Korona on pilannut meidän elämän :(
Minua yrittäjänä uhkaa melko varmasti konkurssi ja mies on lomautettu. Varallisuutta palanut 50 000 euroa muutamassa päivässä. Asuntolainat kaatuvat niskaan ja rakennusprojekti joudutaan keskeyttämään.
Siis että kahdessa viikossa voi mennä käytännössä melkein kaikki. Eikä loppua näy.
Tiedän, että olemme kaikki samassa veneessä, mutta silti tuntuu tosi pahalta. Korona on pilannut meidän elämän.
Kommentit (218)
Enpä olisi uskonut, kun suunnittelin ulkomaille töihin lähtemistä, että koko maailma on sulkenut rajansa ja se tulee esteeksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisitte ostanut vessapaperia ja jauhelihaa vaikka vaan parilla tonnilla ni olis jäänyt jotain sukan varteen... Miten ihmeessä jollain palaa 50k parissa päivässä flunssan takia? 😂
Osakkeissa palaa helpostikin, monelta häviää nykymenolla tuhansia tai kymmeniä tuhansia joka päivä.
Täh? Täällähän on toitotettu jo pitkään, että osakkeilla tulee varma rikastuminen jokaiselle, kunhan vähän hajauttaa.
Olen työtön joten mikään ei muutu tulojen osalta, kaupassa käyn harvemmin. Eipä ole elämä ollut kulutusjuhlaa joten mitään en menetä. Voi voi meneekö rahat ja työpaikka, sittenpähän tiedätte millaista se on kun on työtön eikä ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Minua yrittäjänä uhkaa melko varmasti konkurssi ja mies on lomautettu. Varallisuutta palanut 50 000 euroa muutamassa päivässä. Asuntolainat kaatuvat niskaan ja rakennusprojekti joudutaan keskeyttämään.
Siis että kahdessa viikossa voi mennä käytännössä melkein kaikki. Eikä loppua näy.
Tiedän, että olemme kaikki samassa veneessä, mutta silti tuntuu tosi pahalta. Korona on pilannut meidän elämän.
Vanha viisaus on, älä laita kaikkia munia samaan koriin.
Kuulun myös niihin joilla perusahdistus iso mutta nyt juuri kevyt olo. Asuntolainaa vähän, avioeron vuoksi myytiin muutama vuosi sitten kivilinna ja vaatimattomampi koti mulla tilalla. Oma työ jatkuu nyt juuri, ala semmoinen. Vaikeaa tulee sitten vasta myöhemmin taloudellisesti mutta selviän. Olen aina tiennyt että nykyelämä perustuu kuplaan ja mulla ollut vaikea hengittää, mikään ei ole riittänyt. Nyt mun lapset isällään päivät joka etätöissä, aiemmin lasten isä ympäri maailman tavoittamattomissa koko ajan. Itse tiedän tehtäväni tämmöisessä kriisissä, eilen töissä 15 tuntia, tänään 12. Huomisen jälkeen pieni hengähdys tulevaa odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin järkyttävää, miten kaikki tosiaan voi heittää ylösalaisin näin lyhyessä ajassa, eikä sille itse mahda yhtikäs mitään...
Ja vain koska jonkun täytyi pistää lepakko poskeen jossain Kiinassa.
Sen johdosta prosentti koko planeetan ihmisistä kuolee ja iso osa saa lopullisia terveyshaittoja, eikä kukaan oikeastaan pääse eläkkeelle aivan siinä mielessä kuten oli unelmoinut.
Yhdenkin ihmisen teoilla on seurauksia, tästä sen näkee.
Niinpä! Ja joku vtun lepakko? Mitä syömistä sellaisessa nahkakarvarääpäleessä on?
Herkullinen peräpään liha. Murea ja yrttinen!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kiinalle tästä.
Hävettäisi olla kiinalainen. Kuinka helvetin tyhmää voi kyseinen kansa olla, että ei mistään opi ja tässä nyt sitten koko maapallo maksaa siitä?!
Vierailija kirjoitti:
Seuratkaa ulkomaiden uutisia: veriryhmä A on herkempi koronavirukselle eli sairaus voi olla silloin pahempi. Kiinassa tutkijat tutkineet 205 sairastunutta, kuolleita oli 85 ja heillä oli A veriryhmä, potilaiden määrästä 41%. O veriryhmällä oli testissä lievempi koronan saamismahdollisuus. Tutkimus on tehty yliopistossa Wuhanissa ja lisätutkimuksia tullaan tekemään, tieto:
http://www.sciencefocus.com/news/blood-type-a-more-vulnerable-to-corona…
Ihan nollatkutimuksia, ennen mitään varmempaa tietoa.
Ikävää. Olen oikeasti pahoillani pienyrittäjien puolesta. Mutta samaan aikaan minua alkoi huvittamaan. Teiltä on palanut 50000 muutamassa päivässä. On omaa asuntoa, on raksaprojektia, on mahdollisuus ilmaisiin lyhennysvapaisiin. Ajatus siitä, että korona pilasi elämän, kun on ollut jo ennestään paljon omaisuutta, tuntuu jotenkin härskiltä. Ehkä myös sitä vasten, että olen itsekin pienituloisena menettänyt asuntokaupassa yli 35000 euroa enkä mä edes ajatellut, että elämä menee pilalle! Harmitti tosi paljon, mutta elämä jatkui. Ihan samanlaisena, ei vain ollut enää omaisuutta. Ehkäpä tämä virus opettaa jotain maallista mammonaa palvovalle.
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, valtiolta on tukipaketit pienyrittäjille tulossa.
Joo. Ota valtion lainaa, niin olet vielä enemmän kusessa kun konkka tulee....
Minun elämänlaatuni on huikeasti noussut. Olen työtön ja on ollut inhottavaa nähdä enää ketään kun kaikki muut elävät "aikuista elämää" ja ovat töissä. Nyt on kaikki kotona, ketään ei tarvitse nähdä, perhe on seurana päivät, ei työkuvioita stressattavana, ei ole sijoituksia mistä stressata, säästöt on tilillä ja yhtäkkiä monella muulla menee vielä surkeammin. Miehen tulot triplaantui. Lainat saadaan maksettua paljon aiempaa suunnitelmaa nopeammin jos näin jatkuu. Toistaiseksi kaikki hyvin. Terveys vain pelottaa ja iäkkäiden vanhempieni tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisitte ostanut vessapaperia ja jauhelihaa vaikka vaan parilla tonnilla ni olis jäänyt jotain sukan varteen... Miten ihmeessä jollain palaa 50k parissa päivässä flunssan takia? 😂
Osakkeissa palaa helpostikin, monelta häviää nykymenolla tuhansia tai kymmeniä tuhansia joka päivä.
Täh? Täällähän on toitotettu jo pitkään, että osakkeilla tulee varma rikastuminen jokaiselle, kunhan vähän hajauttaa.
Hajauttaa eri firmoille ja ajallisesti, eli jatkaa osakkeiden ostoa tämän koronan läpi niin varmasti on voittoa tulossa ja vieläpä aika runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Kymmenen vuoden säästöt meni, lasten säästöt meni, minulta lähti työpaikka.. no hengissä ollaan vielä.
Minne ne meni? Ja mihin se työpaikka nyt muka lähti?
Olen töissä tapahtumissa, että kyllä se lähti. Sijoitukset -60%, joo voivat nousta vielä joskus mutta ei niistä ole hyötyä vuosikausiin kun ei niihin voi koskea.
Tunnet varmaan sanonnan ahneella...
Ja mitä ahnetta edellisessä oli?
Tunnet varmaan sanonnan "Suomalainen menettää mieluummin satasen kuin antaa naapurille 50...."
no nyt ihmiset vasta heräävät todellisuuteen. lainalla tehty taloja. ostettu autoja ym. matkoja tehty.
ei kannattaisi köyhän ottaa lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin järkyttävää, miten kaikki tosiaan voi heittää ylösalaisin näin lyhyessä ajassa, eikä sille itse mahda yhtikäs mitään...
Sotatilanteesssa se heittäsi 2 sekunnissa yläsalaisin - ei 2 viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotatilanteesssa se heittäsi 2 sekunnissa yläsalaisin - ei 2 viikossa.
Itseasiassa tämä on täsmälleen samanlainen tilanne kuin sodan syttyessä sillä erolla, että muidenkin maiden pörssikurssit romahtavat ja firmat menevät konkurssiin.
Eli pahempi. Tämä on kuin rutto. No, toivottavavti huhtikuussa tilanne lähtee normalisoitumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Kymmenen vuoden säästöt meni, lasten säästöt meni, minulta lähti työpaikka.. no hengissä ollaan vielä.
Minne ne meni? Ja mihin se työpaikka nyt muka lähti?
Olen töissä tapahtumissa, että kyllä se lähti. Sijoitukset -60%, joo voivat nousta vielä joskus mutta ei niistä ole hyötyä vuosikausiin kun ei niihin voi koskea.
Tunnet varmaan sanonnan ahneella...
Ja mitä ahnetta edellisessä oli?
Tunnet varmaan sanonnan "Suomalainen menettää mieluummin satasen kuin antaa naapurille 50...."
Miksi edes vaivautua vastaamaan ihmiselle, jonka ainoa ilo on vahingonilo ja joka ei pysty asettumaan toisten asemaan.
eri
Vierailija kirjoitti:
Tulee pelkomuistot 90 - luvun lamasta mieleen.
Avioerot, konkurssit, isot velat, toivottomuus, romahdus, monen mielenterveyden pettäminen. Melkoista triggeröintiä on tämä traumat tuosta ajasta saaneena..
Mä taas just mietin, että vaikka oma perheeni ( olin teini silloin) menetti lamassa kaiken, tuli se avioerokin ja koti meni alta, velkajärjestelyyn joutuivat vanhemmat, niin silti molemmat on sen jälkeen eläneet ihan hyvää elämää. Ja se antaa mulle taas sellaisen "tästäkin selvitään, mitenkään ei voi tietää mikä on oma tilanne vaikka 5 v päästä"- meiningin. Velkajärjestely loppui aikanaan, ja äitini osti vielä myöhemmin uuden asunnon superpienillä tuloillaan, ja se on ollut maksettu jo joitain vuosia.
IHmisen pahin uhka näinä aikoina on ihminen itse. Jos kaikki omassa hyvinvoinnissa on kiinni materiasta, niin sitten sitä syöksyykin tuhoon. Mutta elämä kyllä kantaa, jos sen antaa kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vain koska jonkun täytyi pistää lepakko poskeen jossain Kiinassa.
Sen johdosta prosentti koko planeetan ihmisistä kuolee ja iso osa saa lopullisia terveyshaittoja, eikä kukaan oikeastaan pääse eläkkeelle aivan siinä mielessä kuten oli unelmoinut.
Yhdenkin ihmisen teoilla on seurauksia, tästä sen näkee.
Oletko miettinyt, jos sillä ihmisellä oli nälkä eikä muuta mahdollisuutta. Olisiko sen pitänyt tietää jotain näistä sueraamuksista, joita EI KUKAAN tiennyt.
Ja olisiko se jättänyt syömättä ja uhrannut itsensä kuolemalla nälkään, että muut ihmiset saavat elää?
Olisitko sinä jättänyt syömättä?
Syökää nyt päänne, ei nämä asiat ole mitään musta-valkoisia.
En nyt tiedä lohduttaako tämä, mutta täällä Aasiassa on tätä koronahelvettiä eletty jo tammikuusta asti ja hengissä ollaan yhä edelleen. Oma toimeentulo on kaksi kuukautta ollut heikossa jamassa ja firmoja menee nurin päivittäin. Silti uskon että valoa on tunnelin päässä ja tästä selvittään.