Arvio hoidetaanko sinua, jos/kun potilaita aletaan priorisoimaan.
Itsellä hoitoa puoltavat ainakin
- ikä
- olen opiskelija+töissä
- perusterve
- pienet lapset
- en tupakoi/käytä alkoholia
- olen hoikka ja harrastan liikuntaa
Hoitoa vastaan
- vanha masennus ja itsemurhayritys (nykyään ei aiheuta ongelmia, mutta toki näkyvät potilastiedoissa)
- käyn terapiassa, olen siis kuluerä
Uskon että jos sairastuisin vakavasti epidemian alkuvaiheessa, saisin hoitoa. Jos sairaalaan tulisi väkeä ovista ja ikkunoista, en varmasti olisi listan kärkipäässä menneisyydestäni johtuen.
Kommentit (132)
Auttaako se, jos on kova pyrkyri paikallispolitiikassa?
M55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko joutuvani tehohoitoon, ellei syy olisi jokin muu kuin korona. Vaikka jokin onnettomuus tai aivoverenvuoto tms. Siinä tapauksessa riippuu tottakai ennusteesta. Jos toivoa on, niin kyllä minut luultavasti priorisoitaisiin useimpien edelle. Olen täysin terve 24-vuotias nainen. Tuskinpa meitä kovin montaa siellä tehohoidossa olisi.
Nuoriakin on ollut tehohoidossa koronan vuoksi...
A) alle 30-vuotiaita on joutunut erittäin vähän. Siksi minun mahdollisuuteni joutua on olemassa mutta häviävän pieni.
B) Heillä on ollut jokin sairaus tai ovat olleet päivittäin tupakoivia. Minä olen täysin terve.
C) Tehohoidolla on mediaseksikkäissä artikkeleissa ollut monenlaista määritelmää. Jonkun mukaan tehohoitoa oli se, että hänellä oli happiviikset, katetri ja peräti kaksi kanyylia.Italiassa on tehohoidossa ja hengityskoneissa muuten täysin terveiksi todettuja parikymppisiä taistelemassa hengestään, osa kuollut jo. En sinuna keulisi kauheasti.
Kiinnostavaa. Mikä on heidäm prosentuaalinen osuus kaikista todetuista tartunnan saaneista? Entä kuinka moni heistä italialaiseen tapaan polttaa tupakkaa päivittäin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne tietää siellä teholla poltatko tupakkaa tai juotko alkoholia?
Luuletko, ettei tupakkaa haista? Labrat varmasti otetaan teholla ja jos ggt ja muut alkoholismiin viittaavat on koholla, ne on koholla.
Ei välttämättä, jos tupakointi on vähäistä. Kyllähän sen haistaa jos puoli askillista vetää päivässä.
21 vuotias insinööriopiskelija, mies, ei mitään tauteja tai sairauksia sekä ihan hyvässä fyysisessä kunnossa. Aukoton työhistoria ja työpaikka valmiina, uskon että hoidettaisiin.
40 v lapseton, perusterve mies, ei yhteiskunnalle tärkeässä ammatissa. Tuskin hoidetaan.
En usko. Olen kyllä nuori mutta minulla on munuaisten vajaatoiminta. Olen vielä perushyvässä kunnossa ja "terve", mutta tulevaisuudessa on edessä dialyysi ja elinsiirrot. Korona voi kai huonontaa munuaisten toimintaa. Kai tässä joutuu lopetuspiikille tuhlaamasta yhteiskunnan varoja.
Toivottavasti hoidetaan. 33v terveydenhuollossa työskentelevä nainen, yhden lapsen äiti. Aika paksua, jos ensin velvoitetaan lailla töihin, kielletään irtisanoutuminen ja jätetään sitten vielä hoitamattakin.
voidaan kun pekan alko leiriltä tilaamat menevät edelle
Olen varmaan aika etukeulassa hoidettavien joukossa. Olen raskaana, mikä on suurin plussani.
Muuten 30v, hoikka, liikunnallinen, en tupakoi, ei mitään sairauksia enkä ole moneen vuoteen edes käynyt lääkärissä. Vakityö, aukoton työhistoria jo vuosia heti valmistumisen jälkeen.
Olen aikalailla varma, etten edes selviäisi tästä taudista vaikka saisinkin kaiken mahdollisen hoidon. Tosin epäilen, etten edes olisi etusijalla hoitopaikkoja jaettaessa koska on useampikin (diagnosoimaton) perussairaus ja olen sekä työtön, lapseton että kouluttamaton.
Siksi olen eristäytynyt kotiini enkä aio sairastaa tätä virusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko joutuvani tehohoitoon, ellei syy olisi jokin muu kuin korona. Vaikka jokin onnettomuus tai aivoverenvuoto tms. Siinä tapauksessa riippuu tottakai ennusteesta. Jos toivoa on, niin kyllä minut luultavasti priorisoitaisiin useimpien edelle. Olen täysin terve 24-vuotias nainen. Tuskinpa meitä kovin montaa siellä tehohoidossa olisi.
A) alle 30-vuotiaita on joutunut erittäin vähän. Siksi minun mahdollisuuteni joutua on olemassa mutta häviävän pieni.
B) Heillä on ollut jokin sairaus tai ovat olleet päivittäin tupakoivia. Minä olen täysin terve.
C) Tehohoidolla on mediaseksikkäissä artikkeleissa ollut monenlaista määritelmää. Jonkun mukaan tehohoitoa oli se, että hänellä oli happiviikset, katetri ja peräti kaksi kanyylia.
Italiassa 41 prosenttia tehohoitopotilaista on ollut nuoria ihmisiä.
43v astmaatikko. Sairaus pudottaisi minut pois hoidettavien listalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
C) Tehohoidolla on mediaseksikkäissä artikkeleissa ollut monenlaista määritelmää. Jonkun mukaan tehohoitoa oli se, että hänellä oli happiviikset, katetri ja peräti kaksi kanyylia.Italiassa 41 prosenttia tehohoitopotilaista on ollut nuoria ihmisiä.
Tuossa tilastossa nuoren määritelmä ei ole ollut 25-vuotias tai alle. Lopeta tämä hysterisointi ja katso faktoja.
Ei hoideta. Ainoa este on ikä eli 60 v lähenee hurjaa vauhtia.
Toisaalta lapsille kuolemastani koituu pelkkää iloa, koska minulla on henkivakuutus, jonka perusteella saavat vähän yli 250 000 e. Toki siitä(kin) joutuu maksamaan veroja, mutta onhan se mukava summa kodinperustamisvaiheessa oleville.
En usko. Ikää on 44 vuotta, on hieman ylipainoa (bmi30) sekä löytyy diabetesta, astmaa ja lievää keuhkoahtaumaa. Ei ole lapsia, puolisoa eikä yhteiskunnalle merkittävää ammattia.
Ainoa hyvä puoli on se, ettei tämä totuus tullut mitenkään yllätyksenä. Olen kokenut olevani muiden ihmisten silmissä täydellisen kelvoton ja tarpeeton jo vuosia :-(
Toivottavasti saan olla loppuikäni kotona eikä kukaan pakota johonkin jumppasaliin sairastamaan ja kuolemaan.
Ei.
Siinä punnitaan ainoastaan pelastettavat elinvuodet. Olen 52.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
C) Tehohoidolla on mediaseksikkäissä artikkeleissa ollut monenlaista määritelmää. Jonkun mukaan tehohoitoa oli se, että hänellä oli happiviikset, katetri ja peräti kaksi kanyylia.Italiassa on tehohoidossa ja hengityskoneissa muuten täysin terveiksi todettuja parikymppisiä taistelemassa hengestään, osa kuollut jo. En sinuna keulisi kauheasti.
Kiinnostavaa. Mikä on heidäm prosentuaalinen osuus kaikista todetuista tartunnan saaneista? Entä kuinka moni heistä italialaiseen tapaan polttaa tupakkaa päivittäin?
Olen huomannut, että ihmiset pitävät laput silmillään hintaan mihin hyvänsä.
Todellisuus on niin pelottava.
Meidän pitää herätä ja suojella itseämme koronalta, vastuuttomilta poliitikoilta sekä vastuuttomilta virkamiehiltä. Sekä vastuuttomilta lähimmäisiltä.
Armeijan lääkintähenkilöstön käyttämissä priorisoinneissa ensimmäisenä hoidetaan lapset ja heidän vanhempansa sekä työkykyiset (veronmaksajat)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
C) Tehohoidolla on mediaseksikkäissä artikkeleissa ollut monenlaista määritelmää. Jonkun mukaan tehohoitoa oli se, että hänellä oli happiviikset, katetri ja peräti kaksi kanyylia.Italiassa 41 prosenttia tehohoitopotilaista on ollut nuoria ihmisiä.
Tuossa tilastossa nuoren määritelmä ei ole ollut 25-vuotias tai alle. Lopeta tämä hysterisointi ja katso faktoja.
Laitahan sitten myös linkki tilastoon ja lue uutisia.
En usko, että eläisin sinne saakka. Ikä 46, astma, verenpainetta, painoa on. Kotona on pieni lapsi ja työ on kriittisellä alalla, että varmaan yritettäisiin, mutta kuolisin käsiin.