Mitkä ovat senioreille (45+) sopivia harrastuksia? Pelottaa kaatumisriski ja tuntuu että pitäisi jo hidastaa
En ole enää se sama nuori kukkanen kuin parikymppisenä. Mitä te muut seniorit olette alkaneet harrastaa tässä iässä?
Kommentit (51)
Testamentin kirjoittaminen. Tuossa iässä saattaa tulla lähtö minä päivänä vaan!
kuntosali ja hiihto.- molemmat parantavat tasapainoa. Hiihdä tasaisella maalla niin et kaadu mäessä,
Vierailija kirjoitti:
40 on uusi 20.
Ei fyysisesti
t. ap
Laita hiukset nutturalle ja vekkihame päälle ja istu kiikkustuolissa muistelemassa nuoruuttasi. Siinä ap.n tulevaisuus.
Olen 74 v, enkä vielä hidasta yhtään. Olen esim juossut koko ikäni ja juoksen niin kauan kuin jalat kantaa.🥰
No itse aloitin juuri Bodypumpin.
Itse sen senioiriutesi määrän määrittelet.
Ylen Jumppahetki on tuollaisille metusalemeille sopivan kuormittava liikuntaharjoitus. Liikkeet voi onneksi tehdä myös istualteen jottei mene hauraat luut poikki.
Suosittelen metsäparkouria polkupyörärallia.
Vierailija kirjoitti:
Sauvakävely ja vesijuoksu.
Liian rajua! Suosittelen tuolijumppaa.
Minä aloitin 45 vuotiaana painonnoston ja crossfitin. Parantaa tasapainoa, voimaa ja liikkuvuutta. Aloita sinäkin!
Mitä hittoa? Nelikymppinen ei ole mikään seniori, ei myöskään viisikymppinen. Kuusikymmentä kun on mittarissa, niin silloin seniori-ikä alkaa lähestyä.
Ootko ap itse 20v tai alle, jos mielestäsi 45 v täytettyään ihminen on seniori...?
Saman ikäinen ja liikun päivittäin äärimmäisen monipuolisesti usein mm. itseäni puolta nuorempien ryhmissä - ei mitään ongelmaa missään, vaikka on ollut elämän aikana kaikenlaisia fyysisiä onnettomuuksia. Toki en syö lihaa, en käytä alkoholia, tupakoi tmv. Herää kysymys, mitä sä oot oikein tehnyt itsellesi, kun olet tuossa kunnossa? Kuulostaa aika surulliselta.
Bingo ja sukkien kutominen. Nelikymppisten pitäisi turvallisuussyistä pitäytyä sisätiloissa niin paljon kuin mahdollista.