Mikä harmittaa / masentaa / surustuttaa eniten Korona-rajoituksissa?
Tässä ketjussa saa surra, purnata ja hakea vertaistukea. Kyllä, tilanne vaatii äärimmäisiä toimenpiteitä jne. ja suurin osa ymmärtää sen.
Ihmisillä on kuitenkin oikeus päästää höyryjä ilman, että tullaan arvostelemaan ja syyllistämään tms.
Eli mikä sinua harmittaa jne. eniten näissä rajoituksissa? Itseäni se, ettei leskeksi jäänyt anoppini voi tulla meille pääsiäiseksi. Hän on muutenkin kovin yksinäinen 😓
Kommentit (135)
Se, etten ehtinyt käydä kirjastossa ennen kuin se suljettiin. Olisi pitänyt hakea jotain klassikko-tiiliskiviä nyt kun on kerrankin aikaa lukea.
Pelottaa olla töissä sairaalassa ja tuoda todennäköisesti virus kotiin omaan perheeseen. Pelottaa myös tartuttaa se päiväkodin kautta alueen muihin lapsiin ja perheisiin. Pelottaa, miten hulluksi työtilanne sairaaloissa menee ja kuinka kauan joutuu tekemään töitä ilman lomia ja pidempiä vapaita. Pelottaa, että töistä loppuu työ- ja suojavälineet. Pelottaa, miten pitkään joutuu olemaan erossa omista vanhemmista, etenkin kun tautia voi ilmeisesti kantaa myös oireettomana. Toivottavasti sitä testauskapasiteettia edes saadaan pian lisättyä.
Minulla on perhe toisessa maassa. Nyt en ole varma pääsenkö näkemään heitä, kun rajat menee kiinni. Minulla on matka varattu, että pääsisin heitä näkemään, mutta en tiedä pääsenkö ulos maasta ja ennen kaikkea onko se tässä tilanteessa kannattavaa. Antaisin mitä tahansa, jotta saisin olla heidän kanssa edes 10 min. Pelkään eniten, että tämän viruksen vuoksi saatan jopa menettää heistä jonkun.
Vierailija kirjoitti:
Se, etten ehtinyt käydä kirjastossa ennen kuin se suljettiin. Olisi pitänyt hakea jotain klassikko-tiiliskiviä nyt kun on kerrankin aikaa lukea.
Nyt äänikirjat käyttöön. Itsekin ajattelin kokeilla vaikka ehdin lainata kassillisen kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt äänikirjat käyttöön. Itsekin ajattelin kokeilla vaikka ehdin lainata kassillisen kirjoja.
Juuri näin. Esim. Yle Areenassa on paljon äänikirjoja.
Se, että tämä on todellisuutta.
Olen pelännyt tätä tammikuusta asti ja toivonut hirveästi olevani väärässä, nyt ei ole enää sitä vaihtoehtoa.
Pelkään että psyykkinen kuntoni ei enää kestä tätä, olin jo ennestään vaikeasti masentunut ja ahdistunut.
Kaipaan työrauhaa. Sitä ei etätyössä päiväkoti-ikäisen ja eskarilaisen seurassa kovin löydy.
Harmittaa, etten voi tavata riskiryhmään kuuluvia vanhempiani. Ollaan hyvin läheisiä, ja lapsetkin kaipaavat heidän luonaan sunnuntaisin kyläilyä. Onneksi yhteyden pitäminen on helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua surettaa, että KELA päätti perua (ei siirtää myöhemmäksi vaan säästää rahaa ja perua) vammaisten lasten yksilöterapiat / kuntoutukset toukokuun loppuun saakka. Noita on niin vaikeaa muutenkaan saada.
Myös aikuisten terapiat peruttu. Tappelin Kelan kanssa ensin lähes puoli vuotta, valitin Sosiaaliturvan muutoksenhakulautakuntaan, voitin ja sain kuntotukset. Nyt peruttu, myös laitoskuntoutusjakso, jonka siirto ei onnistu.
Kela teki törkeästi ja keskeytti kaikki terapiat 31.5. saakka suoraan. Olisivat vooneet keskeyttää toistaiseksi huhtikuun puoleenväliin ja katsoa sitten tilannetta. Tämö on Kelan märkä uni, säästöjä syntyy, paskat ihmisistä. Kuinka moni ihminen kuolee tämäm päätöksen vuoksi?
Varmaan 6464.
Olet nauttinut nyt muutaman kaljan liikaa. Pidä pieni paussi.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/7180b015-6094-4d9d-9241-1dab94d6…
Mene kettuilemaan tälle äidille ja hänen pojalleen.
Tunnen olevani vankina Suomessa. Vietän aikani pääasiassa ulkomailla kakkosasunnossani ja olin Suomessa vain käymässä kun pandemia iski. Nyt en pääse pois ja kaipaan etelän lämpöön.
Vierailija kirjoitti:
En pääse näkemään äitiä (yli 70) pääsiäisenä kuten suunnittelin enkä siis myöskään pääse maalle. Saunavuorojen peruminen taloyhtiössä määräämättömäksi ajaksi harmitti yllättävän paljon.
Voimia kaikille. Kyllä me selviämme!
Olen taloyhtiön hallituksessa kuudetta vuotta. Harvoin on tullut tilaisuutta käyttää tätä asemaa ajaakseen jotain itselleen tärkeää. Nyt äänestimme saunavuorojen jatkamisesta ja kantani (ei peruta) voitti. Jee! Peruimme ainostaan lenkkisaunat, kuten suositus oli.
Tänään tuli hallitukseen kiukkuinen posti yhdeltä asukkaalta. Eilen oli ollut pihalla lapsia leikkimässä ja vanhmpia heidän peräänsä katsomassa. Asukas oli katsellut ikkunasta ja laskenut, että hetkittäin pihalla oli 10 henkeä. Vaati sitten hallitusta tartumaan tilanteeseen ja jakamaan kaikkien postiluukusta paperin, jos moinen laumailu kielletään.
Tämä harmittaa juuri nyt. Ja tietysti rahastosäästöjen romahtaminen.
Vierailija kirjoitti:
Eniten? Se, että ihmiset eivät noudata näitä rajoituksia.
Jos kaikki tekisivät asioita suositusten mukaan, olisi pidemia pian ohi ja maailma mallillaan. Kohta on katastrofi ja poliisit valvovat liikkumista kuten esim Espanjassa.
Yhdestä tyhmästä ihmisestä kärsii montakymmentä muuta.
Päinvastoin rajoitukset pitäisi poistaa. Joo, ihmisiä kuolisi, mutta epidemia olisi nopeammin ohi. Muksi tätä pitäisi hiljalleen kestää eristyksissä puoli vuotta???
Vierailija kirjoitti:
Se harmittaa, ettei testata kaikkia epäilyjä, vaikka WHO on myös siihen ohjeistanut. Ei riitä ihmisten liikkumisrajoitukset, vaan ihmisten pitäisi tietää paremmin ja täsmennetysti esim missä kaupunkien osissa on tartuntoja. Kuten viranomaisten taholta ilmoittaneet mm Hong Kongissa. Siellä ei ole kuin muutama kuollut ( 4) mitä eilen katsoin.
Salaaminen ja peittelyt ei auta, vaan avoimuus.
Tämä harmittaa minullakin. Nyt kun tästä pääkaupunkiseudusta on tulossa/tullut Suomen oma epidemia-alue, olisi hyvä, jos edes täällä testattaisiin laajemmin ja saataisiin paremmin blokattua noita tartuntaketjuja. Saataisiin yleensäkin parempi kuva siitä, missä virus on levinnyt/leviää ja saisi vielä toistaiseksi oireeton ihminen tietoa, missä täällä kannattaa olla varovaisempi. Kokonaanhan tartuntoja ei voida estää, mutta leviäminen olisi hallitumpaa. Ja muutenkin testitulos toisi oireisille mielenrauhan, olipa se positiivinen tai negatiivinen. Ei tarvitsisi elää epävarmuudessa, vaan tietäisi, missä mennään ja miten pitää toimia seuraavaksi.
Itse ainakin haluaisin testiin, jos saan oireita. Pystyn yksinäisenä ja työttömänä hyvin eristäytymään ja katkaisemaan ketjun itseeni, jos vain saan tiedon, että tauti on minut tavoittanut varotoimistani huolimatta.
Kaikki suunnitellut tapahtumat, joita odottanut jo vuoden/vuosia on nyt peruttu. En myöskään pääse käyttämään jouluna lahjaksi saatuja lahjakortteja tapahtumiin. Lahjan antajan rahat ja hyvä ele meni hukkaan ja minulla tietysti hirveä harmitus. Nämä kaiken sen päälle, että opiskelut tyssää, valmistuminen venyy ja velat paukkuu, kun toimeentuloksi on otettava lainaa.
Kuinka onnellinen olenkaan somesta ja suoratoistopalveluista juuri nyt! Viihdettä ja yhteydenpitovälineitä. Pääsee näkemäänkin toisen mm. skypellä.
Vierailija kirjoitti:
Kuntoutus peruutettu. 2 aivoverenvuotoa ja 1 tulppa. Pitäisi aloittaa mahdollisimman pian. Nyt kaikki lähikuntoutukset (siis mikä sana!!!!!) peruutettu. Etäkuntoutus ei onnistu. Tästä syntyvää takapakkia ei voi edes mitata. Ahdistaa ja masentaa. Jään varmaan tuoliin loppelämäksi.
Tsemppiä, olen ihan tosi pahoillani : (((( Itsellä kuntoutus muuttuu etähommiksi, mutta ei se se korvaa sitä paikan päällä oloa.
Kirjastot kiinni ja varattuna oli useampi kurssikirja, joista yhtäkään ei löydy e-kirjana. Ehdin kyllä tekemään kurssit, mikäli kirjastojen sulku kestää vain tämän suunnitellun kuukauden ja mikäli kirjojen tämänhetkiset haltijat palauttavat ne sulun loppumisen jälkeen. Kirjastot kuitenkin uusivat myös varattuja kirjoja toukokuun loppuun asti pelkällä puhelinsoitolla, ja pelkään, että moni tekee näin. Toki kyseessä on "vain" 10 op, mutta tällä hetkellä se on suuri huoli. Nyt olisi ollut kaikenlisäks vielä aikaa tehdä nää kurssit...
Kaunokirjallisuutta onneksi löytyy e-kirjoina ja äänikirjoina Areenasta.
Harmittaa, kun en pääse pelaamaan sählyä ja tanssitunneille. Ovat paljon mukavampia liikuntamuotoja kuin omaehtoinen lenkkeily ja pyöräily, joihin on nyt tyydyttävä.
Työtilanteen kehittyminen pelottaa eniten (hoitotyö).
Lisäksi huolestuttaa lasten työtilanne (molemmat ravintola-alalla). Onneksi ovat isossa organisaatiossa töissä, joten siellä pyritään sijoittamaan muihin hommiin.
Yleisesti ottaen ahdistaa jo tämä, että kaikki on pelkkää koronaa. Iltalehtiä ei viitsi juuri enää lukea, yhtä pelonlietsontaa. Sama tämän palstan kanssa, pitänee radikaalisti vähentää palstailuakin.
Taloyhtiö ilmotti, ettei saunaan saa mennä. Aika naurettavaa. Ei se virus saunassa tartu eikä ainakaa pyllyn kautta lauteille. En todellakaan aio noudattaa moista typeryyttä. t: Keski-ikäinen, omistusasunto.
Vierailija kirjoitti:
Kuukausia suunnitellut leikkauksen peruuntuminen. Mitäs väliä sillä ihmisen elämänlaadulla onkaan.
Olisiko ollut lihavuusleikkaus?
kunnon minä minä minä ihminen taas
Kuvitteletko olevasi hauskakin, h**vetin urpo?
Ammatti-ihmisenä tiedän, millaista vahinkoa fysioterapian, toimintaterapian, puheterapian, hengitysfysioterapian, allasterapian, neuropsykologisen kuntoutuksen jne. äkillinen katkaiseminen voi tehdä ja tekee sairaan tai vammaisen ihmisen toimintakyvylle ja terveydelle. Siinä ei ole mitään hauskaa toisin kuin sinusta. Kaikenlaisia empatiakyvyttömiä ääliöitä yhteiskunnassa onkin.
p.s. En käytä ollenkaan alkoholia tai muita päihteutä, moinen kuuluu sinun tyyliisi ehkä, mutta ei minun. Häivy itse tästä ketjusta, jos alkaa pipo kiristää