Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset kuukautiset 40-50 vuotiailla?

Vierailija
22.03.2020 |

Onko teillä vielä säännölliset kuukautiset vai onko kuukautiset muuttuneet epäsäännöllisiksi tai muuten erilaisiksi kuin ennen?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä 42 vuotta ja kierto on lyhyempi kuin ennen (noin 25 päivää).

Vierailija
2/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kuukautta ennen 45-vuotispäivää oli eka ylipitkä kierto 55 päivää. Mietin jo, että raskaanako tässä ollaan. Toinen pidempi kiertoväli oli puoli vuotta myöhemmin.

45 - vuotiaana oli kaksi jaksoa, jolloin minulla oli kuumia aaltoja. Lisäsin rasittavaa liikuntaa ja tilanne rauhoittui muutamassa viikossa.

Muuten kierto pidentynyt n 30 päivään. Nyt ikä 46

Pyrin liikkumaan ja tekemään lihaskuntoa, sillä uskon sen vaikuttavan tähänkin.

Viimeinen raskaus 9 vuotta sitten. Varmasti sekin vaikuttaa milloin vika raskaus on ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ikää 45 vuotta ja kierto vähän epäsäännöllinen. Vähäistä vuotoa tulee muutama päivä ennen kuukautisten alkua ja kierto on lyhentynyt 20-26 päivään. Aika rasittavaa, kun tuntuu, että koko ajan on menkat.

Vierailija
4/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali kierto ja ikää 40 vuotta.

Vierailija
5/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kierron lyheneminen meinaa? Tarkoittaako se jo esivaihdevuosia tms? Mä oon 41 ja kierto myös lyhentynyt 22-25 päivään. Rasittavaa, koko ajan menkat.

Vierailija
6/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin säännöllinen kierto. Ei vaihdevuosi oireita. Synnytin kuopuksen 45 vuotiaana joka nyt 2 vuotias ja itse olen 47 vuotias. Kuukautiset saisi loppua, ei jaksais niitä enää mutta aina tulevat

Vierailija
7/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kierron lyheneminen meinaa? Tarkoittaako se jo esivaihdevuosia tms? Mä oon 41 ja kierto myös lyhentynyt 22-25 päivään. Rasittavaa, koko ajan menkat.

Ehkä joku alan ammattilainen osaa vastata paremmin, mutta oon ymmärtänyt, että aluksi kierto lyhenee, sitten pitenee ja lopulta kuukautiset loppuu kokonaan. Liittyy siis läheneviin vaihdevuosiin.

Vierailija
8/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 42v. ja ikinä ei menkat ole ollu niin säännölliset kun nykyään. Muutaman päivän heittoja, mutta kun on tottunu ihan muuhun niin tää on ihan mahtavaa!

Vierailija
9/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viime vuoden aikana tuli lyhyempi kierto, vain 24 vrk, mutta muuten säännölliset 28 vrk. Vuodon kesto on enää 4 aikaisemman 5 vrk:n sijaan.

48 v

Vierailija
10/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 55v. Kuukautiset loppuivat viime vuoden syksyllä. Sitä ennen vuoden verran miltei jatkuvaa tiputtelua jonka vuoksi jouduin pitämään pikkuhoususuojia jatkuvasti. Nyt on helppoa kun vuodot ovat poissa. Synnytin esikoiseni 43 vuotiaana ja kuopuksen 48 vuotiaana. Koko ikäni kärsin kivuliaista kuukautisista.

Vierailija
11/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin säännölliset kuukautiset, edelleen ihan samanlaiset kuin nuorenakin.

Ärsyttävää! Saisivat loppua nopeasti. Ikää kun on jo 52v.

Vierailija
12/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä 42v. Kuukautiset epäsäännölliset ja runsaat. Juuri diagnosoitiin anemia. Liittyiskö toisiinsa?

Vierailija
13/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt 55v. Kuukautiset loppuivat viime vuoden syksyllä. Sitä ennen vuoden verran miltei jatkuvaa tiputtelua jonka vuoksi jouduin pitämään pikkuhoususuojia jatkuvasti. Nyt on helppoa kun vuodot ovat poissa. Synnytin esikoiseni 43 vuotiaana ja kuopuksen 48 vuotiaana. Koko ikäni kärsin kivuliaista kuukautisista.

48 vuotiaana sait vielä lapsen? Se on jo tosi harvinaista.

Vierailija
14/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 46. Mulla ollut aina lyhyt kierto 24 päivää. Viimeisten 1-2 vuoden aikana toinen kierto saattaa jäädä välistä pois eli kierto joko 24 tai 48. Vuoto on runsasta mutta aloin syömään rautaa niin sekin on tasoittunut. Hb 125 ja ferritiini 10. Nyt en ole käynyt verikokeessa joten en tiedä arvoja.

Vierailija
15/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 45v ja kierto on lyhentynyt viime vuosina 26 päivästä 24 päivään, pientä heittoa saattaa olla jompaan kumpaan suuntaan. Vuoto on aika normaalia, eikä mulla ole koskaan elämän aikana tullut mitään välivuotoja. Ensimmäisen vuorokauden aikana tulee runsaammin, ja sitten vähenee, kolmas ja neljäs päivä menee niin että yksi side riittää koko päivän tiputteluun ja yön voi olla ilman.

En tiedä liittyykö esivaihdevuosiin, mutta mulla tulee todella kylmä välillä, saatan maata peiton alla vaatteet päällä ja tulee niin helvetin kylmä että kun kokeilee peittoa sisäpuolelta, sekin on kylmä, tuntuu että kroppa suorastaan hohkaa kylmää, kun senhän pitäisi lämmittää ympäristöään.

Äidilläni loppui kuukautiset 51v, joten sitä odotellessa.

Vierailija
16/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalit vielä ja ikää 41 v.

Vierailija
17/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalit vielä ja ikää 49 v.

Vierailija
18/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui 44-v. Nyt 48-v.

Vierailija
19/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen loppumista runsastuivat huomattavasti. Sitten ihan lopussa niukkaa ja epäsäännöllistä. Multa poistettiin munasarjat melkein kokonaan 44 vuotiaana ja aika pian alkoi siantappovuodot. Yhdellä puolikkaalla munasarjalla siis. 50v loppui sitten kokonaan, nyt 55 vuotiaana vaihdevuosioireetkin jo ohi, aika kiivasta hikoilua oli muutama vuosi. En halunnut hormonihoitoa, koska estrogeeniriippuvainen sairaus ja sen oireet hävisi vaihdevuosioireiden alettua.

Vierailija
20/76 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppui 44-v. Nyt 48-v.

Niin aikaisin? Loppuivatko yhtäkkiä, vai lyhenikö tai pitenikö kierto ensin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi