Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei enää rakasta - onko pitkällä liitolla toivoa?

Vierailija
22.03.2020 |

15 vuotta yhteistä elämää, kaksi teini-ikäistä lasta, velaton okt, mökki ja auto. Molemmilla töitä ja talous erittäin vakaa. Elämä helppoa, ei sairauksia eikä muutakaan ongelmaa.

Mies ilmoitti että ei enää rakasta, kuulemma rakkaus loppui 4 kuukautta (!!) sitten. Ja nyt on ajatellut että eletään kämppiksinä. Ei koske minuun, ei tule metriä lähemmäksi. Jos yritän pussata tai halata on jäykkänä eikä katso edes minua.

Sanoo ettei ole toista naista. On päivät töissä, kaiken muun ajan kotona (ei harrasta mitään, eikä käy koskaan edes kavereilla eikä sukulaisilla). Jos joku nainen on niin en keksi muuta kuin face tms.

Juttelee kanssasi kuitenkin runsaasti arjen asioista eli ei pidä mykkäkoulua. Jos ei olisi sanonut, että tunteet kuolleet niin mistään en olisi huomannut, paitsi nyt kun ilmoitti asiasta. Sanoi, että ei näe meillä mitään yhteistä tulevaisuudessa. Kuulemma se sentään on hyvä puoli kämppisliitossa että saa vakipi*lua. Se viilsi sydämeen, enkä ole enää antanut tuon jälkeen koskea minuun.

Kuulemma teki erosuunnitelman jo viime marraskuussa, mihin aikoo muuttaa jne. Sanoin, että teet vain eropäätöksen ja lähdet, ovesta pääsee ulos koska vain. On kuulemma meinannut jo monta kertaa lähteä vuosien varrella, mutta ei tiedä itsekään miksi ei ole lähtenyt. Sanoin, että kerro heti kun haluat eron. Mies sanoi, että se pitää olla yhteinen päätös. Sanoin, että ei se ole yhteinen jos hän eron haluaa ja minä en ole ollut edes miettimässä eroa.

Onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta ja miten lopulta kävi? Ja kyllä, voisin toki itsekin laittaa erohakemuksen, mutta ei ole koskaan ollut edes mielessä. Miksi mies ei eroa ja lähde jos kerran jo 4 kk sitten loppui rakkaus? Rahasta se ei ole kiinni, hän voi vuokrata vaikka heti asunnon itselleen. Omakotitalomme voi laittaa myyntiin ja rahat jakaa.

Sanoin miehelle että en halua elää missään välitilassa tietäen, että miehen tunteet loppuneet mutta ei saa aikaiseksi lähteä. Minä kuitenkin joko olen suhteessa rakkaudesta tai sitten erotaan. En halua kyräilevää kämppisliittoa.

Kommentit (228)

Vierailija
161/228 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap. Ensin sympatiat sinulle ja sitten tämä kommentti: avauksestasi tökkää silmään se, että ette juuri ole keskustelleet auki sitä, mikä tällaiset tunteet on aiheuttanut. Vähän outoa vain todeta puolin ja toisin "no ei ole fiiliksiä enää". Jos haluat säästää liittosi, siis jos, yritä kysyä rauhallisesti mieheltäsi kysymyksiä. Ihan mitä tahansa kysymyksiä. Mistä hän pitää liitossa, mistä ei. Ota tästä johtolankoja. Kerro omista tuntemuksista. Älä haasta riitaa vaan yritä saada keskustelua aikaiseksi. Jos liittoa ei voi pelastaa, ei tässä silti mitään menetä.

Kyselin nyt mieheltä rauhallisesti. Kuulemma hän ei koe että rakastan häntä. Katseessani häneen ei ole kuulemma näkyvissä intohimoa. Jos otan hänestä kiinni (halaus, lanteilta kiinni ottaminen tms) niin kuulemma otteeni on löysä ja jos rakastaisin häntä niin otteeni olisi napakka. Hän ei kuulemma aisti kipinää.

Haluaa kuulemma myös parisuhteessa villimpää sek*siä. Ei se väritöntä ole ollut nytkään mutta kuulemma pitää olla tooooosi paljon leluja ja leikkejä, paljon enemmän kuin on ollut.

Lisäksi kuulemma jos rakastaisin häntä niin tekisin hänelle enemmän palveluksia ilman erillistä pyytämistä, kuten toisin saunaan saunaolutta, silittäisin hänen kauluspaitansa jne.

Ja vallitsevan tilanteen vuoksi on tulkinnut että en rakasta häntä ja siksi hänen tunteet on loppuneet.

Lisäksi hän ei pidä tietyistä harrastuksistani ja ei ole kiinnostunut osallistumaan niihin, joten se on kuulemma pois meidän kahdenkeskisestä ajasta.

Alaleukani meinasi tippua. Sanoin, että näistä monet ovat keskusteltavissa olevia asioita ja niitä voi korjata, jos haluaa. Ei kuulemma ole korjattavaa, koska jos rakastaisin häntä oikeasti niin hänen ei olisi tarvinnut kertoa näistä epäkohdista ja tekisin näitä em. asioita oma-aloitteisesti hänen hyväkseen. Lisäksi sanoin, että jos katseessani ei ole hänen mielestään riittävästi intohimoa niin sille en voi mitään, silmäni ovat millaiset ovat.

Mitä mieltä olette?

AP

Meidän mielipiteistä ei ole väliä. Sen sijan vastaa näihin kysymyksiin:

1. Tuoko hän sinulle kukkia Ei koskaan, tai tekeekö voileivän Max 5 kertaa tehnyt minulle voileivän 15 vuoden aikana?

2. Silittääkö hän sinulle verhot Ei koskaan tai paidan Ei koskaan?

3. Rajumpaa seksiä, tyydyttääkö se sinua? Ei

4. Miksi sinulla ei saisi olla harrastuksia? En tiedä. Mies ei ole kieltänyt harrastuksiani, mutta ei halua osallistua niihin mitenkään. Onko miehesi ikinä ehdottanut yhteistä tekemistä Joskus harvoin. Yhteinen tekeminen tarkoittaa saunailtaa oluella jonkun tuttavaperheen kanssa. Ei siis esimerkiksi ulkoilua tai urheilua?

5. Halaako hän sinua rajummin No ehkä hieman napakammin, mutta ei mitenkään rajusti.? Tekeekö mitää ehdotuksia itse Ei yleensä. Minä ehdotan tekemisiä ja menemisiä. Mies ehdottaa lomamatkaa 1-2 kertaa vuodessa ja muun ajan on kotona.?

Syy liiton ongelmiin on aina kaksi. Kukaan ei ole yksin vastuussa kaikista ongelmista. Pariterapia voisi olla teille ratkaisu jos haluat olla miehesi kanssa yhdessä. Tosin miehesi käytös on aika uskomatonta, kerjää seksiä vaikka olette eron partaalla.

Vierailija
162/228 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP antaa tilannepäivityksen, jos joku muistaa tämän ketjun.

Tilanne on edelleen sama. Minä ja lapset elämme normaalia ja iloista arkea, mies mököttää. Mies ei koske nyt minuun, on kuin jääkalikka ja mulkoilee minua halveksuvalla katseella kun olemme samassa huoneessa. Emme riitele mistään, keskustelemme asioista hyvässä hengessä ja normaalisti. Vain miehen olemuksesta paistaa inho minua kohtaan. Ja olen tosi ymmälläni - en ymmärrä miksi hänestä huokuu inho minua kohtaan kun emme riitele, ei ole edes sanaharkkaa tai erimielisyyttä. Minä taas olen niin viilipytty kuin olla ja voi, koska en halua näyttää miehelle että olen henkisesti rikki hänen käytöksensä vuoksi. Eli 'esitän' normaalia. Ärsyttääköhän se miestä?

Mies ei oma-aloitteisesti keskustele mistään. Kysyin nyt mieheltä, että mitä hän ajattelee meistä. Hän sanoi, että 'erotaan tai eletään kämppiksinä'. Kysyin, että oletko varma että avioliittomme ei voi palata vanhaan ja rakkaus on lopullisesti kuollut? Mies raivostui ja raivoten huusi minulle 'En tiedä, en ole ollut tässä tilanteessa koskaan, anna mulle aikaa, kunnioita mua!' Aivan yllättävä raivonpurkaus siihen nähde, että minä keskustelen super-rauhallisella äänellä enkä provosoi.

Sanoin, miehelle, että minä en halua elää kämppiksenä, joten vaihtoehdot minulle ovat ero tai suhteen korjaaminen rakkaussuhteeksi hänen osaltaan. Mies oli hiljaa. 

Kysyin mieheltä kauniilla äänensävyllä, että kuinka kauan hän aikoo vielä miettiä elämäänsä ja mitä tekee, koska minäkin haluan alkaa suunnittelemaan elämää sinkkuna jos hän haluaa eron. Ja taas hän huusi raivoten 'anna mulle aikaa, kunnioita mua, en voi tietää kuinka kauan tarvitsen aikaa'.

Tänään taas tein hänelle lounaan, silitin kauluspaidat ja pesin pyykit. En tiedä olenko täysi idiootti kun käyttäydyin kuin normaalisti, mutta ajattelin että jos ja kun mies ilmoittaa lopullisesti avioerosta niin lopetan kaikki palvelut kuin salaman iskusta. Siinäpä sitten miettii, että kuka tekee ruuan hänelle, kuka pesee pyykit, kuka silittää jne koska minä olen 99,9% vastannut taloudestamme aina. Mies ei edes tajua, että hän on elänyt täyden palvelun hotellissa - ja minä olen tehnyt sen vapaaehtoisesti omasta halustani.

Pääsinpähän purkamaan ajatuksiani, puh. Olen aivan rikki ja lapanen :( Lasten takia tätä jaksan edes toistaiseksi.

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/228 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap voit olla noin lapanen?  Anelet ja matelet miehesi edessä. Miehesi ei rakasta sinua ja sinun matelusi ei nosta arvoasi hänen silmissään. Lopeta miehen palveleminen - hän silittäkööt itse paitansa! Teillä on menossa hiljainen valtataistelu, jonka loppu on jo tiedossa, mutta kumpikaan ei uskalla ottaa ratkaisevaa liikettä.

Luin aiempia viestejäsi, jossa kerroit miehen kaivanneen rajumpaa seksiä. Tässä on ilmiselvä merkki, että miehellä on jostain hankittuna kokemus rajummasta aktista.  Ei tuollaisia mistään elokuvista keksitä, vaan miehesi saanut kokea sellaista jonkun muun kanssa. Luulen, että miehesi on rakastunut toiseen, sen takia ärsytät häntä ja vaikka millaiseksi muuttuisit niin et olisi tarpeeksi.

Lusikat jakoon vaan - tuo ei tuosta enää paremmaksi muutu.

Vierailija
164/228 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ap voit olla noin lapanen?  Anelet ja matelet miehesi edessä. Miehesi ei rakasta sinua ja sinun matelusi ei nosta arvoasi hänen silmissään. Lopeta miehen palveleminen - hän silittäkööt itse paitansa! Teillä on menossa hiljainen valtataistelu, jonka loppu on jo tiedossa, mutta kumpikaan ei uskalla ottaa ratkaisevaa liikettä.

Luin aiempia viestejäsi, jossa kerroit miehen kaivanneen rajumpaa seksiä. Tässä on ilmiselvä merkki, että miehellä on jostain hankittuna kokemus rajummasta aktista.  Ei tuollaisia mistään elokuvista keksitä, vaan miehesi saanut kokea sellaista jonkun muun kanssa. Luulen, että miehesi on rakastunut toiseen, sen takia ärsytät häntä ja vaikka millaiseksi muuttuisit niin et olisi tarpeeksi.

Kiitos kommentistasi. Kysyn sinulta kun olet ulkopuolinen ja sinulla on omat näkemyksesi lukemasi perusteella, että miksiköhän mies ei tee aloitetta ja päätöstä erosta? Miksi hän ei sano minulle suoraan, että 'vien huomenna erohakemuksen käräjäoikeuteen'? Miksi hän ei tee sitä? 

Edellenkään hän ei myönnä, että hänellä olisi toinen nainen. Olen kysynyt sitä muutamaan kertaan rauhallisesti ja sanonut, että en suutu, kunhan vain kerrot totuuden.

-AP

Vierailija
165/228 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain ensimmäisen viestin ja tämän viimeisen. 

Ainakin ystäväpiirin eroissa mies ei ole eroa ottanut kertaakaan, vaikka on sanonut sitä haluavansa. Kaikista noista on paljastunut sivusuhde jälkeenpäin, mutta ei, nainen joutui eropaperit lopulta viemään, vaikka ei eroa edes halunnut. 

Kehotan miettimään mitä lapsille seuraa tuollaisesta elämästä. Voitte jatkaa noin vaikka monta vuotta, ennusmerkit sopuisalle erolle eivät myöskään ole hyvät. On tietysti hirveän vaikea ne eropaperit viedä, jos itse vielä rakastaa. Satutat itseäsi ja lapsiasi antamalla tilanteen jatkua. Mene terapiaan yksin, niin saat voimia ratkaista tilanteen. Ja lopeta miehen paapominen kokonaan.

Välttämättä et saa koskaan mieheltä selitystä siihen, mitä nyt tapahtuu. Jotkut miehet vain ovat sellaisia, että kaikki pannaan naisen piikkiin. Vuoden kuluttua olet hyvin helpottunut, kun olet päässyt eroon ja elämässä eteenpäin. Naisille erossa käy useimmiten hyvin, mutta miehille ei välttämättä.

Vierailija
166/228 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä voi olla toki muukin kriisi kuin toinen nainen. Nyt olette kuitenkin alkaneet pelata peliä ja se on loppumaton suo. Ei normaalia ole se, että tuossa tilanteessa silitetään paidat ja puhutaan tasaisella äänellä tai saunotaan yhdessä kun pinnan alla on jo vihaa. Kysykää suoraan asioista. Lopettakaa pelaaminen ja vaikka vähän räjähtelette, kunhan ette mene liian pitkälle. Kyllä vihastumisen ja loukkaantumisen saa tuoda esiin. Mies saattaa yrittää sitä, että sinä olet se, joka otat eron. Silloin hänen ei tarvitsisi ottaa vastuuta omasta päätöksestään ja sen mahdollisista ikävistä tunteista. Mutta otapa puheeksi uudestaan tämä asia.

Vierailija
167/228 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ystäväpiirin eroissa mies ei ole eroa ottanut kertaakaan, vaikka on sanonut sitä haluavansa. Kaikista noista on paljastunut sivusuhde jälkeenpäin, mutta ei, nainen joutui eropaperit lopulta viemään, vaikka ei eroa edes halunnut. 

Kehotan miettimään mitä lapsille seuraa tuollaisesta elämästä. Voitte jatkaa noin vaikka monta vuotta, ennusmerkit sopuisalle erolle eivät myöskään ole hyvät. On tietysti hirveän vaikea ne eropaperit viedä, jos itse vielä rakastaa. Satutat itseäsi ja lapsiasi antamalla tilanteen jatkua. Mene terapiaan yksin, niin saat voimia ratkaista tilanteen. Ja lopeta miehen paapominen kokonaan.

Välttämättä et saa koskaan mieheltä selitystä siihen, mitä nyt tapahtuu. Jotkut miehet vain ovat sellaisia, että kaikki pannaan naisen piikkiin. Vuoden kuluttua olet hyvin helpottunut, kun olet päässyt eroon ja elämässä eteenpäin. Naisille erossa käy useimmiten hyvin, mutta miehille ei välttämättä.

En tunne miestäsi, mutta eron ottamatta jättämisessä voi olla se takana, että voi kaikille sanoa, että vaimo otti eron. Asiat voi puhua aivan päälaelleen kaikille tutuille, ikävä kyllä. Eri asia sitten uskooko kukaan, koska onhan tuollainen ihan käsittämättömän lapsellista ja tietenkin hyvin julmaa sinua kohtaan.

Vierailija
168/228 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta kysyn, että onko ystäväpiirisi tapauksissa avioeron halunneet miehet jatkaneet suhdetta salarakkaaseen avioeronsa jälkeen?

Kuinka kauan he tekivät avioeroa? Mietin vain että kuinka kauan salarakas jaksoi odottaa näiden miesten vapautumista avioliitosta? 

Kun oma mieheni tosiaan ilmoitti tunteiden loppuneen jo marraskuussa 2019 niin aika pitkähermoinen mahdollinen salarakas hänellä on kun nyt eletään jo toukokuuta 2020. Melkein naurattaa. Jos miehelläni on salarakas niin kohtahan hänkin jättää mieheni kun ei jaksa odottaa hänen vapautumistaan ja miehelläni on pian tyhjä rukkanen kädessä jos minäkin tästä lähden :)

-AP

Vierailija
169/228 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommentistasi. Kysyn sinulta kun olet ulkopuolinen ja sinulla on omat näkemyksesi lukemasi perusteella, että miksiköhän mies ei tee aloitetta ja päätöstä erosta? Miksi hän ei sano minulle suoraan, että 'vien huomenna erohakemuksen käräjäoikeuteen'? Miksi hän ei tee sitä? 

Edellenkään hän ei myönnä, että hänellä olisi toinen nainen. Olen kysynyt sitä muutamaan kertaan rauhallisesti ja sanonut, että en suutu, kunhan vain kerrot totuuden.

-AP

Nro 166 vastaus on mielestäni hyvä ja paikkansapitävä. En tiedä miksi miehet yleensä toimivat näin ja tuo on ihan tuttua, että toinen nainen kielletään vahvasti. Sitten vasta kun jäädään ns. housut kintuissa kiinni niin voivat jotain tunnustaa, mutta yleensä ei silloinkaan koko tarinaa.

Ehkä joku mies osaisi kertoa paremmin syyt tälle käytökselle?

Itse luulen, että tässä haetaan jotain hyvis- pahis asetelmaa. Voi sitten sukulaisille sanoa, että "Minna" halusi erota. Mutta ketäpä syylliset enää nykyään kiinnostaa, kyllä se oman elämän haaskaaminen huonossa suhteessa on suurempi synti.

Miehillä psyyke kestää myös paremmin ns. löysää hirttä. He elävät omaa (kaksois-)elämäänsä kuten tähänkin asti.

Vierailija
170/228 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta kysyn, että onko ystäväpiirisi tapauksissa avioeron halunneet miehet jatkaneet suhdetta salarakkaaseen avioeronsa jälkeen?

Kuinka kauan he tekivät avioeroa? Mietin vain että kuinka kauan salarakas jaksoi odottaa näiden miesten vapautumista avioliitosta? 

Kun oma mieheni tosiaan ilmoitti tunteiden loppuneen jo marraskuussa 2019 niin aika pitkähermoinen mahdollinen salarakas hänellä on kun nyt eletään jo toukokuuta 2020. Melkein naurattaa. Jos miehelläni on salarakas niin kohtahan hänkin jättää mieheni kun ei jaksa odottaa hänen vapautumistaan ja miehelläni on pian tyhjä rukkanen kädessä jos minäkin tästä lähden :)

-AP

Kyllä se kakkonen on siellä kierroksessa vieläkin. Näitä yhteyksiä pidetään mm. salapuhelimilla ja työaikoina. Puoli vuotta on lyhyt aika,  sillä salasuhteet kestävät monesti vuosiakin. 

Vierailija
171/228 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Ovat jatkaneet ainakin eroa seuranneena ajanjaksolla, nykytilannetta en ihan tiedä, koska ei olla yhteyksissä. En tiedä tarkalleen kauanko avioeroa tehtiin (pitkään kuitenkin), koska sain kuulla vasta sitten, kun nainen päätti. Kerro sinä ystävillesi tilanteesta, niin he voivat auttaa kuuntelemalla. Sinulla ei ole mitään hävettävää tässä, vaan miehellä. Tsemppiä! 

Vierailija
172/228 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Nro 166 vastaus on mielestäni hyvä ja paikkansapitävä. En tiedä miksi miehet yleensä toimivat näin ja tuo on ihan tuttua, että toinen nainen kielletään vahvasti. Sitten vasta kun jäädään ns. housut kintuissa kiinni niin voivat jotain tunnustaa, mutta yleensä ei silloinkaan koko tarinaa.

Ehkä joku mies osaisi kertoa paremmin syyt tälle käytökselle?

Itse luulen, että tässä haetaan jotain hyvis- pahis asetelmaa. Voi sitten sukulaisille sanoa, että "Minna" halusi erota. Mutta ketäpä syylliset enää nykyään kiinnostaa, kyllä se oman elämän haaskaaminen huonossa suhteessa on suurempi synti.

Miehillä psyyke kestää myös paremmin ns. löysää hirttä. He elävät omaa (kaksois-)elämäänsä kuten tähänkin asti.

En ole mies, mutta luulen, että mies jopa nauttii tuosta tilanteesta. Enää ei ole huono omatunto salasuhteesta, kun on sanonut haluavansa erota ja samalla saa palvelua ja rakkautta kahdelta naiselta. Siinähän tuntee itsensä oikein kuninkaaksi, kun kaksi naista itkee perään. Samanaikaisesti haluavat esiintyä jätettynä, kun eivät suostu eroa hakemaan eivätkä kerro sivusuhteesta. No, kun ero on hoidettu, niin eipä tule kyllä vaimolle ikävä.

Vierailija
173/228 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sanot kyllä sille miehelle, että jos ei halua elää kämppiksenä, niin ottaa itseään niistä palleista kiinni ja hakee sitä avioeroa. Ja toisaalta sitten, miksi sinä olet edes tuossa tilanteessa enää? Arvostaisit itseäsi enemmän ja jättäisit oikeasti miehen, joka ei sinua arvosta eikä selkeästi halua olla sinun kanssa. Ansaitset paljon parempaa ja varmasti sinulle löytyy miehiä sinkkumarkkinoilta. 

Itsellä oli sellainen tilanne, että 7 vuoden parisuhteessa kertakaikkisesti tunteet kuolivat yhtäkkiä ja tajusin, etten rakasta enää miestä. Tein itsekseni päätöstä erosta puoli vuotta ja yritin rakastua ihmiseen uudelleen omin avuin, kunnes tajusin ettei mies oikeasti edes arvosta minua ja haluaa minulle vain pahaa. Tajusin tässä sitten, että hän ei myöskään ole sen arvoinen että minä yrittäisin edes rakastua häneen uudestaan. Niinpä erosin ja kaikki ahdistus on poissa siitä. Ja jotkut väittää, että jos rakkaus kuolee niin ei ole koskaan rakastanutkaan. Paskan marjat, minä todella rakastin. Mutta nähtävästi myös kasvoin tästä ihmisestä eroon, vaikka päällisin puolin kaikki olikin ihan hyvin.

Vierailija
174/228 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä, että mies kirjoittaa sulle paperille, että hän haluaa eron ja mitkä ovat siihen johtaneet syyt. Sen jälkeen suostut laittamaan eron vireille välittömästi. Sitten voit kopsata tuon paperin miehen sukulaisille, jos sua muuten vaivaa päätyä syntipukiksi lastenne tai sukulaistenne silmissä.

Sitä ennen aloita mieluummin joku uusi urheiluharrastus, päivitä ulkonäköäsi ja vaatekaappisi, kun tuhlaisit aikaasi miehesi paapomiseen. Tee asioita itsesi hyväksi tulevia sinkkuaikoja silmällä pitäen. 

Vierailija
175/228 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikö en itse laita eroa vireille? Hmm...

Olen nyt jo niin tottunut miehen murjotukseen että en välitä siitä, suljen sen pois mielestäni. Ajattelen, ihan sama, omaan nilkkaansahan hän sahaa. Tässä olisi uskollinen kiltti vaimo ja lapset tarjolla kuten tähänkin asti, mutta jos ei kelpaa niin ei sitten. Valintoja kaikki. Minä nautin nyt lapsistamme, heidän seurastaan, omista harrastuksistani, työstäni ja miehen palkan minulle ja lapsille tuomasta hyvinvoinnista. Ajattelen, että mieshän se tässä on häviäjä ja minä ja lapset olemme tietyllä tapaa hänen yläpuolellaan. En halua pilata elämääni hänen murjottelullaan vaan nautin elämästäni. Mies ei voi pilata elämän iloani! Tuskin hän on onnellinen kun nyt murjottaa, mutta omapa on valintansa. Valinta on hänen.

En ole parisuhderiippuvainen ihminen eli en sure mahdollista sinkkuelämää. Olen tyytyväinen elämään sinkkuna, en etsi uutta parisuhdetta. Mutta jos joku hyvä mies joskus hakee minut kotoani niin en vastusta.

Ymmärrättekö ajatusmaailmaani?

AP

Vierailija
176/228 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joskus rakkaus vaan loppuu. Miehesi on reilu kun ilmoitti. Ei ero tarkoita että avioliitto epäonnistui. Se onnistui pitkään, ja nyt on sitten aika siirtyä uuteen elämään.

Kannatan määräaikaista avioliittoa. Viis vuotta ja sitten katsotaan taas.

Vierailija
177/228 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt jo niin tottunut miehen murjotukseen että en välitä siitä, suljen sen pois mielestäni. Ajattelen, ihan sama, omaan nilkkaansahan hän sahaa. Tässä olisi uskollinen kiltti vaimo ja lapset tarjolla kuten tähänkin asti, mutta jos ei kelpaa niin ei sitten. Valintoja kaikki. Minä nautin nyt lapsistamme, heidän seurastaan, omista harrastuksistani, työstäni ja miehen palkan minulle ja lapsille tuomasta hyvinvoinnista. Ajattelen, että mieshän se tässä on häviäjä ja minä ja lapset olemme tietyllä tapaa hänen yläpuolellaan. En halua pilata elämääni hänen murjottelullaan vaan nautin elämästäni. Mies ei voi pilata elämän iloani! Tuskin hän on onnellinen kun nyt murjottaa, mutta omapa on valintansa. Valinta on hänen.

En ole parisuhderiippuvainen ihminen eli en sure mahdollista sinkkuelämää. Olen tyytyväinen elämään sinkkuna, en etsi uutta parisuhdetta. Mutta jos joku hyvä mies joskus hakee minut kotoani niin en vastusta.

AP

No eikö sua ahdista asua murjottajan kanssa saman katon alla? Se vie kuitenkin sun ajatuksista näköjään kohtuuttoman ison osan. Ajan ja energian hukkaa.

Vierailija
178/228 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Rehellisesti sanottuna niin vaikutat ärsyttävältä. Kuvittelet olevasi yläpuolella, kun olet nyt niin tyytyväinen elämääsi ja lapsiinne. Miehesi on yrittänyt avata keskustelua ja kertonut rakkauden olevan loppu, mutta sinä vain elät jossain omassa kuplassasi. Vaikutat vähintäänkin tylsältä ja epäempaattiselta, tuskin miehesi palvelijaa on vailla vaan kumppania? Ehkä sinulla ei ole oikeasti mitään annettavaa miehelle ja olet jumittunut jonnekin mamma-lapsi tasolle. Kannattaa katsella myös sinne peiliin.

Vierailija
179/228 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Eikö sinua huoleta, millaisen kuvan annat avioliitosta lapsillesi? Et tietenkään voi ottaa vastuuta miehesi käytöksestä, mutta omalla käytökselläsi näytät lapsillesi, että vaimoa voi kohdella avioliitossa miten sattuu. Siirrät käytömallin jopa vuosikymmeniä eteenpäin lasten avioliittoihin.

Vierailija
180/228 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

No eikö sua ahdista asua murjottajan kanssa saman katon alla? Se vie kuitenkin sun ajatuksista näköjään kohtuuttoman ison osan. Ajan ja energian hukkaa.

Pääsääntöisesti ei ahdista. Kuten sanoin, en alistu siihen että mies pilaa päiväni ja elämäni. Toki ajattelen asiaa ja siksi kirjoitan tänne palstalle. Haluan kuulla teidän ajatuksia koska haluan muitakin näkemyksiä.

Mies kävi juuri luonani olohuoneessa ja sanoi meneväänsä ruokakauppaan. Hän kysyi minulta, että onko minulle huomiseksi lounasta ja voisiko hän ostaa minulle jotain lounasta kaupasta. Sanoin kiitos, mutta en tarvitse mitään. En tajua miksi häntä kiinnostaa ruokailuni?!?! Luulisi että eroa suunnittelevaa ei minun ruuat kiinnosta?!?

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä