Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kaikki nyt itkevät, että rahat loppuvat? Jokaisella, siis JOKAISELLA tulisi olla se 3kk nettopalkkaa vastaava summa säästössä. Miksei ole?

Vierailija
19.03.2020 |

Johan tästä on toitotettu iät ja ajat. Kolmen kuukauden nettopalkkaa vastaava summa on oltava tilillä juuri tällaisia täysin odottamattomia tilanteita varten. Miksei teillä ole?

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole varaa säästää...Ei ole niin kovia tuloja.Meitä on perheessä 6 ja alle 3000€ tulot yht.

Vierailija
42/109 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voi v******a nämä ihmiset kun "ei ole rahaa". Sitten on tehty lapsia, hankittu lemmikkejä, asutaan pääkaupunkiseudulla ASUMIS/TOIMEENTULOILLA. Jokainen on vastuussa omasta elämästään eikä Suomi neidon nännissä tarvitse roikkua muiden veronmaksajien kustannuksella. Toivon, että kyseiset ihmiset saavat koronan ja siirtyvät henkimaailmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettekö te viher punikkeja äänestäneet siellä on kojamon ja ay rahaa. saitte mitä tilasitte. tuo kyllä ihmetytää jos yritys kaatuu 2kk tai n.s taitelija ei saa paskaansa kaupiteltua meidän muiden sekin pitäis maksaa

Vierailija
44/109 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normipalkansaajalla sen jotenkuten ymmärtää, mutta että monet yrittäjätkin ovat toimeentulotukiluukulla, kun yhtenä viikkona (tai jopa vajaana viikkona!) on vähemmän väkeä kuin normaalisti. Miksi ryhtyä yrittäjäksi, kun edellytyksiä yrittäjyyteen ei ole olemassa.

Jos olet yhtään lukenut uutisia ja seurannut aikaasi, niin tiedät, että työelämä on muuttunut valtavasti. Esim. Minä olen nk. pakkoyrittäjä.

Vierailija
45/109 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä kirjoitti:

Että voi v******a nämä ihmiset kun "ei ole rahaa". Sitten on tehty lapsia, hankittu lemmikkejä, asutaan pääkaupunkiseudulla ASUMIS/TOIMEENTULOILLA. Jokainen on vastuussa omasta elämästään eikä Suomi neidon nännissä tarvitse roikkua muiden veronmaksajien kustannuksella. Toivon, että kyseiset ihmiset saavat koronan ja siirtyvät henkimaailmaan.

Teitkö nyt niin, että yhdistelit erilaisia ketjun viestejä ja teit niistä tuollaisen yhteenvedon? Loit siis fiktiivisen hahmon. Vai oletko kännissä?

Vierailija
46/109 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa vain oikeaan öelämään, jossa ihmisillä ei ole panna tuollaisia summia rahaa säästöön. Meidän säästöt käytettiin edelluseen isompaan ostokseen, joka oli koira.

Eivät kaikki ole palkansaajia, joilla on turvatut lomat ja sairauslomat. Kun perheessä on kaksi pienyrittäjää ja terveysongelmia, niin ei ole niin helppoa. Vituttaa tuollainen ylimielinen ymmärtämättömyys.

Herra isä.

Lue tuo kirjoituksesi ja mieti miksi ostitte koiran.

En ihmettele yhtään rahattomuuttasi jos tyyli on tuo

Vierailija
47/109 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs säästät, jos melkein kaikki menee elämiseen ja sitten kun saa vähän säästöön hajoaa esim pesukone tai jääkaappi?

Vierailija
48/109 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon helpompaa kuluttaa vaikka 50 000 euroa (lainarahaa siis) kuin säästämällä säästää vastaava summa. Näin ainakin toimii keskiverto suomalaisen logiikka. 

Vierailija
49/109 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen jo valmiiksi työtön ja kela hoitaa rahat. Pärjään hyvin. :)

Vierailija
50/109 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa vain oikeaan öelämään, jossa ihmisillä ei ole panna tuollaisia summia rahaa säästöön. Meidän säästöt käytettiin edelluseen isompaan ostokseen, joka oli koira.

Eivät kaikki ole palkansaajia, joilla on turvatut lomat ja sairauslomat. Kun perheessä on kaksi pienyrittäjää ja terveysongelmia, niin ei ole niin helppoa. Vituttaa tuollainen ylimielinen ymmärtämättömyys.

Herra isä.

Lue tuo kirjoituksesi ja mieti miksi ostitte koiran.

En ihmettele yhtään rahattomuuttasi jos tyyli on tuo

Mitä jos yrittäisit ihan itse sanoa, mitä tarkoitat, etkä yritä vierittää sun sanojen ymmärtämistä mun niskoilleni. Se on ihan helppoa. Kirjoitat vain omin sanoin, mitä ajattelet.

Vierailija
51/109 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekö maksajiksi kirjoitti:

ettekö te viher punikkeja äänestäneet siellä on kojamon ja ay rahaa. saitte mitä tilasitte. tuo kyllä ihmetytää jos yritys kaatuu 2kk tai n.s taitelija ei saa paskaansa kaupiteltua meidän muiden sekin pitäis maksaa

Minä en ole mikään taiteilija enkä myy paskaa. Minulla sattuu olemaan tilitoimisto, jonka asiakkaat ovat pienyrittäjiä. Minun palveluni ja yritykseni on tarpeellinen ja tuottamani palvelut pakollisia, mutta jos ei ole yrittäjiä, eipä tarvita kirjanpitäjää ja palkanlaskijaakaan eikä verotilityksiäkään. Ehkä ensi kuussa lakkaan laskemasta sinunkin palkan tai sitten en laita maksatukseen niitä veroja, jotka sinä toimeentulotukena nostat. 

Vierailija
52/109 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljon helpompaa kuluttaa vaikka 50 000 euroa (lainarahaa siis) kuin säästämällä säästää vastaava summa. Näin ainakin toimii keskiverto suomalaisen logiikka. 

Mitenkäs sinun logiikkasi sitten toimii, jos tuossa on jotain vikaa. Tottakai kuluttaminen on helpompaa kuin tienaaminen. Jos sinulla on sellainen ongelma, että sinulle tulee rahaa enemmän kuin ehdit kuluttamaan, laita yhteystietosi, niin minä voin helpottaa, jos se kuluttaminen tuntuu vaikealta. Sehän olisi win-win -tilanne. Ai mitä, eikö käykään? Haluat kuitenkin itse mieluummin kuluttaa? Mites se nyt niin, kun sehän oli kamalan vaikeaa sinun mukaasi? 

Vierailija
53/109 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksinyrittäjä, ollut jo vuodesta 2006. Olen pitänyt huolen siitä, että firman tilillä on aina rahaa, jos yllättävää tapahtuu. Olen todella poikkeuksellisessa tilanteessa suhteessa moneen muuhun yrittäjään. Firman tilillä yli 50 000 ja omalla säästötilillä yli 60 000 (johtuu osin juuri saamastani 40 k perinnöstä). 

En yritä v-ttuilla enkä pröystäillä. Totesinkin, että olen täysin poikkeuksellisessa asemassa, mutta hirvittää muiden tilanne. Ei olisi minunkaan tilanne tällainen, jos tämä kriisi olisi tapahtunut 10 v sitten. 

Niille, jotka kauhistelevat sijoituksia. Unohtakaa ne rahat. Älkää miettikö, että ne rahat ovat kadonneet. Eivät ole. Antakaa olla siellä ja tilanne muuttuu jossain vaiheessa. Turha miettiä niitä hävityiksi. Itselläkin sijoitukset punaisella, mutta niin on kaikilla. 

Vierailija
54/109 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se paha päivä, mihin puskuri oli säästetty, ehti tulla jo ennen koronaa. Pari viime kk alkoi helpottaa, mutta nyt kun koronakriisi tuli, niin molempien työpaikoille tuli yt:t, joten vähintään lomautuksia edessä. Niin kauan kun niitä ei tule, niin tietysti yritämme säästää niin paljon kuin voimme. Mutta ei tuollaista puskuria ehdi tässä ajassa säästämään.

Vierailija
55/109 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menisi varmaan yli kuusi vuotta tuollaisen summan säästämiseen eli kyllä siinä saa aika monta vuotta säästää ennen kuin pääsee ostamaan sen haluamansa jutun. Paljon kivempaahan se on, että se juttu on jo käytössä sen kuuden vuoden aikana.

Vierailija
56/109 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yksinyrittäjä, ollut jo vuodesta 2006. Olen pitänyt huolen siitä, että firman tilillä on aina rahaa, jos yllättävää tapahtuu. Olen todella poikkeuksellisessa tilanteessa suhteessa moneen muuhun yrittäjään. Firman tilillä yli 50 000 ja omalla säästötilillä yli 60 000 (johtuu osin juuri saamastani 40 k perinnöstä). 

En yritä v-ttuilla enkä pröystäillä. Totesinkin, että olen täysin poikkeuksellisessa asemassa, mutta hirvittää muiden tilanne. Ei olisi minunkaan tilanne tällainen, jos tämä kriisi olisi tapahtunut 10 v sitten. 

Niille, jotka kauhistelevat sijoituksia. Unohtakaa ne rahat. Älkää miettikö, että ne rahat ovat kadonneet. Eivät ole. Antakaa olla siellä ja tilanne muuttuu jossain vaiheessa. Turha miettiä niitä hävityiksi. Itselläkin sijoitukset punaisella, mutta niin on kaikilla. 

Minä en ole mikään sijoituskonkari ja siksi minua hirvittää nyt sijoitusteni takia. Onko oikeasti tässäkin tilanteessa niin, että ne sijoitukset ajan myötä vielä nousevat? Onko tämä sittenkin ihan "normipäivä"? Ei minua ole moni muu asia hetkauttanut ja sijoituksiin en ole koskenut vuosikausiin, mutta tämä on sellainen tilanne, johon ei vain nyt hermo meinaa riittää. Oliko esimerkiksi 2009 vuoden kriisissä sama juttu, että ajan myötä sijoitukset palasivat ennalleen ja kukaan ei menettänyt mitään? 

Vierailija
57/109 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli viisi vuotta sitten kahden vuoden elämiseen tarvittava vararahasto. Jäin työttömäksi, käytin säästöni ja etsin edelleen töitä - turhaan, minkä ovat jo TE-virkailijatkin myöntäneet. Olen kaukana köyhyysrajan alapuolella.

Toivottavasti sinä umpiluisine kalloinesi ja veemäisine asenteinesi pääset maistamaan samaa riemua. Mahdollisimman pian.

Etkä ole mitenkään tämän viiden vuoden aikana saanut kuluja alas? Kaikki kulutusluotot, autolainat, asuntolainat, yms juokseen edelleen? 

Kulutusluottoja ei ole koskaan ollut. Autoni olen aina ostanut käteisellä (viimeisin maksoi 250 euroa). Kun säästöni loppuivat, minua ei hyväksytty työttömäksi työnhakijaksi, vaan pompoteltiin täysin tulottomana paikasta toiseen melkein vuoden ajan. Kun lopulta pääsin TE-toimiston asiakkaaksi, olin jo asumis-, sähkö-, puhelin- ja nettilaskujen niin pitkällä perintätoimiston asiakkaana, että maksan myös jo alkuperäiseltä summaltaan maksettuja laskuja mutta koko ajan kasvavia kuluja varmasti lopun ikääni, jos siis pääsen töihin.

Riemastutan sinua vielä lisää: ennen työttömyyttäni olin pitkään yrittäjä. Palkansaajien silmittömästi vihaama riistäjäkapitalisti, tosiasiassa vain oman elantonsa ansaitseva ja pikkuhiljaa säästöön rahaa paneva ammatinharjoittaja. Kiroan lopun ikääni sitä päivää, kun jouduin valtion säästötoimenpiteiden eli irtisanomisen uhriksi ja ansiosidonnaisen sijasta lähdin tarjoamaan ammattitaitoani yrityksille toiminimellä.

Onnekseni tein niin paljon töitä, ettei ympärille kerääntynyt kavereita, perhettä eikä edes lemmikkieläimiä. Yksin voin olla nälässä, mutta muita olisi vaikea katsella tässä jamassa.

Vierailija
58/109 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole mikään sijoituskonkari ja siksi minua hirvittää nyt sijoitusteni takia. Onko oikeasti tässäkin tilanteessa niin, että ne sijoitukset ajan myötä vielä nousevat? Onko tämä sittenkin ihan "normipäivä"? Ei minua ole moni muu asia hetkauttanut ja sijoituksiin en ole koskenut vuosikausiin, mutta tämä on sellainen tilanne, johon ei vain nyt hermo meinaa riittää. Oliko esimerkiksi 2009 vuoden kriisissä sama juttu, että ajan myötä sijoitukset palasivat ennalleen ja kukaan ei menettänyt mitään? 

En ole sijoituskonkari itsekään. Kuukausisäästänyt jo vuosia (yli 10) rahastoihin ja viime vuosina vasta aloittanut osakkeet. Kyllä ne nousee. Ja ei, tämä ei ole missään nimessä normipäivä. Nousuun uskon täysin. Menee varmasti ainakin 3-5-10 vuotta, mutta nousu tapahtuu. 

Nyt täysin turhaa panikoida sijoitusten kanssa, sillä jos nyt myyt, niin silloin olet hävinnyt. Anna ajan kulua. Varmasti joitain yrityksiä menee konkkaan, mutta jos suinkin mahdollista kannattaa nyt sijoittaa useampaan yritykseen, niin eivät ole samassa korissa. 

Vierailija
59/109 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, mutta sijoitusten arvo laskee hurjaa vauhtia.

Vierailija
60/109 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 10 000 säästötilillä unelmia varten. Vähän riipaisee jos se nyt menee selviytymiseen. Mut toisaalta mun tärkein unelma on ehkä kuitenkin perus arki, joka sujuu.