Jos Suomessa ei nyt osaa eristäytyä tai olla karanteenissa, on ulkonaliikkumiskielto seuraava toimenpide
Kommentit (206)
Minä en ole tota hallitusta äänestänyt, joten enpä heitä kuuntele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydellistä ei kyllä tule. On monia aloja, joilla on pakko päästä käymään töissä. Kuten omani.
Kuinka moni 70 vuotias on töissä?
Missä kohtaa aloituksessa mainittiin mitään iästä?
Ei ole käynyt ilmi, että muut ryhmät olisivat kieltoa rikkoneet.
Mä yritin tänään takoa yli 80 vuotiaille monisairaille vanhemmilleni järkeä, että sinne kauppaan ei nyt lähdetä haahuilemaan, koska minä asun lähellä ja olen moneen kertaan painottanut, että minä hoidan kaikki heidän kaupassakäynnit. Vaikka juuri eilen sanoin, että käyn sitten huomenna teille kaupassa, niin tänään kun soitin ja kysyin, että mitä tuodaan, niin isä sanoi, että hän kävi jo kaupassa.
Yritin vääntää rautakangesta, että nämä säännöt on tehty juuri heitä, monisairaita vanhuksia suojellen, mutta isä vaan nillitti, että "mutta kun paikallislehdessä luki, että kaupassa saa käydä". Teki mieli saman tien painella paikallislehden toimitukseen ripittämään toimittajia. Eihän nää vanhukset usko muutenkaan, saatika että jotkut paikallistoimittajat heittää vielä lisää löylyä ja suorastaan kannustaa mummoja kauppoihin haahuilemaan.
Sanoin ihan suoraan, että jos te vanhukset ette ymmärrä pysyä kotona, niin seuraavaksi tulee ulkonaliikkumiskielto. No eipä sekään tainnut heitä vakuuttaa. Se on kuin uhmaikäisiä pikkulapsia paimentaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydellistä ei kyllä tule. On monia aloja, joilla on pakko päästä käymään töissä. Kuten omani.
Yleisestä ulkonaliikkumiskiellosta puhutaan silti, oli se sitten keiden tahansa rikkomuksien seuraus.
Vierailija kirjoitti:
Ikä yksin lisää hurjasti riskiä. Jos lisäksi sairautta tai huonossa kunnossa, on jo kaksi riskiä. Ymmärtääkö seniori nyt?
Lappu persuksiin jääräpäille, jotka typeryyttään uhmaa ohjetta, että tätä ei hoideta, jos sairaalaan joutuu.
Plus se, että iloisesti voidaan levittää tautia. Siksi minäkin teen etätöitä, en heilu kavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitäkään pystyttäisi valvomaan kovinkaan tarkasti, vahvan suosituksen voi korkeintaan antaa.
Sakkoja tai vankeutta, kyllä sitä pystytään valvomaan jos halutaan. Puolustusvoimat tukee ja reservistä otetaan lisää väkeä vahtiin.
Täällä ei ollut tuollaista ulkonaliikkumiskieltoa edes sodan aikaan. Nyt jäitä hattuun siellä!
Vierailija kirjoitti:
Ikä yksin lisää hurjasti riskiä. Jos lisäksi sairautta tai huonossa kunnossa, on jo kaksi riskiä. Ymmärtääkö seniori nyt?
Lappu persuksiin jääräpäille, jotka typeryyttään uhmaa ohjetta, että tätä ei hoideta, jos sairaalaan joutuu.
Näin on. Biologiselle ikääntymiselle ei voi mitään, vaikka olisi hyvä yleiskunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisestä ulkonaliikkumiskiellosta puhutaan silti, oli se sitten keiden tahansa rikkomuksien seuraus.
Tottakai puhutaan. Mutta tällä hetkellä karanteenissa sairaat, altistuneet, matkustaneet ja vanhukset. Onko tiedossa, mikä muu ryhmä tätä laajasti rikkoo kuin yli 70-vuotiaat?
Vierailija kirjoitti:
Mä yritin tänään takoa yli 80 vuotiaille monisairaille vanhemmilleni järkeä, että sinne kauppaan ei nyt lähdetä haahuilemaan, koska minä asun lähellä ja olen moneen kertaan painottanut, että minä hoidan kaikki heidän kaupassakäynnit. Vaikka juuri eilen sanoin, että käyn sitten huomenna teille kaupassa, niin tänään kun soitin ja kysyin, että mitä tuodaan, niin isä sanoi, että hän kävi jo kaupassa.
Yritin vääntää rautakangesta, että nämä säännöt on tehty juuri heitä, monisairaita vanhuksia suojellen, mutta isä vaan nillitti, että "mutta kun paikallislehdessä luki, että kaupassa saa käydä". Teki mieli saman tien painella paikallislehden toimitukseen ripittämään toimittajia. Eihän nää vanhukset usko muutenkaan, saatika että jotkut paikallistoimittajat heittää vielä lisää löylyä ja suorastaan kannustaa mummoja kauppoihin haahuilemaan.
Sanoin ihan suoraan, että jos te vanhukset ette ymmärrä pysyä kotona, niin seuraavaksi tulee ulkonaliikkumiskielto. No eipä sekään tainnut heitä vakuuttaa. Se on kuin uhmaikäisiä pikkulapsia paimentaisi.
Nuo boomerit uskoo ihan kaiken mitä mediassa sanotaan, ne on aivopesty siihen lapsesta asti. Isäni on ihan samanlaisesti vietävissä.
Jos tulee ulkonaliikkumiskielto, niin ei se tarkoita täydellistä sisälle eristäytymistä.
Toki kaikki baarit, ravintolat ym suljetaan, mutta ihmiset saa käydä välttämättömillä ostoksilla, pankissa ja apteekissa.
Trollit täällä lietsovat keskenään hysteriaa näköjään...
Vierailija kirjoitti:
No eihän ulkonaliikkumiskielto sitä tarkioitakaan, ettei sinne ulos kukaan saa mennä, vaan sitä että sinulla tulee olla syy ulkonaliikkumiseen ja sinun täytyy kyetä se syy myös perustelemaan, eli todisteet pitää löytyä, jos viranomaiset sinut pysäyttää, muuten rapsahtaa sakot, tai voit joutua jopa putkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitäkään pystyttäisi valvomaan kovinkaan tarkasti, vahvan suosituksen voi korkeintaan antaa.
Sakkoja tai vankeutta, kyllä sitä pystytään valvomaan jos halutaan. Puolustusvoimat tukee ja reservistä otetaan lisää väkeä vahtiin.
Täällä ei ollut tuollaista ulkonaliikkumiskieltoa edes sodan aikaan. Nyt jäitä hattuun siellä!
Sota oli itä-rajalla, joten aivan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai puhutaan. Mutta tällä hetkellä karanteenissa sairaat, altistuneet, matkustaneet ja vanhukset. Onko tiedossa, mikä muu ryhmä tätä laajasti rikkoo kuin yli 70-vuotiaat?
Miten liittyy mihinkään mitä sanoin? Pohdintasi 70-vuotiaiden käytöksestä ei liity mihinkään, koska itse selvästi puhuin työikäisistä. Aloitusta ei ole rajattu ikään tai muutenkaan.
Täydellistä ulkonaliikkumiskieltoa ei tule, vaikka kaikki maailman mummot ja papat karkailisivat nyt ikkunoista kadulle riehumaan.
Tekisi mieli käydä naulaamassa vanhempieni ulko-ovi kiinni. Voin tiputtaa ruokaa postiluukusta. Eivät ne jäärät usko mitään järkipuhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten liittyy mihinkään mitä sanoin? Pohdintasi 70-vuotiaiden käytöksestä ei liity mihinkään, koska itse selvästi puhuin työikäisistä. Aloitusta ei ole rajattu ikään tai muutenkaan.
Täydellistä ulkonaliikkumiskieltoa ei tule, vaikka kaikki maailman mummot ja papat karkailisivat nyt ikkunoista kadulle riehumaan.
Sinä et taida edes ymmärtää, mitä ulkonaliikkumiskielto tarkoittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kahden viikon sisään sellainen varmaankin tulee kun ihmiset eivät usko annettuja määräyksiä. Saat sitten sinäkin kokea sen edes kerran elämässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako olla todellinen tavoite tuo ulkonaliikkumiskielto? Sen verran ympäripyöreää settiä tulee ohjeistukseksi kun tivataan mitä tää karanteeni tällä hetkellä käytännössä tarkoittaa.
Karanteeni? Nyt on voimassa vasta kaikkia koskevia rajoituksia, kuten kokoontumiskielto.
Karanteeni koskee ainoastaan tartunnan saaneita, altistuneita ja ulkomailta palanneita.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole tota hallitusta äänestänyt, joten enpä heitä kuuntele.
Eihän kukaan ole tuota hallitusta äänestänyt, kun Suomessa ei hallitusta muodosteta kansanäänestyksellä. Tässä tilanteessa toki on hallituksen linjauksilla takanaan myös kaikkien eduskuntapuolueiden ja presidentin tuki. Ja oppositiopuolueethan olisivat vieläkin tiukemman valvonnan kannalla.
Mitä hallituksen suosituksia sinä aiot jättää noudattamatta ja mitä puoluetta itse äänestit ek-vaaleissa?
No ei ulkonaliikkumiskielto tarkoita sitä että yhteiskunnan kannalta elintärkeisiin töihin ei saisi kulkea. Se koskee kaikkea muuta osaa väestöstä, poislukien kaupassa ja apteekissa käynti sekä koiran/muun eläimen (esim. hevonen) välttämätön ulkoilutus.