Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset kuukautiset 40-50 vuotiailla?

Vierailija
22.03.2020 |

Onko teillä vielä säännölliset kuukautiset vai onko kuukautiset muuttuneet epäsäännöllisiksi tai muuten erilaisiksi kuin ennen?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 51 ja minulla on ollut mirena viimeiset 17 vuotta. Ei ei menkkoja 17 vuoteen.

Olen kateellinen. Mulla ollut mirena 5 vuotta ja silti vieläkin säännöllisesti tulee tosi runsaat menkat... no onneksi kivut on poissa, mutta edelleen saa käyttää vaippoja menkkojen aikana.. 😢

N23

Vierailija
42/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma ensin kierto lyhenee, sitten pitenee ja lopulta taas lyhenee, ennen kuin loppuu.

Ensimmäinen lyheneminen ja piteneminen koettu muutaman vuoden sisällä. Nyt säännölliset 28 -30vrk, ikää48, ei aaltoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto pari päivää, mutta helvetin kivuliasta. 42v.

Vierailija
44/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä 49, täytän tänä vuonna 50. Kierto lyhentynyt parilla päivällä, ennen 28, nyt 26. Vuoto ehkä niukempaa. Ei muita vaihdevuosioireita.

Vierailija
45/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

43-vuotias täällä. Kierron pituus sama kuin ennenkin eli 30 pvää. Sellaista kunnollista vuotoa 1-2 päivää vähemmän kuin ennen. PMS ollut mulla aina paha, mutta perheellistymisen jälkeen vielä pahempi. Viime aikoina helpottanut, mahtaako johtua lähestyvistä vaihdevuosista?

Vierailija
46/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi on 2020 ja naiset edelleen kärsii vapaaehtoisesti menkoista. Ei voi ymmärtää. T. N25, joka ei oo pitänyt menkkoja vuosiin

Vierailija
47/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää kohta 43, ja kierto tarkka johtuen ehkäisystä. Noin kymmenen vuotta olisi vielä menopaussiin, jos menee samalla tavalla kuin äidilläni.

Vierailija
48/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

52v. Kuukautiset lyheni 18 päivåän 42-vuotiaana ja se oli tosi rasittavaa kun vuotokin oli niin pitkä.

Sitten palasi normaaliin eli 28 päivään ja näin oli joitain vuosia.

Nyt viimeisen vuoden aikana vaihdelleet 12-55 päivän välllä. Oli helpotus tuon 55 päivän jälkeen kun alkoivat. Koko elimistö rentoutui. Minulla ei ole koskaan olleet mitenkään kovin kivuliaat kuukautiset ja olivat aivan säännölliset tuohon 42 vuoden ikään asti.

Sain kaksi lasta reilusti alle kolmikymppisenä.

Ei haittaa vaikka jatkuvat vielä. Ainut mikä harnittaa ettå lyhyen kierron sattuessa seksi jää vähiin.

Ja hormoniehkäisyä olen käyttånyt pari kuukautta elämänl aikana.

Vierailija
49/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi on 2020 ja naiset edelleen kärsii vapaaehtoisesti menkoista. Ei voi ymmärtää. T. N25, joka ei oo pitänyt menkkoja vuosiin

Kun hormonit ei sovi niin mitä voi tehdä? Poistaa kohtu vai ja saada laskeumaa kun tukiosia puuttuu?

Kumpa voisinkin käyttää hormoneja.

Mutta niille joille sopii suosittelen ehdottomasti kuukautisten lopettamista ehkäisyvalmisteella esim hornonikierukalla.

Vierailija
50/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 41. Kierto ollut useita vuosia tosi lyhyt, 21 vrk. Menkkojen kesto pidentynyt, n. 5 vrk ja runsat. Kunnes viime syksynä jäi yhdet välistä. Tuli kahdet normaalisti, sitten taas 2 kk tauko ja sen jälkeen 16 vrk kestäneet megamenkat. Eikä mitään pientä vuotoa vaan puolet tuosta ajasta ns. normaalia, puolet niin runsasta että piti olla kaksi yösidettä yhtäaikaa, tamponit ei kestäny kuin tunnin ja läpi tuli kaikki.

Niiden jälkeen oli taas lähes parin kk tauko ja juuri nyt on loppumassa menkat jotka kestäneet nyt taas sen 16 päivää. Tällä kertaa tosin normivuotoa, ei lainkaan niin runsaat kuin yleensä.

Mun ois pitänyt mennä menkkojen jälkeen nyt labratesteihin mutta ei sinne nyt korona-aikana voi mennä.

Yöhikoikuja ollu jo muutaman vuoden.

Että vaihdevuodet tässä taitaa olla ajankohtaiset 41-vuotiaana.

Vierailija
51/76 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko minä ainut, jolla kuukautiset on muuttunut vähäisemmäksi? Mulla kuukautisvuoto on ollut välillä niin vähäistä, että pärjään koko päivän yhdellä siteellä. Aikaisemmin piti vaihtaa tamponia 2-3 tunnin välein. Ikää 45 vuotta. Kierto myös lyhentynyt noin 25 päivään.

Vierailija
52/76 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukautiseni ovat olleet säännölliset ja kivuttomat vuodesta 1978 lähtien, poikkeuksena viimeisin vuosi, jona ne ovat tulleet joka toinen kuukausi. Laatu ja määrä on pysynyt samana. Mitään (muita) vaihdevuosioireita ei ole. Ikää on 55 vuotta.

Laskin juuri, että olen 42 vuoden aikana menettänyt parikymmentä litraa verta. Huh.

Minä

Olen menettänyt pissaa tosi paljon jo vuoden aikana. Silti sitä vaan tulee.

Vierailija
53/76 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui melkolailla yhtäkkiä. Oottelin menkkoja eikä niitä vain tullutkaan. Sitten tuli yhtäkkiä ja runsaasti. Sitten oli monen kuukauden tauko, kunnes taas tuli. Sitten niitä ei enää tullut. Sen sijaan tuli ihanat hikiaallot. Toivottavasti nekin loppuu pian.

Vierailija
54/76 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kohta 46. Lopetin 2 v. sitten pillerit, kun eivät enää sopineet minulle. Nuoresta asti menkat jokseenkin säännölliset ja pari ekaa päivää piti käyttää super tampaxia ja sidettä yhtä aikaa, kun vuodin niin paljon. Pari päivää sitten meni normi tampaxilla ja pari pikkuhousunsuojalla. Minipillereiden kanssa oli yhtä tiputtelua, joten reilun vuoden jälkeen totesin, että tämä oli tässä. Nyt pari vuotta ilman hormonaalista ja yllättäin menkat säännölliset n. 30 pv kierrolla. Välillä on ollut ärsyttävää tiputtelua jopa 2 vk putkeen, mutta menkat niin niukat, että ei tarvii enää tampaxeja. Aiemmin oli menkkakipujakin, nyt ei ole enää. Kestän enemmin tuon tiputtelun kuin ne kauheat vuodot kipuineen. Vois kyllä jo loppua menkat lopullisesti.

Vierailija
55/76 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

45-vuotias olen ja kuukautiset ovat edelleen yhtä säännölliset kuin ennen. Tosin eivät ole koskaan olleet täysin säännölliset, vaan kierron pituus on vaihdellut välillä 26-30.

Hieman ovat runsastuneet samalla kun vuoto kestää lyhyemmän aikaa. Ovat myös jonkin verran kivuliaammat kuin ennen.

Vierailija
56/76 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

46v ihan normaalit

Vierailija
57/76 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinkohan olla niin onnekas, että olen jo onnistunut saavuttamaan vaihdevuodet? Menkat loppuivat 28-vuotiaana vakavan aliravitsemustilan seurauksena. Ensin oli tuota ylimääräistä vuotoilua, sitten kierto pidentyi ja lopulta menkat loppuivat kokonaan. Nyt 35- vuotiaana mietin, uskaltaisinko antaa painon nousta normaaliin niin, että menkat ei enää alkais?

Vierailija
58/76 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko minä ainut, jolla kuukautiset on muuttunut vähäisemmäksi? Mulla kuukautisvuoto on ollut välillä niin vähäistä, että pärjään koko päivän yhdellä siteellä. Aikaisemmin piti vaihtaa tamponia 2-3 tunnin välein. Ikää 45 vuotta. Kierto myös lyhentynyt noin 25 päivään.

Mulla myös on käynyt näin. 43 v, sterilisaatio 30-vuotiaana, hormoniehkäisyä muutama kuukausi joskus teininä. Kierto on 23-25 pv, vuoto niukkaa, kesto 3-4 pv.

Vierailija
59/76 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto loppui  6 kk 50 vuoden jälkeen. Ei mitään oireita. 

Vierailija
60/76 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

49v. alkoi muuttumaan ja sitten menkat loppui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän