Korona on pilannut meidän elämän :(
Minua yrittäjänä uhkaa melko varmasti konkurssi ja mies on lomautettu. Varallisuutta palanut 50 000 euroa muutamassa päivässä. Asuntolainat kaatuvat niskaan ja rakennusprojekti joudutaan keskeyttämään.
Siis että kahdessa viikossa voi mennä käytännössä melkein kaikki. Eikä loppua näy.
Tiedän, että olemme kaikki samassa veneessä, mutta silti tuntuu tosi pahalta. Korona on pilannut meidän elämän.
Kommentit (218)
Korona tappoi mut taas.
No niin, hallituksen vika.
Oi miksi he eivät kuunnelleet palstahullujen huippuälykkäitä neuvoja, oi miksi.
Lähisukulainen otti 30 tonnia pikavippejä elämiseen. Sitten kun tajusi, ettei pysty maksamaan, niin täräytti rekan keulaan. Ei tarvinnut maksaa takaisin. Vajaa vuosi aikaa.
AP:llä on sentään henki tallessa. Jos sukulaiseni olisi tiennyt mitä on tulossa, niin ehkä olisi ajatellut toisin. Tai sitten ei.
Voimia kaikille. Yritetään pysyä hengissä.
Kiina sentään on nyt saanut viruksen hallintaan kovilla keinoilla. Kiina myös auttaa Eurooppaa lähettämällä suojavarusteita.
Suomen nykytilanteesta syytän kyllä näitä kotoperäisiä laskettelumatkailijoita ja heidän varomatonta käytöstään. Lukekaa nyt vaikka tämä. Yksi ihminen aiheuttanut ajattelemattomuudellaan käytännössä katastrofin! https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/koronavirus-riehui-haajuhlassa-etel…
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivasti tässä menee ja tulee vielä menemäänkin. Elän pienesti ja pienellä riskillä, niin eipä tämä lopulta minun elämääni muuta. Materialisteja voi kiristellä vähän enemmän. Jos tahtoo paljon, voi menettääkkin paljon. Rhkä ihmiset oppivat elämään elämäänsä muutoinkin kuin materian kautta.
No joo, ymmärrän, että se on rikas, joka tyytyy vähään jne. Näinhän se on. Toisaalta ei voi väittää, että jokainen yrittäjä, joka nyt on todella pulassa, olisi lähtenyt hommaan dollarinkuvat silmissä kiiluen. Kyllä monen esim. yksinyrittäjän elämä on varsin niukkaa ollut tähänkin asti, ovat downshiftaajia parhaasta päästä. Kivahan se on palkkatyöläisen selittää, kuinka raha ei ole tärkeää, kun sitä saadakseen pitää vain mennä valmiiseen työpaikkaan ja tehdä mitä pomo sanoo. Yrittäjällä on vähän erilainen vastuu. Tämä ei siis ollut tavallisen palkansaajan panoksen mitätöimistä, mutta yrittäkään nyt herranen aika ymmärtää yrittäjiäkin. Heidän on vähän niin kuin pakko ajatella rahaa edes sen verran, että saa kaurapuuron keitettyä, oli se sitten miten materialistista vaan :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisitte ostanut vessapaperia ja jauhelihaa vaikka vaan parilla tonnilla ni olis jäänyt jotain sukan varteen... Miten ihmeessä jollain palaa 50k parissa päivässä flunssan takia? 😂
Osakkeissa palaa helpostikin, monelta häviää nykymenolla tuhansia tai kymmeniä tuhansia joka päivä.
No kuka käskee myymään nyt?
Katsos, kultaseni, kun monella menee nyt myös normaalielämässä huonosti. Tämä vaatii rahaa, ja sitä löytyy niistä sijoituksista. Vaikka olisivatkin perseellään.
Jep ja toimeentulotukea saa pennin jeniä ennenkuin kaikki on myyty, eli voi tarvita ihan laskuihin ja ruokaan nekin vähät mitä siellä on.
Sijoituksia ei tarvitse myydä. Sen sijaan osingot kyllä vaikuttavat toimeentulotukeen.
Oikeasti? Vaikka minulla olisi kymmeniä tuhansia osakkeissa niin niitä ei lasketa?
Valoja päälle nyt. Sijoitusvarallisuus vaikuttaa toimeentulotuen myöntämiseen. Säästöt on käytettävä ennen kuin tukea saa.
Ihan omaa syytänne olette liemessä, ap.
Riskeihin pitää varautua yritystoiminnassa ihan itse, kuten omaan sairastumiseen ja tulevaan eläkkeeseenkin.
Mitä tulee rakennushommiinne, taisi olla huonosti laskettu tuo lainanmaksukykynne. Pankki antaa kyllä lyhennysvapaata, mikäli olette olleet rehellisiä ettekä esim pimittäneet tietoa sinun lomautuksestasi, joka ei tule kuin salama kirkkaalta taivaalta.
Sijoitusten arvonalennus on näennäistä ja väliaikaista, mutta heittäydy toki draamakuningattareksi.
En usko koko koronaan. Lopettakaa jankutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin järkyttävää, miten kaikki tosiaan voi heittää ylösalaisin näin lyhyessä ajassa, eikä sille itse mahda yhtikäs mitään...
Ja vain koska jonkun täytyi pistää lepakko poskeen jossain Kiinassa.
Sen johdosta prosentti koko planeetan ihmisistä kuolee ja iso osa saa lopullisia terveyshaittoja, eikä kukaan oikeastaan pääse eläkkeelle aivan siinä mielessä kuten oli unelmoinut.
Yhdenkin ihmisen teoilla on seurauksia, tästä sen näkee.
Niinpä! Ja joku vtun lepakko? Mitä syömistä sellaisessa nahkakarvarääpäleessä on?
Ei taida koronastakaan olla mitään hyötyä? Kuolleisuus 3-4 % kun todellisuudessa maapallon väkilukua tulisi vähentää 85 %. Huono virus ja paljon melua tyhjästä.
Se tästä vielä puuttuu, että joku perheenjäsen kuolee. Nuoriakin nimittäin tulee kuolemaan. Ei vaan mummoja ja pappoja. Mahtaako edes henkivakuutukset auttaa tässä tilanteessa? Joutuu moni melko pahaan tilanteeseen.
hallitus on kehottanut pankkeja tulemaan vastaan lainojen koroissa ja maksuajoissa, joten ottakaapa yhteyttä pankkiin. ja yrittäjänä tällaisessa tilanteessa voi miettiä miten yritys voi mukautua muuttuneeseen tilanteeseen. Esimerkiksi alkaa tarjota kaupassakäyntipalvelua.
pitää vain kyetä keksimään mitä oma yritys voi nyt muuttuneessa tilanteessa tarjota ja mitä lähiseudun asukkaat eniten tarvitsevat.
Kaikesta huolimatta alvi pitää maksaa! Ja pitää muistaa, että henki on aina arvokkaampi kuin raha. Huonomminkin voisi olla.
Älä huoli, valtiolta on tukipaketit pienyrittäjille tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Onnekkaita ovat he, joilla työpaikka säilyy ja kotia ei tarvitse myydä.
Kannattaa olla valtiolla töissä. Kapeampi mutta pidempi leipä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Kymmenen vuoden säästöt meni, lasten säästöt meni, minulta lähti työpaikka.. no hengissä ollaan vielä.
Minne ne meni? Ja mihin se työpaikka nyt muka lähti?
Olen töissä tapahtumissa, että kyllä se lähti. Sijoitukset -60%, joo voivat nousta vielä joskus mutta ei niistä ole hyötyä vuosikausiin kun ei niihin voi koskea.
Tunnet varmaan sanonnan ahneella...
Ei tämä elämä tähän lopu. Keinot löytyy.
Noh, uusi lama on ollut odotettavissa. Suomessa pitäisi alkaa hyväksyä se, että jako köyhiin ja rikkaisiin jyrkkenee, jos haluaa jotenkuten selvitä tai elää edes jotenkin normaalisti.
Olenko minä turvassa, jos nyt henkeä ei lasketa? Julkisella puolella töissä, säästöt makaa pankkitilillä, koska en osaa sijoittaa ja talolainaa jäljellä enää 1/3? Ei muita lainoja. Olen pieniruokainen, mutta perheellinen eli jos ruoka kallistuu niin se tuntuu kukkarossa.
Seuratkaa ulkomaiden uutisia: veriryhmä A on herkempi koronavirukselle eli sairaus voi olla silloin pahempi. Kiinassa tutkijat tutkineet 205 sairastunutta, kuolleita oli 85 ja heillä oli A veriryhmä, potilaiden määrästä 41%. O veriryhmällä oli testissä lievempi koronan saamismahdollisuus. Tutkimus on tehty yliopistossa Wuhanissa ja lisätutkimuksia tullaan tekemään, tieto:
http://www.sciencefocus.com/news/blood-type-a-more-vulnerable-to-corona…
Oikeasti? Vaikka minulla olisi kymmeniä tuhansia osakkeissa niin niitä ei lasketa?