Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvio hoidetaanko sinua, jos/kun potilaita aletaan priorisoimaan.

Vierailija
22.03.2020 |

Itsellä hoitoa puoltavat ainakin
- ikä
- olen opiskelija+töissä
- perusterve
- pienet lapset
- en tupakoi/käytä alkoholia
- olen hoikka ja harrastan liikuntaa

Hoitoa vastaan
- vanha masennus ja itsemurhayritys (nykyään ei aiheuta ongelmia, mutta toki näkyvät potilastiedoissa)
- käyn terapiassa, olen siis kuluerä

Uskon että jos sairastuisin vakavasti epidemian alkuvaiheessa, saisin hoitoa. Jos sairaalaan tulisi väkeä ovista ja ikkunoista, en varmasti olisi listan kärkipäässä menneisyydestäni johtuen.

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 22v, perusterve, hoikka ja tupakoimaton nainen, jolla on 1-vuotias lapsi ja odotan parhaillaan toista lasta. Luulisin että minut hoidetaan.

Olet jo synnyttänyt, joten lapsi talteen ja neiti monttuun.

Vierailija
122/132 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko varmasti hoidettaisiin. Ikä 21, en polta, ei yhtään mitään todettua sairautta paitsi hyvin lievä koira-allergia (niin lievä, että meillä on koira), normaalipainoinen, työelämässä ja opiskelen.

Ellei tule jotakin pahaa komlikattiota, joka veisi selviämismahdollisuudet täysin nollille, niin melko varmasti jonkun huonokuntoisen vanhuksen tehopaikka annettaisiin minulle. Joten on se kumma, että eivät voi pysyä kotonaan, ja inttävät, että ovat niin paljon veroja maksaneet, että kyllä Suomi heidät hoitaa ennen nuorta opiskelijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko varmasti hoidettaisiin. Ikä 21, en polta, ei yhtään mitään todettua sairautta paitsi hyvin lievä koira-allergia (niin lievä, että meillä on koira), normaalipainoinen, työelämässä ja opiskelen.

Ellei tule jotakin pahaa komlikattiota, joka veisi selviämismahdollisuudet täysin nollille, niin melko varmasti jonkun huonokuntoisen vanhuksen tehopaikka annettaisiin minulle. Joten on se kumma, että eivät voi pysyä kotonaan, ja inttävät, että ovat niin paljon veroja maksaneet, että kyllä Suomi heidät hoitaa ennen nuorta opiskelijaa.

Komplikaatiota*. Pitäisi hankkia valaistu näppäin tänne pimeään eristysluolaani.

Vierailija
124/132 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20v elämäniloinen, normalipainoinen, yliopisto-opiskelija, tulevaisuus edessä. Mutta ei varmaankaan hoidettaisi, sillä minulla on ollut lapsesta asti astma. Lääkityksellä elämäni on kuin kenen tahansa. Mutta varmasti he valitsevat jonkun, jolla on paremmat keuhkot ja näin ollen paremmat mahdollisuudet selvitä. Tiedä sitten, saisinko rahallakaan hoitoa kriisitilanteessa... Onhan se vähän pelottavaa ja vähän surullista, että saattaa kuolo hyvin korjata tässä vaiheessa elämää :D Pysyttelen kotona ja valmistaudun henkisesti.

Vierailija
125/132 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnallinen arvoni on jossain rappioalkoholistin ja Niinistön koiran välimaastossa, joten en usko että hengityskoneita on riittävästi saadakseni hoitoa.

Vierailija
126/132 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan ns. jonossa A. 45-vuotias lapseton nainen, avopuoliso. En työskentele ns. PEP-henkilönä, eikä minun kuoppamaisestani kärsi juuri kukaan. Perusterve pl. kilpirauhasen vajaatoiminta. Ainoa joka jää kaipamaan minua/meitä avokkini kanssa on verottaja.

Vierailija
127/132 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö sen, että sairaalat ovat yleensä aina muutenkin täynnä potilaita ? Ei siellä ole paljoa tilaa näille koronoille. Kannattaa siis varmaan " minä itse tyyppienkin" vähän jättää turvaväliä esim. kaupassa toisiin asiakkaisiin. Tänäänkin tungettiin useaan otteeseen melkein iholle tuossa lähikaupassa, pyysin pitämään turvaväliä, katsoivat että olenko joku vajaa. 

Vierailija
128/132 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä läpileikkaus tämän palstan käyttäjistä, jonka rakenteen toki osasin itsekin päätellä jo aikoja sitten:

- hulluja

- yksinäisiä vanhuksia

- yh:jia

- pitkiä vuoroja tekeviä yökköjä

Vierailija
129/132 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellinen, raskaana ja terveydenhuoltoalalla, joten luultavasti hoidettaisiin. Mutta se ei paljon lohduta, sillä veikkaan että vauva joka tapauksessa menetetään jos niin pitkälle joudutaan että tehohoitopaikasta keskustellaan. Enemmän lohduttaisi luotto siihen, että johto haluaa suojella riskiryhmiin kuuluvia työntekijöitä tartunnalta.

Vierailija
130/132 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan sais tehohoitoa ku pari päivää. Ikää 40, opiskelen ei-tärkeää alaa ja pohjalla kolme ei-tärkeää alaa. Tupakointihistoriaa taustalla (näkyy keuhkoista). Pari muksua jotka osaa käyttää mikroa itsenäisesti. Työhistoria pelkkää pätkätyötä. Perussairauksia ei ole, enkä alkoholilla läträä.

Mutta meikäläistä fiksumpia, kauniimpia ja nuorempia kyllä riittää, joten se siitä.

Vierailija
131/132 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko joutuvani tehohoitoon, ellei syy olisi jokin muu kuin korona. Vaikka jokin onnettomuus tai aivoverenvuoto tms. Siinä tapauksessa riippuu tottakai ennusteesta. Jos toivoa on, niin kyllä minut luultavasti priorisoitaisiin useimpien edelle. Olen täysin terve 24-vuotias nainen. Tuskinpa meitä kovin montaa siellä tehohoidossa olisi.

Nuoriakin on ollut tehohoidossa koronan vuoksi...

A) alle 30-vuotiaita on joutunut erittäin vähän. Siksi minun mahdollisuuteni joutua on olemassa mutta häviävän pieni.

B) Heillä on ollut jokin sairaus tai ovat olleet päivittäin tupakoivia. Minä olen täysin terve.

C) Tehohoidolla on mediaseksikkäissä artikkeleissa ollut monenlaista määritelmää. Jonkun mukaan tehohoitoa oli se, että hänellä oli happiviikset, katetri ja peräti kaksi kanyylia.

Italiassa on tehohoidossa ja hengityskoneissa muuten täysin terveiksi todettuja parikymppisiä taistelemassa hengestään, osa kuollut jo. En sinuna keulisi kauheasti.

Kiinnostavaa. Mikä on heidäm prosentuaalinen osuus kaikista todetuista tartunnan saaneista? Entä kuinka moni heistä italialaiseen tapaan polttaa tupakkaa päivittäin?

Olen huomannut, että ihmiset pitävät laput silmillään hintaan mihin hyvänsä.

Todellisuus on niin pelottava.

Meidän pitää herätä ja suojella itseämme koronalta, vastuuttomilta poliitikoilta sekä vastuuttomilta virkamiehiltä. Sekä vastuuttomilta lähimmäisiltä.

Juuri näin! ^

Vierailija
132/132 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taloudellisesti pelkkä taakka yhteiskunnalle: 29-vuotias,ikiopiskelija ja mt-potilas. Kuitenkin perusterve, normaalipainoinen ja tupakoimaton, eli melko todennäköisesti saisin hoitoa, vaikka palsta toivoisikin kaltaiseni loisen kuolevan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän