Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas näkee kuinka hyvä-palkkaisilla on hyvät oltavat. Heitä ei mikään kaada.

Vierailija
18.03.2020 |

Kun taas me matalapalkkaiset pätkätyötä tekevillä loppuu jatkuvasti työt, olemme heti ensimmäisinä ulkona.

Kumpa olisin opiskellut insinööriksi, sairaanhoitajaksi, juristiksi tai lääkäriksi. Nämä ovat aloja jossa aina tarvitaan työntekijöitä vakituisesti.

Nyt on taatusti varma että lapsia en aio tehdä enkä enää käytä rahoja yhtään mihinkään. Aion vain jatkaa säästämistä. Minun elinaikanani on ollut pelkkää taantuma ja pätkätyötä.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tilanne on niin hyvätuloisten syy.

Vierailija
42/68 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajaksi varmaan voit lähteä opiskelemaan vieläkin, koska heistä alkaa olla huutava pula. Mutta älä ylläty, jos et tule olemaan hyväpalkkainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole yhtään mitään tekosyytä jäädä huonosti koulutetuksi, jos on terve ja älykkyysosamäärä on suunnilleen keskitasoa tai enemmän. Elämä on valintoja. Jos asuttaisiin jossain Jenkeissä tai Liberiassa, voisi syyttää kohtaloa, täällä ei.

Minulla on keskiarvoa parempi älykkyysosamäärä mutta kun kärsin ADDstä niin mistään ei tule mitään. Kuin eläisi vankina. Ette ymmärrä mikä tuska kun jatkuvasti unohtaa, on hajamielinen ja mikään ei pysy kasassa kun pää ei vaa toimi, toisaalta olen todella fiksu, iloinen, innostunut, motivoitunut oppimaan.

Mistä olet itsellesi älykkyysosamäärän kehittänyt? Jos sait Mensan virallisesta testistä hyvän tuloksen, niin ei sulla suuria hajamielisyysongelmia ole. 

Vierailija
44/68 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se aikuisikä on ollut. Lamaa, taantumaa, pätkätyötä, työttömyyttä.

Tämä pandemia oikein kruunaa koko paskan 😒

Vierailija
45/68 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole yhtään mitään tekosyytä jäädä huonosti koulutetuksi, jos on terve ja älykkyysosamäärä on suunnilleen keskitasoa tai enemmän. Elämä on valintoja. Jos asuttaisiin jossain Jenkeissä tai Liberiassa, voisi syyttää kohtaloa, täällä ei.

Minulla on keskiarvoa parempi älykkyysosamäärä mutta kun kärsin ADDstä niin mistään ei tule mitään. Kuin eläisi vankina. Ette ymmärrä mikä tuska kun jatkuvasti unohtaa, on hajamielinen ja mikään ei pysy kasassa kun pää ei vaa toimi, toisaalta olen todella fiksu, iloinen, innostunut, motivoitunut oppimaan.

Mistä olet itsellesi älykkyysosamäärän kehittänyt? Jos sait Mensan virallisesta testistä hyvän tuloksen, niin ei sulla suuria hajamielisyysongelmia ole. 

Ihminen voi olla hajamielinen, mutta silti erittäin hyvä loogisessa päättelyssä.

Toisaalta ihminen voi olla myös äärimmäisen skarppi läsnäolossa ja muistaa tärkeät asiat, mutta olla huono loogisessa päättelyssä. Tällaiset ihmiset ovat tyypillisesti "normaaleita" "tavallisia" keskiarvokansalaisia. Ihminen voi olla aivan uskomattoman surkea loogisessa päättelyssä, mutta olla silti joku tavallinen hoitsu tai myyjä tai asentaja tai työpäällikö tai vuoropäällikkö tai myyntipäällikkö tms. Puhutaan siis ihmisistä, jotka ovat hyviä muistamaan asiat ulkoa eivätkä ikinä hajamielisiä tai epävarmoja, mutta ovat silti tyhmiä kuin saappaat. Näitä löytyy ja paljon.

t. eri

Vierailija
46/68 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on näitä add/adhd-ihmisten tekosyitä omalle saamattomuudelleen :D valehtelematta KAIKKI tuntemani muut kuvittelevat olevansa huippuälykkäitä, mutta sitä ei vain näe missään koska ADD.

t. korkeakoulutettu ja elämässä menestynyt adhd

Vierailija
47/68 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää tilanne on niin hyvätuloisten syy.

Kuulostaa sarkasmilta.

Mutta jos asiaa miettii tarkemmin, niin hyvätuloisiahan ne ympäri maailmaa lentävät ja lomailevat ihmiset yleensä ovat.

Eivät köyhät yleensä käy lomallaan Kiinassa tai laskettelemassa Alpeilla.

Kaikki hyvätuloiset eivät tietenkään ole matkustelleet holtittomasti tämän epidemian aikana, suurin osa ei ole matkustellut lainkaan. Ja toisaalta, voi siellä lomailijoiden joukossa jokunen köyhäkin viilettää.

Raha tässä pandemiassa on yksi suurimmista syyllisistä. Rahan takia lentoja ja viruksen levittämistä jatkettiin vaikka nähtiin mitä on tulossa.

Vierailija
48/68 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin niitä.rahoja säästät? Ei saa hautaan mukaan.

Ei ehkä tällainen skenaario ollut mielessä, mutta eläke, työttömyys, ero, puolison kuolema oli harkinnassa kun säästösuunnitelmaa tein. Eipä ole nytkään mitään taloudellista paniikkia.

Vierailija
49/68 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi ihmiset näkee vaivaa nuorena opiskeluihin pääsyn ja niiden suorittamisen eteen. Ei ollut helppoa päästä oikikseen, eikö opiskelukaan aina ihan herkkua ollut. Työt on vastuullisia ja haastavia. Kyllä sietääkin olla kova palkka.

T. Juristi

Niinpä. Helppoa ei ole ollut, mutta itse taas juristina olen päässyt tekemään vain.huonoja pätkätöitä. Ei takaa hyvä koulutus nykyään hyvää työpaikkaa.

Vierailija
50/68 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein missään hommissa suomessa tienaamaan pääse kun verotus vie kaiken. Sen takia on paljon parempi olla leppoisissa matalapalkka hommissa ja tienata lähes sama.

Vierailija
51/68 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni hyväpalkkaisesta työstä on lomautettua toivottavasti läpi koko korona-ajan. Itse olen varhaiskasvatuksen opettajana tällä hetkellä vuosilomalla ja olen alustavasti puhunut esimieheni kanssa, että jos töissä tilanne sallii, saan jäädä palkattomalle vapaalle sen jälkeen.

En halua missään tapauksessa halua koronaa meille, koska mieheni kuuluu riskiryhmään. Raha ei tässä kohtaa ratkaise, koska mieheni ja toki muunkin perheen terveys menee kaiken edelle.

Vierailija
52/68 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi. Itselläni on aika suullinenkin olo, kun meidän perheessä tuskin irtisanomisia tulee, ellei koko firma mene kiinni. On yksi Suomen suurimmista työnantajista, joten jossain määrin epätodennäköistä, mutta ei tietysti mahdotonta. Tuntuu, että koko systeemi on mätä. Ongelmat on niin syvällä järjestelmässä, että en ainakaan itse edes keksi mitenne ratkaistaisiin.

Vierailija
53/68 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on ja opetus tässä maassa on ollut aina ilmaista. Eli kaikki ovat lähteneet samalta viivalta ammattiaan valitsemaan. Turha on siis pienituloisten valittaa.

Hyvätuloisten lapsilla on eri mahdollisuudet mennä erilaisille maksullisille valmennuskursseille.

Lässyn lässyn. Jos pää pelaa, ei tarvita mitään valmennuskursseja ja hyvä oppilas oppii opetuksesta huolimatta. 

Mutta jos ei resurssit riitä, niin ei siinä mikään rahamäärä pelasta. 

Vierailija
54/68 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, omalla it-alalla työskentelevällä miehelläni kävi niin, että työnantajafirma haettiin joitain päiviä sitten konkkaan. Rahaa on säästössä yllätysten varalle ja työttömyyskassan jäsenyys löytyy, mutta hurjalta tämä silti tuntuu. Saa nähdä, löytyykö töitä helposti tässä tilanteessa, veikkaan että ei :(

Tosin ehkä aloitus ei koskenutkaan häntä, kun oli vain keskipalkkainen, ei varsinaisesti hyvätuloinen. Mutta ihan samalla tavalla se paikka lähti alta myös johtoportaalta.

Ei me IT-alan perustyypit mitään hyvätuloisia olla. Hyvätuloisia on IT-alalla ne ekonominpaskiaiset jotka joka alalla vievät muiden rahat.

M/39

Et vain osaa.

Vierailija
55/68 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hölmöä luulla, ettei tämä kriisi koskisi myös insinöörejä ja juristeja. Koulutus ei nykyään takaa tuloja. Mies on DI ja hänelle YT-ilmoitus tuli jo viime viikolla. Itse olen juristi ja töitä on nyt kolme viikkoa ollut todella vähän. Asiakastapaamisia (neuvottelut, sopimukset, oikeudenkäynnit) ei Koronan takia voi järjestää tai ne siirtyvät. Etätöitä voi tässä työssä tehdä kuitenkin rajallisesti. Pelkään aidosti, että itsellekin tulee lomautus tai irtisanominen, jos tämä jatkuu pitkään.

Vierailija
56/68 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi ihmiset näkee vaivaa nuorena opiskeluihin pääsyn ja niiden suorittamisen eteen. Ei ollut helppoa päästä oikikseen, eikö opiskelukaan aina ihan herkkua ollut. Työt on vastuullisia ja haastavia. Kyllä sietääkin olla kova palkka.

T. Juristi

Rikollisia puolustatte...

Vierailija
57/68 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Korkeakoulut voidaan lopettaa turhana hallinnollisena taakkana. AMK:hon ja yliopistoon riittää peruskoulu ja riittävä yleissivistys, joka voi olla hankittu mitä kautta tahansa. Tähän perustuu se, että avoimen AMK:n ja yliopiston väylän kautta valmistuu peruskoulun käyneitä (ei lukiota ja amista).

Lisäksi korkeakoulututkinnot pitää avata oppisopimuksille sekä oppisopimuskeskusten ruveta auttamaan asiakkaita eikä salailla tietoa. Viranomaistyöhön liittyvät tarvittavat tiedot pitää saada mahdollisuus osoittaa etänä tietokoneelta käsin ilman muuttuvaa kurssiläjää ja lehtorien mielivallalle alistumista usean vuoden ajan. Jokaisella pitää olla mahdollisuus osoittaa tietonsa ilman opiston pääsykokeita ja muuttamista toiselle puolelle Suomea soluasuntoon.

Sen aikaa kun korkeakoulut ovat vielä pystyssä, koulutuksellinen tasa-arvo pitää varmistaa siten, että koulut varmistavat jokaiselle opiskelijalle työharjoittelupaikat ja opinnäytetyön tekemismahdollisuudet. Koulutuksellinen tasa-arvo ei vielä toteudu alojen välillä. Vastaus ei voi olla "korkeakoulussa pitää olla itsenäinen", koska se on lain kiertämistä hupiperusteella ja todiste siitä miksi korkeakouluja ei pitäisi olla olemassa. 

Tässäpä tulikin ohje nykymaailman tuhoamiseen.

Vierailija
58/68 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kuule lopu siivoojilla tai ruokakaupan kassoilla.

tai sairaalan sihteereillä (itse tienaan 1700 e/kk, sairaalan sihteerinä siis, minäkö hyväpalkkainen? :D)

Itsekin näin osastonsihteerinä ihmettelen, että miksi joitain töitä ei voisi tehdä etätyönä. Jotkut työt nimittäin ovat sellaisia, että voisi tehdä kotonakin koneella. Mutta ei niin ei... Tietenkään tähän hätään se ei onnistu, mutta tulevaisuutta ajatellen voisi onnistuakin...

Vierailija
59/68 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tällaisina aikoina pitäisi puhaltaa yhteen hiileen?

Vierailija
60/68 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä insinöörejä tullaan vielä lomauttamaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän