Miehen veljellä korona ja hän asuu palvelutalossa
Taitaa siihen palvelutaloon tulla kohta vapaita asuntoja enemmänkin. Kaikki asukkaat käyvät yhteisessä ruokalassa syömässä ja hoitajat tietysti käyvät jokaisen luona, joten eiköhän suurin osa ole tartunnan saanut. Miehen veljellä muutenkin jatkuvasti limainen yskä, niin kauankohan jo pelkästään hän on ehtinyt tartuttaa asukkaita, heidän omaisia ja hoitajia ja ennen kuin meni huonoon kuntoon ja siirrettiin sairaalaan.
Kommentit (23)
Hiukan nyt epäilen. Olisi uutisissa jo
Ja keneltä tämä miehen veli oli tartunnan saanut, jos asuu palvelutalossa? Joltain vierailijalta, ettei vaan teiltä?
Jos olisi ollut hoitaja kuka on tartuttanut, olisi se todennäköisesti jo uutisoitu.
En kyllä usko koko juttua.
En ala kuntaa sanomaan mutta kuuluu Varsinais-Suomeen. Mieheni joka on veljensä lähiomainen sai tiedon tänä aamuna, 3 päivää sen jälkeen kun veli oli siirretty sairaalaan.
Ei palvelutalosta ketään siirrettä sairaalaan. Se on kipupumppu ja hyvää matkaa. No Ab-tippaa eka näön vuoksi koitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja keneltä tämä miehen veli oli tartunnan saanut, jos asuu palvelutalossa? Joltain vierailijalta, ettei vaan teiltä?
Jos olisi ollut hoitaja kuka on tartuttanut, olisi se todennäköisesti jo uutisoitu.En kyllä usko koko juttua.
Me ei olla käyty siellä joulun jälkeen. Joten se on joku hoitaja tai jonkun muun asukkaan vierailija.
Olisi tärkeää että palvelutaloissa ja muissa asuvat saavat kontaktin asialliseen lääkäriin ja reseptiä kurkkuoireisiin yms, jos haluavat, eikä niin että se on hoitajan takana.
Vierailija kirjoitti:
Hiukan nyt epäilen. Olisi uutisissa jo
Ei oo erään Uudenmaan lukion korona tartunnasta mitään uutisoitu. Altistuneita kuitenkin on satoja.
Nro 8 ei edes tiedä, mikä palvelutalo on..
Palvelutalossa asuvat hyväkuntoiset vanhukset, jotka pystyvät itsenäiseen toimintaan.
Hoito- ja hoivakodit ovat niitä joissa asuvat huonokuntoisimmat ja vakavasti muistisairaat.
Vierailija kirjoitti:
Olisi tärkeää että palvelutaloissa ja muissa asuvat saavat kontaktin asialliseen lääkäriin ja reseptiä kurkkuoireisiin yms, jos haluavat, eikä niin että se on hoitajan takana.
Eipä se palvelutalon asukas osaa oireitaan aina kuvailla. Harvalla pää toimii mitenkään noissa paikoissa.
Resepti kurkkuoireisiin?!
Ei kaikkia tartuntoja enää ole uutisoitu, alkaa olla jo niin paljon.
Tässä tilanteesssa syyllisen etsiminen lienee turhaa. Virus olisi tullut Suomeen vaikka olisi mitä temppuja tehty.
Meillä herättiin tänään tietoon, että naapurilla on todettu. Asutaan maalla. Meni kerralla uusiksi ajatus, että täällä oltaisiin jotenkin suojassa. Täällähän ovat liki kaikki sukua toisilleen ja kulkevat eestaas. Kiinnitin huomiota eilen, miten monta autoa näin sen tunnin aikana, kun olin ulkona. Että ei ole liikkumista vähennetty.
Vierailija kirjoitti:
Meillä herättiin tänään tietoon, että naapurilla on todettu. Asutaan maalla. Meni kerralla uusiksi ajatus, että täällä oltaisiin jotenkin suojassa. Täällähän ovat liki kaikki sukua toisilleen ja kulkevat eestaas. Kiinnitin huomiota eilen, miten monta autoa näin sen tunnin aikana, kun olin ulkona. Että ei ole liikkumista vähennetty.
No minä maalla asuja käyn välillä ihan vaan ajelemassa ilman että käyn missään, kun kotona olo kyllästyttää. Tankkaan kylmäasemalla.
Vierailija kirjoitti:
Nro 8 ei edes tiedä, mikä palvelutalo on..
Palvelutalossa asuvat hyväkuntoiset vanhukset, jotka pystyvät itsenäiseen toimintaan.
Hoito- ja hoivakodit ovat niitä joissa asuvat huonokuntoisimmat ja vakavasti muistisairaat.
Ei ole totta. Minä olen ollut töissä palvelutaloksi kutsutussa paikassa, jossa suurin osa asukkaista oli erittäin dementoituneita. Joitain ei edes voinut enää nostaa istumaan joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä maalla asuja käyn välillä ihan vaan ajelemassa ilman että käyn missään, kun kotona olo kyllästyttää. Tankkaan kylmäasemalla.
Onpa meidän tien varrella sitten paljon kyllästyneitä. Etteivät vain kuolisi siihen.
Mies kävi kaupassa. Oli ostanut 2 litran pakastepusseja tankkaamista varten hanskoiksi. Idean saa vapaasti pölliä, toimi kuulemma hyvin. Ja osti myös rullan maalarinteippiä, että voi kietoa sormen päälle jos pitää näppäillä jotain.
Nuo nimitykset voivat vaihdella kunnittain.
Mutta yleensä palvelutalot, hoitokodit ja hoivakodit ja vanhainkodit toimivat tietyllä areenalla, joissa on tietyn kuntoisia potilaita.
Vierailija kirjoitti:
Mies kävi kaupassa. Oli ostanut 2 litran pakastepusseja tankkaamista varten hanskoiksi. Idean saa vapaasti pölliä, toimi kuulemma hyvin. Ja osti myös rullan maalarinteippiä, että voi kietoa sormen päälle jos pitää näppäillä jotain.
Mies ei huomannut, että siinä melkein pussien vieressä myydään muovisia kertakäyttöhanskoja? Auttaa molempiin ongelmiin paremmin kuin pakastepussit ja maalarinteippi.
Äh, ehkä trollasit. Vaan mistä sitä tietää. Meitä on moneksi.
Kunta