Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona on pilannut meidän elämän :(

Vierailija
18.03.2020 |

Minua yrittäjänä uhkaa melko varmasti konkurssi ja mies on lomautettu. Varallisuutta palanut 50 000 euroa muutamassa päivässä. Asuntolainat kaatuvat niskaan ja rakennusprojekti joudutaan keskeyttämään.

Siis että kahdessa viikossa voi mennä käytännössä melkein kaikki. Eikä loppua näy.

Tiedän, että olemme kaikki samassa veneessä, mutta silti tuntuu tosi pahalta. Korona on pilannut meidän elämän.

Kommentit (218)

Vierailija
41/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

valtioko korvaa tappion kirjoitti:

voi hirveetä menetin talvi vaarassa 80000e kai valtio korvaa menetyksen nyt minua eniten ahisttaa tuo ihmisten hampraus ei jää lihaa ja kalaa ruoka kassiin. olentähän mennessä myynyt leivät ja makaroonit lintu mummoille. lihat ja kala on mennyt paikaliseen ravintolaan

Jos sulla ei talvivaarassa soineet herätyskellot, se on ihan omaa typeryyttäsi, ei kenenkään muun.

Vierailija
42/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Kymmenen vuoden säästöt meni, lasten säästöt meni, minulta lähti työpaikka.. no hengissä ollaan vielä.

Minne ne meni? Ja mihin se työpaikka nyt muka lähti?

Olen töissä tapahtumissa, että kyllä se lähti. Sijoitukset -60%, joo voivat nousta vielä joskus mutta ei niistä ole hyötyä vuosikausiin kun ei niihin voi koskea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olisitte ostanut vessapaperia ja jauhelihaa vaikka vaan parilla tonnilla ni olis jäänyt jotain sukan varteen... Miten ihmeessä jollain palaa 50k parissa päivässä flunssan takia? 😂

Osakkeissa palaa helpostikin, monelta häviää nykymenolla tuhansia tai kymmeniä tuhansia joka päivä.

No kuka käskee myymään nyt?

Vierailija
44/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kiinalle tästä. 

Positiivista on se, että nyt tuhannet yritykset miettivät toimitusketjujaan uudelleen. Tämä tuo työpaikat lähemmäksi jälleen.

Kiina on osoittautunut epäluotettavaksi useammalla kuin yhdellä tavalla.

Vierailija
45/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olisitte ostanut vessapaperia ja jauhelihaa vaikka vaan parilla tonnilla ni olis jäänyt jotain sukan varteen... Miten ihmeessä jollain palaa 50k parissa päivässä flunssan takia? 😂

Osakkeissa palaa helpostikin, monelta häviää nykymenolla tuhansia tai kymmeniä tuhansia joka päivä.

Katsos, kultaseni, kun monella menee nyt myös normaalielämässä huonosti. Tämä vaatii rahaa, ja sitä löytyy niistä sijoituksista. Vaikka olisivatkin perseellään.

Vierailija
46/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Kymmenen vuoden säästöt meni, lasten säästöt meni, minulta lähti työpaikka.. no hengissä ollaan vielä.

Olen töissä tapahtumissa, että kyllä se lähti. Sijoitukset -60%, joo voivat nousta vielä joskus mutta ei niistä ole hyötyä vuosikausiin kun ei niihin voi koskea.

Mihin? Ei tässä ajassa ole ede YT-neuvotteluja ehditty vielä käynnistämään.

Vierailija
47/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos, kultaseni, kun monella menee nyt myös normaalielämässä huonosti. Tämä vaatii rahaa, ja sitä löytyy niistä sijoituksista. Vaikka olisivatkin perseellään.

Pankista saa lainaa. Halvalla.

Vierailija
48/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Teillä meni rahaa. Hui kauheeta. Minä täällä jännitän että lähteekö henki! Vaihdetaanko osia? Ota sinä tämä minun töissä saamani homepölykeuhko ja siihen päälle sitten se mahdollinen korona, niin minä otan teidän rahallisen tappion. Tässä jännätään nyt, että jääkö lapset tänä keväänä orvoiksi.

"Minun kärsimykseni on parempi kuin sinun kärsimykseksi."

Menkää itseenne. Sinä myös.

Vierailija
49/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep ja toimeentulotukea saa pennin jeniä ennenkuin kaikki on myyty, eli voi tarvita ihan laskuihin ja ruokaan nekin vähät mitä siellä on.

Vierailija
50/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, koronavirus muutti jokaisen nyt elävän ihmisen elämän lopullisesti. Eikä paluuta entiseen enää ole. Harva edes ymmärtää vielä tätä, että vanha elämä ei tule enää takaisin. Kyllä se kuitenkin siitä, me ihmiset adaptoidumme kyllä.

Mutta miten ihmeessä olet polttanut varallisuutta 50k muutamassa päivässä?

Minunkin elämäni meni täysin ylösalaisin ja olen käytännössä kuollut.

Eiku hetkinen..... mähän olenkin tolkun ihminen.

Vierailija
51/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankista saa lainaa. Halvalla.

Voi luoja. Se tästä nyt vielä puuttuu,  että sadat tuhannet ihmiset lähtevät hakemaan "halpaa lainaa", kun työpaikka on lähdössä alta.

Oletteko te ihan oikeasti noin pihalla?

Vierailija
52/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin? Ei tässä ajassa ole ede YT-neuvotteluja ehditty vielä käynnistämään.

Mitä mihin?? Etkö ole katsonut uutisia?? Joka ikinen tapahtuma on peruttu! Ei tule rahaa tapahtumista joita ei ole.

Vierailija
53/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep ja toimeentulotukea saa pennin jeniä ennenkuin kaikki on myyty, eli voi tarvita ihan laskuihin ja ruokaan nekin vähät mitä siellä on.

Sijoituksia ei tarvitse myydä. Sen sijaan osingot kyllä vaikuttavat toimeentulotukeen.

Vierailija
54/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porvooseen.

Kaikilta lähti ihan yhtä aikaa ja kaikki sairastuu koronaan ihan yhtä aikaa ja kaikki on sekaisin.

Siis av:lla.

Vierailija
55/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quHote=Vierailija]Ihan kivasti tässä menee ja tulee vielä menemäänkin. Elän pienesti ja pienellä riskillä, niin eipä tämä lopulta minun elämääni muuta. Materialisteja voi kiristellä vähän enemmän. Jos tahtoo paljon, voi menettääkkin paljon. Rhkä ihmiset oppivat elämään elämäänsä muutoinkin kuin materian kautta.

Sama täällä. Mun elämään alkoi tulla todella paljon vaikeuksia v. 2014 jälkeen. Oon elänyt monen vuoden helvetin läpi ja tästä kaikesta seurasi se, että olen nyt hemmetin onnellinen. Materia ei ole enää tärkeää, ainoastaan välttämättömyys. Tärkeintä elämässä on rakkaus ja anteeksianto niin itselle kuin muille ihmisille. Olen ikään kuin seurannut sivusta tätä kaikkea paniikkia ja hysteriaa. Meidänkin perheessä tämä kaikki tulee vaikuttamaan taloudellisesti... Mutta ei... Ei mun elämä ole pilalla tän takia. Toivon kuitenkin kaikkea hyvää nyt kärsiville ja pelossa eläville. Kyllä me tästä selvitään vaikka tilanne näyttäisikin todella pahalta.

Kiitos! Tuo oli todella hyvä kirjoitus. Liikutti!

Vierailija
56/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä viikko sitten kaikkien piti median rummutuksen säestämänä sijoittaa osakkeisiin ja rahastoihin. Olen ihan tyytyväinen, että säästöni ovat nyt ihan vaan tilillä.

Sääösi katoavat aika äkkiä ja menettävät arvoaan sillä keskuspankit pumppaavat nyt liikkeelle niin paljon rahaa kuin kerkiävät pitääkseen talouden elossa. Katsos inflaatio, se tulee nostaa hintoja ja muita kuluja.

Onko näin?

Kerro lisää.

Vierailija
57/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin järkyttävää, miten kaikki tosiaan voi heittää ylösalaisin näin lyhyessä ajassa, eikä sille itse mahda yhtikäs mitään...

Ja vain koska jonkun täytyi pistää lepakko poskeen jossain Kiinassa.

Sen johdosta prosentti koko planeetan ihmisistä kuolee ja iso osa saa lopullisia terveyshaittoja, eikä kukaan oikeastaan pääse eläkkeelle aivan siinä mielessä kuten oli unelmoinut.

Yhdenkin ihmisen teoilla on seurauksia, tästä sen näkee.

Wuhanissa sijaitsee Kiinan ainoa vaarallisia virustauteja tutkiva laitos, liekö sattumaa... Ei taida olla mistään lepakon syömisestä alkanut tämä pandemia.

Vierailija
58/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin? Ei tässä ajassa ole ede YT-neuvotteluja ehditty vielä käynnistämään.[/

Meillä käynnistettiin tämän viikon maanantaina.

-eri-

Vierailija
59/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Korona on pilannut monta elämää ja aivan turhaan.

Näin suuria rajoitustoimia ei olisi tarvittu.

Nyt meitä odottaa syvä lama.

Pitäisi uskaltaa verrata hyötyjä ja haittoja ja tulla siihen tulokseen, että muutama tuhat koronaan kuollutta, enimmäkseen vanhuksia on pienempi paha verrattuna talouden alasajoon ja koko väestön elämän rajoittamiseen.

Vanhukset olisivat kuolleet lähivuosina kuitenkin.

Vierailija
60/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin järkyttävää, miten kaikki tosiaan voi heittää ylösalaisin näin lyhyessä ajassa, eikä sille itse mahda yhtikäs mitään...

Ja vain koska jonkun täytyi pistää lepakko poskeen jossain Kiinassa.

Sen johdosta prosentti koko planeetan ihmisistä kuolee ja iso osa saa lopullisia terveyshaittoja, eikä kukaan oikeastaan pääse eläkkeelle aivan siinä mielessä kuten oli unelmoinut.

Yhdenkin ihmisen teoilla on seurauksia, tästä sen näkee.

Wuhanissa sijaitsee Kiinan ainoa vaarallisia virustauteja tutkiva laitos, liekö sattumaa... Ei taida olla mistään lepakon syömisestä alkanut tämä pandemia.

Laita foliohattu päähän.

Tuo huhu todettiin tiedemiesten toimesta vääräksi jo alkuvuodesta. Ja vahvistettiin tartuntaketju jo n. 2-4 vuotta takaisinpäin. Lue enemmän, luulet vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi