Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat ja rahattomat Official

Vierailija
18.03.2020 |

Mielenkiintoinen formaatti! Aiotteko katsoa? Mä kattelen tässä juuri karanteenissa.

Kommentit (1107)

Vierailija
921/1107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaja-Sanna kehuu tykkäävänsä laadukkaista vaatteista, ja päällä Oddmolly-rääsy. Ikinä en rahoja pistäisi tuollaiseen ylihintaiseen rättiin.

Olen tykännyt tästä sarjasta, mutta tästä jaksosta taidan saada traumoja.

Vierailija
922/1107 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko nyt sortua klassiseen av-syntiin ja kutsua "kaunotarta" tavikseksi: ihmettelen, miten ihmeessä tämä Tertta on voinut olla joku huippumalli?! Pienet tihrusilmät ja pottunenä, joka kaartaa hyppyriksi. Toki ollut nätit blondit hiukset ja kiva kroppa, mutta kasvoiltaan korkeintaan "perusnätti", kauniimpia kävelee joka päivä useita vastaan jopa näin korona-aikaan. No, ajat toki olivat eri, ehkä joskus tämä oli joku ihanne. Nykyään ei pärjäisi ulkonäöllään ollenkaan.

Malli voi olla aika erikoinenkin ulkonäöltään, ei tarvitse olla klassisen kaunis. Kunhan piirteet ovat kiinnostavat.

Saimi Hoyer on tästä hyvä esimerkki. Oon aina miettinyt, miten joku hänen näköisensä voi olla huippumalli.

Olimme Saimin kanssa yhtä aikaa raskaana. Saimi odotti kuopusta, minä esikoista ja Saimi teki keikan, johon myös minä osallistuin taustalla.

Kaikki pisteet hänelle. Kyllä, ei ole missikaunis, mutta on niin ammattilainen mallina. Osaa homman 200%. Tajuaa heti, mitä kaivataan ja on mukana, kunnes homma on purkissa.

Saimin huippuvuodet olivat silloin jo kaukana takana, mutta ote oli täysin ammattilainen loppuun asti,

Miksi ihmiset sekoittaa missit ja mallit? Missi esittelee itseään, missi valitaan kauneuskilpailussa.

Malli esittelee jotain tuotetta: vaatteita, koruja, meikkejä jne. Vissi ero. Malleissakin on sitten vielä eroja, on alusvaatemallia, näytösmallia, kaupallista mallia jne.

Saimi on persoonallinen ja kuvauksellinen eli hyvä malli.

Missin kuuluu olla nätti.

Itse kuitenkin katselen mieluiten sellaisia muotikuvia, joissa malli on myös nätti. Jos on kovin "persoonallinen" (lue: epäkaunis), niin käännän sivua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1107 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ton opiskelia perheen. Näyttää olevan tulossa toinen lapsi.. Toivottavasti ovat saanneet raha ongelmat selviksi. 

Vierailija
924/1107 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä jotkut jaksaa kitistä köyhemmän perheen verhoista ym. 

En ole itsekään rikkaudella pilattu, mutta olen saanut erittäin arvokkaita tekstiilejä ja kodin tarvikkeita lahjaksi paremmin toimeentulevilta sukulaisilta. Esim. pussilakanat on niin kalliita, että tuskin arvasin panna niitä käyttöön, etteivät kulu. :D

Kirppareilta olen ostellut todella halpaan hintaan vaatteita, esim. takkeja, jotka ovat uutena maksaneet hunajaa, mutta koska omistaja on niistä halunnut luopua eurolla parilla, niin ei minulla ole mitään sitä vastaan. 

Valitettavaa on, että ne jotkut Vallilan verhot eivät muutu vuokra-, ruoka- eikä käyttörahoiksi. Ne ovat vain kangasta. 

Muuttuuhan ne juuri siellä kirppiksellä. Jos saat kalliin tuotteen lahjaksi ja olet pa, niin mikset myisi sitä pois saadaksesi rahaa vaikka parsakaalin lapselle? Sitäpaitsi, jos "ostelet" huviksesi kirppikseltä, niin rahaa siinäkin kuluu. Itse en ostaisi kahta talvitakkia, jos olisi tingittävä lapsen ruuasta, leluista tai harrastuksista. Yhdelläkin palttoolla pärjää. Eikä kalliita merkkejä kirppariltakaan muutamalla eurolla saa, kyllä ihmiset osaa hinnoitella.

Tämä oli esimerkki, että tuo ns. köyhä perhe on ehkä saanut nuo verhot lahjaksi, kuten itsekin olen saanut tekstiilejä. 

Minulla on rahaa ostaa kyllä lapsilleni muutakin kuin parsakaalia, vaikka en ole rikkaudella pilattu. Ostelen kirppikseltä mitä ostelen ja se ei ole kenenkään ruokalautaselta pois. 

Ja jos sinä et ole saanut kallista merkkitakkia kirppikseltä muutamalla eurolla, niin se ei tarkoita, etteikö niitä siellä olisi ollut myynnissä. Minä olen ostanut kuitenkin esim. 3 eurolla usean satasen takin. 

Ja jos oletetaan, että esim. isovanhemmat antavat lahjaksi Vallilan verhot, niin olisihan niitä noloa myydä. Eivätkö lahjan antajat ihmettelisi, miksei niitä ole koskaan ikkunoissa. He mahdollisesti pahoittaisivat mielensä siitä, että verhot eivät olekaan olleet mieleiset. 

Vierailija
925/1107 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen vielä lisäys, siis tuohon kirpparilta ostettaviin vaatteisiin. Tämä inisijä kirjoittaa, että "ostelet huviksesi takkeja". 

Mistä päättelet, että ostelen huvikseni. Jos tarvitsen itse talvitakin, voin ostaa sen kirpparilta. Jos tarvitsen itse kesätakin, voin ostaa senkin. 

Jos joku muu perheessäni tarvitsee takin, niin edelleen voin katsoa kirpparitarjonnan. 

Mistä sinä tähän sen huvin tempaisit? 

Ja yhdellä takillako itse painelet menemään kesät talvet? 

Ota nyt järki käteen ihminen!

Vierailija
926/1107 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo rikkaammaan puoliskon nainen oli minusta aika luotaansatyöntävä. Miksi mitää opettaa ja kädestä pitäen opettaa aikuisia ihmisiä, että tehkää näin. Itse en missään tapauksessa tuon naisen mihinkään seminaariin tai ostaisi hänen yritykseltään mitään. Tuo asenne oli juurikin se.

Katsoin juuri tämän jakson netistä ja piti kaivaa tämä keskustelu esiin. Siis tuo Sanna on niin luotaantyöntävä, antaa todella nolon kuvan itsestään lapsellisine rahaneuvoineen. Aikaisemmat rikkaat vaikuttivat paitsi oikeasti varakkaammilta, myös sivistyneemmiltä. Tämä rouva vaikuttaisi olevan lähinnä nousukaslähäri, tulee mieleen sopulibloggaajien ”luksus”, Odd Molly -riepuja myöten.

Vierailija
927/1107 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vallilan verhotkin voi saada aika edullisesti, jos ovat alennuksessa:

https://www.vallila.fi/products/aurajoki-verho-140x250-cm?variant=15960…

Todellakin "aika". Kaksi verhoa tekee jo 70, joka on lähelle viikkobudjettia.

Nyt en ymmärrä tätä hälyä verhoista. Ne on kertaostos ja käyttöikä helposti kymmenen vuotta. Kauniista verhoista on iloa joka päivä ja ne ei lihota eikä niistä tule kuluja sen jälkeen kun ne on hankittu. Vrt. esim lemmikki joka ostetaan halvalla tai saadaan ilmaiseksi (kissanpentu), mutta sitä saa syöttää 10-15 vuotta, siihen kissanhiekat ja madotuslääkkeet sun muut päälle. 

Jos ne verhot myisi pois ja ostaisi rahoilla ruokaa, ne rahat olis syöty alta aikayksikön ja sen jälkeen olisi ikkunassa jotkut rumat verhot tai lakanat muistuttamassa päivittäin siitä, kuinka köyhiä ollaan. Kuka sellaista ankeutusta jaksaa? Kyllä köyhänkin kotona saa olla jotain kaunista, joka piristää mieltä. 

Vierailija
928/1107 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vallilan verhotkin voi saada aika edullisesti, jos ovat alennuksessa:

https://www.vallila.fi/products/aurajoki-verho-140x250-cm?variant=15960…

Todellakin "aika". Kaksi verhoa tekee jo 70, joka on lähelle viikkobudjettia.

Nyt en ymmärrä tätä hälyä verhoista. Ne on kertaostos ja käyttöikä helposti kymmenen vuotta. Kauniista verhoista on iloa joka päivä ja ne ei lihota eikä niistä tule kuluja sen jälkeen kun ne on hankittu. Vrt. esim lemmikki joka ostetaan halvalla tai saadaan ilmaiseksi (kissanpentu), mutta sitä saa syöttää 10-15 vuotta, siihen kissanhiekat ja madotuslääkkeet sun muut päälle. 

Jos ne verhot myisi pois ja ostaisi rahoilla ruokaa, ne rahat olis syöty alta aikayksikön ja sen jälkeen olisi ikkunassa jotkut rumat verhot tai lakanat muistuttamassa päivittäin siitä, kuinka köyhiä ollaan. Kuka sellaista ankeutusta jaksaa? Kyllä köyhänkin kotona saa olla jotain kaunista, joka piristää mieltä. 

Jotkut jäi Vallilan verhoihin hengailemaan niin etteivät tahdo irti päästä, jäivät koukkuun.

Vierailija
929/1107 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ton opiskelia perheen. Näyttää olevan tulossa toinen lapsi.. Toivottavasti ovat saanneet raha ongelmat selviksi. 

Epäilen vahvasti että ovat saanneet. Eipä ulosotto ainakaan likalta pääse viemään kun kotiäitinä on.

Vierailija
930/1107 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi jakso parhaillaan menossa Nelosella.

Vierailija
931/1107 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kissa, hyvin ihmisrakas näyttää olevan kun oli heti sinut uusien ihmisten kanssa.

Vierailija
932/1107 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääh, miksi tuo mies toistelee eri yhteyksissä, miten koittaa "pikku kapitalistia" kouluttaa pojastaan?

Antaa aika, öhm, pöntön kuvan.

Ja taas kuitattiin lyhyesti, että rahat on tehty myymällä metsää ja kiinteistöjä ja sijoittamalla. Niin, no mistä se alkupääoma (metsä?) on tullut, ettei vain perintönä?

Vierailija
933/1107 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella symppis toi nainen. Hienompi koti kuin Tahkon kämppä.

Vierailija
934/1107 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana mies, kun kouluttaa pojastaan pikku kapitalistia.

Vierailija
935/1107 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tuo rikkaan viikkobudjetti sitten oli, en saanut selvää? 1200?

Vierailija
936/1107 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on Sukarin ohella toinen oikeasti rikas tyyppi mukana ohjelmassa. Huvitti tuo Rolexin ostaminen lentokentältä pikku päissään-juttu. Kun on liitua millä piirtää, voi toteuttaa kaikenlaisia päähänpistoja.

Vierailija
937/1107 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävää. Jos tuo mies tekee töitä 15min päivässä ja nyt viettää ensimmäistä kertaa aikaa poikansa kanssa niin mitä ihmettä se touhuaa loput 23h45min päivästä?

Vierailija
938/1107 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marko unohtaa kertoa, että oli äitinsä omistamassa hoitokodissa töissä. Myöhemmin myi Attendolle hoivakodit. Että silleen lähärinä pääsee roimitusjohtajaksi.

Vierailija
939/1107 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ääh, miksi tuo mies toistelee eri yhteyksissä, miten koittaa "pikku kapitalistia" kouluttaa pojastaan?

Antaa aika, öhm, pöntön kuvan.

Ja taas kuitattiin lyhyesti, että rahat on tehty myymällä metsää ja kiinteistöjä ja sijoittamalla. Niin, no mistä se alkupääoma (metsä?) on tullut, ettei vain perintönä?

Työskenteli lähihoitajana, osti metsää ja asuntoja ja myi niitä pois ja osti ja myi taas.ä, sillä teki miljoonansa.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/2d871894-5c22-4028-af34-c6087fc…

Vierailija
940/1107 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten selkäkipuinen lähti lautaileen? Jos selkä on niin kipeä ettei töihin pysty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi