Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset kuukautiset 40-50 vuotiailla?

Vierailija
22.03.2020 |

Onko teillä vielä säännölliset kuukautiset vai onko kuukautiset muuttuneet epäsäännöllisiksi tai muuten erilaisiksi kuin ennen?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalit.

Vierailija
62/76 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 v ja kierto alkanut lyhentynä jo 10 v sitten. Lyhyimmillään ollut keskimäärin 24-25 päivää, lyhyempiäkin siis ollut (mulle tuo on lyhyt, aiemmin epäsäännöllinen vähint. 31 pv). Vuoto kestää 6-8 pv joista 2-3 pv runsaana.

Nyt ei ole menkkoja, kun syön minipillereitä, ensisijaisesti juti menkkojen kuriin saamiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierto 25-28pv, tosin nyt oli 30pv en tiedä miksi, kuuluneeko ikään vai stressinkö syytä.

Kestävät sen mitä aina eli 2vrk runsasta ja 2vrk niukkaa.

Täytin viimekuussa 47v, hormoneja käyttänyt viimeksi 18-19v iässä e-pillereiden muodossa.

Vierailija
64/76 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi minipillerit pitäneet vuodot poissa, ja aionkin niitä jatkaa niin kauan kuin mahdollista. Ehkä silti alkaa tulla vuotoa jossain vaiheessa.

Vierailija
65/76 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hajuakaan mistään menkoista, koska viimeiset oisko kuusi vuotta ollut käytössä e-pillerit, joiden ansiosta ei tule menkkoja ollenkaan. Sopii mulle! Olen 44-vuotias.

Vierailija
66/76 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat loppui ihan yhtäkkiä ja siinä se oli 50-vuotiaana. Ei tullut edes mitään vaihdevuodeoireita. 

Vierailija
67/76 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 41-vuotias ja mulla ollut kymmenisen vuotta säännölliset ja helpot kuukautiset. Vuotoa kaksi päivää, niukkaa vuotoa kolme päivää.

Näin ei aina ollut. Mulla oli nuorempana endometrioosi ja pcos, kauheat mielialavaihtelut ja kipuja kierron joka vaiheessa. Kun sitten laihdutin itseni hoikaksi, löysin joogisen elämäntavan ja jätin sokerin pois, kuukautiskivut katosivat eikä uusi gynekologi uskonut, että minulla on endoa tai pcos:ää voinut ollakaan. Jos olen joskus (joulut ja kesälomat esim.) syönyt runsaammin sokeria, kivut palaavat sillä kierrolla.

Toisesta koronarokotteesta tuli kolmeksi kuukaudeksi takaisin nuo hirviömenkat ja olin pyörtyä kipuihin. Muuten on ollut tosi iisiä ja tasaista. Uskon, että ruokavaliolla ja joogalla voi vaikuttaa hormonitoimintaan. Olen jo nyt lukenut kirjoja aiheesta ja ottanut hyviä toimintamalleja käyttöön, että välttyisin hormonien käytöltä vaihdevuosina.

Vierailija
68/76 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee väsymys, ms-oireita menkkojen aikana.

Nyt vuodon 5. päivä , ja otan päikkärit aamusta asti uupunut.

Ekat vuodon päivät pään särkyä.

Kierto n 26-32, stressissä 42.

Liikahikoilua.

Vierailija
69/76 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikahikoilua.

46v.

Vierailija
70/76 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen kierto 21 päivää. Vuotoa 3-4 vuorokautta, ensimmäinen ja viimenen vuotopäivä niukka, muuten normaali vuoto.

Vierailija
71/76 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeita kuten alinan pierussa jossa lusikallinen paskaa.

Vierailija
72/76 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännölliset kuin kello. Pari ekaa päivää vuotaa reilusti, sitten rauhoittuu.

Samanlaiset olleet jo 20v. Ikää 47v

Vierailija
73/76 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48 ja kierto lyhentynyt viimeisen vuoden aikana. Nykyään voi olla 23-24 päivää, viime vuonna oli vielä säännöllisesti 28 päivää.

Vierailija
74/76 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlaiset kuin teinistä asti.. Tulevat suunnilleen neljän viikon välein ja kestävät sen 4-5 päivää. 41v olen.

Vierailija
75/76 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikahikoilua.

Mitä ovat ms-oireet? Kysyn tosissani koska en ymmärtänyt mitä toi ms tarkoittaa?

Vierailija
76/76 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 39 ja kierto nykyään 22-24 päivää. Ennen 28. Kierron lyheneminen alkoi jo monta vuotta sitten. Ensin osa kierrosta oli lyhyitä ja nykyään miltei jokainen. Veikkaan, että vaihdevuodet alkavat aikaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi