Minä en ole mikään opettaja! T: Etäkouluun kyllästynyt vanhempi
Opettajaksi täytyy käydä viiden vuoden yliopistokoulutus. Minä en ole sitä käynyt. Nyt oletetaan, että meidän pitäisi jaksaa opettaa lapsiamme ilman koulutusta ja tehdä vielä samalla töitä!
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs, jos parin kuukauden päästä huomataankin ettei opettajia tarvi23ta mihinkään?
Minulle ainakin sopii aivan hyvin! Näin lapsettomana opena ei hirveesti kiinnosta, mihin paskaan tämä maailma onkaan menossa.
Haluaako joku vielä kiillottaa valheellista sädekehää opettajien ympärillä tämän kommentin jälkeen?
Kyllä, osa on hyviä mutta myös näitä mätäpaiseita jotka ei osaa erota vaan pilaavat lapsien elämää omalla katkeruudellaan on myös paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs, jos parin kuukauden päästä huomataankin ettei opettajia tarvi23ta mihinkään?
Minulle ainakin sopii aivan hyvin! Näin lapsettomana opena ei hirveesti kiinnosta, mihin paskaan tämä maailma onkaan menossa.
Oikeasti en kyllä usko, että olet ope.
Oikeasti uskon, että sinä olet kemian nobelisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaako joku vielä kiillottaa valheellista sädekehää opettajien ympärillä tämän kommentin jälkeen?
Kyllä, osa on hyviä mutta myös näitä mätäpaiseita jotka ei osaa erota vaan pilaavat lapsien elämää omalla katkeruudellaan on myös paljon.
Kaikki opet on ihan paskoja!!! T palsta mamma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etäkoulu ja etätyöt, kaksi lasta, koira ja pieni asunto. Kouluhommissa mennään minimillä, työpanoksessa sen alle.
Molemmat lapset pärjää ihan hyvin koulussa, normaalisti tarvitsevat vaan satunnaisesti apua läksyissä. Nyt tilanne on uusi, kaikkia ahdistaa ja vituttaa. Äidiltä on helppo kysyä apua heti kun vähän tökkii, mutta äidin opetusmetodeita voi myös protestoida äänekkäästi. Varsinkin ala-asteen osalta toivoisin jotain muuta, kuin että tarvittaessa opettajaan voi olla yhteydessä. Arvatkaa laittaako lapsi opelle viestiä vai kysyykö äidiltä?
Tänään aamupäivällä yläastelainen teki koetta, joten meidän muiden piti olla hiljaa. Annoin suosiolla vapautuksen nuoremmalle, koska tiesin, että en saa kouluviikkoa käyntiin, niin että toinen ei häiriinny. Kuvittelin voivani tehdä rauhassa töitä, osallistua etäpalaveriin yms., mutta sen sijaan vastasin 10 kertaa kysymykseen mitä kello on, täytin vesilasin jne. Lasta stressasi uusi tilanne, ei auttanut kuin elää tilanteen mukana.
Omat työni ovat onneksi sellaisia, että joustavat. Nyt olen vaan joustanut jo niin paljon, että stressi alkaa nousta, koska saan tulosta aikaan. Jotenkin pelkään, että ensi vuoden alussa kun katsotaan tämän vuoden tuloksia, kukaan ei enää täysin muista, minkälaista kaaosta nämä viikot olivat.
Jos et saa edes itse omia lapsiasi kuriin niin mietipä mitä se on opettajalla...
Tässäpä juuri se totuus on... siis VESILASIN TÄYTTÖÄ ja PALJONKO KELLO ON?
Voisiko niitä lapsia opettaa tekemään nämä asiat itse?
No vähän nyt ymmärrystä niille lapsillekin.
Mulla on jo isot lapset, yliopisto-opiskelija, lukiolainen ja 8. luokkalainen, eli hoitavat tehtävänsä hyvin itsenäisesti.
Mutta onhan tää nyt jollekin 8-vuotiaalle ihan kummallinen tilanne, Ollaan kotona, mutta kuitenkin koulussa. Äiti on kotona, mutta kumminkin töissä. Kyllä mä ainakin kolmen lapsen äitinä tajuan, että se lapsi hakee juuri siltä vanhemmalta tavallista enemmän huomiota, vaikka ei normaalisti näin toimisikaan ja osaisi ihan mainiosti ottaa sen lasin vettä tai katsoa kelloa.
Vanhin opiskelee jo toisella paikkakunnalla ja ollaan kyllä pyydetty kotiin nyt kun kaikki on etänä, mutta sanoi, että pystyy paremmin keskittymään omassa kämpässä, silti on vähän alakuloisen oloinen. Tulee kotiin jos alkaa ahdistaa, lupasin hakea autolla ettei tartte julkisissa istua. Huomaan, että äiti ja isä on kuitenkin loppupeleissä ne, johon se parikymppinenkin turvautuu , miksi siis 8-vuotias ei uudessa ja oudossa tilanteessa heittäytyisi vauvaksi?
Kyllä hänkin tähän varmaan jo tällä viikolla tottuu ja rutiinit alkavat rullata.
Kummastuttaa sinänsä opettajien kommentit "uupuneista vanhemmista jo viikon jälkeen". Kun opettajan duuni on se opettaminen ja ne lapset, ja heillä on siihen ihan yliopistokoulutuskin. Se on ammatinvalintakysymys. Sillä vanhemmalla on se oma työ, joka on ihan muuta kuin opettamista ja siinä pitää olla se 8 h kuitenkin aika tehokkaana useimmissa ammateissa. Mut kaikki yrittää venyä ja joustaa. Varmasti ne opettajatkin. Kunhan ymmärtävät, että se opettaminen on heille palkallinen päivätyö tälläkin hetkellä, vanhemmille se on tällä hetkellä ekstraa omien töiden päälle.
Kiitos juuri näin! Opettajat ovat käyneet pitkän koulutuksen ammattiinsa, he ovat KASVATUStieteiden maistereita. Minä en ole eikä minulla ole sellaista pedagogista silmää opettamiseen. Ja samalla pitäisi itse jaksaa omien töiden kanssa, kun muksut ei tajua jotain tehtävää ja täytyy olla rautalangasta vääntämässä vieressä!
-Ap
Myös aika monella opella on omat lapset hoidettavana samalla tavalla kun hoitaa opetusta. Minulla on on ainakin mennyt nyt todella paljon enemmän aikaa opetukseen mitä normaalisti ja esim jatkuvien liveopetusten tekeminen on todella hankalaa täältä päiväkoti- ikäisten mutta nyt kotona olevien lasten kanssa. Silti olen koko koulupäivän oppilaiden tavoitettavissa ja järkkään välillä meettejä ja teen opetusvideoita. Iltaisin valmistan tehtävät seuraavaa aamua varten classroomiin, niihinkin menee paljon aikaa kun pitää kaikki muuttaa sähköiseen muotoon. Silti minulla on todella iso ymmärrys koteja kohtaan tässä tilanteessa! Helpolla ei taida päästä kukaan nyt. Armoa puolin ja toisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on poikkeustila ja silloin ei voi lapsia ulkoistaa toisten hoidettavaksi. Kaikki on samassa veneessä. Nyt täytyy vaan selvitä ja yrittää parhaansa jokaisen.
Entä lasten opettaminen? Se kun on nopeasti ulkoistettu vanhemmille. Hoitamisesta jaksaa hokea ihmiset jotka ei ymmärrä miksi opettajan ammatti on jotain mitä opiskellaan.
Etäopetus. Tästä koituu vielä paljon hyvää.
Niin mikä etäopetus? Ei kaikki sellaista saa vaan se laitetaan vanhempien tehtäväksi.
Ahaa! Et ole päässyt vielä jyvälle. Koita setviä vaan, kyllä se vielä kirkastuu.
Toki voit illalla vaikka hieman valvoa lasten läksyjen tekoa. Vietätte laatuaikaa samalla. Nyt kun parempaa ei ole tarjolla johtuen...
Vaikka olisit kuinka ainutlaatuinen helmi-timantti.
Ei selkeästi ole. Miksi niitä opettajia ei vain lomautettu niin kunta säästäsi siinä äkkiä rahat että jokainen saisi välineet kunnan puolesta opiskeluun? Kun ei niillä opettajilla mitään tee vai mitä?
Opettajat ovat aivan turhia!!11! Palstalla on paljon tietoutta lasten kasvattamisesta, se vaan ei vielä ole mennyt käytäntöön!
opetajan virat pois käytöstä, opetajat eivt edes minulle osan neet opettaa okein kirhoitusta!
T; nuori palsta mamma 40 v
Tää aloitus on trolli. Ylläpidon pskoja täkyjä keskustelun aikaansaamiseksi.
Ihmettelen kyllä vähän teitä siellä Sanomalla, miten moraalinne taipuu vaikka minkä sortin mutkalle kun pittää tehdä rahhoo herrllineille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on poikkeustila ja silloin ei voi lapsia ulkoistaa toisten hoidettavaksi. Kaikki on samassa veneessä. Nyt täytyy vaan selvitä ja yrittää parhaansa jokaisen.
Entä lasten opettaminen? Se kun on nopeasti ulkoistettu vanhemmille. Hoitamisesta jaksaa hokea ihmiset jotka ei ymmärrä miksi opettajan ammatti on jotain mitä opiskellaan.
Niin mikä etäopetus? Ei kaikki sellaista saa vaan se laitetaan vanhempien tehtäväksi.
Ahaa! Et ole päässyt vielä jyvälle. Koita setviä vaan, kyllä se vielä kirkastuu.
Toki voit illalla vaikka hieman valvoa lasten läksyjen tekoa. Vietätte laatuaikaa samalla. Nyt kun parempaa ei ole tarjolla johtuen...
Ei selkeästi ole. Miksi niitä opettajia ei vain lomautettu niin kunta säästäsi siinä äkkiä rahat että jokainen saisi välineet kunnan puolesta opiskeluun? Kun ei niillä opettajilla mitään tee vai mitä?
Kai ne opettajat tarkistavat ne etätehtävät?
Voisiko joku ope vahvistaa? Itse ainakin luulisin. Onhan siinä hommaa jopa enemmän kuin lähiopetuksessa kymmenien lasten tehtävien tarkistamisessa. Ja samalla miettiä miten se opettaminen etänä onnistuu.
Tässähän on taustalla se taudin etenemisen ehkäiseminen.
Mä en usko ollenkaan, että on trolli. Palstalla on paljon typeryksiä, jotka haluavat yhteiskunnan kasvattavan kersansa.
Tuskin edes välittävät lapsistaan, muuta kuin kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Myös aika monella opella on omat lapset hoidettavana samalla tavalla kun hoitaa opetusta. Minulla on on ainakin mennyt nyt todella paljon enemmän aikaa opetukseen mitä normaalisti ja esim jatkuvien liveopetusten tekeminen on todella hankalaa täältä päiväkoti- ikäisten mutta nyt kotona olevien lasten kanssa. Silti olen koko koulupäivän oppilaiden tavoitettavissa ja järkkään välillä meettejä ja teen opetusvideoita. Iltaisin valmistan tehtävät seuraavaa aamua varten classroomiin, niihinkin menee paljon aikaa kun pitää kaikki muuttaa sähköiseen muotoon. Silti minulla on todella iso ymmärrys koteja kohtaan tässä tilanteessa! Helpolla ei taida päästä kukaan nyt. Armoa puolin ja toisin!
Älä nyt yhtään siellä. Täällä kerrotaan kerta toisensa jälkeen miten turha olet. Kyllä nyt joka mamma osaa työsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt yhtään siellä. Täällä kerrotaan kerta toisensa jälkeen miten turha olet. Kyllä nyt joka mamma osaa työsi.
Näin on! opettajat ja hoitavat ovat vain turha kuluerä, jotka vievät verorahoja mammojen kelarahoista!
Asiat tärkeysjärjestykseen!
Valivalivali, itsepä teit kullannuppusi.
Joku lapsen peruskoulutasoinen opiskelu tai laiskottelu muutaman viikon ajan ei kaada mitään, kuinka moni aikuinen muistaa edes mitä peruskoulussa opiskeltiin?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä opetat? Onko suomi äidinkielesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ne opettajat tarkistavat ne etätehtävät?
Voisiko joku ope vahvistaa? Itse ainakin luulisin. Onhan siinä hommaa jopa enemmän kuin lähiopetuksessa kymmenien lasten tehtävien tarkistamisessa. Ja samalla miettiä miten se opettaminen etänä onnistuu.
Tässähän on taustalla se taudin etenemisen ehkäiseminen.
Ei tarkista mitään. En tiedä muista opettajista. "Suunnittelu" on myös epämääräisiin aikoihin vietien laittamista mitä tehdä. Sunnuntai iltakin on tälle opettajalle ihan ok aika siihen. Etänä "opettaminen" on sitä että wilmassa saa laittaa vietiä 8-13 välillä tai sittenkin vasta 10.30 jälkeen. Aivan sama kun ei se yhteenkään kysymikseen ole vastannut.
Vierailija kirjoitti:
Opettajat ovat aivan turhia!!11! Palstalla on paljon tietoutta lasten kasvattamisesta, se vaan ei vielä ole mennyt käytäntöön!
opetajan virat pois käytöstä, opetajat eivt edes minulle osan neet opettaa okein kirhoitusta!
T; nuori palsta mamma 40 v
Opettele näissä provoissasi erottamaan kasvatus ja opettaminen niin ehkä saat ne toimimaan.
Yhdeksän vuotiaan kanssa on käytetty aikaa joka ilta läksyjen kanssa siitä, kun koulun aloitti. Luulin, että joka kodissa näin.
No kun koko ajan pitäisi olla auttamassa! Kaikkien lapset eivät ole nopeita oppijoita kuten tässä ketjussa taitaa kaikkien mukulat olla. Kiva jos teillä sujuu, meillä ei.