Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Angiinan jälkitaudit, mitä

Vierailija
18.03.2020 |

A-streptokokki kyseessä ja antibioottikuuri vedetty. Tuleeko yleensä lisäksi jälkitauteja ja mitä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anribiootin kanssa ei välttämätyä tule. Yleensä ne on lihas- tai niveltulehduksis. Mun isällä tulehtui polvet niin ettei se pystynyt seisomaan. Sille sanottiin että ole tyytyväinen kun tulehdus iski polviin eikä sydämeen

Vierailija
2/5 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähes jatkuva strepto, välillä näkyy testeissä ja välillä ei. Antibioottia ei siis saa. Jatkuvat lihas- ja nivelkivut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niveltulehduksia sain sormiini ja polviin. Hoidoksi ensi vaiheessa määrätty V-Pen mega oli annostukseltaan liian pieni. Angiina kroonistui ja jouduin viimein sairaalahoitoon, jossa sitten tropit alkoivat tehota. Silti sorminivelet tulehtuivat ja kipuilivat aika ajoin. Särkylääkettä kehotettiin syömään. Meni 20 vuotta ja sain lähetteen reumapolille, kun tilanne oli se että aamuisin turvonneet nivelet heloittivat punaisina, en saanut sormia suoriksi ja tavarat tippuivat käsistä. Sitten pistelin 9 kk kuurin hydroksiklorokiinia ja oireet lievittyivät vähitellen. Kummallinen asia on se, että välillä veressä näkyi se mystinen reumatekijä ja välillä ei. Ja vielä kummallisempaa, että se on näkynyt verikokeissa silloin, kun olen kokenut itseni aivan terveeksi.

Vierailija
4/5 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa leikattiin nielurisat ja se auttoi kyllä siihen, että angiina hävisi. Mutta niveliä kyllä pakotti pitkään ja erityisesti jos sai jonkin hengitystieinfektion. Myöhemmin sitten puhkeisikin astma.

Vierailija
5/5 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain elämäni ensimmäisen angiinan, jälkitautina nopeasti edennyt korvatulehdus.

Siitä eteni ohimolohkoon, sairaalassa viikko. Antibiootit suonensisäisesti & puhdistusleikkaus. Perusterve & liikuntaa harrastava, sairastuminen tuli yllätyksenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi