää se liikkumattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olis Luuseri-streami Youtubeen? Kunnon kamerat pihalle, liiketunnistimella toimivat kirkkaat valot. Yön tähtihetkistä aina Youtubeen parhaat palat.
Syyllistyisi itse rikokseen julkaisemalla luvatta.
Entä jos laittaisi talon ympärille kyltit että pihassa on kameravalvonta ja että sisältö streamataan suoraan Youtubeen. Ja että astumalla piha-alueelle suostut siihen että osallistut Youtube-lähetykseen. Ei kai tuo voi olla kiellettyä omassa pihassa ja niin että on selvät varoitukset.
Niin ja stalkkeri käyttäisi sen jälkeen kommandopipoa. Hyödyttäisi mitä?
Vierailija kirjoitti:
LÄSKI kirjoitti:
Sanna voisi hankkia kunnon vahtikoirat pihallensa.
Sillä on jo laumanvartija jutun mukaan, jota et ilmeisesti lukenut.
Eipä se laumanvartijakoira tunnu tekevän mitään, tai auttavan asiaa millään tavalla. En ole tuo vastaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis naisella on laumanvartijakoira ja myös aseenkantolupa, koska harrastaa metsästystä. Itse en kyllä suostuisi pelkäämään, vaan tulisi pihasta äkkilähtö. Todella häiriintynyt pitää olla, että pyörii toisen pihassa irvailemassa kameralle tuntikausia. Ensalkuun päästäisin koiran irti sinne pihalle.
Jos pelkää että tuo hullu tappaa sen koiran? Silläkin voi olla ase mukana.
Koiralla on kyllä niin nopeat refleksit, että saa olla aika hyvä tähtäämään. Itselläni on kyllä ketterämpiä koiria, jotka on myös koulutettu suojelemaan. Jos pihassa on kunnon varoitukset ja se on aidattu, niin mitään tuomiota ei tuosta myöskään omistajalle tule.
Reflekseistä huolimatta koira ei ymmärrä väistää asetta josta luoti tulee sadasosan sekunnissa. Jopa huippukoulutetut poliisikoirat jäävät toiseksi jos rikollisella sattuu olemaan ampuma-ase.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tuo Sanna liioittelee rajusti koko ongelmaa. En tarkoita etteikö se olisi kiusallista ja piinaavaa, muta että hän tekee koko jätkästä ja hänen liikkeistää talonsa lähellä koko ELÄMÄNSÄ on jo pikkusen liioittelua ja jopa voisin sanoa pakkomielteistä häneltä itseltään. Jos hän asuisi jossain ison kaupungin keskustassa niin näitä tyyppejä on kaikkialla, ja avohoitopotilaita. SO WHAT? niin kauan kun ne ei sisälle tule niin MIKÄ HÄTÄ hänellä on muka? Soittaa nyt poliisit heti kn näkee pojan?
Tyyppi vaikuttaa täysin harmittomalta, kenties mt-ongelmaiselta yksinäiseltä, jla Sanna oli ainoa joka jutteli hänen kanssaan, ja siksi toivoo Sannasta kaveria tyhjään elämäänsä. Sannan kantsisi muuttaa asennoitumistaan, mennä juttelemaan kivoja ja rauhallisesti sille, vaikka kaveri mukanaan niin hän pääsisi itse pois tuosta kohtuuttomasta pelostaan tuota häiriintynyttä khtaan. Isoissa kaupungeissa kun naapuri voi tuijottaa sua vaikka ikkunasta, mut me ei yleensä välitetä.
Oon kuullu niin paljon pahemmista tapauksisat joissa oikeesti on tultu sisälle ja tehty muuta uhkailevaa kiusaa, että tämä ei ole edes mikään vainontakeissi, vaan ihan harmiton, toki ärsyttävä tapaus, JOS siihen antaa liikaa huomiota niin kuin tää Sanna tekee. Sannan kantsis jatkaa omaa elämäänsä, niin sais miehen, ja vainooja häipyis aika pian.
Voi luoja, et voi olla tosissasi. Mies on tavattu Sannan nurkilta puukon kanssa. Uskomatonta paskaa.
Vierailija kirjoitti:
LÄSKI kirjoitti:
Joku kunnon suojelukoira, vaikka malinois tai dobermanni eikä mitään laumanvartijoita. Miten paimenkoirat muka mitään vahtii.
Vierailija kirjoitti:
Nainen kuulemma omien sanojensa mukaan "tirriäinen", johon helppo ihastua. Selvästi siis samoja turhasta ylpeitä teletappeja, jotka fleksaavat lyhyydellänsä. Lol. Ei käy sääliksi.
Eiköhän tuolla viitata siihen että ei ole fyysisesti siinä asemassa että pärjäisi miehelle.
Mene nyt muualle.
Suomessa saa vainota ja ahdistella ja silti silitetään rikollista, täällä uhrilla ei mitään mahdollisuuksia, poliiseja vain naurattaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttävä juttu. Poliisiko ei voi mitään tuolle? Lähestymiskielto on vaan vitsi? Ja sitten ihmetellään kun joku päivä löytyy r,skattuna ja kuolleena pihaltaan.. tuo hulluhan voi vaania uudelleen sen puukon kanssa missä vaan pihalla,jos kerran on jo siellä autovajassa ollut linkkuveitsen kanssa. Silloin sanna on ehtiyt juosta kotiinsa, mutta entä ensi kerralla? Ensi kerralla tuo hullu voi olla valmis tekemään jotain oikeasti.
Anteeksi mutta mä joutuisin varmaan itse kohta mielisairaalaan jos olisin tuon Sannan tilanteessa, kukaan ei auta oikeasti. Amerikassa tuon sais ampua jo itse?Mitään ei voi tehdä ellei riko lakia.
Edes kuvia et saa julkaista.
Suomessa suojellaan rikollisten oikeuksia nääs.
Vasta kun sinut on pahoinpidelty tai raiskattu aletaan tutkia siihenkin kyllä saat itse näytöt kerätä. Tapettuna ehkä siirtyisi tutkittavaksi, se on silloin kyllä jo liian myöhäistä.
En usko tosin että tuosta on fyysistä uhkaa, olisi jo niin tehnyt jos aikoisi. Psykologistahäirintää. Loppuu kun saa uuden kohteen.
Mutta uskoasi vastaan tosiasiassa nämä samankaltaiset vainoamistapaukset, vuosienkin jälkeen, päättyvät yleensä murhaan. Aluksi stalkataan, varastellaan vaatteita, vainotaan, lopulta tilanne eskaloituu siihen että vainoaja tunkeutuu asuntoon ja tekee jotain.
Tuo hullu elää jossain harhamaailmassa jossa kuvittelee juytelevansa Sannan kanssa netissä, mitähän kaikkea muuta kuvittelee? Yleensä mielisairaudet menee vain pahemmaksi, eikä suinkaan parane itsestään. Kyllä mua karmii ihan hitosti, että joku päivä uutisissa on joku vakavampi uutinen heistä. Varmasti tuo hullu haluaisi fyysistä kontaktia Sannaan, linkkuveitsi ollut viimeksi mukana eli varmaan jo haaveilee hyökkäyksestä, mutta ei viimeksi uskaltanut. Ensi kerralla voi olla valmis.
Vierailija kirjoitti:
Miten olis Luuseri-streami Youtubeen? Kunnon kamerat pihalle, liiketunnistimella toimivat kirkkaat valot. Yön tähtihetkistä aina Youtubeen parhaat palat.
Tässä voisi olla ideaa. Kyseessä vaikuttaa olevan tyyppi, jolle asiat menevät perille ainoastaan joko turpaanvedolla tai julkisella häpäisyllä. Tällainen friikkishow veisi kaiken uhkaavuuden ja valta-aseman tältä hepulta. Taustamusiikiksi Pelle Hermannin tunnari tai jotain samantyyppistä sirkusvingutusta, niin avot.
Huolestuttavaa tässä ketjussa on se, kuinka monen mielestä vainoaminen ja ihastuminen ovat sama asia. Vaikka esim. tämä Sannan vainoaja olisikin alunperin ollut ihastunut häneen, niin kukaan terve ihminen ei halua aiheuttaa pelkoa ja ahdistuneisuutta ihastuksensa kohteelle. Sitä paitsi kuka tuollaisen kanssa edes haluaisi mihinkään parisuhteeseen? Henkilön, jolla on erittäin kapea, yksiulotteinen ja vääristynyt ajatusmaailma. Vaikka tällainen henkilö ei suoranaisesti olisikaan vaarallinen, niin ainakin helvetin tylsää seuraa tuollaiset jumiutuneet pakkomielteiset kyllä ovat. Tämä Sannan vainoaja vaikuttaa lisäksi myös henkisesti jälkeenjääneeltä, näkee hyvin mm. tuosta riistakameralle naaman vääntelystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos laittaisi talon ympärille kyltit että pihassa on kameravalvonta ja että sisältö streamataan suoraan Youtubeen. Ja että astumalla piha-alueelle suostut siihen että osallistut Youtube-lähetykseen. Ei kai tuo voi olla kiellettyä omassa pihassa ja niin että on selvät varoitukset.
Niin ja stalkkeri käyttäisi sen jälkeen kommandopipoa. Hyödyttäisi mitä?
No kyllä mua ainakin kuumottaisi esiintyä nettikamerassa ihan kommandopiponkin kanssa. Nainen voisi lisäksi käyttää miehestä puhuessaan tämän oikeaa etunimeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LÄSKI kirjoitti:
Joku kunnon suojelukoira, vaikka malinois tai dobermanni eikä mitään laumanvartijoita. Miten paimenkoirat muka mitään vahtii.
:DD Joku kaukasiankoira syö nuo pienet tiitiäiset aamupalaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tuo Sanna liioittelee rajusti koko ongelmaa. En tarkoita etteikö se olisi kiusallista ja piinaavaa, muta että hän tekee koko jätkästä ja hänen liikkeistää talonsa lähellä koko ELÄMÄNSÄ on jo pikkusen liioittelua ja jopa voisin sanoa pakkomielteistä häneltä itseltään. Jos hän asuisi jossain ison kaupungin keskustassa niin näitä tyyppejä on kaikkialla, ja avohoitopotilaita. SO WHAT? niin kauan kun ne ei sisälle tule niin MIKÄ HÄTÄ hänellä on muka? Soittaa nyt poliisit heti kn näkee pojan?
Tyyppi vaikuttaa täysin harmittomalta, kenties mt-ongelmaiselta yksinäiseltä, jla Sanna oli ainoa joka jutteli hänen kanssaan, ja siksi toivoo Sannasta kaveria tyhjään elämäänsä. Sannan kantsisi muuttaa asennoitumistaan, mennä juttelemaan kivoja ja rauhallisesti sille, vaikka kaveri mukanaan niin hän pääsisi itse pois tuosta kohtuuttomasta pelostaan tuota häiriintynyttä khtaan. Isoissa kaupungeissa kun naapuri voi tuijottaa sua vaikka ikkunasta, mut me ei yleensä välitetä.
Oon kuullu niin paljon pahemmista tapauksisat joissa oikeesti on tultu sisälle ja tehty muuta uhkailevaa kiusaa, että tämä ei ole edes mikään vainontakeissi, vaan ihan harmiton, toki ärsyttävä tapaus, JOS siihen antaa liikaa huomiota niin kuin tää Sanna tekee. Sannan kantsis jatkaa omaa elämäänsä, niin sais miehen, ja vainooja häipyis aika pian.
Voi luoja, et voi olla tosissasi. Mies on tavattu Sannan nurkilta puukon kanssa. Uskomatonta paskaa.
Puukko ja linkkari ovat kaksi eri asiaa. Linkkari voi olla avaimenperänäkin. Ne ovat yleensä tylsähköjä ja terä on lyhyt ja hyvin pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 100% samaa mieltä. Eihän se mies ole konkreettisesti tehnyt yhtään mitään sen hiippailunsa ja puhelimitse juttelemisen lisäksi. Jos "Sannalla" olisi ollut mies hetkenkin verran, niin se mies olisi antanut tälle ihailijalle lähtöpassit tarvittaessa.
Kyseessä on pahasti häiriintynyt mies jonka ei edes pitäisi olla vapaalla jalalla, vaan hoidossa. Parisuhteen/kaveruuden sijasta tuolle pitää hommata hoitopaikka ja paljon pidempiaikainen kuin joku muutaman viikon mittainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttävä juttu. Poliisiko ei voi mitään tuolle? Lähestymiskielto on vaan vitsi? Ja sitten ihmetellään kun joku päivä löytyy r,skattuna ja kuolleena pihaltaan.. tuo hulluhan voi vaania uudelleen sen puukon kanssa missä vaan pihalla,jos kerran on jo siellä autovajassa ollut linkkuveitsen kanssa. Silloin sanna on ehtiyt juosta kotiinsa, mutta entä ensi kerralla? Ensi kerralla tuo hullu voi olla valmis tekemään jotain oikeasti.
Anteeksi mutta mä joutuisin varmaan itse kohta mielisairaalaan jos olisin tuon Sannan tilanteessa, kukaan ei auta oikeasti. Amerikassa tuon sais ampua jo itse?Mitään ei voi tehdä ellei riko lakia.
Edes kuvia et saa julkaista.
Suomessa suojellaan rikollisten oikeuksia nääs.
Vasta kun sinut on pahoinpidelty tai raiskattu aletaan tutkia siihenkin kyllä saat itse näytöt kerätä. Tapettuna ehkä siirtyisi tutkittavaksi, se on silloin kyllä jo liian myöhäistä.
En usko tosin että tuosta on fyysistä uhkaa, olisi jo niin tehnyt jos aikoisi. Psykologistahäirintää. Loppuu kun saa uuden kohteen.
Mutta uskoasi vastaan tosiasiassa nämä samankaltaiset vainoamistapaukset, vuosienkin jälkeen, päättyvät yleensä murhaan. Aluksi stalkataan, varastellaan vaatteita, vainotaan, lopulta tilanne eskaloituu siihen että vainoaja tunkeutuu asuntoon ja tekee jotain.
Tuo hullu elää jossain harhamaailmassa jossa kuvittelee juytelevansa Sannan kanssa netissä, mitähän kaikkea muuta kuvittelee? Yleensä mielisairaudet menee vain pahemmaksi, eikä suinkaan parane itsestään. Kyllä mua karmii ihan hitosti, että joku päivä uutisissa on joku vakavampi uutinen heistä. Varmasti tuo hullu haluaisi fyysistä kontaktia Sannaan, linkkuveitsi ollut viimeksi mukana eli varmaan jo haaveilee hyökkäyksestä, mutta ei viimeksi uskaltanut. Ensi kerralla voi olla valmis.
Kyllä voi olla, mutta voi olla että ei, 4 vuotta on pitkä aika.
Ennemmin olisin psykologisista vaikutuksista, huolissani Sannan siis.
Voihan auto ajaa päällesi ja saatat kuolla, koaka vain.
Sanna on etuoikeutetussa asemassa koska on ollut mahdollisuus hankkia suojaa itselleen, linkkuveitsi vs ase.
Nyt se on myös selvä tälle tekijälle että ase on älä lähesty.
Sanna on toiminut aivan kuten tuossa tilanteessa voi parhaiten täällä suomessa toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 100% samaa mieltä. Eihän se mies ole konkreettisesti tehnyt yhtään mitään sen hiippailunsa ja puhelimitse juttelemisen lisäksi. Jos "Sannalla" olisi ollut mies hetkenkin verran, niin se mies olisi antanut tälle ihailijalle lähtöpassit tarvittaessa.
Tai sitten stalkkeri olisi tappanut sekä Sannan että tämän miehen. Näitä tapauksia on lukemattomia, kuinka vainoamaan jäänyt ex-puoliso tai muu sekopää ei ole kestänyt sitä, että vainonsa kohteella on kumppani. "Jos minä en saa sinua, niin ei saa kukaan muukaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa jutussakin julkaistu Sannan pihalta kuvia joissa häirikkö.
Sinkkunaisena ei kamalasti houkuta tutustua miehiin. Sinkkumiehissä on paljon näitä henkisesti sairaita tapauksia, joille nainen on pakkomielle ja esine, jonka voi tarvittaessa tuhota, ettei kukaan muu vaan pääse sitä itselleen omimaan. Tähän lisänä vielä ympäristön nimenomaan naiseen kohdistama syyllistäminen eli jos joudut vainotuksi, niin oma vika, kun et alkanut seurustella tai antanut miehelle pimppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen tapaus on Kuopiossa keskustassa jokunen demaripelle uhkailee moottorisahata naisia. Ja ilmoitettu on ja tilanne jatkunut vuosia. Enimmäkseen puhuu paloittelusta ja sen sellaisesta. Onneksi poliisi edes käy sen jättämiä jälkiä katsastamassa ja valveilla.