Rikkaat ja rahattomat Official
Mielenkiintoinen formaatti! Aiotteko katsoa? Mä kattelen tässä juuri karanteenissa.
Kommentit (1107)
Itse ainakin aiemmin ymmärtänyt niin että kaikki asumiskulut on hoidettu, mutta muut laskut maksetaan näistä rahoista? Sitäpaitsi voihan rahoja vaikka sijoittaa
Mun mielestä tää kotkalainen rikas perhe vaikutti oikein kivalta. Kuten on jo nähty, niin aika moni on tässä ohjelmassa promoamassa omaa yritystään ja se on mulle ainakin ihan ok. Mulle tuli ainakin hyvä mieli kun olivat korjanneet vessan lampun ja ostivat muumiastioita lahjaksi. Tämä vähävarainen pariskunta vaikutti myös sympaattiselta, toivon että he saavat asiansa järjestykseen ja mies pääsee palaamaan sairaslomalta töihin.
Tää oli kyllä paras jakso tähän mennessä. Molemmat osapuolet tosi hyväntahtoisia.
Vierailija kirjoitti:
Siis tämä kuopiolainen pariskunta. Jotkut rikkaat elävät vetoisissa pikkukämpissä ja ajavat vanhoilla autoilla, tiedetään. Tämä muija on kuitenkin niin leveilijä, että jos paalua oikeasti olisi, olisi auto uusi Leksus, ja kämppäkin vähän enemmän luksus. Nyt Etuovessa on myynnissä samanlainen kaksio näkymin Valkeisenlammelle, hintalappu 154 000 e. :p
Minä satun tuntemaan tämän pariskunnan. Ovat todella mukavia ja mielenkiinnosta katsoin ohjelman millaisen kuvan se heistä antaa. Antoi ihan oikeanlaisen osaltaan. Mitä tuohon vetoisassa pikkukämpässä asumiseen tulee ja muuhun ohjelmassa näkyvään omaisuuteen niin heille taitaa vaan olla parempi tämä ratkaisu arjessa(asuminen varsinkin). Joillakin aloilla kun tuo etätyö on mahdollista niin voi olla vaikka useamman sadantonnin mökillä niitä etätöitä tekemässä suurimman osan vuotta... Ehkäpä mökin rannassa on jonkunlainen "soutuvenekin".
Ei ihmisistä näe päälle päin ketkä on rikkaita ja ketkä ei. Ne tosi rikkaan näköiset saattaa elää turhan leveästi ja velkarahalla ja kun talous kaatuu niin se kaatuu rymisten.
Ja joku täällä jo moitti Niklaksen rouvaa leveilijäksi, mun mielestä hänellä oli enemmänkin jalat maassa ja toimi ruokakaupassakin tosi fiksusti ja tuntui ymmärtävän rahan arvon. Jos irtoripset ja tekokynnet tekee leveilijän niin ok... varmaan aika moni laittautuisi telkkaria varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tämä kuopiolainen pariskunta. Jotkut rikkaat elävät vetoisissa pikkukämpissä ja ajavat vanhoilla autoilla, tiedetään. Tämä muija on kuitenkin niin leveilijä, että jos paalua oikeasti olisi, olisi auto uusi Leksus, ja kämppäkin vähän enemmän luksus. Nyt Etuovessa on myynnissä samanlainen kaksio näkymin Valkeisenlammelle, hintalappu 154 000 e. :p
Minä satun tuntemaan tämän pariskunnan. Ovat todella mukavia ja mielenkiinnosta katsoin ohjelman millaisen kuvan se heistä antaa. Antoi ihan oikeanlaisen osaltaan. Mitä tuohon vetoisassa pikkukämpässä asumiseen tulee ja muuhun ohjelmassa näkyvään omaisuuteen niin heille taitaa vaan olla parempi tämä ratkaisu arjessa(asuminen varsinkin). Joillakin aloilla kun tuo etätyö on mahdollista niin voi olla vaikka useamman sadantonnin mökillä niitä etätöitä tekemässä suurimman osan vuotta... Ehkäpä mökin rannassa on jonkunlainen "soutuvenekin".
Ei ihmisistä näe päälle päin ketkä on rikkaita ja ketkä ei. Ne tosi rikkaan näköiset saattaa elää turhan leveästi ja velkarahalla ja kun talous kaatuu niin se kaatuu rymisten.
Tuo on ihan totta, että päällepäin on vaikea nähdä varakkuutta. Ehdin katsoa tän päivän jaksoa vasta lopusta enkä tiennyt kummat oli kumpia, mutta olisin veikannut väärinpäin. Monet rikkaat korostavat ulkonäössä vaatimattomuutta ja näyttävät minimalistisilta, ja monilla köyhähköillä nuorilla naisilla on meikkiä ja isot ripset, mutta nyt menikin toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Ja joku täällä jo moitti Niklaksen rouvaa leveilijäksi, mun mielestä hänellä oli enemmänkin jalat maassa ja toimi ruokakaupassakin tosi fiksusti ja tuntui ymmärtävän rahan arvon. Jos irtoripset ja tekokynnet tekee leveilijän niin ok... varmaan aika moni laittautuisi telkkaria varten.
Iidahan aloitti yrittäjän uransa ripsistudiolla, lehtijuttu vuodelta 2016.
http://www.karhulalainen.net/karhulalainen/Pdf/pdf_0516/8_0516.pdf
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin. Ja varakkaat/rikkaatkin ihmiset arvostavat eri asioita ja kuluttavat rahansa erilaisiin juttuihin. Kuten Joanna blogissaan kirjoittaa:
Niin, meillä ei pötköttele tilillä miljoonia, eikä piha ole täynnä uusia autoja. Minulle rikkautta on se, että voimme elää niin kuin haluamme ja olemme saaneet toteuttaa unelmiamme.
Raha tarkoittaa minulle vapautta tehdä asioita. Tämä vapaus on minulle mahdollisuutta mm. matkustella, syödä hyvin, treenata, sisustaa ja remontoida.
Rahaa voi käyttää monella tavalla ja sitä on kyllä helppo kuluttaa. Koska teemme paljon työtä yritystoimintamme eteen, niin tiedämme tasan tarkkaan myös, miten paljon työtä eurojen eteen on tehtävä. Itse en halua käyttää rahaa asioihin, jotka eivät tuota minulle hyvinvointia tai iloa.
Meidän koti on sellainen, että me viihdymme siellä. Krumeluurit ei sovi meidän tyyliin.
Sijainniltaan Kuopion asunto on huippupaikalla meille. Sieltä on lyhyt matka töihin, kauppaan ja kaupungille. Vieressä on yksi Kuopion upeimmista puistoista eli Valkeisenlampi kesällä satoine kukkivine ruusuineen ja muine kukkineen.
Ihan hauska formaatti, mutta faktahan on että nämä "rikkaat" ovat lähes joka jaksossa vain mainostamassa omia firmojaan. Sukarin jälkeen ei ole yhtään oikeasti rikasta ollut. Viimeisimmän jakson rikkaalla naisella aika järkyttävät ripsienpidennykset tai irtoripset, hyvä kun silmät näkyy alta.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko kattonu Ruutu+:sta uuden jakson? Millaisia ajatuksia herätti nää perheet?
Kyllä. Säälitti rahattomat, kun lapsetkin itki joka käänteessä. Selvästi raskas elämä osaltaan ollut. Rikkaat eivät vaikuttaneet yhtä empaattisilta kuin monet aiempien jaksojen pariskunnat, mutta pistän pirkanmaalaisuuden piikkiin, tuollaisia ne miehet on siellä.
Se on jännä, kun työttömällä ihmiselläkin pitää olla oma auto, vaikka asuisi kin sellaisessa kaupungissa, jossa bussit kulkevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko kattonu Ruutu+:sta uuden jakson? Millaisia ajatuksia herätti nää perheet?
Kyllä. Säälitti rahattomat, kun lapsetkin itki joka käänteessä. Selvästi raskas elämä osaltaan ollut. Rikkaat eivät vaikuttaneet yhtä empaattisilta kuin monet aiempien jaksojen pariskunnat, mutta pistän pirkanmaalaisuuden piikkiin, tuollaisia ne miehet on siellä.
En katsonut ihan koko jaksoa mutta rahattomien koti näytti hienolta. Sitten perheen äidin kommentti, että on ollut 28 vuotta yksinhuoltajana, vähän ihmetytti, kun lapset olivat kuitenkin paljon nuorempia. Pitää katsoa jakso loppuun tänään. Aina harmittaa, jos lapsi ei voi harrastaa. Sympaattinen perhe kuitenkin.
Marine kirjoitti:
Ihan hauska formaatti, mutta faktahan on että nämä "rikkaat" ovat lähes joka jaksossa vain mainostamassa omia firmojaan. Sukarin jälkeen ei ole yhtään oikeasti rikasta ollut. Viimeisimmän jakson rikkaalla naisella aika järkyttävät ripsienpidennykset tai irtoripset, hyvä kun silmät näkyy alta.
Autolle.com autolle.com autolle.com autolle.com autolle.com autolle.com
Näitkö autolle.com?
Kristiina xx kirjoitti:
Se on jännä, kun työttömällä ihmiselläkin pitää olla oma auto, vaikka asuisi kin sellaisessa kaupungissa, jossa bussit kulkevat.
Lähinnä ihmetytti millä asioilla pitää työttömän koko ajan käydä autolla, jos kyse ei ole työhaastatteluista.
No mutta hyvin mennyt tuo markkinointiviesti läpi kun jäi sullekkin noin hyvin mieleen
Tuo viikkobudjetti taidetaan laskea vuositulojen mukaan. Eli vuositulot / 12 / 4 = x
Ainakin Niklaksen tulot (päälle 200t/v) sopisi tuohon viikkobudjettiin. Onhan se muuten ihan päätön summa noin tavalliselle parille.
Marine kirjoitti:
No totta kai jokainen käyttää ilmaisen mainosajan hyödykseen. Ei siinä ole mitään pahaa. Suomalaiset ovat kumman negatiivista kansaa. Minusta tämä Iida oli kaunis nuori nainen, jolla on mukavan oloinen pieni perhe eikä rahasta pulaa.
Marine kirjoitti:
Kotkalaisen rikkaan pariskunnan rintamamiestalo oli kaukana luksuksesta. Ihan normaali rempattu talo. Ainoa luksus oli ne ökyautot, nekin taitaa olla firman omaisuutta, ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Marine kirjoitti:
Kotkalaisen rikkaan pariskunnan rintamamiestalo oli kaukana luksuksesta. Ihan normaali rempattu talo. Ainoa luksus oli ne ökyautot, nekin taitaa olla firman omaisuutta, ehkä?
No siinähän ne tarrat komeili. Öky öky. Suomessa kaikki saksalaiset taitavat olla ökyä? Oliko jopa B-sarjan mese siinä Amg- styling kärryn vieressä?
Kerrottiinko jaksossa miten käyttivät rahoja, jäikö jotain käyttämättä. Ihmettelin miksei se opiskelija tyttö käynyt kampaajalla, jossain hemmotteluissa, mikseivät ostaneet itselleen vaatteita. Rahoja ei ilmeisesti kuitenkaan saa pitää viikon lopussa, jos jää käyttämättä, vai?
Kaikki sarjassa ovat esiintyneet mielestäni mukavilta vaikuttaen, tietystikään tosielämästä ei voi tietää. Ihmettelen niksi niin monta naista on syytetty nyrpeäksi tms. perusteluna joku epämääräinen "ilme" tai yksittäinen lausahdus, jossa ei ole ollut kettuilevaa sävyä. Miehiä ei tulkita noin "syväkatseisesti" tulkiten olemattomia. Itse en ole sarjan perusteella huomannut kenessään ylimielisyyttä. (Tämän päivän jaksoa en ehtinyt kokonaan katsoa.)