Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä harmittaa / masentaa / surustuttaa eniten Korona-rajoituksissa?

Vierailija
18.03.2020 |

Tässä ketjussa saa surra, purnata ja hakea vertaistukea. Kyllä, tilanne vaatii äärimmäisiä toimenpiteitä jne. ja suurin osa ymmärtää sen.
Ihmisillä on kuitenkin oikeus päästää höyryjä ilman, että tullaan arvostelemaan ja syyllistämään tms.

Eli mikä sinua harmittaa jne. eniten näissä rajoituksissa? Itseäni se, ettei leskeksi jäänyt anoppini voi tulla meille pääsiäiseksi. Hän on muutenkin kovin yksinäinen 😓

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua surettaa, että KELA päätti perua (ei siirtää myöhemmäksi vaan säästää rahaa ja perua) vammaisten lasten yksilöterapiat / kuntoutukset toukokuun loppuun saakka. Noita on niin vaikeaa muutenkaan saada.

Vierailija
82/135 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua surettaa kaikkien puolesta jotka menettävät toimeentulonsa. Koululaisten eriarvoistuminen. Kaikki seuraukset mitä tästä tulee. Olisiko vanhukset voitu pelkästään eristää?

Oletko huomannut kuinka hyvin vanhukset pysyvät tälläkin hetkellä eristyksissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa eläkeläisten typeryys. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että mitä enemmän KAIKKI ikään katsomatta (!) istuvat kotona, sitä parempi se on pandemian torjumiselle.

Minun on itsekseni asuvana astmaatikkona pakko käydä kaupassa siinä missä muidenkin, enkä minä jumalauta halua joltain eliitti-eläkeläisrouvalta infektiota, vain siksi koska "kyllä hänellä on oikeus nyt istua kahvilla kaksi tuntia" infektoitumassa,  ennenkuin menee minun taakseni kaupan jonoon seisomaan.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006444534.html

"Yli 70-vuotiaat määrättiin eristyksiin, mutta yllättävän moni ei tottele –”Mikään ei ole tarttunut”, Helsingin keskustassa kahvitteleva töölöläispariskunta perustelee"

Vierailija
84/135 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua surettaa, että KELA päätti perua (ei siirtää myöhemmäksi vaan säästää rahaa ja perua) vammaisten lasten yksilöterapiat / kuntoutukset toukokuun loppuun saakka. Noita on niin vaikeaa muutenkaan saada.

Myös aikuisten terapiat peruttu. Tappelin Kelan kanssa ensin lähes puoli vuotta, valitin Sosiaaliturvan muutoksenhakulautakuntaan, voitin ja sain kuntotukset. Nyt peruttu, myös laitoskuntoutusjakso, jonka siirto ei onnistu.

Vierailija
85/135 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuttujen pienyrittäjien puolesta surettaa. Itsellä melko varma työ, mutta kyllä meilläkin poikkeustila alkaa näkyä, jos puolikin vuotta mennään näin. Mieheni on myös yrittäjä, hänellä on isoja asiakkaita suurin osa ja eivät varmaan ihan ensimmäisenä ole toimintojaan lopettamassa, mutta pidemmällä tähtäimellä kyllä hänkin kärsii.

Eli orastavat rahahuolet.

Vierailija
86/135 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri suositteli täydellistä, vapaaehtoista eristystä keuhkojen vajaatoiminnan, keuhkoahtaumataudin, immuunipuutossairauden ja harvinaisen neurologisen sairauden vuoksi. Mies joutui ottamaan palkatonta vapaata. Nyt eletään minun minimisairaseläkkeellä. En saa nukuttua, koska olen niin stressaantunut.

Vierailija
87/135 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti yleisellä tasolla harmittaa ja pelottaa riskiryhmään kuuluvien puolesta, ihmisten työpaikkojen puolesta ja pienyrittäjien puolesta.

Henkilökohtaisella tasolla harmittaa omien häiden lykkääntyminen ja se että en näe kumppaniani (joka asuu ulkomailla) nyt useampaan kuukauteen ainakaan. Onneksi on Internet-aika ja voidaan jutella netin kautta.

Vierailija
88/135 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua surettaa kaikkien puolesta jotka menettävät toimeentulonsa. Koululaisten eriarvoistuminen. Kaikki seuraukset mitä tästä tulee. Olisiko vanhukset voitu pelkästään eristää?

Oletko huomannut kuinka hyvin vanhukset pysyvät tälläkin hetkellä eristyksissä?

Eristää pitäisi 25-34 vuotiaat tuon käppyrän katsomisen perusteella. Se on suurin ryhmä joilla on todettu tartunta.  Ja seuraavina tulevat 35-54 vuotiaat.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006443621.html

Vierailija
89/135 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjasto ja uimahalli ovat kiinni. Ei tämmöisessä sulussa olisi mitään vikaa, kunhan olisi jotain mielekästä ajanvietettä. Sellaiseksi en katso Putousta.

Vierailija
90/135 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

bbb kirjoitti:

Harmittaa eläkeläisten typeryys. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että mitä enemmän KAIKKI ikään katsomatta (!) istuvat kotona, sitä parempi se on pandemian torjumiselle.

Minun on itsekseni asuvana astmaatikkona pakko käydä kaupassa siinä missä muidenkin, enkä minä jumalauta halua joltain eliitti-eläkeläisrouvalta infektiota, vain siksi koska "kyllä hänellä on oikeus nyt istua kahvilla kaksi tuntia" infektoitumassa,  ennenkuin menee minun taakseni kaupan jonoon seisomaan.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006444534.html

"Yli 70-vuotiaat määrättiin eristyksiin, mutta yllättävän moni ei tottele –”Mikään ei ole tarttunut”, Helsingin keskustassa kahvitteleva töölöläispariskunta perustelee"

Olisipa mullakin vain astma perussairautena 😂

Vierailija
91/135 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa se, että jo aika eristäytynyttä elämää elävät vanhukset ja monet muut riskiryhmiin kuuluvat, joutuvat luopumaan siitä vähäisestäkin ihmiskontaktista mitä heillä on elämässään tähän asti ollut.

Itse olen töissä paikassa mikä on tällaisille ihmisille tärkeä päivittäinen kohtaamispaikka ja olivat kyllä harmissaan, kun suljimme ovemme heiltä ilman varmaa tietoa kuinka pitkäksi aikaa mutta ymmärsivät toki. Varsinkin vanhukset sanovat, että on aina kiva tulla käymään, kun tapaa ihmisiä jotka juttelee. Nyt ovat kotona neljän seinän sisällä ja suurin osa ihan yksin. Toivon että läheiset pitävät heistä huolta, vaikka sitten soittamalla kysyäkseen vointia ja kuulumisia, kun vierailukin on nyt riski❤️

Jossain lehti jutussa oli juttua vanhuksesta joka koki olevansa taakka. Te tai mikään muukaan ihmisryhmä ette ole taakka, vaan suuri rikkaus! Pidetään toisistamme huolta varsinkin nyt ja aina❤️

Ja lopuksi vielä mielensä pahoittajille.. Tämä viesti ei ole tarkoitettu syyllistämään ketään. Huomasin vain itsekin miten alkaa tärkeät asiat unohtua tämän korona hässäkän keskellä, mikä on aivan ymmärrettävää. Tsempit siis kaikille! 🤗

Vierailija
92/135 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että olen yksin ulkomailla (töiden takia, joskin töistäkin voi hyvin tulla tämän takia lopputili tai vähintäänkin lomautus), vanhemmat, muu suku ja parhaat kaverit ovat Suomessa ja oma rakas ja hänen perheensä kolmannessa maassa. Lähipiirissä myös riskiryhmäläisiä. Ahdistaa.

Vierailija
93/135 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se harmittaa, ettei testata kaikkia epäilyjä, vaikka WHO on myös siihen ohjeistanut. Ei riitä ihmisten liikkumisrajoitukset, vaan ihmisten pitäisi tietää paremmin ja täsmennetysti esim missä kaupunkien osissa on tartuntoja. Kuten viranomaisten taholta ilmoittaneet mm Hong Kongissa. Siellä ei ole kuin muutama kuollut ( 4) mitä eilen katsoin.

Salaaminen ja peittelyt ei auta, vaan avoimuus.

Hong Kong saa muutekin asiantuntijoilta kiitosta siitä, miten hoitivat tilanteen nopeasti, kun tauti alkoi ilmaantua. Tuossa uusin tilasto:

https://chp-dashboard.geodata.gov.hk/covid-19/en.html

Vierailija
94/135 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt varsinaisesti harmita mikään. Ulkomaille oli aikaisemmin tarkoitus tässä keväällä lähteä mutta onneksi en ehtinyt edes lentoja varata.

Kevät tulee koronasta ja poikkeustilasta huolimatta. Toistaiseksi on pysytty terveinä ja töitäkin vielä on.

Ei nämä voimassa olevat rajoitukset edes ole mitenkään erityisen pahoja, asiat voisi olla paljon pahemminkin ja toivottavasti ei tule tarvetta niitä enää lisätä.

Vierailija
95/135 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös aikuisten terapiat peruttu. Tappelin Kelan kanssa ensin lähes puoli vuotta, valitin Sosiaaliturvan muutoksenhakulautakuntaan, voitin ja sain kuntotukset. Nyt peruttu, myös laitoskuntoutusjakso, jonka siirto ei onnistu.

Kela teki törkeästi ja keskeytti kaikki terapiat 31.5. saakka suoraan. Olisivat vooneet keskeyttää toistaiseksi huhtikuun puoleenväliin ja katsoa sitten tilannetta. Tämö on Kelan märkä uni, säästöjä syntyy, paskat ihmisistä. Kuinka moni ihminen kuolee tämäm päätöksen vuoksi?

Vierailija
96/135 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa ollenkaan, koska elän elämääni niin kuin ennenkin. 

Vierailija
97/135 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt varsinaisesti harmita mikään. Ulkomaille oli aikaisemmin tarkoitus tässä keväällä lähteä mutta onneksi en ehtinyt edes lentoja varata.

Kevät tulee koronasta ja poikkeustilasta huolimatta. Toistaiseksi on pysytty terveinä ja töitäkin vielä on.

Ei nämä voimassa olevat rajoitukset edes ole mitenkään erityisen pahoja, asiat voisi olla paljon pahemminkin ja toivottavasti ei tule tarvetta niitä enää lisätä.

Luitko edes näitä viestejä? Kyllä rajoitukset ovay pahoja, jopa kohtuuttomia.

Vierailija
98/135 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela teki törkeästi ja keskeytti kaikki terapiat 31.5. saakka suoraan. Olisivat vooneet keskeyttää toistaiseksi huhtikuun puoleenväliin ja katsoa sitten tilannetta. Tämö on Kelan märkä uni, säästöjä syntyy, paskat ihmisistä. Kuinka moni ihminen kuolee tämäm päätöksen vuoksi?

Varmaan 6464.

Olet nauttinut nyt muutaman kaljan liikaa. Pidä pieni paussi.

Vierailija
99/135 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua mikään kovinkaan paljon harmita. Ehkä vaan yleisellä tasolla tämä tilanne, jos Suomessakin alkaa tehohoitoa vaativien potilaiden määrä kasvaa, resurssit ei riitä, talous sakkaa ja ihmiset menettävät työpaikkojaan. 

Konkreettisin vaikutus omaan elämään on tällä hetkellä uimahallin ja kuntosalin sulkeutuminen. Noh, vaihdoin työmatkat bussista kävelyyn, saanpahan edes jotain liikuntaa ja ehkä julkisten kulkuneuvojen välttäminen on järkevää. 

Vierailija
100/135 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies töissä ulkomailla, ei tietoa milloin seuraavan kerran nähdään. Onneksi muuten kaikki on hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi