Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveät lainat ja suuri taloudellinen ahdinko tulossa

Vierailija
23.03.2020 |

Kaikki vaan hehkuttaa #pysykotona, ja kaikki vaan kiinni ja ulkonaliikkumiskiellot päälle. Me ei selvitä veloista eikä tällä menolla saada lapsille ruokaa, liiton rahat ei tilannetta pelasta. En jaksa enää, menen hakemaan sen koronan kohta vaikka mistä, ei tälläi voi elää :(

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on samassa veneessä paitsi superrikkaat, joita nyt tässä maassa ei niin montaa lopulta kuitenkaan ole. Et ole yksin. Kyllä jotain ratkaisuja löytyy aina.

Vierailija
2/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lainoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lainoja?

Asunto, ei muuta. Mutta jäljellä 160000. Mies jäänee työttömäksi. Minun palkka huono ja myös yt tulossa :(

ap

Vierailija
4/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lainoja?

Asunto, ei muuta. Mutta jäljellä 160000. Mies jäänee työttömäksi. Minun palkka huono ja myös yt tulossa :(

ap

ette sitten yhtään miettineet että ne tulot saattaa tippua kun sit lainaa otitte :D

Vierailija
5/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäkää hallitusta jolle moraaliposeeraus on tärkeintä. Voitaisiin valita pienin paha kaikille.

Vierailija
6/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto myyntiin ja uudelleen koulutukseen, jos ei entisessä ammatissa ole tulevaisuutta. 

Vierailija
7/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lainoja?

ap

ette sitten yhtään miettineet että ne tulot saattaa tippua kun sit lainaa otitte :D

No emme kyllä tälläiseen tilanteeseen varautuneet, että tulee pitkiä lomautuksia!

Vierailija
8/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lainoja?

ap

Nyt pitäisi empatian ja sympatian säteillä? Elämässä ei ole ennustettavuutta koskaan ollutkaan. Tulot saattaa tippua tai loppua kokonaan ja sitä pitää aina miettiä, kun ottaaa lainaa ja perustaa sitä perhettä. Alkaa tympimään tämä uhriutumisenkulttuuri, jossa kaikki haluavat kokea olevansa jollain tavalla uhreja ja liioittelevat itseensä kohdistuvia asioita.

Vierailija
9/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lainoja?

ap

Empaattista porukkaa nämä kotonaan koronasta yöhöttävät.

Vierailija
10/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tästä oppii sen, että mitään ei kannata tehdä. Aina joku saattaa päättää sulkea koko talouden, kun pari eläkeläistä alkaa köhiä. Kyllä herättää luotttamusta tulevaisuuteen tällanen.

Vierailija
11/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lainoja?

ap

No emme kyllä tälläiseen tilanteeseen varautuneet, että tulee pitkiä lomautuksia!

Eli luulitte, että hyvät ajat on ikuiseksi ajoiksi ansaittuja. Työttömyyttä, lomautuksia, sairauksia, eroja, kuolemaa, jne on ollut kautta aikojen ja niihin pitää osata varautua ja suhteuttaa ne menot tuloihin niin, että pärjää tulojen laskiessakin. 

Vierailija
12/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ottaa lisääkin lainaa, koska nyt/pian voi taas pitkästä aikaa saada sillä tuottoakin.

Vierailija
13/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä pystyy elämään ihan mukavasti, varsinkin kun teillä on lapsiakin €€€. Keskiluokkaisella menee yleensä huonommin kuin työttömällä. Älä huoli, sossu hommaa teille asunnon ja maksaakin sen.

Vierailija
14/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se korona tuossa konkurssissa auttaisi? :o

Vierailija
15/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankeista saa lyhennysvapaata, mitäpä jos sinne yhteys nyt?

Vierailija
16/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lainoja?

ap

Sano vielä, että ajattilitte että kyllä talosta sitten eroon pääse...

Vierailija
17/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saman verran jäljellä ja iloitsin, et on jo puolet onneksi saatu maksettua.

Vierailija
18/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lainoja?

ap

Miksi luulitte olevanne jossain erikoisasemassa ettei teillä voisi mitään tälläistä sattua?

Vierailija
19/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankit antavat lyhennysvapaata puoli vuotta. Siitä on ollut uutisissa. Kannattaa hakea, jono on pitkä ainakin Nordeassa, josta itse hain ja tuli viesti että ruuhkaa ja käsitellään hakemukset saapumisjärjestyksessä.

Vierailija
20/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yleisenä kommenttina ihmiset eivät tosiaan ole varmaan oppineet mitään 90-luvun lamasta tai sitten siihen ei ole perehdytty.

Eletty yltäkylläisyydessä on lainaa vähän siellä ja täällä. Ihmiset eivät tosiaan taida ajatella että hei, elämässä voi tulla eteen tilanne että menee työpaikka alta, puoliso kuolee tai sairastuu, sairastut itse, voi tulla lama, voi tulla jopa se pandemia jne. Niitä on ollut ennenkin ja tulee olemaan. Ehkä tämä lasku tarvitaan Suomeen jotta ymmärretään ettei mikään ole varmaa ja mitä enemmän omistaa, sitä enemmän on menetettävää. Mihinkään ei olla tyytyväisiä ja pitää olla sitä ja tätä muuten ei ole onnellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme