Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatteko tehdä etätöitä? Eli pistää koneen telakkaan ja tehdä töitä kuten toimistolla?

Vierailija
23.03.2020 |

Vai tarvitsetteko neuvoja ja ohjausta huippu-asiantuntijoilta?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi etätyöskentelystä on tehty elämää suurempi asia? Ennemminkin se vain osoittaa miten moni pystyy työskentelemään kotoa tai mistä tahansa käsin ja miten turhaa pakollinen toimistolla könöttäminen on. 

Monelta firmalta säästyisi isot rahat kun ei tarvitsisi maksaa toimistotilavuokria.

Vierailija
2/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotas kun vaihdat salasanat väärin ja vpn lakkaa toimimasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi etätyöskentelystä on tehty elämää suurempi asia? Ennemminkin se vain osoittaa miten moni pystyy työskentelemään kotoa tai mistä tahansa käsin ja miten turhaa pakollinen toimistolla könöttäminen on. 

Monelta firmalta säästyisi isot rahat kun ei tarvitsisi maksaa toimistotilavuokria.

Ei mahdu kotiin sellaiset tulostimet mitä käytän duunissa...

Vierailija
4/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole telakkaa kotona, ei ole ikinä ollut, vaikka paljon olen aikanaan tehnyt etätöitä. Wifillä kiinni omaan laajakaistaan tai kännykästä jaettuun verkkoon ja VPN-yhteys päälle. Konttorilta mukaan virtapiuha ja hiiri.

Vierailija
5/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

odotas kun vaihdat salasanat väärin ja vpn lakkaa toimimasta

Sitten vaan yhteys it-tukeen, ei se sen kummempaa ole. Sama voisi sattua toimistolla ja samoin menetellään kuin toimistolla. Yhteys tukeen, joka etänä tsekkaa mikä vikana muu kuin käyttäjän hölmöys.. Hölmökin voi olla sekä konttorilla että kotona.

Vierailija
6/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on huippu-asiantuntija?

Joku, joka käyttää yhdys-sanoja?

Vierailija
7/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hiton telakkaan?

Vierailija
8/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole telakkaa kotona, ei ole ikinä ollut, vaikka paljon olen aikanaan tehnyt etätöitä. Wifillä kiinni omaan laajakaistaan tai kännykästä jaettuun verkkoon ja VPN-yhteys päälle. Konttorilta mukaan virtapiuha ja hiiri.

Telakattomuus ei toki ole ongelma. Kannattaa varmaan ostaa ihan oma virtapiuha ja hiiri jos ei työpaikka kustanna. 

Vierailija
9/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Telakattomuus ei toki ole ongelma. Kannattaa varmaan ostaa ihan oma virtapiuha ja hiiri jos ei työpaikka kustanna. 

Miksi ostaisin oman virtapiuhan ja hiiren, kun tällaiset kulkee helposti mukana tietokonelaukussa?

Vierailija
10/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostaisin oman virtapiuhan ja hiiren, kun tällaiset kulkee helposti mukana tietokonelaukussa?

No siksi että ne olis valmiina kotona eikä tarttis kuljettaa eestaas muuta kuin läppäriä

11/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahdu mun koneet tänne yksiöön 😅

Vierailija
12/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sairaanhoitajana vähän hankalaa.

Vierailija
13/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt töitä kotona äskettäin vuoden. Mitään telakkaa en tarvinnut. Muistaakseni telakat oli muotia joskus 90-luvulla...

Vierailija
14/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikonttorissa työtä olen tehnyt jo liki 20 vuotta. Etätyöt kun oikein jaksottaa niin hyvinhän työt sujuvat.

Rauhallisempaa kuin avokonttorissa, säästyy matka-ajasta ja sen kuluista.

Telakka on tarpeellinen, koska kannattaa laittaa suurempi ja parempi näyttö kuin läppärissä on, sekä erillinen langaton näppäimistö ja langaton hiiri.

Telakkaan hyvä kytkeä kaikki mahdolliset piuhat joita muutenkin tarvitaan, ja kun siirtyy vaikka huoneesta toiseen (olohuoneen sohvalle kirjoittamaan vaikka tänne) tai lähtee reissuun niin ei tarvitse kaikkia johtoja nykiä irti koneesta, ja koneessa yleensä liitäntöjen määrä vähäisempi kuin telakassa, 

Vierailija
15/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telakka on tarpeellinen, koska kannattaa laittaa suurempi ja parempi näyttö kuin läppärissä on, sekä erillinen langaton näppäimistö ja langaton hiiri.

Telakkaan hyvä kytkeä kaikki mahdolliset piuhat joita muutenkin tarvitaan, ja kun siirtyy vaikka huoneesta toiseen (olohuoneen sohvalle kirjoittamaan vaikka tänne) tai lähtee reissuun niin ei tarvitse kaikkia johtoja nykiä irti koneesta, ja koneessa yleensä liitäntöjen määrä vähäisempi kuin telakassa, 

Täh? Eikö sulla ole pöytäkonetta? Ja sitä paitsi läppärissä on HDMI. Ja näppäimistöt ja hiiret on yhteydessä Bluetoothin kautta. Missä kiviajassa oikein elät?

Vierailija
16/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, ohjaan robottia joka siivoaa terveyskeskuksessa.

Vierailija
17/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sairaanhoitajana vähän hankalaa.

Toki vähän riippuu minkälaista sairaanhoitajan työtä tekee, ala on kovin laaja. Itse kyllä teen etätöitä ja olen sairaanhoitaja (ja kouluttaudun psykoterapeutiksi). Pidän tällä hetkellä psyk.sh:n etävastaanottoa ja teen palvelutarpeen arviointeja. Osan töistä tein kyllä etänä jo ennen tätä epidemiaakin, kuten moni muukin kollega. En ole päivääkään ollut töissä osastolla tai vastaavassa vuorotyössä...

Vierailija
18/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ongelmaa, normaalistikin teen etätöitä. Mutta kyllä meillä auttaa vertaistuki eli kysellään niiltä kenen tietää enemmän kotona töitä tekevän. Ei tarvi rasittaa it-tukea ihan joka asialla. 

Vierailija
19/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä telakkaa sen enempää kotona kuin töissäkään. Turhake mulle, koneen saa kytkettyä isompaan näyttöön ilman telakkaakin. Lisäksi ärsyttää sellanen jatkuva telakkaan/pois näpräys kun pitkin päivää pitää hypätä neukkareihin tms.

Etätöitä olen tehnyt aina kun mahdollista jo vuosikausia. Vaatii tietenkin sitä että osaa manageerata itseään ja omaa työntekoa. Ei etäpäivät ole sitä varten että juostaan pitkin kyliä shoppailemassa tai istumassa terdellä, silloin tehdään työtä. Usein tehdään pitempää päivää ja ollaan tuottavampia kuin toimistolla istuessa jolloin keskittyminen keskeytyy milloin mistäkin syystä ja avokonttorin häly häiritsee.

Etätyö ei sovi kaikille eikä kaikille mutta ne joille se sopii saisi mun mielestä myös tehdä töitään etänä vapaammin oman harkinnan mukaan.

Vierailija
20/28 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sijainnista (ja pääasiassa myös kellosta) riippumattomissa hommissa jo viitisen vuotta enkä vieläkään omista telakkaa. Missäköhän meni vikaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi